Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Thursday 18 April 2013

ျဖည့္ဆည္းခဲ့ေသာ ပါရမီေတာ္မ်ား - ၃


ဒီေန႔ဟာျဖင့္ မဂၤလာအေပါင္းခေညာင္းေသာ ေန႔ေလး တစ္ေန႔လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔ပါလဲဆိုေတာ့ ျမတ္ဘုရားရဲ႕ ပါရမီေတာ္ဆယ္ပါးလံုး စံုညီစြာသိခြင့္ရမယ့္ေန႔မို႔ က်ေနာ္တို႔ေတြအတြက္ ေကာင္းမႈပါရမီေတြ စံုလင္စြာ သိခြင့္ရေသာေန႔မို႔ပါပဲ။
“ေကာင္းမႈပါရမီ” ဆိုတာေလး ျပန္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးကုိ ပဓာနမထားဘဲ သူတစ္ပါး၏ ေကာင္းက်ိဳးကို လည္းေကာင္း၊ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ကို လည္းေကာင္း၊ ရည္မွန္း၍ ျပဳေလ့ရိွေသာ သူျမတ္တုိ႔၏ လုပ္ငန္းပင္ျဖစ္၏။
ဆိုလိုတာကေတာ့ ျမင့္ျမတ္သူတုိ႔၏ အလုပ္လုိ႔ ေျပာခ်င္တာပါပဲေနာ္။
ကဲ…ဒီေန႔ေတာ့ ျဖင့္ ျမင့္ျမတ္သူတုိ႔ရဲ႕ ျဖည့္က်င့္ရမယ့္ ပါရမီဆယ္ပါးလံုး စံုလင္စြာ သိရေတာ့မွာမို႔ လြန္စြာ အားတက္လွ်က္ ကုသိုလ္ စိတ္တုိ႔ႏွင့္အတူ ေဆြးေႏြးပြဲေလး စတင္ပါျပီ။

ေမး။ ။ ေရွ႕တုန္းက သိခဲ့ရတဲ့ ပါရမီေတြထဲက ဒါနပါရမီ၊ သီလပါရမီ၊ ပညာပါရမီ၊ ၀ီရိယပါရမီနဲ႔ ခႏၱီပါရမီေတြကိုေတာ့ ျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ တတ္စြမ္းသေလာက္ ႀကိဳးစား ျဖည့္က်င့္လုိ႔ရမွာျဖစ္ေပမယ့္ က်န္တဲ့ ေနကၡမၼပါရမီကေတာ့ျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အားကုန္သုတ္လုိ႔ ရုန္းရမယ္နဲ႔တူပါရဲ႕။ ဘယ္လိုသေဘာရသလဲဆိုတာေလးလည္း ေျပာပါဦးဗ်။


ေျဖ။ ။ အင္း။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေနကၡမၼပါရမီအေနနဲ႔ ကိေလသာေတာက လြတ္ေအာင္ အရင္ရုန္းႀကမယ္ေလ။ ကိေလသာေတာကလြတ္ဖို႔ဆိုတာ ကိေလသာကို ေအာင္နိဳင္တဲ့ လက္နက္နဲ႔ တုိက္မွ ျဖစ္မယ္ေနာ္။ အဲဒါကလည္း ၀ိပႆနာဥာဏ္လက္နက္ပဲမဟုတ္ပါလား။ အဲဒီ၀ိပႆနာဥာဏ္လက္နက္ရဖုိ႔က် ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ႀကရမယ္ မလား။ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီနည္းနဲ႔ ေနကၡမၼပါရမီကို ျဖည့္လို႔ရမယ္လုိ႔ ယူဆတယ္ေလ။ အဲလိုဆိုလည္း ျဖစ္တယ္မလား။


ေမး။ ။ အင္းဗ်။ ခင္ဗ်ား အႀကံဥာဏ္ေကာင္းတာပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ ဒါဆို ေရွ႕က ပါရမီ ေျခာက္မ်ိဳးလံုး ကိုယ့္တစ္နိဳင္ ျဖည့္ လို႔ရတာေပါ့ေနာ္။ ကဲ ဒါဆို ဒီေန႔ဆက္မယ့္ ပါရမီေတာ္ေလးေတြလည္း ထပ္မံ ေ၀မွ်ပါဦး။ စလုိက္ႀကစို႔လား။


ေျဖ။ ။ဒီေန႔စႀကမယ့္ ပါရမီေတာ္ကေတာ့ သစၥာပါရမီ ပါပဲ။


၇။ သစၥာပါရမီဆိုတာ


ဆရာေတာ္ႀကီးရွင္းျပထားတဲ့ သစၥာပါရမီသေဘာေလးကို ျပန္မွ်ရရင္
“လိမ္၍ေျပာျခင္း၊ ေျပာတဲ့အတုိင္း မလုပ္ျခင္းကား လူအမ်ားကို အထင္မွားေအာင္ လွည့္စားျခင္းတစ္မ်ိဳးမည္၏။ ထုိ႔ေႀကာင့္ လူတစ္ေယာက္ကို ျဖစ္ေစ၊ အမ်ားကို ျဖစ္ေစ အထင္မွားေအာင္ မုသားလည္း မေျပာ ႀကြား၀ါ၍လည္း မေျပာဘဲ ျပဳနိဳင္သေလာက္ ေျပာ၍ ေျပာသည့္အတိုင္း ျပဳျခင္းသည္ သစၥာပါရမီ၏ သေဘာတည္း။”
ဒီသစၥာပါရမီအေပၚ က်ေနာ္နားလည္လိုက္တာက သူတစ္ပါးအက်ိဳးပ်က္ေစေအာင္ မုသားေျပာျခင္းကို အဓိက ထား ေရွာင္ရွားရမယ္လုိ႔ နားလည္မိတယ္။


ေမး။ ။လုပ္သေလာက္သာေျပာ၍ ေျပာတဲ့အတုိင္းလည္း လုပ္ျခင္းသည္ သစၥာလုိ႔ ဆိုတာကို ခုမွသိခြင့္ ရေတာ့ တယ္။ အေျပာအဆိုကို အေတာ့ကို သတိထားမွေနာ္။ ဇာတ္ေတာ္ေလးနဲ႔ ရွင္းေပးပါဦး။


ေျဖ။ ။ ဘုရားေလာင္းလ်ာဟာ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ သစၥာပါရမီကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ ဇာတ္ေတာ္တစ္ခု ထုတ္ေျပာရရင္ သုတေသာမမင္းဘ၀မွာ သစၥာပါရမီျဖည့္က်င့္ပံုေလးကေတာ့ အသက္နဲ႔ရင္းျပီး သစၥာေစာင့္ထိန္းခဲ့ပံု ေလးမုိ႔ သိရေအာင္ ျပန္မွ်မယ္ေနာ္။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ မဟာသုတေသာမမင္းျဖစ္စဥ္ ရွင္ဘုရင္ဘ၀မွ လူသားစားမႈေႀကာင့္ ထြက္လာခဲ့ရေသာ “ေပါရိသာဒ” မည္သူ တစ္ေယာက္လည္း ေတာထဲမွာေန၏။ ထို ေပါရိသာဒသည္ တစ္ေန႔ေသာအခါ သစ္ငုတ္စူး၍ ေျခဖ၀ါး၌ျဖစ္ေသာ အနာကို “နတ္မင္း ကယ္မပါ။ ၇ ရက္အတြင္း ေပ်ာက္ေအာင္(မ)လွ်င္ ဇမၺဴဒိပ္မင္း အေပါင္းတုိ႔၏ လည္ေခ်ာင္းေသြးျဖင့္ သူ႔ဘာသာ ေပ်ာက္သြားသည္ကို “နတ္မသည္”ဟုထင္ကာ ဇမၺဴဒိပ္မင္းတုိ႔ကို ယဇ္ပူေဇာ္ရန္ ဖမ္းထားေလသည္။


သုတေသာမမင္းသည္ ေပါရိသာဒလက္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ပု႑ားတစ္ဦးထံသို႔ တရားဂါထာ နားေထာင္ဖုိ႔ရန္ ၀န္ခံ ခဲ့ေသာ ကတိ(ဂတိ)ကို သတိရ၍ “တရားနာျပီးလွ်င္ ျပန္လာပါမည္”ဟု ေပါရိသာဒထံ ေတာင္းပန္၏။ ေပါရိသာဒလည္း တကၠသိုလ္ပညာသင္စဥ္က ဆရာျဖစ္ခဲ့ဖူး၍ ျပန္လႊတ္လိုက္၏။ တရားနာျပီးေသာအခါ သတ္ေတာ့မည္ကို သိပါလွ်က္ သစၥာမဖ်က္ဘဲ မေႀကာက္မရြံ႕ အသက္စြန္႔၍ ျပန္လာခဲ့ေပသည္။ {သို႔ေသာ သုတေသာမမင္း၏ တရားစကားေႀကာင့္ မင္းအားလံုးပင္ အသတ္မခံရေတာ့ဘဲ ေပါရိသာဒလည္း သူ႔ထီးနန္းကို သူျပန္ရေလသည္}။


ကဲ ဒီဇာတ္ေတာ္မွာ ႀကည့္ရင္ သူျပန္သြားရင္ အသတ္ခံရမယ္မွန္းသိတာကိုပဲ ျပန္လာမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တဲ့ ဂတိစကားကို ေစာင့္ထိန္းနိဳင္တာမုိ႔ ဒါကိုပဲ “သစၥာပရမတၳပါရမီ”လုိ႔ သိလိုက္ရပါျပီေနာ္။


ေမး။ ။ အင္းဗ်ာ။ ျမတ္ဘုရားရဲ႕ ပါရမီျဖည့္က်င့္ပံုအေႀကာင္း တစ္စတစ္စတုိးတိုးျပီး သိလာရေလေလ ပိုလုိ႔ ပိုလုိ႔ စိတ္ မွာ ႀကည္ညိဳရေလေလပါပဲေနာ္။ သာမန္လူေတြ လုပ္နိဳင္ခဲေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ အလုပ္ေတြမုို႔ တကယ့္ကို တန္ဖိုးထား ေလးစားဖြယ္သာ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္ဆိုတာ ေျပာမျပတတ္ေအာင္ ျဖစ္လာရပါျပီ။ ကဲ ဆက္ပါဦးဗ်ာ။


ေျဖ။ ။ ဒါဆုိ ေနာက္ထပ္ ပါရမီ တစ္ပါး ဆက္ႀကဦးစို႔။


၈။ အဓိ႒ာန္ပါရမီ


အဓိဆိုတာ စြဲျမဲတာ။ ဇြဲသန္တာကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဌာန ဆိုတာ တည္တံ့ျခင္းဆိုေတာ့ စြဲျမဲဇြဲသန္စြာ တည္ေအာင္ျပဳျခင္း ေပါ့ေနာ္။ ဒါကိုပဲ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘယ္လို ရွင္းျပထားသလဲဆိုေတာ့ “ဒါနစေသာ ပါရမီကို စြဲစြဲျမဲျမဲ ဇြဲေကာင္းေကာင္း ႏွင့္ ျပဳလုပ္မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထားမႈ၊ ဆံုးျဖတ္သည့္အတိုင္း ျပဳလုပ္မႈကို “အဓိ႒ာန္”ဟုေခၚ၏။”
တဆက္တည္း ထုတ္ျပထားတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ကေတာ့ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ေတမိမင္းသားဘ၀မွာ အဓိ႒ာန္ပါရမီ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူပံုေလးပဲေပါ့။


ေမး။ ။ အဲဒါေလးပါ ရွင္းျပလိုက္ပါေတာ့။


ေျဖ။ ။ ဘုရားအေလာင္သည္ “ေတမိမင္းသား” ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏။ ထုိမင္းသာ မျဖစ္မီဘ၀က နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏။ ထိုမင္း သား မျဖစ္မီဘ၀၌ ငရဲက်ခဲ့၏။ ငရဲမက်မီဘ၀၌ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုရွင္ဘုရင္ဘ၀၌ သတ္မႈျဖတ္မႈကို အမိန္႔ေပးခဲ့ရ သျဖင့္ ငရဲက်ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေတမိမင္းသားကေလးသည္ တစ္လသားအရြယ္ ေရာက္၍ ထီးျဖဴေအာက္၌ ပက္လက္ ကေလးေနစဥ္ ထီးျဖဴကို ျမင္ရသည္မွစ၍ ေရွးဘ၀ေတြကို သိျမင္ေသာ “ဇာတိႆရ=ဘ၀ေဟာင္းေအာက္ေမ့နိဳင္ ေသာ”ဥာဏ္ကို ရေလသည္။ ထိုအခါ မင္းျပဳခဲ့ပံုႏွင့္ ငရဲက်ခဲ့ပံုကို ေတြးကာ လြန္စြာ ေႀကာက္ရြံ႕သျဖင့္ ပဒုမၼာႀကာပန္း ကေလး ႏြမ္းသလို ညိႈးႏြမ္းသြားရွာေလသည္။ ထိုျဖစ္ပံုကို (ေရွးက မိခင္ေဟာင္းျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ)ထီးခ်က္ေစာင့္ နတ္သၼီး ျမင္၍ “သားႀကီးေတမိယ မေႀကာက္ပါႏွင့္၊ မင္းမလုပ္ခ်င္လွ်င္ အအ၊ အဆြံ၊ နားထိုင္းတဲ့ဟန္ကို ေဆာင္ေနလိုက္ပါ” ဟု အႀကံေပးေလသည္။ ထိုအခါမွစ၍ ငိုလည္းမငို၊ အရြယ္ေရာက္လည္း မထိုင္မထ၊ ေျပာသမွ်လည္း မႀကားသလို ဟန္ ေဆာင္၍ ေနလိုက္ရာ အသက္တစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ ႀကာေလသည္။ ထိုအခါက်မွ “ထီးနန္းႏွင့္မတန္ဘူး”ဟု အယူရိွ၍ ခမည္းေတာ္မင္းႀကီးက ေတာ္ထဲသို႔ ထုတ္သတ္ဖို႔ရန္ အမိန္႔ေပးေလရာ ေတာထဲေရာက္ေသာ္ ရေသ့ရဟန္းျပဳသြားေလ သည္။


ကဲ ဘယ္ေလာက္အားက်ဖို႔ေကာင္းလဲလုိ႔ေနာ္။


ေမး။ ။ အင္းဗ်ာ ။ သူကေတာ့ ဇာတိႆရဥာဏ္ရထားလုိ႔ သူ႔အတိတ္ကို ျမင္ျပီးေႀကာက္ေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔မွာေတာ့ ဘာဥာဏ္မွလည္း မရတာေႀကာင့္ မ်က္ကန္း တေစၦမေႀကာက္သလုိေတာင္ ျဖစ္ေနပါေပါ့လားေနာ္။ အကယ္လုိ႔မ်ား အဲလိုဥာဏ္မ်ားရလုိ႔ အတိတ္ကုိသာ ျပန္ႀကည့္လုိ႔ရခဲ့ရင္ေတာ့လား။ က်ေနာ္တုိ႔ အတိတ္ေတြက ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေႀကာက္ဖုိ႔ ေကာင္းလုိက္မလဲဆိုတာ ႀကည့္ေတာင္ႀကည့္ရဲမယ္မထင္ေတာ့ပါဗ်ာ။


ေျဖ။ ။ အင္းေလေနာ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္ေတာ့ ခုလိုေျပာရင္းနဲ႔ေတာင္ ေတမိမင္းကုိ အားက်မိလာျပီ။ ဘယ္ႏွယ့္လဲ ၀စီပိတ္ေလးဘာေလး တစ္ပတ္ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ ခ်လိုက္ရေအာင္လား။ ဘယ္လိုေနမလဲလုိ႔။ တစ္ခါ ေလာက္မ်ား အဲလို စကားမေျပာဘဲ ေနႀကည့္လုိ႔ရမယ့္ အရသာေလးမ်ား ျမည္းစမ္းႀကည့္ရမလားလုိ႔။ ဒါေပမယ့္ သူက ေတမိလုပ္တာက အေႀကာင္းရိွတယ္ေလေနာ္။ အတိတ္ကို ေႀကာက္တာရယ္။ အနာဂါတ္မွာရလာမယ့္ မင္းစည္းစိမ္က လြတ္ေျမာက္ခ်င္တာရယ္ေႀကာင့္မလား။ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း အဲလိုလုပ္မယ္ဆိုရင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းမွ ကိုယ္လုပ္ တဲ့အလုပ္က အဓိပၸါယ္ရိွနိဳင္မွာေပါ့ေနာ့။


ေမး။ ။ ဟုတ္ပါရဲ႕။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အေႀကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မႈေတာ့ရိွမွဗ်။ လုပ္ခ်င္ရာ အေႀကာင္းမဲ့ စြတ္လုပ္လုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္မရိွဘဲနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ပါရမီေျမာက္မွာ မဟုတ္ဘူးေလေနာ္။ ေနာက္ထပ္ပါရမီႏွစ္ပါးေတာင္ က်န္ေသးတာ မို႔ ဆက္ႀကဦးစို႔လား။


ေျဖ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ေနာက္ထပ္ အလွည့္က်မယ့္ ပါရမီကေတာ့ ေမတၱာပါရမီပါပဲ။


၉။ ေမတၱာပါရမီ


ေမတၱာဟူသည္ သူတစ္ပါးတို႔ကို ႀကီးပြားေစလို ခ်မ္းသာေစလိုေသာ သေဘာတည္း။ ထုိ႔ေႀကာင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္ဓါတ္ရိွသူတုိ႔သည္ မိမိအေပၚ၌ သူတစ္ပါးက မေတာ္မတရား ျပဳထားေစကာမူ ထိုသူ၏ အျပစ္အနာအဆာကို (လက္စားေခ်မည္ဟု) မရႈေတာ့ဘဲ အေႀကာင္းကိစၥေပၚလာလွ်င္ ကုိယ္ကသာ သူ႔အကိ်ဳးကို ေဆာင္ရြက္ႀကေလသည္။


ျမင့္ျမတ္သူတုိ႔ရဲ႕ အလုပ္ထဲမွာ ေမတၱာပါရမီကလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ပဲေနာ္။ တကယ့္ေမတၱာစစ္စစ္နဲ႔ အမ်ားအက်ိဳး သယ္ပုိးဖို႔ကို လမ္းညႊန္ထားတာပဲေပါ့။ အဲဒီမွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သူ၀႑သာမရေသ့ဘ၀ကို နမူနာယူေလ့လာ ႀကည့္ႀကမယ္။ သု၀႑သာမရေသ့ကို “သု၀႑သွ်မ္”လုိ႔ အမ်ားသိေနႀက၏။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ သတၱ၀ါ တို႔အေပၚ၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေမတၱာထားေလ့ရိွ၏။ သု၀႑သွ်မ္ ရေသ့ကေလးဘ၀ႏွင့္ ဧကရာဇာမင္းဘ၀တုိ႔၌ကား အထင္အရွား ေမတၱာပြားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။


ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ သု၀႑သွ်မ္ ရေသ့ကေလးျဖစ္စဥ္ ေတာထဲ၌ မ်က္မျမင္ မိဖ၂ပါးကို ျပဳစုေန၏။ ေတာထဲ ၌ ရိွႀကေသာ ျခေသ့ၤ၊ သစ္က်ားႏွင့္ ေတာေကာင္ေလးေတြအျပင္ ေတာထဲမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ႀကေသာ သမင္၊ဒရယ္၊ ဂ်ီ စေသာ သားေကာင္မ်ားအေပၚ၌လည္းေကာင္း၊ ဌက္တိရစာၦန္တို႔အေပၚ၌လည္းေကာင္း တကယ့္ ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ခ်စ္ခင္ ေနရွာေပသည္။
ေနာက္ထပ္ ဧကရာဇာမင္းဘ၀ကို ႀကည့္ဦးမလား။ အဲဒီဧကရာဇာမင္းဟာ ေမတၱာတရားအလြန္ႀကီးမား၏။ တစ္ခါေသာ္ အျခားမင္းတစ္ေယာက္သည္ စစ္တပ္ျဖင့္ တိုင္းျပည္ကို လုယူဖုိ႔ရန္ လာ၏။ ထိုရန္သူမင္းကိုပင္ ရန္သူဟု သေဘာမထားဘဲ မိခင္၏ ေမတၱာကဲ့သို႔ တကယ့္ေမတၱာျဖင့္ ခုခံတိုက္ခိုက္မႈ မျပဳဘဲ တိုင္းျပည္ကုိ စြန္႔လိုက္ေလသည္။

{ထိုေမတၱာေတာ္ေႀကာင့္ပင္ ေနာင္အခါ ထိုမင္းတုိ႔ ခ်စ္ခင္ႀက၍ တိုင္းျပည္ကို ျပန္ရေလသည္။}

ဇာတ္လမ္းေလးကေတာ့ ဒါပါပဲကြယ္။ ဒီမွာပဲ ေမတၱာလက္နက္ အစြမ္းထက္ပံုကို သိသာထင္ရွားစြာ သိခြင့္ရလိုက္ပါျပီ။


ေမး။ ။ အင္းေလ။ က်ေနာ္ျဖင့္ ခု သာသနာ့၀န္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ႀကံဳတိုင္း သတိထားမိပါတယ္။ တကယ့္ ကို ေအးခ်မ္းမႈကို သူတို႔မ်က္ႏွာဖူးလုိက္တာနဲ႔ ရေစတယ္ဗ်ာ။


ေျဖ။ ။ ဟုတ္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ က်ေနာ္လည္း အဲတိုင္းပဲ ဘာလို႔မ်ား ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အဲေလာက္ ေအးခ်မ္းပါလိမ့္လုိ႔ ေတြးမိေနတယ္။ တကယ္ဆိုသူတုိ႔လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ သာသနာ့တာ၀န္ေတြက တရစပ္ကို မနား တမ္းေနာ္။ နားခ်ိန္မရိွေအာင္ သာသနာ့အက်ိဳးကို ရြက္ေဆာင္ေတာ္မူေနပါလွ်က္ တစ္စက္ကေလးမွ ပင္ပန္းတဲ့ပံု ေတာင္ မေပၚတာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး မထူးဆန္းဘူးလား။ ဒါထက္ကို သူတုိ႔ ၀န္းက်င္ကသက္ရိွေတြတိုင္းဟာ လည္း ေအးျငိမ္းမႈေတြနဲ႔ ခ်မ္းသာေနႀကတာ အထင္ကရကို ေတြ႔ေန ျမင္ေနရပါတယ္ေလေနာ္။ ခုမွ ဆက္စပ္မိသြား တယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔မွာ ေမတၱာလက္နက္ရိွတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ရမယ္။


ေမး။ ။ သိပ္ဟုတ္တာေပါ့ဗ်ာ။ အင္း က်ေနာ္တုိ႔လည္း အားက်ေနရံုနဲ႔ေတာ့ မျပီးေသးဘူးဗ်။ ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ ေမတၱာပြား ျခင္း၊ ေမတၱာေဆာင္ျခင္း အမႈေတြကို ႀကိဳးစားလုပ္ဖို႔႔ တာ၀န္တစ္ခု ရိွလာျပီလုိ႔ ခံစားရတယ္ေလ။


ေျဖ။ ။ ဟုတ္ပါရဲ႕။ ဒီလိုဆို ႀကိဳးစားလုပ္ႀကမယ္ေလေနာ္။


ေမး။ ။ ကဲပါ။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဥေပကၡာ ပါရမီေလးပါ ဆက္လုိက္ႀကပါဦးစို႔လား။


ေျဖ။ ။ ဟုတ္ပ။ စကားႀကားျဖတ္၀င္လိုက္တာနဲ႔ စာေတာင္ အေတာ္ရွည္သြားေပါ့။


၁၀။ ဥေပကၡာပါရမီ


မုန္းလည္းမမုန္း၊ ခ်စ္လည္းမခ်စ္ဘဲ အလယ္အလတ္၌ တည့္မတ္ေသာစိတ္ကို “ဥေပကၡာျပဳျခင္း- လ်စ္လ်ဴရႈျခင္း” လို႔ေခၚ၏။ တဲ့။ ထိုသို႔ရႈရာ၌လည္း ပုဂၢိဳလ္ကို ရႈသည္မဟုတ္။ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားျပဳေသာ အမႈအေပၚ၌သာ (ေစာ္ကားလည္း မမုန္း၊ ရိုေသေလးစားလည္း မခ်စ္ဘဲ) လ်စ္လ်ဴျခင္း ျဖစ္သည္။


ဘုရားေလာင္းေတာ္ရဲ႕ ျမင္သူတုိင္း ႀကက္သီးထေလာက္ေအာင္ ဥေပကၡာပါရမီျဖည့္က်င့္ခဲ့ပံုကို “ေလာမဟံသ”ျဖစ္စဥ္ အခါမွာ ေတြ႔ျမင္နိဳင္ပါတယ္။


ဘုရားေလာင္းေတာ္သည္ မိဖတို႔ ကြယ္လြန္ႀကေသာအခါ မ်ားစြာက်န္ရစ္ေသာ စည္းစိမ္တုိ႔ကို မက္ေမာ္ျခင္း မရိွဘဲ ရေသ့ျပဳလုိ၏။ သို႔ေသာ္ ရေသ့ျပဳလုပ္သြားလွ်င္ လူအမ်ားက အထင္ႀကီး၍ ခ်ီးမြမ္းႀကလိမ့္မည္ဟု ယူဆသျဖင့္ ရေသ့ လည္း မလုပ္ဘဲ အ၀တ္တစ္ထည္ျဖင့္ ေရာက္ရာ ေပါက္ရာ ထြက္ခြာသြားေလ၏။


ေလးေလးစားစား ျပဳေသာေနရာ၌ ႀကာႀကာမေန တစ္ရက္သာေန၏။ မေလးမစားျပဳသူမ်ားေသာ ေနရာ၌သာ ႀကာႀကာ ေန၍ ဥေပကၡာပါရမီကို ျဖည့္က်င့္ေလသည္။ ရြာတစ္ရြာ၌ကား ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကို ကေလးေတြႏွင့္ ေသေသာက္ႀကဴးေတြက အမ်ားဆံုး ေလွာင္ႀက ေျပာင္ႀကကုန္၏။


အေလာင္းေတာ္သည္ သုသာန္၌ လူရိုးကို ေခါင္းအံုး၍ အိပ္၏။ ကေလးတို႔ လာ၍ တံေတြးေထြးႀက။ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ စြန္႔ႀကေလကုန္၏။ ထုိသူတုိ႔အေပၚ၌ စိတ္မဆိုး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ လိမၼာသူတို႔က ပန္းနံ႕သာႏွင့္ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ကို ေပး လွဴကုန္၏။ ထုိသူတုိ႔၏ အေပၚ၌လည္း မခ်စ္၊ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးအေပၚ၌ လ်စ္လ်ဴရႈကာ ဥေပကၡာျဖင့္ ေနေလသည္။{ထိုဘ၀၌ ဥေပကၡာကို အခံနိဳင္ဆံုးပင္ ျဖစ္ေလသည္} တဲ့။
ကဲ ဒီမွာပဲ ပါရမီေတာ္ ဆယ္ပါးလံုး စံုညီစြာ ျပီးဆံုးသြားပါျပီ။


လူတိုင္းလည္း ျမင့္ျမတ္ေသာ အလုပ္ျဖစ္သည့္ ပါရမီေျမာက္ အလုပ္မ်ားကို ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္နိဳင္ႀကလုိ႔ ျမင့္ျမတ္သူမ်ား ျဖစ္နိဳင္ႀကပါေစ။
က်မ္းကိုး။ ။ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ပႏၷရသမ က်မ္းစာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္စဥ္ စာအုပ္မွ ထုတ္နဳတ္ေရးသား မွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္သည္။

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕