Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Sunday, 2 September 2012

ငါးပါးသီလ


ငါးပါးသီလႏွင္႔ျငိမ္းခ်မ္းေရး(အပိုင္း ၁ )
အခ်ဳိ႕ေသာႏိုင္ငံမ်ားဧ။္ သတင္းစာေရာင္းေသာေနရာတြင္ လူေစာင့့္မရွိေသာ္လည္း ၀ယ္သူကက် သင့္ေငြထားခဲ့၍သတင္းစာကို ေရာင္းသူမရွိဘဲ၀ယ္ရသည္ဟု သိရပါသည္။ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ကားခ ေငြ ေကာက္ခံသူမပါဘဲ စီးသူကကိုယ့္အသိစိတ္ျဖင့္ ကားခေငြထည့္ထားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။
သူတို႔ႏိုင္ငံေတြေတာင္ သည္မွ်စိတ္ဓါတ္ျပဳျပင္ႏိုင္လွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ၿခံစည္း႐ုိးဖြင့္ျပစ္ႏိုင္ရမည္။ အိမ္တံခါး ဖြင့္အိပ္လို႔ရႏိုင္ရမည္။
ရေအာင္ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ၊ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔က်င့္ႀကံရမလဲ စသည္တို႔ကို အေျဖရွာရပါေတာ့ မည္္။
- ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕၏ ဥပေဒအခ်ဳိ႕တြင္ ဘာသာေရးနဲ႔ႏိုင္ငံေရး မေရာရဟူ၍လည္းေကာင္း၊
- ဘာသာေရးနဲ႔ စီးပြားေရးမေရာရဟူ၍လည္းေကာင္း၊
- လူမႈေရးနဲ႔ဘာသာေရး မေရာရဟူ၍လည္းေကာင္း၊
အခ်ဳိ႕ပညာရွင္တို႔ျပ႒ာန္းတားျမစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ကၽြႏ္ုပ္အျမင္ေျပာလွ်င္ ဘာသာေရးႏွင့္ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈႈေရးတို႔ ေရာယွက္ေနမွ မွန္မည္။ တကယ္္မေရာက္ယွက္သင့္သည္မွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ သာျဖစ္၏။
ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရးကိစၥရပ္တြင္ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟပူး၀င္ၿပီဆိုပါက ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာဘာ အက်ဳိးမွ်မရွိအက်ဳိး ယုတ္ျခင္းကိုသာ ခံစားရေတာ့၏။
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားသည္ သံသရာတေလွ်ာက္၊ ဘာသာေရးကိုလည္း ဖ်က္စီးတတ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးကိုလည္း ဖ်က္စီးတတ္သည္။ လူမႈေရးကိုလည္းဖ်က္စီးတတ္သည္။
သို႔႔ေသာ္ထိုေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟအကုသိုလ္ တရားသံုးပါးသည္ ငါးပါးသီလတစ္ပါးပါး ကို ခုတံုးလုပ္ၿပီးမွ အစြမ္းျပတတ္သည္။ ငါးပါးသီလကို ခ်ဳိးေဖာက္ခြင့္မရပါက ငုတ္လွ်ိဳးပုန္းကြယ္၍ ေခ်ာင္းေျမာင္းေနတတ္ေသာ သေဘာရွိ၏။
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားပူးကပ္ဖ်က္ဆီးျခင္းေၾကာင္ ့သာသနာယိုင္နဲ႔သြားလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊
ႏိုင္ငံေတာ္ယိမ္းယိုင္ၿပိဳနဲ႔သြားလွ်င္ျဖစ္ေစ၊
လူမႈေရးအေဆာက္အအံုယိုင္နဲ႔လွ်င္ျဖစ္ေစ၊
ငါးပါးသီလျဖင့္ျပန္ထိန္းပါက ေကာင္းမြန္နိုင္၏။
ငါးပါးသီလသည္ သာသနာကိုျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံကိုျဖစ္ေစ၊ လူကိုျဖစ္ေစ၊ (ေခ်ာက္)ေဂ်ာက္ကမ္းပါးထဲ မက်ေအာင္အထက္သို႔ဆြဲတင္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေသာ သေဘာရွိ၏။ (ငါးပါးသီလမွာ ေခ်ာက္မရွိ ဟုပံုေသမွတ္သားထားရမည္။)
အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုပ်က္စီးသြားေသာအခါ တရားဥပေဒပ်က္စီးသြား ေသာအခါ ယာယီဖြဲ႕စည္းပံုဖြဲ႕စည္းရန္အခ်ိန္ မရေတာ့ေသာအခါ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားအေနျဖင့္ ဗုဒၶ၏ ငါးပါး သီလအဆံုးအမတရားကို ေပတံသေဘာထား၍ တိတိက်က်အုပ္ခ်ဳပ္ပါကထိုတရားမွ ဥပေဒအလိုလို ျဖစ္လာၿပီး ျပည္သူအေပါင္းကို ကယ္တင္ႏိုင္ေသာတရား ဥပေဒျဖစ္လာေပမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဥပေဒ မရွိလွ်င္္ ေနပါေစ၊ တရားရွိရန္ႏွင့္တရားကို ထိန္းသိမ္းေပးမည့္သူရွိရန္ လိုအပ္သည္။
ဘာသာေရးႏွင့္လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရးေပါင္းစပ္ယွက္ႏြယ္ေနပံုကိုတင္ျပရလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္သည္ ဘာသာေရးကိုေလ့လာၾကည့္ရာတြင္လူမႈေရး လူ႕ကိစၥႏွင့္ ကင္းကြာေသာတရားဟူ၍ ဗုဒၶ၏တရား ေတာ္ တြင္မရွိေပ။ ဥပမာ-လူမႈဆက္ဆံေရး၊ လူ႕က်င့္၀တ္၊ မိဘက်င့္၀တ္၊ သားသမီးေဆြမ်ဳိးက်င့္၀တ္ဟူ၍သာ ေလ့လာေတြ႕ရွိခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာသာေရးသည္ လူမႈေရးျဖစ္ျပီးဘာသာေရးႏွင္႕ျပည္႕စုံသူသည္လူမႈေရးႏွင္႔ျပည္႔စုံသူျဖစ္ေပသည္။ လူမႈေရး သမားေကာင္းတစ္ေယာက္သည္ လည္း ဘာသာေရးသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ဟု ဆိုထိုက္ေပသည္။
တဖန္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ႏိုင္ငံေရးကိုေလ့လာၾကည့္ရာတြင္ လူမႈေရး၊ လူ႕ကိစၥႏွင့္ ကင္းကြာ ေသာ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းဟူ၍ မရွိေပ။ ဥပမာ-လူမႈဆက္ဆံေရး လူမႈအုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္ လံုးႏွင့္ ကိုက္ညီေသာအေျခခံဥပေဒေရးဆြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း စသည္ျဖင့္သာ ေတြ႕ရေပမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းတစ္ေယာက္သည္ လူမႈေရးသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္သလို၊ လူမႈေရး သမားေကာင္းတစ္ေယာက္သည္ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ဟု ဆိုထိုက္ေပသည္။
ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ငါးပါးသီလကိုျပန္ၾကည့္ၾကပါစို႔ …..
ပါဏာတိပါတာ - သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ပုတ္ျခင္း မျပဳရန္ဘာသာေရးကတားခဲ့ေပ သည္။ သတ္ျခင္းကိုဘုရားမႀကိဳက္ေပ။ ဘာသာေရးကမႀကိဳက္ေသာလူသတ္သမားမ်ားကို မဆိုထားႏွင့္ ရန္ျဖစ္တတ္ေသာ စိတ္တိုေသာသူကိုပင္လူမႈေရးကလက္မခံေပ။ လူအမ်ားက ၀ိုင္းပယ္ၾကသည္။ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကသည္။ ထို႔အတူ ႏိုင္ငံေရးဘက္ကပုဒ္မ (၃၀၂)လူသတ္မႈဟူ၍ သတ္မွတ္ၿပီး၊ ေသဒဏ္ (သို႔မဟုတ္) ေထာင္ဒဏ္တစ္သက္တစ္ကၽြန္း စသည္ျဖင့္ အေရးယူေလသည္။ ဤသည္မွာလူသတ္ျခင္း ကို ဘာသာေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရးသံုးခုစလံုးက လက္မခံပံုျဖစ္၏။
အဒိႏၷာဒါနာ - သူတစ္ပါးဥစၥာခိုးယူျခင္းကို ဗုဒၶကတားျမစ္ခဲ့ေပသည္။ ဘာသာေရးက လံုး၀လက္မခံေပ။ လူမႈႈေရးကလည္းခိုး၀ွက္တတ္သူကို သာမန္လူမဆိုထားႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းကိုပင္ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကသည္။ သတိထား ေပါင္းသင္းၾကသည္။ ၀ိုင္းပယ္္ၾကသည္။ ထို႔အတူ ႏိုင္ငံေရးဘက္က ပုဒ္မ (၆-၁) (၃၈၀/၅၄) (၃၇၉) (၃၈၁) ခိုးမႈဟူ၍ သတ္မွတ္ၿပီး ေထာင္ဒဏ္ (၆)လ (သို႔မဟုတ္) (၆)ႏွစ္ စသည္ျဖင့္ အေရးယူေလသည္။ ဤသည္မွာ ခိုးသူကိုဘာသာေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရးသံုးခုစလံုးက လက္မခံပံုကို တင္ျပျခင္းျဖစ္၏။
ကာေမသုမိစာၦစာရာ - သူတစ္ပါးသားမယား ျပစ္မွားက်ဴးလြန္သူကို ဘာသာေရးက လက္မခံေပ။ လူမႈေရးကလည္း လက္မခံေပ။ ရြံရွာဆက္ဆုပ္ေသာအလုပ္ဟူ၍ က်ဴးလြန္သူကို ၀ိုင္းပယ္ ၾကေလသည္။ ထို႔အတူ ႏိုင္ငံေရးဥပေဒက ပုဒ္မ(၃၇၆) ပုဒ္မ(၃၀၇) မုဒိမ္းမႈဟူ၍ ေထာင္ဒဏ္မ်ား သတ္မွတ္အေရးယူေလသည္။ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေသဒဏ္ဟူ၍ အေရးယူေလသည္။ သူတစ္ပါး သားမယားဖ်က္ဆီးသူကို ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးမ်ားကလက္မခံေပ။
မုသာ၀ါဒါ - မမွန္မကန္ေျပာဆိုျခင္းကို ဘာသာေရးက တားျမစ္ထားသည္။ လူမႈေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းကလည္း လူလိမ္လူညာကို ၀ိုင္းပယ္ေရွာင္ၾကဥ္ၾကေလသည္။ ထို႔အတူ ႏိုင္ငံေရး၊ ဥပေဒ ကပုဒ္မ (၄၂၀) လိမ္လည္မႈဟူ၍ ေထာင္ဒဏ္ (၃)လ၊ (၆)လစသည္ျဖင့္ အေရးယူခံရတတ္ေပသည္။ လူလိမ္ကိုဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးသံုးခုစလံုးက လက္မခံေပ။
သုရာေမရယ မဇၨပၸမာဒ႒ာနာ-အရက္ေသစာကိုေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟျဖစ္ေစ ေၾကာင္းအတြက္ ေသာက္သံုးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရန္တားျမစ္ထားပါသည္။ လူမႈေရးကလည္း အရက္ သမားကိုလူရာမသြင္းေပ။ ဥပေဒအရၾကည့္ပါက မူးယစ္ထံုထုိင္းေဆး၀ါးမွစ၍ မူးယစ္ေဆး၀ါးဥပေဒတို႔ ကို ထုတ္ျပန္ၿပီး၊ ပုဒ္မ ၁၆(ဂ) ၁၅-၁၆/၁၆ (ဂ) ျဖင့္ အေရးယူေလသည္။ မူးယစ္ေဆး၀ါး ဘိန္းျဖဴထိုး လွ်င္အျခား ႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း အေရးယူၾကေပသည္။ ဤသည္မွာ ဘာသာေရးကလက္မခံေသာလုပ္ ရပ္ကိုလူမႈေရးကလည္း လက္မခံတတ္ပံုႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးဘက္ကပါဥပေဒျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္အေရးယူပံုျဖစ္ေပ သည္။
(ဥပမာ) ေထာင္တြင္းမွ ေထာင္သားအားလံုးကို စိစစ္ၾကည့္ပါက၊ ငါးပါးသီလတစ္ပါးပါး မက်ဴးလြန္ဘဲေထာင္မက်ႏိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ -
ဘာသာေရးသည္ ႏိုင္ငံေရးလည္းျဖစ္သည္။ လူမႈေရးလည္းျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ လူမႈေရးလည္းျဖစ္သည္။ ဘာသာေရးလည္းျဖစ္သည္။
လူမႈေရးကိစၥအ၀၀ေျပလည္ေစရန္ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး၊ ညႇပ္ပူးညႇပ္ပိတ္ ထိန္းခ်ဳပ္ ထားသည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ထင္ျမင္သည္္။
ဥပေဒဆုိင္ရာစကားအသံုးအႏႈန္းမ်ားကို သံုးသပ္ၾကည့္ပါက ဥပေဒကို ဥပေဒဟုေခၚပါ က ျပည့္စံုသည္မထင္ေပ။ တရားဥပေဒဟု ေခၚတတ္ၾကေပသည္။ တဖန္ အမႈစီရင္ဆံုးျဖတ္ရာ ႐ံုး အေဆာက္အအံုကို ႐ံုးဟူ၍ ေခၚပါက ျပည့္စံုသည္မထင္ေပ။ တရား႐ံုးဟုေခၚတတ္ၾကသလို အမႈစီရင္ သည္ကို တရားစီရင္သည္၊ အမႈစီရင္ေသာလူႀကီးကိုတရားသူႀကီး၊ တရားလို- တရားခံ - တရား႐ႈံးသည္ တရားႏိုင္သည္၊ တရားမအမႈ-တရား႐ံုးခ်ဳပ္-တရားေဟာသည္ စသည္ျဖင့္ ့ဘာသာေရးအႏွစ္ျဖစ္ေသာ ``တရား`` ဆိုေသာ စကားရပ္ကို ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာဥပေဒ ေ၀ါဟာရမ်ားတြင္ ပူးတြဲသံုးႏႈန္းသည္ကို ေတြ႕ၾကရေပမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘာသာေရးသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါက၊ လူမႈေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး သမားေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေပသည္္။
ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါက ဘာသာေရးႏွင့္ လူမႈေရးသမားေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္သြားေပသည္။
အကယ္၍ ဘာသာေရးႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနထိုင္သူျဖစ္ပါက ႏိုင္ငံေရးဆန္႔က်င္သူ၊ လူမႈေရး ဆန္႔က်င္သူျဖစ္သြားေပသည္။ အကယ္၍ ႏိုင္ငံေရးဥပေဒကို ထိုးေဖာက္ပါက ဘာသာေရးႏွင့္လူမႈႈေရး ခ်ဳိးေဖာက္သူျဖစ္ပြားေပသည္။ လူမႈေရးေဖာက္ျပန္သူျဖစ္ပါကလည္း ဥပေဒႏွင့္ဘာသာေရးကိုပါ ေဖာက္ ျပန္မိသူျဖစ္သြားေပ၏။
ကၽြႏ္ုပ္အထင္ေျပာရလွ်င္ ငါးပါးသီလဓမၼစက္ကိုဥပေဒဟူေသာ အာဏာစက္ျဖင့္ ေပါင္း ၿပီးတရားဥပေဒတစ္ရပ္ျပ႒ာန္း၍လူမႈကိစၥအ၀၀ကို ေျဖရွင္းရန္ေရွးပညာရွိမ်ား စီစဥ္သြားသည္ဟု ယူဆ ဖြယ္ျဖစ္ေပသည္။
ဘာသာေရးသမားေကာင္းရွာလိုပါက ငါးပါးသီလအတြင္းလူ ႏွင့္အျပင္လူ ခြဲထုတ္ႏိုင္ ရန္အလြန္အေရးႀကီးသည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္းရွာလိုပါက တရားဥပေဒအတြင္းလူႏွင့္ အျပင္လူခြဲထုတ္ႏိုင္ရန္ အလြန္ေရးႀကီးသည္။
ဤငါးပါးသီလေပတံျဖင့္ မိမိကိုယ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါးကိုေသာ္လည္း ေကာင္း၊ အျပန္အလွန္တိုင္းတာၿပီး ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းၾကမည္ဆိုပါက ျပည္သူျပည္သားအားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာက်န္းမာခ်မ္းသာၿပီးတိုင္း ျပည္တိုးတက္၍ေလာကနိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ေရာက္ရေပ မည္။ နိဗၺာန္ဆိုတာငါးပါးသီလရွိသူမ်ား၏ စံအိမ္ျဖစ္၏။
- ဗုဒၶ၏ဘာသာေရးတရားတိုင္းသည္လူမႈေရးလည္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးလည္းျဖစ္သည္။ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာမည္သည့္တရားမွ်တရား စစ္တရားမွန္မျဖစ္ႏိုင္၊ အကယ္၍ဘာသာေရးႏွင့္ လူမႈေရးထိပ္တိုက္ယွဥ္လာပါက ျပည္သူအေရးကိုဦးစားေပးရ ေပမည္။
- ဥပေဒအတိုင္းသည္ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရးႏွင့္တစ္ထပ္တည္းျဖစ္ေနရမည္။ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရးကိုဆန္႔က်င္ေသာ ဥပေဒသည္ စစ္မွန္ေသာတရားဥပေဒမျဖစ္ႏိုင္၊ အကယ္၍ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ (တိုင္းျပည္) ျပည္သူ႕အေရးယွဥ္လာပါက ျပည္သူ႕အေရးကို ဦးစားေပးရ ေပမည္။
တိုင္းျပည္ထူေထာင္ေရးတြင္ ငါးပါးသီလ (တရားဥပေဒ) ကိုမရွိမျဖစ္ ဦးထိပ္ပန္၍ တိုင္းျပည္ထူေထာင္ရေပမည္။
တိုးတက္ၿပီး တိုင္းျပည္မွာပင္ ငါးပါးသီလ (သို႔မဟုတ္) တရားဥပေဒပ်က္ကတိုင္းျပည္ ပ်က္ေပမည္။
- ကြန္ျမဴနစ္၀ါးတြင္လည္း ငါးပါးသီလႏွင့္ ထပ္တူညီမွ်ေသာတရားဥပေဒထိန္းကြပ္မႈျဖင့္ ထူေထာင္ရမည္။
- ဆိုရွယ္လစ္၀ါဒတြင္လည္း ငါးပါးသီလတရားဥပေဒထိန္းကြပ္မႈျဖင့္ တိုင္းျပည္ထူေထာင္ ရမည္။
- အရင္းရွင္၀ါဒတြင္လည္း ငါးပါးသီလတရားဥပေဒထိန္းကြပ္မႈျဖင့္ တိုင္းျပည္ထူေထာင္ရ မည္။
- ဒီမိုကေရစီဆိုရာတြင္လည္း ငါးပါးသီလရွိမွ ဒီမိုကေရစီရမည္။
ငါးပါးသီလပ်က္ပါက မည္သည့္၀ါဒ၊ မည္သည့္စနစ္ျဖင္႔ တိုင္းျပည္ေကာင္းေအာင္ဆိုျပီး
ေသေအာင္ လုပ္လည္းမေအာင္ျမင္ႏိုင္ေပ။
အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းသည္တရား ဥပေဒေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕အျဖစ္ ရပ္တည္ေနရမည္။
ဗုဒၶဧ။္ဓမၼစက္ျဖင့္ထိန္းကြပ္၍ မရေသာအခါ တရားဥပေဒဟူေသာ အာဏာစက္ျဖင့္ ကာကြယ္တားဆီးရေပမည္။ ထုိသို႔ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ သာသနာျပဳျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ တရားဥပေဒေစာင့္ေရွာက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး၏ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ကို ကာကြယ္ျခင္း၊ ေစာင့္ ေရွာက္ျခင္းလည္းျဖစ္သည္။
နိဗၺာန္ဆိုတာလြတ္လပ္ျခင္း၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္းသာျဖစ္ေပသည္။ ငါးပါးသီလပ်က္စီးေန ေသာ တိုင္းျပည္သည္ လြတ္လပ္ေရးပ်က္စီးေနေသာ တိုင္းျပည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ထင္ေပသည္။
ငါးပါးသီလကို ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုးသံုးပါးျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေသာသူသည္ သိကၡာရွိ၏။ အိေျႏၵ ႏွင့္ ျပည့္္စံု၏။ သရဏဂံုကိုလည္း အသက္ထင္ရွားရွိလွ်က္တည္ၿပီး သူျဖစ္၏။ မဂၢင္ရွစ္ပါးကိုလည္း က်င့္ ႀကံပြားမ်ားႏိုင္၏။ သစၥာေလးပါးကိုပို္င္းျခားသိျမင္ႏိုင္၏။ စိတ္ျဖဴစင္၏။ ပညာဉာဏ္ႀကီး၏။ လွ်င္ ျမန္၏။ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္ကိုလည္း ရလြယ္တတ္၏။ ငါးပါးသီလၿမဲသူကိုမ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ပင္ လူေလးစား၏။ ၾကည္ညိဳသည္၊ လူခ်စ္လူခင္ေပါသည္။ အလုပ္အကိုင္ေပါသည္။ ရာထူးၿမဲသည၊္ စည္းစိမ္ၿမဲသည္၊ စီးပြားတက္သည္၊ ရာဇ၀တ္ျပစ္ဒဏ္ကင္းသည္။
ငါးပါးသီလခ်ဳိးေဖာက္သူဆိုပါက လူမုန္းမ်ားသည္၊ လူအထင္ေသးသည္။ လူယံုၾကည္မႈ နဲသည္။ ေဘးရန္ထူေျပာသည္။အလုပ္အကိုင္ရွားသည္။ အရွက္တကြဲျဖစ္တတ္သည္။ စီးပြားပ်က္လြယ္ သည္။ အလုပ္အကိုင္ရာထူး ျပဳတ္က်တတ္သည္။ ရာဇ၀တ္ျပစ္ဒဏ္ခံရတတ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ -
ဗုဒၶလမ္းညႊန္(ေျခရာ) မိဘ၏လမ္းညႊန္ (ေျခရာ)-အရာမ်ား၏ လမ္းညႊန္(ေျခရာ)ႏိုင္ငံ ေတာ္ အႀကီးအကဲမ်ား၏ လမ္းညႊန္(ေျခရာ) ကို လိုက္နာလွ်က္ကိုယ္က်င့္၊ ႏႈတ္က်င့္၊ စိတ္က်င့္မွန္ကန္ ေသာ မ်ဳိးခ်စ္အာဇာနည္သူေတာ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳရင္း ငါးပါးသီလႏွင္႔ျငိမ္းခ်မ္းေရး(အပိုင္း ၁ ) ကိုဓမၼဒါန ျပဳလိုက္္ပါသည္။

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕