Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Sunday 12 May 2013

သမၼတနဲ႔ သမ၀န္ႀကီးလာမယ္ဆိုလို႔ စာရြက္ကိုယ္စီနဲ႔ အသနားခံၾကမယ့္ ေတာင္သူေတြ

မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီး၊ မတၱရာၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္စရစ္ေက်းရြာ ေျမာက္အုပ္စု တံငါ(ေျမာက္) ေက်းရြာမွာ ေမလ ၁၁ ရက္ေန႔ ေန႔လည္ ၁၁ နာရီခန္႔က အသိမ္းခံ လယ္ယာေျမမ်ား ျပန္လည္ရရွိေရး အတြက္ မူလပိုင္ရွင္ ေဒသခံေတာင္သူ ၁၅၀ ခန္႔က ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ခဲ့ တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

 အဆိုပါေဒသခံေတာင္သူမ်ားဟာ ေက်ာက္စရစ္ေက်းရြာမွ မိုးကုတ္-မႏၲေလးလမ္းမႀကီးအတိုင္း မတၱရာၿမိဳ႕နယ္၊ ေမြး/ေရ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာန၊ ေရနံ႔သာငါးလုပ္ငန္းစခန္းအေဆာက္အဦ ေရွ႕အထိ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာစီတန္းလမ္းေလွ်ာက္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အခုေတာင္သူမ်ားဟာ မိမိတို႔ပိုင္ လယ္ယာေျမမ်ားကို လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂၀ ခန္႔က တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕မ်ားက သိမ္းဆည္းတာခံခဲ့ရၿပီး အခုအခါမွာ ေဒသခံမဟုတ္သူမ်ားက ငါးကန္မ်ား၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေနလို႔ လက္မဲ့ဘ၀ေရာက္ရွိကာ အခ်ဳိ႕ တစ္နယ္တေက်းသို႔ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ေနရၿပီး သက္ဆိုင္ရာမ်ားထံ တင္ျပမႈေတြ လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ေျဖရွင္းေပးခဲ့တာေတြမရွိဘူးလို႔ သိရပါတယ္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒါ ဘုိးဘြားပိုင္တဲ့ေျမေတြ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက သိမ္းခံထားရ တာ။ အခု ဒီလူစုဟာ တင္ျပစာေတြ လူႀကီးေတြကို ကိုယ္တိုင္တင္ျပဖို႔ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၾကားတာ ဒီေနရာကို လယ္/ဆည္ ၀န္ႀကီးလာမယ္၊ သမ၀န္ႀကီးလာမယ္၊ သမၼတႀကီးကိုယ္တိုင္လာမယ္ဆိုလို႔ တင္ျပဖို႔လာၾကတာပဲ။ အုပ္စုကေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးပါတယ္။ ႏုိင္ငံပိုင္သိမ္းခံထားရတာေတြပါတယ္။ သူတို႔ လည္းတင္မွာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ႏႈိက္ ခံထားရတာ။ အဆက္ဆက္တင္ျပခဲ့တာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြ ဥေပကၡာျပဳခံခဲ့ရတာ။ အခု ၀န္ႀကီးလာမယ္၊ သမၼတႀကီးလာမယ္ဆိုေတာ့ ေတြ႕ခ်င္တယ္။ ကိုယ္တိုင္တင္ ျပခ်င္တယ္။ ဒူးေထာက္ၿပီး အသနားခံမယ္”လို႔ ေဒသခံေတာင္သူတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေန၀င္းက စာနယ္ဇင္းမ်ားကို ေျပာျပပါတယ္။

အလားတူ ေရနံ႔သာေက်းရြာက မစန္းျမင့္ကလည္း “အမွတ္ ၂၂ စိုက္ကြင္းက ကၽြန္မတို႔ေျမေတြ သိမ္းဆည္းထားတာ အဲဒါကို က်မတို႔ လုပ္ကိုင္စားရတာဆင္းရဲတဲ့အတြက္ အခုလိုသိမ္းဆည္းသြားၿပီဆို တဲ့ေနာက္ ကၽြန္မတို႔ ဆင္းဆင္းရဲရဲလုပ္စားေနရတာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ကၽြန္မတို႔ေျမ ကၽြန္မတို႔ ျပန္ရခ်င္တယ္(ငို၍ေျပာ) ကၽြန္မတို႔အခု တစ္အိမ္သားလံုးဆင္းေတာင့္ဆင္းရဲလုပ္စားေနရတာ ကၽြန္မတို႔မိဘဘိုးဘြား ပိုင္ဆိုင္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္မတို႔ေျမေတြ (ငို႐ႈိက္လ်က္ေျပာ) ကၽြန္မတို႔သားသမီးေတြ ကို ပညာမသင္ေပးႏုိင္ဘူး။ ပညာမသင္ၾကားႏိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ တအားနင္းဆင္းရဲစြာ လုပ္စားေနရတာ။ ကၽြန္မတို႔လယ္ေျမေတြကို ကၽြန္မတို႔ျပန္လုပ္ စားပိုင္ခြင့္ လိုခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဒီေန႔အခ်ိန္မွာ ဆင္းေတာင့္ဆင္းရဲ လုပ္စားေနရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သားသမီးေတြလည္း ပညာမသင္ႏိုင္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ေျမေတြကို ကၽြန္မတို႔လုပ္စားပိုင္ခြင့္လိ္ုခ်င္ပါတယ္။

တံငါရြာ(ေျမာက္)က ဦးေငြကေတာ့ အခုလိုေျပာပါတယ္။“ကိုယ္သိမ္းခံထားရတဲ့ေျမေလးေတြကို ကိုယ္ျပန္ရခ်င္တယ္။ အေတာ္ဆင္းရဲေနတာ သားသမီးက ေကၽြးမွစားရတာပါ။ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ယာဆိုၿပီး မရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတာထဲ အမွတ္(၉)ရပ္ကြက္ဆိုၿပီး စုၿပီးေနရပါတယ္။ အခုေတာ့ သားသမီးအိမ္ကပ္ေနရတာပါ။ သားသမီးေကၽြးမွစားရတယ္”လို႔ေျပာပါတယ္။ “ကၽြန္ေတာ္က သေျပသာအုပ္စု၊ သေျပသာေက်းရြာသား ေမာင္အုန္းဟန္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၁၉၉၁ခုႏွစ္က ၁၁၆၊ ၁၁၇ ပုသိမ္ႀကီးတပ္ကေနၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနတဲ့ လယ္ယာေျမမ်ားကို စတင္ ၿပီးသိမ္းဆည္းပါတယ္။ သူတို႔ ၃ ႏွစ္ေလာက္ လုပ္စားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အက်ဳိးတူအျဖစ္ စံျပကုမၸဏီ ဦးတင္ျမင့္ကို သူတို႔ငွားစားပါတယ္။ အခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာင္သူေတြဟာ မလုပ္ရဘဲ ေရျပင္ႀကီးျဖစ္ေနပါတယ္။ တမံေတြ၊ ဆည္ေတြအထက္ေပၚမွာ ေဘာင္ႀကီးေတြ လုပ္ထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတာင္သူေတြဟာ လယ္ယာေျမ လုပ္ကိုင္မစားရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အျပင္မွာရွိေနတဲ့ လုပ္ကိုင္စားရမယ့္လယ္ယာေျမ အစိုးရဆီကသိမ္းတဲ့ လယ္ကြင္းထဲေတာင္မွ သူတို႔ကန္ေဘာင္မွာ ေရ ေတြက်ဳိးက်တဲ့အခါမွာ မိုးေတြရြာတဲ့အခါမွာ လံွ်ၿပီးေတာ့ ေက်းရြာမ်ားေရာ၊ ေက်ာင္းမ်ားေရာ၊ စာသင္ ေက်ာင္းမ်ားေရာ အကုန္လံုးတက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲလိုတက္တုန္းကလဲ စီမံကိန္းဧရိယာကြင္းေတြ ပ်က္စီး တာကို အခုခ်ိန္ထိေလ်ာ္ေၾကးလဲ မရခဲ့ပါဘူး။ အခုခ်ိန္ထိ အဖက္ဖက္က တင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနရာအႏွံ႔တင္ခဲ့ေပမယ့္လည္း စဥ္းစားမယ္ စဥ္းစားမယ္နဲ႔ အခုခ်ိန္ထိ မစဥ္းစားလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တံငါေျမာက္တံငါရြာ ေက်ာက္စရစ္ေျမာက္ကေန သမ၀ါယမ၀န္ႀကီး႐ံုးေရွ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုလုိက္တက္လာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကၽြန္ေတာ္တို႔ ပါလာတဲ့ အင္အားေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ လာရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျမေတြကို အခုခ်ိန္ကို မ်ားမ်ားစားစားျပန္ၿပီးေတာ့ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားကို လုပ္ကိုင္စားေသာက္ဖို႔ရာ အတြက္ ဌာနဆိုင္ရာလူႀကီးမင္းမ်ားႏွင့္ တပ္မွဴးႀကီးမင္းေအာင္လႈိင္တို႔က မိမိတို႔တပ္မွ သိမ္းဆည္း ထားေသာ ေျမမ်ားကို ျပန္ေပးဖို႔ရာအတြက္ အျမန္ဆံုးေတာင္သူေတြလုပ္ပိုင္ခြင့္ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးပါလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔အႏူးအညႊတ္ ေတာင္းခံအပ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

အဆိုပါ လယ္ယာသိမ္းဆည္းခံ ေတာင္သူမ်ားဟာ ေန႔လည္ပိုင္းမွာ လူစုခြဲသြားခဲ့ၿပီး သမၼတ ႀကီးအလာကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

ဘႀကီးေအာင္  (ျမန္မာဓိက)

သတင္း - ဓါတ္ပုံ -  ျမန္မာဓိက






သမၼတနဲ႔ သမ၀န္ႀကီးလာမယ္ဆိုလို႔ စာရြက္ကိုယ္စီနဲ႔ အသနားခံၾကမယ့္ ေတာင္သူေတြ

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕