Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Tuesday 28 August 2012

သတင္းတုိမ်ား


ျပည္တြင္း တယ္လီဖုန္း လုပ္ငန္းအား ေရြးခ်ယ္မႈႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ ပါရွိေသာ ေစ်းကြက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သြားမည္

ျပည္တြင္းရဲ႕ ဆက္သြယ္ေရး Reform Plan အရ ယခင္က ေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ မရွိတဲ့ တယ္လီဖုန္း ေစ်းကြက္ လုပ္ငန္း အစား အခု ေနာက္ပိုင္းမွာ
ေရြးခ်ယ္မႈေရာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈပါ ရွိေစတဲ့ ေစ်းကြက္ တစ္ခုအျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖို႕ စီစဥ္လ်က္ ရွိတယ္လို႕ ျမန္မာ့ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။ ဒီလို ေရြးခ်ယ္မႈေကာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈပါ ရွိလာမယ့္ တယ္လီဖုန္း ေစ်းကြက္ လုပ္ငန္း တစ္ခုျဖစ္ေပၚဖို႕ အတြက္ ျမန္မာ့ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္း၊ ရတနာပံု တယ္လီပို႕ တို႕ကို ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ ေနတဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြနဲ႕အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္းျခင္း၊ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ တင္ဒါ ေခၚယူျခင္း တို႕ကို လက္ရွိမွာ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိတယ္လို႕ သိရပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ တယ္လီဖုန္း ၀န္ေဆာင္မႈ ျဖစ္တဲ့ မိုဘုိင္း၊ PSTN , IT, Internet ၀န္ေဆာင္မႈတို႔ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ ေဆာင္ရြက္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ယွဥ္ၿပိဳင္ ေဆာင္ရြက္ ေစရာမွာ ျမန္မာ တယ္လီကြန္း ကုမၸဏီကို ဆက္သြယ္ေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္းမွ ရန္ပံုေငြ နဲ႔အတူ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ထံမွ ေခ်းေငြ၊ အေထာက္အပံ့မ်ား၊ နည္းပညာမ်ား ရယူကာ လုပ္ငန္း လည္ပတ္ ေဆာင္ရြက္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျမန္မာ တယ္လီကြန္း၊ ရတနာပံု တယ္လီကြန္း တုိ႔နဲ႔ အၿပိဳင္ Separate Operator Co.,Ltd  ႏွစ္ခုကို နည္းဥပေဒ နဲ႔အညီ တယ္လီကြန္း ၀န္ေဆာင္မႈကို ယွဥ္ၿပိဳင္ ေဆာင္ရြက္ေစမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

လက္ရွိ ျပည္တြင္းမွာ ဖုန္းလုိင္းေပါင္း ၃ သန္းေက်ာ္ ခ်ထားေပးၿပီး အဆုိပါ လိုင္း ၃သန္း ေက်ာ္မွာ မိုဘိုင္းဖုန္း လိုင္း တစ္ သန္းေက်ာ္နဲ႕ ႀကိဳးဖုန္းလိုင္း ႏွစ္သန္းေက်ာ္ ခ်ထားေပးၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။  ျပည္တြင္း မွာရွိတဲ့ လူဦးေရဟာ သန္း ၆၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ဖုန္းလုိင္း အင္အား ၃ သန္းေက်ာ္ ရွိတာေၾကာင့္ တယ္လီဖုန္း သံုးစြဲႏိုင္မႈဟာ အခုအခ်ိန္မွာ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ရွိတယ္လုိ႔ ျမန္မာ့ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမွ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား အရ သိရပါတယ္။

အစၥေရးႏွင့္ အိႏိၵယႏိုင္ငံမ်ားမွ ပညာရွင္မ်ားမွ ေလျဖတ္ ေရာဂါဆုိင္ရာ သိေကာင္းစရာမ်ား လာေရာက္ ေဆြးေႏြး

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆရာ၀န္ အသင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဦးေႏွာက္နဲ႔ အာ႐ံုေၾကာ အထူးကု အဖြဲ႔မွ ေလျဖတ္ ေရာဂါဆုိင္ရာ စာတမ္း ဖတ္ပြဲကို ၾသဂုတ္လ ၂၆ ရက္ေန႔က
ပါ့႐ိုင္ရယ္ ဟိုတယ္မွာ က်င္းပျပဳလုပ္ ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီ စာတမ္း ဖတ္ပြဲမွာ အစၥေရး ႏိုင္ငံနဲ႕ အိႏ္ၵိယႏိုင္ငံမွ ပညာရွင္မ်ားက ႏိုင္ငံတကာရွိ ဦးေႏွာက္နဲ႕ အာ႐ံုေၾကာ ဆိုင္ရာ ေဆးပညာသစ္ မ်ားကို အဓိက ေဆြးေႏြး ပို႕ခ်ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလျဖတ္ေရာဂါ ဆုိင္ရာ စာတမ္း ဖတ္ပြဲမွာ ေလျဖတ္ျခင္း ဆုိင္ရာ ေရာဂါ အေၾကာင္း၊ ကာကြယ္ျခင္းနဲ႔ ကုသျခင္း ဆုိင္ရာမ်ား၊ ႐ုတ္တရက္ ေလျဖတ္တဲ့ အခါမွာ ေသြးတြင္း အခ်ဳိဓာတ္ ျမင့္မားမႈကို ကုသျခင္း၊ ေလျဖတ္ေရာဂါမွ ကာကြယ္ျခင္း ဆိုင္ရာ နည္းလမ္းမ်ား၊ Strocit ေဆးကို အသံုးျပဳၿပီး ေလျဖတ္ ေရာဂါကို ကုသျခင္း ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာ ေတြကို ေဆြးေႏြးခဲ့ ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေလျဖတ္ၿပီးတဲ့ အခါ သင္ယူေလ့လာ ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအား ေလ်ာ့နည္း သြားမႈကို ျပန္လည္ ကုသျခင္းနဲ႔ Strocit ေဆးကို အသံုးျပဳၿပီး မေတာ္တဆ ထိခုိက္မႈမွာ ရရွိတဲ့ ဦးေႏွာက္ မွတ္ၪဏ္ ထိခုိက္မႈကို ကုသျခင္း စတဲ့ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို ေဆြးေႏြး တင္ျပ သြားပါတယ္။ အဆုိပါ ေဆြးေႏြးပြဲကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆရာ၀န္မ်ား အသင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဦးေႏွာက္နဲ႔ အာ႐ံုေၾကာ အထူးကု အဖြဲ႔မွ ဆရာ၀န္မ်ား စုစုေပါင္း ၂၅၀ ခန္႔ တက္ေရာက္ ခဲ့ၾကတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။


ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ပိုမို၀ယ္ယူ လာႏိုင္ျခင္းႏွင့္ လက္ရွိ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ျဖစ္ေပၚ

ၾသဂုတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီးရဲ႕ ေဒသတြင္း သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ဆုိင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲမွာ စာတမ္းရွင္
တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ လက္ရွိ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈေတြ ျဖစ္ေပၚေနမႈ ေတြဟာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ပိုမို၀ယ္ယူ လာႏိုင္ျခင္းနဲ႔ လက္ရွိ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ အခ်ဳိ႕ တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ျပႆနာကို ဆန္းစစ္ ေလ့လာျခင္း စာတမ္းမွာ ေဖာ္ျပထားခ်က္ အရ သိိပါတယ္။

အဆုိပါ စာတမ္းအရ ဒီလို ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ပြားရာမွာ ႐ုတ္တရက္ ျဖစ္ပြားရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းနဲ႔ ပံုမွန္ျဖစ္ပြား ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း ဆုိၿပီး ႏွစ္ပိုင္း ခြဲျခား ေလ့လာ ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ႐ုတ္တရက္ ျဖစ္ပြားရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတြ ထဲမွာ မေတာ္တဆမႈမ်ား ေပၚေပါက္ျခင္း၊ ယာဥ္အသြားအလာမ်ားတဲ့ အခ်ိန္မွာ လမ္းတံတားမ်ား ျပဳျပင္ျခင္း၊ ရာသီဥတု ႐ုတ္တရက္ ဆုိးရြားျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ ပံုမွန္ အေၾကာင္းအရင္းေတြ ကေတာ့  လက္ရွိ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္မႈ ကြန္ယက္မွာ တိုးတက္လာတဲ့ ယာဥ္အစီးေရကို မပံ့ပိုးႏုိင္ျခင္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုိအပ္ခ်က္နဲ႔ ၀ယ္လုိအား ျမင့္မားလာျခင္း၊ အခ်က္ျပ မီးပြိဳင့္ စနစ္မ်ား ပ်က္ယြင္းျခင္း၊ အခ်ိန္မမွန္ျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရတယ္ လုိ႔လည္း စာတမ္းမွာ ေဖာ္ျပထား ပါတယ္။ အဆုိပါ အခ်က္မ်ား အျပင္ လမ္းသြယ္မ်ား အတြင္း ယာဥ္အေျမာက္အမ်ား ရပ္နားျခင္း၊ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားမွာ ေက်ာင္းႀကိဳ/ ပို႔ခ်ိန္ ေတြမွာ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈေတြ ျဖစ္ေပၚ ေနတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔ စာရင္း အရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး နယ္နိမိတ္ အတြင္းမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စီးေရ သံုးသိန္း တစ္ေထာင္ စီးရွိၿပီး အဆုိပါ အစီးေရ ထဲကမွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ အတြင္းမွာ အသားတင္ တိုးပြားလာတဲ့ ယာဥ္အစီးေရ ကေတာ့ ႏွစ္ေသာင္း သံုးေထာင့္ သံုးရာေက်ာ္ တိုးပြားလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ယာဥ္အစီးေရ သံုးသိန္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္မွာ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ အစီးေရ ႏွစ္သိန္း တစ္ေသာင္း ေက်ာ္ရွိၿပီး အငွားယာဥ္နဲ႔ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကား ကေတာ့ ခုႏွစ္ေသာင္း ႏွစ္ေထာင္ ေက်ာ္ရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဌာနဆုိင္ရာ ယာဥ္အစီးေရ ကေတာ့ တစ္ေသာင္း ငါးေထာင္ နီးပါးရွိၿပီး ယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံမႈမွာ အစီးေရ ႏွစ္ေသာင္း ရွစ္ေထာင္ ခန္႔ရွိၿပီး ယာဥ္အသစ္ ၀င္ေရာက္မႈမွာ ငါးေသာင္း တစ္ေထာင္ ေက်ာ္ရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒီလို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား တုိးပြား လာတာ နဲ႔အမွ် ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္းရွိ ခရီးသြားလာ သူမ်ားရဲ႕ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ဟာ အျခားၿမိဳ႕နယ္ မ်ားမွျဖစ္ၿပီး ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကား သံုးစြဲသူမွာ ၈၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ခန္႔နဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္နဲ႔ အျခား နည္းလမ္းမ်ားနဲ႔ သြားလာသူ ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ရွိပါတယ္။ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႕မႈ ဧရိယာသို႔ ေန႔စဥ္ ၀င္ေရာက္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စီးေရ တစ္ေသာင္း ေက်ာ္ခန္႔ ရွိတယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္း ထားပါတယ္။

ဒီလို ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႕မႈေတြကို ေလ်ာ့ပါး ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႕မႈ ျဖစ္ေပၚတဲ့ ပံုမွန္ အေၾကာင္းအရင္းကို ေျဖရွင္းရာမွာ အဓိက လမ္းမႀကီးမ်ား ထပ္မံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေခတ္မီ နည္းလမ္းမ်ားနဲ႕ ကၽြမ္းက်င္ ၀န္ထမ္းမ်ား သံုးစြဲၿပီး ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႕မႈကို စီမံခန္႕ခြဲျခင္း စတဲ့ နည္းလမ္း ေတြနဲ႕ေလွ်ာ့ခ် ႏိုင္တယ္လို႕ စာတမ္းမွာ ေဖာ္ျပထား ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႕မႈ ႐ုတ္တရက္ ေပၚေပါက္ ေစတဲ့ အေၾကာင္းအရင္း ေတြကို ေျဖရွင္းရာ မွာေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး လမ္းေၾကာင္း လႊဲႏိုင္မယ့္ မဟာဗ်ဴဟာမ်ား ခ်မွတ္ျခင္း၊ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႕မႈ ေျဖရွင္း ႏိုင္မယ့္ စီမံခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျခင္း၊ ျပပြဲမ်ား၊ အားကစား ၿပိဳင္ပြဲမ်ားစတဲ့ အထူး အစီအစဥ္မ်ား အတြက္ ႀကိဳတင္ စီမံျခင္းတို႕ကို ေဆာင္ရြက္ ရမွာ ျဖစ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။

ရန္ကုန္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေစ်းကြက္ ေစ်းႏႈန္း ၂ ဆျမင့္တက္

ျပည္နယ္ အရပ္ရပ္မွ ရန္ကုန္သို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ် လ်က္ရွိတဲ့ ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ ေစ်းႏႈန္းေတြဟာ အခုရက္ပိုင္း အတြင္း ေစ်းႏႈန္း ၂ ဆျမင့္တက္ ခဲ့တယ္လုိ႔
သီရိမဂၤလာ ေစ်းရွိ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ဒိုင္ ေတြရဲ႕ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။ အခုလို ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာ ရတာဟာ အခုလပိုင္း အတြင္း ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ ျမစ္ေရျမင့္တက္ မႈမ်ား၊ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈ မ်ားေၾကာင့္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲၿပီး ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေစ်းႏႈန္း မ်ားျမင့္တက္ ခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး အေျခအေန ေတြေၾကာင့္ ယခင္ သယ္ယူရမႈ မရွိခဲ့တဲ့ ေခါက္တို သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္မႈ ေတြကိုပါ ျပဳလုပ္ရ တာေၾကာင့္လည္း အခုလို ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္ လာရတာ ျဖစ္တယ္လို႕ သိရပါတယ္။ အခုလို ေစ်းျမင့္တက္ လာတာဟာ ေမွာ္ဘီ၊ ေထာက္ၾကန္႔ ဘက္မွ တင္သြင္း ေရာက္ရွိလာတဲ့ ကုန္စိမ္းေတြမွာသာ ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္ လာတာျဖစ္ၿပီး ရွမ္းျပည္ဘက္မွ တင္သြင္း ေရာက္ရွိတဲ့ ကုန္စိမ္း မ်ားကေတာ့ ေစ်းတက္ျခင္း မရွိဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒီလို ဟင္းသီးဟင္းရြက္ ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္မႈမွာ ယခုရက္ပိုင္း အတြင္း ခဏမွ်သာ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း မွာေတာ့ ေစ်းႏႈန္းေတြ ျပန္လည္ က်ဆင္းၿပီး ပံုမွန္ ေစ်းႏႈန္းေတြ ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္တယ္လို႕ ကုန္စိမ္းေရာင္းခ် သူမ်ားထံမွ သိရပါတယ္။

အခုလို ကုန္စိမ္း ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္မႈဟာ ကုန္စိမ္းဒိုင္ေတြမွာ သာမက သီရိမဂၤလာေစ်းမွ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ ၀ယ္ယူ ေရာင္းခ်တဲ့ ေစ်းငယ္ေတြ မွာပါ ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ ေစ်းႏႈန္းေတြ လိုက္လံ ျမင့္တက္ လာပါတယ္။ အဆုိပါ ေစ်းငယ္ေတြ မွာေတာ့ ေစ်းႏႈန္းေတြဟာ ယခင္ကထက္ သံုးဆနီးပါး ျမင့္တက္ လာတယ္လုိ႔ ေန႔စဥ္ ေစ်း၀ယ္ယူ ေနတဲ့ အိမ္ရွင္မေတြရဲ႕ ေျပာၾကားမႈ အရ သိရပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုျမင့္တက္ မႈဟာ ၀ယ္ယူရတဲ့ ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္မႈ သာမက သီရိမဂၤလာေစ်းမွ တစ္ဆင့္ သက္ဆိုင္ရာ ေစ်းေတြ၊ ဆိုင္ေတြကို ပို႕ေဆာင္ဖို႕ အတြက္ လိုင္းကားေတြ ဂိတ္ရွိရာ ေနရာကို သြားေရာက္ တင္ပို႕ရာမွာ စရိတ္ ကုန္က်တာေၾကာင့္ အခုလို ေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင့္တက္ လာရတာ ျဖစ္တယ္လို႕ သတင္း ရရွိပါတယ္။

ျပည္တြင္းရွိ လမ္းမ်ား ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္မႈတြင္ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ ကူညီေပး သြားမည္

ျပည္တြင္းရွိ လမ္းပိုင္းမ်ား ျပဳျပင္ ခင္းက်င္းရာမွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ အစိုးရမွ ကူညီေပး သြားမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္သူ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး
လုပ္ငန္းမွ ဦးေဆာင္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေက်ာ္လင္းက ၾသဂုတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္မႈ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပး သြားမယ့္ လမ္းပိုင္းေတြ ကေတာ့ ကေလာ-ယာႀကီး ၂၆ မုိင္ လမ္းပိုင္း၊ ကေလး-ယာႀကီး ၇၅ မိုင္ လမ္းပိုင္း၊ တမူး-ကေလး၀ လမ္းပိုင္းနဲ႔ တီးတိန္-ရိဒ္ ၃၁မိုင္ ၅ဖာလံု လမ္းပိုင္းတုိ႔မွာ ကူညီေပး သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဆုိပါ လမ္းပိုင္းေတြ ထဲကမွ တမူး-ကေလး၀ လမ္းပိုင္း ကိုေတာ့ ျပဳျပင္ ခင္းက်င္းမႈေတြ ၿပီးစီးေနၿပီ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်န္ရွိ ေနတဲ့ လမ္းပိုင္းေတြ ကိုေတာ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ အေ၀းေျပး လမ္းမႀကီးေတြ အျဖစ္ အဆင့္ျမင့္ တိုးခ်ဲ႕ ျပဳျပင္ ခင္းက်င္း ေပးသြားမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ အခုလို အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈ ေတြဟာ ျမန္မာ-အိႏၵိယနဲ႔ ထုိင္း ၃ ႏိုင္ငံ အေ၀းေျပး လမ္းေဖာက္ လုပ္ေရး အတြက္ ျဖစ္ၿပီး ကုန္စည္မ်ား တစ္ႏုိင္ငံနဲ႔ တစ္ႏိုင္ငံ တင္ပို႔ရာမွာ အေထာက္အကူျပဳ ေစဖို႔ အတြက္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

ယခုႏွစ္ ခရီးသြား ၀င္ေရာက္မႈအား ယခင္ႏွစ္ထက္ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္း နီးပါး ပိုမို၀င္ေရာက္ လာရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထား

လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္ ၀င္ေရာက္မႈကို ယခင္ႏွစ္မ်ားက ၀င္ေရာက္မႈထက္ ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္း နီးပါး ပိုမို၀င္ေရာက္ လာဖို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထား
တယ္လို႔ ဟုိတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ဟာ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ ျပည္ပ ခရီးသြားမ်ား အတြက္ ေလဆိပ္ အဓိက ၀င္ေပါက္ တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္ ၄သိန္း နီးပါး ၀င္ေရာက္ လည္ပတ္ ခဲ့ကာ ယခု ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မွာေတာ့  ျပည္ပ ခရီးသြား ၆ သိန္းခန္႔ ပိုမိုတိုးတက္ ၀င္ေရာက္မႈ ရွိႏိုင္တယ္လုိ႔  သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိ သူေတြမွ ခန္႔မွန္းထား ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ျမန္မာ တစ္ႏုိင္ငံလုံးကို ကမၻာလွည့္ ခရီးသြား ဧည့္သည္ လာေရာက္မႈမွာ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလး၊ ပုဂံ၊ ေနျပည္ေတာ္ စတဲ့ ေလဆိပ္မ်ားမွ ၀င္ေရာက္မႈနဲ႔ နယ္စပ္ေဒသ မ်ားမွ ၀င္ေရာက္ လာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခုလက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႔ ေျပာင္းလဲမႈ ေတြေၾကာင့္ နယ္စပ္ ေဒသမွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ၀င္ေရာက္မႈမွာ ယခင္ႏွစ္ထက္ ပိုမိုမ်ားျပား လာပါတယ္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ ျပည္တြင္းကို ျပည္ပခရီးသြား ရွစ္သိန္း တစ္ေသာင္း ေျခာက္ေထာင့္ သုံးရာေက်ာ္ ေက်ာ္၀င္ေရာက္ခဲ့ျပီး  ေလဆိပ္နဲ႔ ဆိပ္ကမ္း မ်ားမွ ျပည္ပ ခရီးသြား ၃သိန္း ၉ေသာင္း ေက်ာ္နဲ႔ နယ္စပ္ ေဒသမွ ခရီးသြား ေလးသိန္း ႏွစ္ေသာင္း ေက်ာ္၀င္ေရာက္ ခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံကို နယ္စပ္မွ ခရီးသြား ၀င္ေရာက္မႈ ေတြဟာ  ခရီးသြားမ်ား ေန႔ခ်င္းျပန္ ၀င္ေရာက္မႈေတြ သာရွိျပီး ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ နယ္စပ္မွ ၀င္ေရာက္ခဲ့တဲ့ ျပည္ပ ခရီးသြား ၄ သိန္းေက်ာ္မွာ နယ္စပ္မွ တဆင့္ ကုန္တြင္းၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားသို႔ ဆက္လက္ ၀င္ေရာက္ လာတ့ဲ ခရီးသြားမွာ ေထာင္ဂဏန္း အေရအတြက္ မွ်သာ ရွိတယ္လို႔ သက္ဆိုင္ရာရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္ အရ သိရပါတယ္။

၅၀၀ ေကဗီြ ဓာတ္အား လုိင္းကို ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမွ ေခ်းေငြရယူ ေဆာင္ရြက္ သြားမည္

မိတၳီလာၿမိဳ႕နဲ႔ ပဲခူးၿမိဳ႕ ၾကားမွာ တည္ေဆာက္မယ့္ ၅၀၀ ေကဗီြ ဓာတ္အားလုိင္း တည္ေဆာက္ မႈအတြက္ လုိအပ္တဲ့ ေခ်းေငြကို ျပည္ပ ႏုိင္ငံမ်ားမွ ရယူ
ေဆာင္ရြက္ သြားမွာျဖစ္ၿပီး လက္ရွိမွာ ေခ်းေငြ ရယူ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အတြက္ ညႇိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးမႈေတြ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိတယ္လုိ႔ ေနျပည္ေတာ္ရွိ အမွတ္ ၂ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီး ဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။ အဆုိပါ  ၅၀၀ ေကဗီြ ဓာတ္အားလုိင္း စနစ္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းကို အပိုင္း ၃ ပိုင္း ခြဲျခားၿပီး တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို တည္ေဆာက္ရာမွာ အပိုင္း ၁  သေျပ၀ မိတၳီလာ ေတာင္ငူ ဓာတ္အား လုိင္း ၁၄၆ မုိင္အထိ တည္ေဆာက္ သြားမွာျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ အပိုင္း ၁ ကို ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္နဲ႔ တည္ေဆာက္ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အပိုင္း ၂ အေနနဲ႔ ေတာင္ငူ-ကမာနတ္ ပဲခူး ဓာတ္အားလုိင္း ၁၁၇ မိုင္၊ အပိုင္း ၃ ျဖစ္တဲ့ သေျပ၀၊ ေတာင္ငူ၊ ကမာနတ္ အစရွိတဲ့ ေနရာေတြမွာ ၅၀၀ ေကဗီြ ဓာတ္အားခြဲ႐ံု ၃ ႐ံုကို တည္ေဆာက္ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ အပိုင္း ၂ နဲ႔ အပိုင္း ၃ တည္ေဆာက္မႈ အတြက္ လုိအပ္တဲ့ ေငြေၾကး ကိုေတာ့ ျပည္ပ ႏုိင္ငံမ်ားမွ ေခ်းေငြရ ယူကာ  ေဆာင္ရြက္ သြားမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ေခ်းေငြ ရယူ ေဆာင္ရြက္မယ့္ အပိုင္း ၂ ျဖစ္တဲ့ ၅၀၀ ေကဗီြ ေတာင္ငူ- ကမာနတ္ ပဲခူး ဓာတ္အားလုိင္း ၁၁၇ မုိင္အတြက္ ဓာတ္အားလုိင္း ပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ယူဖို႔ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈၇.၇၅ သန္းခန္႔ လိုအပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆုိပါ ပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့ ေခ်းေငြ အတြက္ကို ကိုရီးယား ႏုိင္ငံနဲ႔ ညႇိႏႈိင္း ေဆြးေႏြး ထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အပိုင္း ၃ ျဖစ္တဲ့ ၅၀၀ ေကဗီြ သေျပ၀၊ ေတာင္ငူ၊ ကမာနတ္ ဓာတ္အားခြဲ ႐ံုသံုး႐ံု အတြက္ ေခ်းေငြ ကိုေတာ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖို႔ ညႇိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးဖို႔ ျပင္ဆင္ လ်က္ရွိၿပီး အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇၈ သန္း လိုအပ္တာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

အဆုိပါ ၅၀၀ ေကဗီြ ဓာတ္အား လုိင္းဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဦးဆံုး တည္ေဆာက္မယ့္ ဓာတ္အား လုိင္းျဖစ္ၿပီး အဆုိပါ ဓာတ္အားလုိင္း တည္ေဆာက္ ၿပီးပါက လက္ရွိ ျဖန္႔ျဖဴးေပး လ်က္ရွိတဲ့ ျပည္နယ္နဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီး ၅ခုရွိ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို ဗို႔အား ပိုမိုထုတ္လႊတ္ ေပးႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ အလုိအေလွ်ာက္ ဓာတ္အား ဆံုး႐ႈံးမႈ ရာခုိင္ႏႈန္းလည္း ေလ်ာ့က် သြားမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ အမွတ္ ၂ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။

ရန္ကုန္ျမဳိ႕တြင္ ညပိုင္း ၁၁ နာရီအထိ ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားအား အေရးယူ

ရန္ကုန္ျမိဳ႔တြင္းမွာ စည္းကမ္းမဲ့ ယာဥ္မ်ား စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈ ေတြကို ညပိုင္း ၁၁ နာရီ အထိ ယာဥ္ထိန္း ရဲမ်ား တာ၀န္ခ် ထားကာ အေရးယူမႈမ်ား
ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိတယ္လုိ႔ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသၾကီး ၾကိဳးမဲ႔ ေၾကးနန္းနဲ႔ ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႔ မွဴး႐ံုးနဲ႔ ျမိဳ႔တြင္း ေျပးဆြဲေနတဲ့ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ထံမွ သိရပါတယ္။ အဲ့ဒီလို အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အတြက္ ယာဥ္ထိန္းရဲ မ်ားကို ယခုလ ၾသဂုတ္လ ၁၇ ရက္ေန႔မွ စတင္ကာ ည ၁၁ နာရီ အထိ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္မႈ မ်ားကုိ စတင္ ထမ္းေဆာင္ ေစခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ယခင္ကေတာ့ ယာဥ္ထိန္း ရဲမ်ားကို ညပိုင္း အထိ တာ၀န္ခ် ထားျခင္း မရွိဘဲ ညေနပိုင္းအထိသာ တာ၀န္ခ် ထားၿပီး ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈ မ်ားကို အေရးယူ ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိ ည ၁၁ နာရီ အထိ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားကို တာ၀န္ခ်ထား ရျခင္းဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အတြင္း ေမာင္းႏွင္ လ်က္ရွိတဲ့ ယာဥ္မ်ား ညအခ်ိန္ မေတာ္ စည္းကမ္းမဲ့ ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ မဆင္မျခင္ ေမာင္းႏွင္ျခင္းနဲ႔ မွတ္တိုင္ မဟုတ္ပဲ လူအတင္အခ် လုပ္တဲ့ ဘတ္စ္ကား မ်ားကို စည္းကမ္းရွိစြာ ေမာင္းႏွင္ၾကဖို႔ အတြက္ ၾကပ္မတ္ ႏုိင္ေအာင္ အခုလို ည ၁၁ နာရီအထိ တာ၀န္ခ်ထား ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ ပါကလည္း အဆိုပါ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ကို အခ်ိန္မီ ဖမ္းဆီးႏိုင္ဖို႔ အတြက္ အဓိက ရည္ရြယ္ၿပီးလည္း အခုလုိ တာ၀န္ခ် ထားတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ တြင္း ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္တဲ့ ယာဥ္မ်ားကို အေရးယူရာမွာ သတ္မွတ္ ထားတဲ့  မွတ္တိုင္ ေတြမွာ ခရီးသည္ အတင္အခ် မျပဳလုပ္ဘဲ မွတ္တိုင္ မဟုတ္တဲ့ ေနရာမွာ ျပဳလုပ္ပါက ေငြဒဏ္ ေပးေဆာင္ ရျခင္းနဲ႔ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ ပိတ္သိမ္း အေရးယူမႈေတြ အျပင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေျပးဆြဲခြင့္ပါ ရက္ပိုင္း ရပ္နားေစျခင္းစတဲ့ အေရးယူမႈေတြ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိတယ္ လို႔သိရပါတယ္။



ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ဓာတ္ခြဲခန္း ဖြင့္လွစ္ရန္ စီစဥ္

ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ေတြကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေရာင္းခ်ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ဓာတ္ခြဲခန္း ဖြင့္လွစ္ သြားဖို ႔စီစဥ္လ်က္
ရွိတယ္လုိ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေက်ာက္မ်က္ ရတနာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရပါတယ္။ ဒီလို ေက်ာက္မ်က္ ရတနာ ဓာတ္ခြဲခန္း ဖြင့္လွစ္ဖို႕ အတြက္ လက္ရွိမွာ ေနရာ ေရြးခ်ယ္မႈေတြ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ဓာတ္ခြဲခန္း ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ဖို႔ အတြက္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း၊ သင္တန္း ေကာ္မတီမွ သင္တန္းသား မ်ားကို ေဟာင္ေကာင္သို႕ ပညာေတာ္သင္ ပို႔လႊတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လက္ရွိမွာေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ဓာတ္ခြဲခန္းေပါင္း ၁၀ ခုခန္႕ရွိပါတယ္။ အခု ရန္ကုန္မွာ ဖြင့္လွစ္ဖုိ႔ စီစဥ္လ်က္ ရွိတဲ့ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ဓာတ္ခြဲခန္းကိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ အဆင့္ ဖြင့္လွစ္မွာ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးေပၚ အဆင့္ စက္ပစၥည္းမ်ားကို ၀ယ္ယူ သြားမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဓာတ္ခြဲခန္း ဖြင့္လွစ္မႈ ကိုေတာ့ သင္တန္းသား မ်ားကို ေဟာင္ေကာင္သို႔ ပညာေတာ္သင္ ပို႔လႊတ္ၿပီး ျပန္ေရာက္ လာမွသာ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အခုလက္ရွိ ေနျပည္ေတာ္ ေရႊၾကာပင္ ရပ္ကြက္မွာ ေဆာက္လုပ္ လ်က္ရွိတဲ့ ေရႊၾကာပင္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ေစ်းႀကီး မွာလည္း ေနာက္ပိုင္းမွာ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ဓာတ္ခြဲခန္းမ်ား ထည့္သြင္း သြားဖုိ႔ ေဆာင္ရြက္မွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သတင္း ရရွိပါတယ္။



No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕