Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Wednesday 29 August 2012

သတင္းတုိမ်ား


တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ Tourist Information Counter မ်ား ထပ္မံဖြင့္လွစ္ သြားရန္ရွိ

ျပည္တြင္းကို လာေရာက္ လည္ပတ္တဲ့ ျပည္ပ ခရီးသြား ဧည့္သည္မ်ား အေနနဲ႕ ေနရာေဒသ ဆုိင္ရာ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား ျပည့္စံု မွန္ကန္စြာနဲ႔
အလြယ္တကူ သြားလာ ႏိုင္ေရး၊ လုိအပ္တဲ့ အကူအညီ မ်ားရယူ ႏိုင္ေရးတုိ႔ အတြက္ ဆက္သြယ္ ႏိုင္မယ့္ Tourist Information Counter ေတြကို ဖြင့္လွစ္ ေပးလ်က္ရွိရာ တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ အႏွံ႕ အဆိုပါ ေကာင္တာ မ်ားကို ထပ္မံ ဖြင့္လွစ္ သြားဖို႔ ရွိတယ္လုိ႔ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီး ဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။

အဆုိပါ Tourist Information Counter မ်ားကို ျပည္ပ ခရီးသြားမ်ား ပိုမို သြားေရာက္တဲ့ အခ်က္အခ်ာ ေနရာမ်ား ျဖစ္တဲ့ ေလဆိပ္၊ ကားဂိတ္၊ သေဘၤာဆိပ္၊ မီးရထား ဘူတာ႐ံု စတဲ့ ေနရာေတြမွာ ဖြင့္လွစ္ ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ မ်ားမွာ Tourist Information Counter ၁၃ ခုရွိၿပီး ထပ္မံ တိုးခ်ဲ႕ ဖြင့္လွစ္မႈေတြကို ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုရွိၿပီးတဲ့ Tourist Information Counter ၁၃ ခုမွာေတာ့ မႏၲေလးတုိင္း ေဒသႀကီးမွာ ၃ ခု၊ ပုဂံမွာ ၃ ခု၊ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီးမွာ ၃ ခု၊ ေတာင္ႀကီးမွာ ၃ ခုနဲ႕ ေခ်ာင္းသာမွာ ၁ ခု ဖြင့္လွစ္ ထားတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

ျပည္တြင္းမွာ အခုလို ျပည္ပ ခရီးသြားေတြ အလြယ္တကူ ဆက္သြယ္ အသံုးျပဳ ႏိုင္မယ့္ Tourist Information Counter မ်ား ထပ္မံ ဖြင့္လွစ္ဖို႕စီစဥ္ထားမႈ သာမက ခရီးသြား ၀င္ေရာက္မႈေတြ မ်ားျပား လာတာေၾကာင့္ ျပည္ပ ခရီးသည္မ်ား ၀င္ထြက္မႈ စနစ္တက် လြယ္ကူ အဆင္ေျပေစေရး၊ ခရီးသြား လုပ္ငန္း ဆုိင္ရာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္မ်ား စနစ္တက် ျဖစ္ေစေရး၊ ဟိုတယ္နဲ႕ စားေသာက္ဆုိင္ မ်ားရဲ႕ ၀န္ေဆာင္မႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေရး စတဲ့ အခ်က္ေတြ ကိုလည္ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိ သူမ်ားက ၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိတယ္လို႕ သိရပါတယ္။

ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ သီရိမဂၤလာေစ်း မွတ္တိုင္အား ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္

သီရိမဂၤလာေစ်း အနီးအနားမွာ ေန႔စဥ္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ သီရိမဂၤလာေစ်းေရွ႕ လမ္းမရွိ ယခင္ မွတ္တိုင္ကို ယခုအခါ ဘုရင့္ေနာင္
ေစ်းဘက္ သုိ႔သြားတဲ့ ပိေတာက္ ေခ်ာင္းခုံး တံတား အလြန္ စစ္ေၾကာေရး မွတ္တိုင္ အနီးသို႔ လည္းေကာင္း၊ အေနာက္ဘက္ ျခမ္းကားလမ္း ၿမိဳ႕ထဲသို႔သြားရာ ကားမွတ္တိုင္ကို အို၀မ္းမွတ္တိုင္ အနီးသို႔ လည္းေကာင္း ေျပာင္းေရႊ႕ လိုက္ၿပီ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

အခုလုိ သီရိမဂၤလာ ေစ်းသစ္ အသြားအျပန္ ကားမွတ္တိုင္ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းဟာ ေစ်းမွာ ကားအ၀င္အထြက္နဲ႔ စည္းကမ္းမဲ့ ကုန္တင္ခ်မႈ ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ကားလမ္း ပိတ္ဆို႔မႈ အခက္အခဲကို ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ေျပာင္းေရြ႕ လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို ကားမွတ္တိုင္ ေျပာင္းေရြ႕တဲ့ အတြက္လည္း ကုန္ပစၥည္း သယ္ယူမႈကို ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားနဲ႔ တဆင့္ သယ္ယူရတဲ့ ေစ်းသည္ေတြဟာ ကားမွတ္တိုင္ အထိ ဆိုက္ကားမ်ား၊ ခါလီမ်ားနဲ႔ ကုန္မ်ား တဆင့္ ထပ္မံ သယ္ေဆာင္ ရျပီး ကုန္ပစၥည္း သယ္ေဆာင္ခမ်ား ပိုမိုေပးေဆာင္ရတဲ့ အတြက္  ကုန္က်စရိတ္ ပိုမိုျမင့္တက္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚ လာတယ္လို႔ ေစ်းေရာင္းခ် သူမ်ားထံမွ သိရပါတယ္။

သီရိမဂၤလာ ေစ်းသစ္မွာ မွတ္တိုင္ ေနရာသစ္မ်ား သတ္မွတ္ေပးထား ေပမယ့္လည္း ခရီးသည္ တင္ယာဥ္ အခ်ိဳ႕ဟာ  တာ၀န္ရွိ သူမ်ားနဲ႔ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ား ရွိခ်ိန္မွသာ မွတ္တိုင္မွာ ရပ္ၿပီး စစ္ေဆးမူ အားနည္းတဲ့ ညပိုင္းအခ်ိန္မ်ား မွာေတာ့ ေစ်းေရွ႔မွာ စည္းကမ္းမဲ့ ကုန္တင္ေဆာင္ ေနမႈမ်ား၊ ရပ္နားမႈ ေတြကေတာ့ ဆက္လက္ ရွိေနဆဲ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ျမန္မာ-ဗီယက္နမ္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ေတြ႕ဆံု

ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ၊ ဗီယက္နမ္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္းမွ ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဆာင္ၿပီး စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ၂၀ ဦးခန္႔ ပါ၀င္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္
အဖြဲ႔ဟာ ျပည္တြင္းမွာ စီးပြားေရး ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ အခြင့္အလမ္း ေတြကို အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔က UMFCCI မွာ ျပည္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆံုမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ဗီယက္နမ္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြ အေနနဲ႕ အခုလို လာေရာက္ ေတြ႕ဆံုရာမွာ သဘာ၀ထြက္ အလွကုန္ ပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္း၊ သစ္သီး၀လံနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ စိုက္ပ်ဳိး ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္း၊ အေအးခန္း သိုေလွာင္႐ုံ လုပ္ငန္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းသံုး ပစၥည္း ကိရိယာမ်ား ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္း၊ အထည္အလိပ္ လုပ္ငန္း၊ ဖိနပ္ လုပ္ငန္း၊ စာေရး ကိရိယာ လုပ္ငန္းနဲ႔ ကေလးကစား စရာထုတ္ျခင္း လုပ္ငန္းတို႕ကို ျပည္တြင္းမွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ေတြနဲ႕ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြး ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ဓာတုပစၥည္းမ်ားနဲ႕ ဓာတ္ခြဲခန္းသံုး ကိရိယာမ်ား၊ ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္းသံုး ပစၥည္း ကိရိယာမ်ား၊ ေရခ်ဳိးခန္းသံုး ပစၥည္းမ်ား၊ အိမ္တြင္း အလွဆင္မႈမ်ား၊ အလူမီနီယံနဲ႔ စတီးလ္ ပစၥည္းမ်ား၊ သစ္ေတာနဲ႔ သစ္ေတာထြက္ ပစၥည္းမ်ား၊ က်န္းမာေရး ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား စတာေတြ မွာလည္း ပူးေပါင္း လုပ္ေဆာင္မႈ ေတြျပဳလုပ္ဖို႕အတြက္ ေဆြးေႏြးခဲ့ ၾကပါတယ္။ အခုလို ေဆြးေႏြးမႈ မွာေတာ့ စိုက္ပ်ဳိး ေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္း၊ ဓာတ္ေငြ႔သံုး စက္ကိရိယာမ်ား၊ ေရစုပ္စက္နဲ႔ ေကာက္ရိတ္သိမ္း စက္ကိရိယာမ်ား ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္း ေတြမွာလည္း ပူးေပါင္းဖို႕ေဆြးေႏြး ခဲ့သလို ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္မႈ ျမႇင့္တင္ႏုိင္ဖို႔နဲ႔ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ဖို႔ အတြက္လည္း ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးခဲ့ ၾကတယ္လို႕ သိရပါတယ္။

အဆိုပါ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ျပည္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ၃၀ ဦးခန္႔ လာေရာက္ ေတြ႔ဆံု ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလို ေတြ႕ဆံုရာ မွာေတာ့ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံဟာ ျပည္တြင္းရဲ႕ စိုက္ပ်ဳိးေရး လုပ္ငန္းနဲ႔ စက္မႈ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္းေတြမွာ စိတ္၀င္စားမႈ မ်ားျပားၿပီး အမ်ားဆံုး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ သြားမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သတင္း ရရွိပါတယ္။


ဆန္တင္ပို႕မႈ ေစ်းကြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ ေစရန္ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္သည့္ စပါးမ်ဳိး အနည္းငယ္ ကိုသာ ေရြးခ်ယ္ စိုက္ပ်ဳိးရန္ လိုအပ္

ျပည္တြင္းမွာ ရွိတဲ့ စပါးစိုက္ ေတာင္သူေတြ အေနနဲ႕ လယ္ယာ စိုက္ပ်ဳိးမႈမွာ မ်ဳိးကြဲေပါင္း မ်ားစြာကို စိုက္ပ်ဳိးမႈထက္ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္တဲ့ စပါးမ်ဳိး
အနည္းငယ္ ကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ စိုက္ပ်ဳိးၿပီး ျပည္တြင္းရဲ႕ ဆန္တင္ပို႕မႈ ေစ်းကြက္ကို ေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ သင့္တယ္လို႕ လယ္ယာ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး ေရြးခ်ယ္ စိုက္ပ်ဳိးရာ မွာေတာ့ ေဒသနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ စပါးမ်ဳိးေကာင္း၊ မ်ဳိးသန္႔ေတြကို ေရြးခ်ယ္ စိုက္ပ်ဳိးဖို႕ အတြက္ ၀န္ႀကီးဌာနမွ စပါးစိုက္ ေတာင္သူေတြထံ ႏႈိးေဆာ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ထားတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့ဒီလို ႏႈိးေဆာ္ရတာ ကေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ ဆန္စပါး အဓိက စိုက္ပ်ဳိး ထုတ္လုပ္ရာ အဓိက ေဒသ ျဖစ္တဲ့ ဧရာ၀တီတုိင္း ေဒသႀကီး မွာေတာင္ စပါးမ်ဳိးကြဲေပါင္း ၅၄ မ်ဳိး၊ ပဲခူးတုိင္း ေဒသႀကီးမွာ မ်ဳိးကြဲေပါင္း ၅၀ ၊ စစ္ကိုင္းတုိင္း ေဒသႀကီးမွာ မ်ဳိးကြဲေပါင္း ၂၉ မ်ဳိး အစရွိတဲ့ အတိုင္း စပါးမ်ဳိးေတြ တူညီမႈ မရွိဘဲ အမ်ားအျပား စိုက္ပ်ဳိးေန တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို စပါး စိုက္ပ်ဳိးမႈမွာ အမ်ဳိးအစား ေပါင္းမ်ားစြာကို စိုက္ပ်ဳိးေနၾကတဲ့ အတြက္ မ်ဳိးမ်ား ေရာေႏွာၿပီး ဆန္အရည္အေသြး က်ဆင္းျခင္း၊ ေစ်းကြက္ ၀ယ္ယူလုိအား ပမာဏ မလံုေလာက္ျခင္း အစရွိတဲ့ ဆံုး႐ႈံးမႈေတြ ျဖစ္ေပၚေနရ တယ္လို႕ သိရပါတယ္။

အဲ့ဒီအတြက္ စိုက္ပ်ဳိးေနတဲ့ စပါးမ်ဳိးေတြကို ေကာင္းမြန္တဲ့မ်ဳိး အနည္းငယ္ ကိုသာ ေရြးခ်ယ္ စိုက္ပ်ဳိးေစၿပီး စပါးမ်ဳိးေကာင္း မွသာ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္တဲ့ ဆန္ကို ထုတ္လုပ္ ရရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး ေရြးခ်ယ္ရာ မွာလည္း ေဒသေရေျမ ရာသီဥတုနဲ႔ ကိုက္ညီ ျဖစ္ထြန္းတဲ့ ေစ်းကြက္၀င္ စပါးမ်ဳိး ထဲကမွ မ်ဳိးသန္႔၊ စပါးမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးမွ သံုးမ်ဳိး အထိသာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး မ်ဳိးသန္႔မ်ဳိးပြား ဇုန္မ်ားကို တည္ေထာင္ စိုက္ပ်ဳိးဖို႕ လိုအပ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။


ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိသာၿပီး အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္သည့္ စာတိုက္လုပ္ငန္း ၀န္ေဆာင္မႈအား ေရြးခ်ယ္ အသံုးျပဳႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရန္ရွိ

ဆက္သြယ္ေရး စာတုိက္ႏွင့္ ေၾကးနန္း ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့ စာတုိက္ လုပ္ငန္းမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ ျမန္မာ့ စာတုိက္ လုပ္ငန္းကို ေစ်းႏႈန္း
ခ်ဳိသာၿပီး အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္တဲ့ ႏွစ္သက္ရာ စာတိုက္ လုပ္ငန္း ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကို ျပည္သူေတြ အေနနဲ႕ ေရြးခ်ယ္ အသံုးျပဳခြင့္ ရရွိေစဖို႔ ေဆာင္ရြက္ သြားမွာ ျဖစ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ေဆာင္ရြက္ရာ မွာေတာ့ ျမန္မာ့စာတုိက္ လုပ္ငန္းရဲ႕ Postal Reform ေဆာင္ရြက္မႈကိုပါ ျပဳလုပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုျပဳလုပ္ရင္ေတာ့ အရည္အေသြးျပည့္၀တဲ့ျပည္သူ႔ ဗဟိုျပဳစာတုိက္၀န္ေဆာင္မႈေတြကို လြတ္လပ္တဲ့ Business Model အျဖစ္ ျဖည့္ဆည္း ေပးႏုိင္ျခင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္ အတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး မျဖစ္ေစဘဲ အက်ဳိးအျမတ္ ရရွိတဲ့ စာတုိက္လုပ္ငန္း ကုမၸဏီ အျဖစ္ ရပ္တည္ သြားႏုိင္ျခင္း စတဲ့ အက်ဳိးေက်းဇူးေတြ ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ တည္ေဆာက္ ထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ Postal Infrastructure မ်ားေပၚမွာ လြတ္လပ္တဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈ မ်ားနဲ႔ ေခတ္မီ အုိင္တီ နည္းပညာမ်ား အသံုးျပဳကာ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ အြန္လိုင္း စာတိုက္ ၀န္ေဆာင္မႈ မ်ားကို အခ်ိန္နဲ႔ တေျပးညီ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ ေပးႏုိင္မႈ ေတြကိုပါ ရရွိလာမွာ ျဖစ္တယ္လို႕သိရပါတယ္။ လက္ရွိ မွာေတာ့ စာပုိ႔တုိက္ လုပ္ငန္းရဲ႕ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပေခ်ာပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြကို Public Private Partinership (PPP) ပံုစံနဲ႔ ပုဂၢလိကကို လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ခြင့္ျပဳၿပီး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိတယ္လို႕ သတင္း ရရွိပါတယ္။


၀ယ္လိုအားေၾကာင့္ ငါးရွဥ့္တစ္တန္လွ်င္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ငါးေထာင္ေက်ာ္ အထိ ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္

ျပည္တြင္းမွ ထြက္ရွိတဲ့ ငါးရွဥ့္ေတြကို ျပည္ပတင္ပို႕ေရာင္းခ်လ်က္ရွိရာ အခုလပိုင္း အတြင္း တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံမွ ငါးရွဥ့္၀ယ္ယူမႈ မ်ားျပားလာတဲ့ အတြက္
ငါးရွဥ့္ေစ်းႏႈန္း ေတြမွာ တစ္တန္ကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ငါးေထာင္ ေက်ာ္အထိ ျမင့္တက္လာ ခဲ့တယ္လုိ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ငါးရွဥ့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။ ငါးရွဥ့္ေစ်းႏႈန္း မ်ားမွာ ၾသဂုတ္ လဆန္းပိုင္းက တစ္တန္ကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ သံုးေထာင့္ ရွစ္ရာ ေက်ာ္ရွိခဲ့ၿပီး ယခု လကုန္ပိုင္းမွာ တစ္တန္ကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ငါးေထာင္ ေက်ာ္အထိ ထပ္မံျမင့္တက္ လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဆိုပါ ငါးရွဥ့္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္မႈဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလ အတြင္း အျမင့္ဆံုး ေစ်းႏႈန္း ရရွိမႈ ျဖစ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွ ျပည္ပႏိုင္ငံ ေတြကို ငါးရွဥ့္ တင္ပို႔မႈ အေနနဲ႕ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္၊ ခ်င္းေရႊေဟာ္ တုိ႔မွ အမ်ားဆံုး တင္ပို႔ရၿပီး တစ္ေန႔ကို တန္ခ်ိန္ ၄၀ ခန္႔ တင္ပို႔မႈ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျပည္တြင္း မွငါးရွဥ့္မ်ားကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ကြမ္က်ဳိးၿမိဳ႕သို႔ တင္ပို႕ရာ မွာေတာ့ ေလလံစနစ္နဲ႔ တင္ပို႔ ေရာင္းခ်မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရတာ ျဖစ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွငါးရွဥ့္ ဖမ္းဆီးရရွိမႈ အမ်ားဆံုး ေဒသ ကေတာ့ ဧရာ၀တီတုိင္း ေဒသႀကီး ျဖစ္ၿပီး အျခား ျပည္နယ္နဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး ၁၀ ခုကလည္း ဖမ္းဆီး ရမိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဖမ္းမိတဲ့ ငါးရွဥ့္ေတြ ကေတာ့ ေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္းမ်ားမွ ဖမ္ဆီးရမိတာ 

မဟုတ္ဘဲ အင္းအုိင္၊ ျမစ္ေခ်ာင္း၊ လယ္ကြင္းမ်ားမွ ဖမ္းဆီး ရမိတာ ျဖစ္တယ္လုိ႕သိရပါတယ္။



ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး နည္းဥပေဒဆြဲမႈတြင္ ပါ၀င္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ား စာတမ္းကို ယခုႏွစ္အတြင္း အၿပီးေရးဆြဲ သြားမည္

ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနမွ စီစဥ္ေရးဆြဲတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး နည္းဥပေဒႏွင့္ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ား အတြက္
နည္းဥပေဒ ေရးဆြဲမႈမွာ ပါ၀င္သင့္တဲ့ အခ်က္မ်ား စာတမ္းကို ယခု ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ အျပီးေရးဆြဲ သြားမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး နည္းဥပေဒ ေရးဆြဲႏိုင္ဖို႔ အတြက္ကို ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ သစ္ေတာေရးရာ ၀န္ႀကီး ဌာနမွ ျပင္ပမွ သစ္ေတာေရးရာ ပညာရွင္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚ ခဲ့ပါတယ္။

ယခုအခါ အဆိုပါ ဥပေဒမွာ ပါ၀င္သင့္တဲ့ အခ်က္မ်ား ေရးဆြဲးဖို႔ အတြက္ ကိုေတာ့ ေကာ္မတီ ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး အဆိုပါ ေကာ္မတီမွာ ပါ၀င္ဖို႔ ျပည္တြင္းရွိ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႕ ၄ ခုကိုလည္း  သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီး ဌာနမွ ခြင့္ျပဳထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႕ ၄ ဖြဲ႕ဟာ  နည္းဥပေဒ ေရးဆြဲရာမွာ ပါ၀င္သင့္တဲ့ အခ်က္မ်ား စာတမ္းကို ျပဳစုေရးဆြဲ လ်က္ရွိျပီး ယခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလမွာ အၿပီး ေရးဆြဲႏုိင္ဖို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထား တယ္လို႔ ေဂဟစနစ္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ ျပည္သူ အစုအဖြဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အသင္း ECCDI  မွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။
 အဲ့ဒီလို စာတမ္း ျပဳစုလ်က္ရွိတဲ့ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႕ ၄ ဖြဲ႕ကေတာ့ ေဂဟစနစ္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ ျပည္သူအစု အဖြဲ႕ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အသင္း၊ ဇီ၀မ်ိဳးကြဲ သဘာ၀ ထိန္းသိမ္းေရး အသင္း ဘန္ကာ ၊ သစ္ေတာ သယံဇာတႏွင့္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ဖြ႕ံၿဖိဳးေရး အသင္း ဖရီဒါ နဲ႔ ျမန္မာျပည္ ျပည့္ၿမဲစြမ္းအင္ အသင္းတို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဆုိပါ အဖြဲ႕ ေလးဖြဲ႕ဟာ ယခုလို စာတမ္း ေရးဆြဲးမႈ အျပင္ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး အတြက္ ကိုလည္း သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီး ဌာနမ်ားနဲ႔ ပူးေပါင္းကာ ေဆာင္ရြက္ သြားမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သတင္း ရရွိပါတယ္။ 

ေႂကြးက်န္ ေတာင္သူမ်ားအား ဆန္စပါး အထူးျပဳ ကုမၸဏီမ်ားမွ ထပ္မံ ထုတ္ေခ်းေပး

ျပည္တြင္းမွာ ဆန္စပါး အထူးျပဳ ကုမၸဏီ ၅၇ ခုရွိတဲ့အနက္ အထူးျပဳ ကုမၸဏီ အခု ၂၀ ခန္႔က ယခင္ႏွစ္က ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ား ထံမွ ေႂကြးက်န္မ်ား
ရဖို႔ ရွိေန ေပမယ့္လည္း ယခုႏွစ္ မိုးစပါး အတြက္  စုိက္ပ်ိဳးစရိတ္ ထုတ္ေခ်းေငြ မ်ားကို ထပ္မံ ထုတ္ေခ်းေပး လ်က္ရွိတယ္လို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆန္စပါး လုပ္ငန္း အသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။ အဆုိပါ ကုမၸဏီမ်ား အေနနဲ႔ ေခ်းေငြ မ်ားကို ထပ္မံ ထုတ္ေခ်း ေပးမႈဟာ  ေတာင္သူမ်ား အေနနဲ႔ ယခု လက္ရွိမွာ မိုးရြာသြန္းမႈမ်ားနဲ႔ ျမစ္ေရႀကီးမႈ ေတြေၾကာင့္ လယ္ေျမမ်ား ေရလႊမ္းမုိုးမႈ ခံရျပီး စုိက္စရိတ္ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ ယခုလို ေခ်းေငြမ်ား ထပ္မံ ထုတ္ေခ်း ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေခ်းေငြ ပမာဏ ကိုေတာ့ ယခင္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္က ထုတ္ေခ်းေပးခဲ့တဲ့ ေခ်းေငြ ပမာဏရဲ႕ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ခန္႔ကိုသာ ထုတ္ေခ်း ေပးတာျဖစ္ျပီး ယခုလို ထပ္မံ ထုတ္ေခ်း ေပးတဲ့ ေခ်းေငြမ်ား ကိုေတာ့ ယခင္ႏွစ္မ်ားက ထုတ္ေခ်းထားတဲ့ ေခ်းေငြ စာခ်ဳပ္မွာသာ ထပ္မံ ေပါင္းထည့္ သြားမွာျဖစ္ၿပီး စာခ်ဳပ္ အသစ္ ထပ္မံ ခ်ဳပ္ဆုိျခင္း မရွိဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ဆန္စပါး အထူးျပဳ ကုမၸဏီမ်ား အေနနဲ႔ ေတာင္သူမ်ားကို ယခုလက္ရွိ ကူညီထားမႈေတြ အျပင္ ျပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အထိ ၃ ႏွစ္တာ ကာလ အတြင္း မွာလည္း ကုမၸဏီ ၅၇ ခုမွ ေတာင္သူမ်ား အတြက္ ေခ်းေငြ ပမာဏ ေငြက်ပ္ဘီလီယံ ၁၀၀ ခန္႔ ထုတ္ေခ်း ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္တယ္ လို႔လည္း သိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယခင္ႏွစ္ ကလည္း ေဒသ အခ်ိဳ႕ရွိ ေတာင္သူမ်ား အေနနဲ႔ မိုးေလ၀သ အေျခအေနေၾကာင့္ စပါးစုိက္ခင္း ပ်က္ျခင္း၊ စပါး ေပၚခ်ိန္မွာ စပါးေစ်းမ်ား အဆမတန္ က်ဆင္းျခင္း တာေတြေၾကာင့္ အထူးျပဳ ကုမၸဏီမ်ားကို ေခ်းေငြ ျပန္လည္ ေပးသြင္းႏုိင္ျခင္း မရွိခဲ့ဘူးလို႔ သိရပါတယ္။


ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈအား နည္းပညာ အသံုးျပဳကာ စနစ္တက် ေျဖရွင္းရန္ လိုအပ္

ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အတြင္းရွိ လမ္းေတြ ေပၚမွာ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေနျပီး ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ေတြကို နည္းပညာမ်ား အသံုးျပဳကာ
စနစ္တက် ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ တယ္လို႔ ၾသဂုတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေဒသတြင္း သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ဆုိင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ရန္ကုန္ စီးပြားေရး တကၠသုိလ္မွ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေဌးေဌးလြင္ရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ဆန္းစစ္ ေလ့လာျခင္း စာတမ္းမွ သိရပါတယ္။

ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ေတြကို ေျဖရွင္းဖို႔ အတြက္ အားနည္းခ်က္ မ်ားစြာ ရွိေနၿပီး အဓိက အေၾကာင္းရင္းေတြ ကေတာ့ လမ္းဆံုရွိ မီးပြိဳင့္မ်ားကို စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲရန္ လိုအပ္ျခင္း၊ အခ်ဳိ႕ေသာ လမ္းဆံုမ်ားရွိ မီးပြိဳင့္ေတြဟာ ေကာင္းစြာ အလုပ္ မလုပ္ျခင္း၊ ယာဥ္မ်ား စည္းကမ္းမဲ့စြာ ေက်ာ္တက္ ျခင္းနဲ႕ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ မဆင္မျခင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ေမာင္းႏွင္မႈ မ်ားကို ထိေရာက္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းတုိ႔ လိုအပ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈဟာ စီးပြားေရး အေပၚ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ၊ ဆံုး႐ႈံးမႈ မ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚေစ ပါတယ္။

အဲ့ဒီလို ဆံုး႐ံႈမႈေတြ ကေတာ့ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္  ခရီးသြား လာရာမွာ ခရီးစရိတ္မ်ား ပိုမိုကုန္က်ျခင္း၊ အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈေၾကာင့္ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ စြမ္းရည္နဲ႕လုပ္အားမ်ား ေလ်ာ့က်ျခင္း၊ ကုန္စည္နဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈ မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရာမွာ မလိုအပ္ပဲ ဆံုး႐ႈံး ကုန္က်မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚႏုိင္တဲ့ အတြက္ စီးပြားေရးပါ ထိခုိက္ ႏုိင္တာ ျဖစ္ရပါတယ္။ အခုလို ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ဖို႔ အတြက္ ကိုေတာ့့ အဓိက လမ္းမႀကီးမ်ား ထပ္မံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ခရီးသြားလာမႈနဲ႔ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး လိုအပ္ခ်က္ကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္း၊ ေခတ္မီ နည္းလမ္းမ်ားနဲ႔ ကၽြမ္းက်င္ ၀န္ထမ္းမ်ား သံုးစြဲျပီး ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈကို စီမံခန္႔ခြဲ ေျဖရွင္းျခင္း အစရွိတာေတြ ျပဳလုပ္ဖို႔ လုိအပ္တာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။


No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕