Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Tuesday 23 October 2012

ဗုဒၶျဖစ္ေတာ္စဥ္ (ဘုရားျဖစ္မည့္အေၾကာင္း ဗ်ာဒိတ္ရေတာ္မူခန္း)


  ဤကမၻာမွ ျပန္၍ ေရတြက္လွ်င္ လြန္ခဲ့သည့္ကမၻာေပါင္း ေလးသေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတစ္သိန္းကာလက တဏွကၤရာဘုရား သရဏကၤရာဘုရား၊ ေမဓကၤရာဘုရား၊ ဒီပကၤရာဘုရားဟု ဘုရားေလးဆူပြင့္ေသာ သာရမ႑ကမၻာတစ္ခု ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါသည္။ ထိုသာရမ႑ကမၻာတြင္ ေနာက္ဆုံးပြင့္ေတာ္မူသည့္ဘုရားျဖစ္သည့္ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ေခတ္တြင္ ရမၼာ၀တီျပည္၌ အမ်ဳိးျမတ္ေသာ ပုဏၰားမ်ဳိးတြင္ သုေမဓာေခၚ ပုဏၰားပညာရွိတစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ပါသည္။

          သုေမဓာငယ္စဥ္ကပင္ မိဘမ်ား ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါသည္။ ပညာျပည့္စုံသည့္ အသက္ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္တြင္ ဘ႑ာစိုးက သုေမဓာ၏ ဘိုးေဘးမိဘအဆက္ဆက္ ခ်န္ထားခဲ့ေသာ ကုေဋေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို သုေမဓာအား အပ္ႏွင္းပါသည္။ သုေမဓာသည္ ထိုစည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို လက္ခံကာ ႏွစ္အနည္းငယ္ၾကာ ေစာင့္ေရွာက္ရင္း

          ““ငါ၏ ဘိုးဘြားမိဘတို႔သည္ ပစၥည္းဥစၥာကို ရွာ႐ုံသာ ရွာတတ္၍ ယူမသြားတတ္ၾကေခ်။ ငါသည္ကား ဤပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို အကုန္အစင္ ယူသြားေတာ့အံ့””

ဟု အႀကံျဖစ္ပါသည္။ ဤအႀကံအတုိင္း သူပိုင္စည္းစိမ္မ်ားကို ႏြမ္းပါးသူ အားကိုးရာမဲ့သူမ်ားကို လွဴဒါန္းပါသည္။ ထုိသို႔လွဴဒါန္းေသာ္လည္း မကုန္ႏိုင္သျဖင့္ တစ္ၿမိဳ႕လုံးကို စည္လည္ေစၿပီး ရွိရွိသမွ်လိုရာပစၥည္းမ်ားကို ယူၾကရန္ လွဴဒါန္းခဲ့ပါသည္။ သူသည္ကား ေလွ်ာ္ေတသကၤန္းကို ဆင္ျမန္းလ်က္ ရေသ့၀တ္ကာ ေတာထြက္ခဲ့ပါသည္။ ေတာထြက္ၿပီး မၾကာမီ စ်ာန္၊ အဘိညာဥ္ကို ရရွိခဲ့ပါသည္။

          စ်ာန္အဘိညာဥ္ရၿပီး ေတာထဲတြင္ သီတင္းသုံးရင္း တစ္ခါတြင္ ခ်ဥ္ဆားမွီ၀ဲလိုသျဖင့္ ရမၼာ၀တီၿမိဳ႕သို႔ ၾကြလာပါသည္။ ထိုအခါ ၿမိဳ႕လူထုသည္ လမ္းေဖာက္ေနသည္ကို ရေသ့ျမင္ရာ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ဟု စုံစမ္းရာမွ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ ၾကြလာမည္ျဖစ္သျဖင့္ လမ္းေဖာက္ေနေၾကာင္းကို သိရသည္။ ဘုရားဟူေသာ စကားကို ၾကား႐ုံျဖင့္ ၾကည္ညိဳစိတ္ျဖစ္ ကာ ေကာင္းကင္မွ သက္ဆင္းလ်က္ သူလည္း ပါ၀င္လိုေၾကာင္း သူ႔အတြက္ တစ္ေနရာေပးရန္ ေျပာ၏။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳသားတို႔လည္း အဘိညာဥ္ရ ရေသ့ျဖစ္သျဖင့္ ခက္ခဲသည့္ ရႊံ႕ညြန္ထူထပ္ေသာ ေနရာ တစ္ခုကို ေပးလိုက္ၾက၏။

          သုေမဓာရေသ့သည္ အဘိညာဥ္တန္ခုိးျဖင့္ စီမံက ရႏိုင္ေသာ္လည္း ခႏၶာျဖင့္ရင္း၍သာ လမ္းကို ဖို႔ပါသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ႏွင့္ ေနာက္ပါရဟႏၲာေလးသိန္းတို႔ ၾကြလာခ်ိန္အထိ လမ္းက မၿပီးႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနရာ ဘုရားရွင္၏ အဆင္းေတာ္ကို ဖူးေျမာ္ျပန္ရာတြင္လည္း အလြန္ၾကည္ညိဳစိတ္ျဖစ္ရကား အသက္ကိုပင္ စြန္႔လွဴမည္ ဟူေသာ ႏွလုံးသြင္းျဖင့္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ကို တံတားအျဖစ္ ေလွ်ာက္ေစရန္ အလ်ားလိုက္ ေမွာက္ခင္းေပးေလ၏။ စိတ္အႀကံတြင္လည္း ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ကဲ့သို႔ ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္လိုေၾကာင္း ႀကံရြယ္ဆုေတာင္း၏။

          ဒီပကၤရာဘုရားရွင္လည္း သုေမဓာရေသ့၏ စိတ္အႀကံဆုေတာင္းကို သိေတာ္မူသျဖင့္ အနာဂတံသဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ရာ ဘုရားျဖစ္မည့္အေၾကာင္းကို ျမင္ေတာ္မူသျဖင့္ ““ပႆထ ဣမံ တာပသံ၊ ဇဋိလံ ဥဂၢတာပနံ”” စေသာ ဂါထာျဖင့္

          ““ရဟန္းတို႔ ... ဆံက်စ္ကို ထုံးထားသည္ျဖစ္၍ ထက္ျမက္ေသာအက်င့္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ဤရေသ့ကို ၾကည့္ၾကပါကုန္။ ဤသုေမဓာ ရွင္ရေသ့သည္ ကမၻာမွေနာက္ မေရမတြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားေျမာက္ေသာ ကမၻာထက္၌ လူသုံးပါး၀ယ္ ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္လိမ့္မည္””

ဟု ဗ်ာဒိတ္စကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါသည္။

------------- မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ ႏိုင္ငံေတာ္ဗုဒၶသာသနမဟာဗုဒၶ၀င္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ တင္ဆက္သည္။ -------

--------------------- ခက္ဆစ္အဖြင့္ ---------------------

ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း

          အသေခၤ်ဟူသည္မွာ မေရမတြက္ႏိုင္ျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရပါသည္။ ကမၻာတစ္ခု ျဖစ္ၿပီးေနာက္ ကာလအတန္ၾကာလွ်င္ ပ်က္သည္။ ဘယ္ေလာက္ၾကာသလဲဆိုလွ်င္ အလ်ားအနံအျမင့္ ၁၂ မိုင္ ရွိသည့္ ေက်ာက္တုံးႀကီးတစ္တုံးကို ႏွစ္တစ္ရာလွ်င္ တစ္ႀကိမ္ ဂြမ္းစျဖင့္ ပြတ္ပါ။ ထုိသို႔ပြတ္သျဖင့္ ေက်ာက္တုံးသာ ပါးသြားမည္။ ကမၻာတစ္ခု သက္တမ္းက မကုန္ေသးဟု သိရသည္။ ထိုမွ်သက္တမ္းၾကာလွေသာ ကမၻာႀကီးတစ္ခု ပ်က္ၿပီးတိုင္း ေနာက္ထပ္ ကမၻာတစ္ခု အသစ္ထပ္ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ျဖင့္ ကမၻာတစ္ခု ႏွစ္ခု သိန္းေသာင္းကုေဋ စသည္ျဖင့္ ေရတြက္၍ မရႏိုင္ေတာ့သည့္ သခၤ်ာကို အသေခ်ၤဟု ေခၚပါသည္။ ဤေနရာတြင္ ဆိုလိုေသာ အသေခၤ်မွာ ရက္ လ ႏွစ္ မဟုတ္။ ကမၻာေပါင္း အသေခၤ်ဟု မွတ္ရပါမည္။

          ေလးသေခ်ၤျဖစ္ပုံမွာ ဘုရားမပြင့္သည့္ ကမၻာမ်ား အသေခၤ်(မေရမတြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္) ျဖစ္ၿပီးေနာက္ ဘုရားပြင့္သည့္ ကမၻာတစ္ႀကိမ္ျဖစ္၏။ ထိုကမၻာေနာက္တြင္ ဘုရားမပြင့္သည့္ ကမၻာေပါင္း အသေခၤ်ျဖစ္ျပန္၏။ ထိုသို႔ ဘုရားမပြင့္သည့္ ကမၻာအသေခၤ်ျဖစ္လိုက္၊ ၾကားတြင္ ဘုရားပြင့္သည့္ကမၻာ တစ္ႀကိမ္ျဖစ္လိုက္ျဖင့္ ေလးႀကိမ္ ေလးခါ ျဖစ္ျခင္းကို ေလးသေခၤ်ဟု ေခၚေၾကာင္း ဆရာေတာ္ဥဳးမာနိတသိရီဘိ၀ံသ၏ ဗုဒၶဘာသာဟူသည္ ဆိုေသာ စာအုပ္တြင္ ဖတ္ဖူးခဲ့ မွတ္ဖူးခဲ့ပါသည္။ ကမၻာတစ္သိန္းဆိုသည္မွာလည္း ဘုရားမပြင့္သည့္ ကမၻာေပါင္း တစ္သိန္းကို ေရတြက္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သာရမ႑ကမၻာ = ကမၻာအမ်ဳိးအစား တစ္မ်ဳိးပင္။

          ကမၻာတစ္ခု အသစ္စျဖစ္လွ်င္ ကမၻာဦးၾကာပင္ႀကီးတစ္ပင္ ေပၚေပါက္လာသည္ဟု ဆို၏။ ထိုၾကာပင္ႀကီးတြင္ အပြင့္ပြင့္ျခင္း မပြင့္ျခင္းကိုလိုက္၍ သုဒၶါ၀ါသဘုံေန ျဗဟၼာႀကီးမ်ားက နိမိတ္ဖတ္ၾကသည္။ ၾကာမပြင့္လွ်င္ ဘုရားမပြင့္သည့္ သုညကမၻာဟု ဆို၏။ ၾကာပြင့္ရာတြင္လည္း တစ္ပြင့္တည္းပြင့္လွ်င္ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္မည့္ သာရကမၻာ၊ ၾကာ ႏွစ္ပြင့္ဆိုလွ်င္ ဘုရားႏွစ္ဆူပြင့္မည့္ မ႑ကမၻာ၊ ၾကာသုံးပြင့္ဆိုလွ်င္ ဘုရားသုံးဆူပြင့္မည့္ ၀ရကမၻာ၊ ၾကာေလးပြင့္ဆုိလွ်င္ ဘုရားေလးဆူပြင့္မည့္ သာရမ႑ကမၻာ၊ ၾကာငါးပြင့္ပြင့္လွ်င္ ဘုရားငါးဆူပြင့္မည့္ ့ဘဒၵကမၻာဟု သတ္မွတ္ၾကပါသည္။

တစ္ဆူ သာရ၊ ႏွစ္ မ႑၊ ၀ရ သုံးဆူသာ

သာရမ႑၊ ေလးဆူျပ၊ ဘဒၵ ငါးဆူသာ -

ဟု မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးက အတိုခ်ဳပ္မွတ္ရန္ သံေပါက္ကဗ်ာ စပ္ထားပါသည္။
စ်ာန္၊ အဘိညာဥ္

          စ်ာန္ဟူသည္မွာ ႐ုပ္ရွိေသာ ျဗဟၼာ့ဘုံ၊ ႐ုပ္မရွိေသာျဗဟၼာ့ဘုံတို႔တြင္ အျဖစ္မ်ားေသာ စိတ္တစ္မ်ဳိးကို ဆိုလိုပါသည္။ လူဘုံ နတ္ဘုံမွ ကာမဘုံသား ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္လည္း သမထ ၀ိပႆနာအားထုတ္၍ သမာဓိရလွ်င္ ထိုစိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါသည္။ ထိုစ်ာန္စိတ္ျဖစ္လ်က္ ေသလြန္လွ်င္ ျဗဟၼာ့ဘုံသို႔ ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။

          အဘိညာဥ္ဆိုသည္မွာ ေကာင္းကင္ပ်ံျခင္း၊ ေျမလွ်ဳိးျခင္း စေသာ တန္ခိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ဖန္ဆင္းႏိုင္ေသာ အစြမ္းကို ဆိုလိုပါသည္။ စ်ာန္ရတိုင္း အဘိညာဥ္မရႏိုင္ပါ။

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕