Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Friday, 15 February 2013

ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းမ်ား ေျပာင္းလဲေစဖို႔ မက္လုံးမ်ား ေပးရန္လို

အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးမည့္ အစိုးရ ၀န္ထမ္းမ်ား အတြက္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈ နည္းပါး
လာၿပီး လုပ္ငန္း စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမႇင့္တင္ေပးရန္၊ ေအာက္ေျခ ၀န္ထမ္းမ်ားအား စတင္ ေျပာင္းလဲ
ေပးရန္ ဦးတည္ လုပ္ေဆာင္ လာေၾကာင္း ဌာနဆိုင္ရာ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးအခ်ဳိ႕က သုံးသပ္ေျပာ
ၾကားလာသည္။

ျပည္သူမ်ားႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႕ ဆက္ဆံေနရသည့္ အစိုးရ႐ုံးဌာနမ်ား အတြင္းရွိ ၀န္ထမ္းမ်ား၏
အရည္အေသြးႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ နာမည္ပ်က္ သတင္းဆိုးမ်ား
ထြက္ေပၚေလ့ရွိသည္။

အထူးသျဖင့္ ထိုဌာနပိုင္းဆိုင္ရာမ်ား ႏွင့္ ဆက္သြယ္လုပ္ကိုင္ရသည့္ လုပ္ငန္း အမ်ားစုမွာ အခ်ိန္
ကုန္၊ လူပင္ပန္းႏွင့္ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာ ၾကံဳေတြ႕ရေလ့ရွိ ေၾကာင္း အျမဲတေစ ၾကားသိခဲ့ရာမွ အစိုးရ
သစ္ အေျပာင္းအလဲတြင္ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္က အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈဟူသည့္ စကားရပ္
ကို မၾကာေသးခင္က ေျပာဆိုလာသည္။

ထိုစကားရပ္၏ ေနာက္ဆက္တြဲတြင္ အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအတြင္း ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈဆိုသည့္
အသုံးအႏႈန္း တြင္တြင္သုံးလာေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္အထိ သိသာထင္ရွားသည့္ ေျပာင္းလဲမႈ
မ်ားမရွိေသးဘဲ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိေနေသးေၾကာင္း ေလ့လာသူမ်ားက ေထာက္ျပေျပာဆိုၾက
သည္။

"ဥပမာ ကြ်န္မ ၾကံဳရတာဆိုရင္ အခု စက္သုံးဆီေရာင္း၀ယ္ေရးကို ပုဂၢလိက ေပးလိုက္ေတာ့ အခု
ရက္ပိုင္းမွာဆိုရင္ ရက္ ၂၀ ေနာက္ပိုင္း ဆီ၀ယ္လို႔မရေတာ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့ မနက္ဆိုလည္း ၁၁ နာရီ
ထက္ေနာက္က်ရင္ ဆီကကုန္ၿပီ။ ဒီေတာ့ ဒီလိုျပႆနာေတြျဖစ္ေနတာကို အစိုးရပိုင္းက ဘယ္လို
လုပ္ေဆာင္ေနတာလဲ။ ေအာက္ေျခကို ေသခ်ာမေလ့လာၾကလို႔လား။ ဒီလို လႊတ္ထားတာဟာ
၀ိသမ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြကို အခြင့္အေရးေပးတာနဲ႔ တူေနတယ္" ဟု ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္မွ
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ေျပာသည္။

ထိုသို႔ေသာ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႕ ဆက္ဆံရေသာ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအေနျဖင့္
ေအာက္ေျခအထိဆင္းကာ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ အေနအထားမ်ားကိုလည္း ေလ့လာမွ အမွန္တကယ္
ေျပာင္းလဲမည္ဟု ၎က သုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။

အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားတြင္ အမွန္တကယ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲခ်င္စိတ္ရွိသည္ဆိုပါက ေအာက္ေျခ
၀န္ထမ္းမ်ားကို အေျချပဳ ေျပာင္းလဲရန္သည္ အဓိက ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎ကဆိုသည္။

"သူတို႔ ေျပာင္းလဲခ်င္စိတ္ျဖစ္လာေအာင္ အေနအထားေတြ ေျပာင္းလဲေပးဖို႔ လိုပါတယ္။ လုပ္ငန္း
ခြင္မွာ ေပ်ာ္လာေအာင္ မက္လုံးေတြ၊ ရပိုင္ခြင့္ေတြ ဖန္တီး ေပးနိုင္ရပါမယ္။ ကိုယ္တိုင္မေျပာင္းလဲ
ဘဲနဲ႔ သူတို႔ကလည္း အမ်ားျပည္သူအတြက္ ေျပာင္းလဲဖို႔ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး" ဟု
ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ေျပာသည္။

"ေနာက္တစ္ခုက တယ္လီဖုန္းဘီလ္ ေဆာင္တာတို႔၊ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ကိစၥေတြမွာ၊ အရာရွိ
ပိုင္းကလည္း မေျပာင္းလဲဘူး။ ေအာက္ေျခကလည္း မေျပာင္းလဲဘူး"ဟု ၎က ဆက္လက္ ေျပာ
သည္။

အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ားအတြင္း လာဘ္ ေပးလာဘ္ယူအေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရက တင္းတင္းက်ပ္
က်ပ္ ကိုင္တြယ္လာေသာေၾကာင့္ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားတြင္ ယခု အေရးယူမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနၿပီ ျဖစ္
ေၾကာင္း သတင္းထြက္ရွိေနေသာ္လည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္မႈ အားနည္းေနေသး
လားဆိုသည္ကို မူ ေမးခြန္းထုတ္ရမည္ျဖစ္သည္။

"တရား႐ုံးအခ်ဳိ႕မွာေတာ့ ေငြေပးၿပီးမွ အလုပ္ျဖစ္တာေတြ ရွိေနေသးတယ္။ ရဲစခန္းအခ်ဳိ႕မွာလည္း
ဒီလိုေငြေတာင္း တတ္တဲ့အက်င့္ေတြက က်န္ေနေသးတယ္"ဟု ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္းက ေျပာ
သည္။

အမ်ားျပည္သူႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္
အားေပးေရးအဖြဲ႕မွ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္လတ္ကမူ ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းမ်ားမွ စတင္ကာ
ျပည္သူအတြက္ ၀န္ေဆာင္မႈေကာင္း ေကာင္းေပးႏိုင္ရန္ စတင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီ ျဖစ္
သည္ဟု ျမန္မာတိုင္း(မ္)ကို ေျပာသည္။

"အခုဆိုရင္ ေငြေတာင္းခံလႊာေတြကို လစဥ္ ၁၁ ရက္ေန႔ဆို စတင္ေ၀ၿပီ။ စေန၊ တနဂၤေႏြပါ ေငြ
လက္ခံေပးေနတယ္။ မီတာဖတ္တာ၊ ေငြေကာက္ခံတာကအစ ျပည္သူက လွ်ပ္စစ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
လိုအပ္ခ်က္ရွိတယ္ဆိုရင္ အကုန္ေျဖရွင္း ေဆာင္ရြက္ေပးေနတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။

ေန႔စဥ္ ျပည္သူမ်ား ထိေတြ႕ေနရသည့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားသုံးစြဲမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး လိုအပ္ခ်က္ရွိခဲ့
လွ်င္ ဆက္သြယ္တုိင္ၾကားႏိုင္ရန္အတြက္ ေန႔ဆိုင္း ညဆိုင္း ႏွစ္ဆုိင္းခြဲျခားကာ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္
ေပးေနသည္ဟု ဦးေမာင္ေမာင္လတ္က ေျပာသည္။

"ရန္ကုန္မွာ မီတာဖတ္စာေရးေတြက ငါးရက္အတြင္း အလုံး ၁,၀၀၀ ေလာက္ဖတ္ရတယ္။ အခ်ိန္မီ
လုပ္ႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ ျပည္သူေတြကလည္း လိုအပ္ခ်က္ရွိတယ္ဆိုရင္ ဖုန္းဆက္
ၿပီး တိုင္ၾကားေျပာဆိုႏုိင္ပါတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။

ဦးေမာင္ေမာင္လတ္ကဌာနအတြင္း ၀န္ထမ္းမ်ားအတြက္ အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေရးသင္တန္းမ်ား
ဖြင့္လွစ္ထားသကဲ့သို႔ ၀န္ထမ္းမ်ား လာဘ္ေပးလာဘ္ယူကိစၥရွိပါက ခုံ႐ုံးဖြဲ႕ စစ္ေဆးေၾကာင္း၊
တိုင္တမ္းမႈမ်ားကို အေလးထား စစ္ေဆးေပးေနၿပီး လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္အတြင္း ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္
ပတ္သက္သည့္ အမႈတြဲ စုစုေပါင္း ၃၀၀ ကို ေျဖရွင္းခဲ့ရ ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

"အခုဆိုရင္ ႐ုံးကိုလာတဲ့ လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြဆိုရင္ ႐ုံးခန္းေတြထဲမွာ ၀င္ၿပီး ေျပာဆိုတာ
ေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ ဧည့္ေဆာင္မွာပဲ သပ္သပ္ေတြ႕ဆုံတယ္။ ဒါက လာဘ္ေပးလာဘ္ယူနဲ႔
ပတ္သက္ၿပီး ဌာနက တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ လုပ္လာတဲ့ဟာပါ"ဟု ဦးေမာင္ေမာင္လတ္က ေျပာ
သည္။

၎နည္းတူ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႕ေနရၿပီး ျပည္သူ၏ တိုင္ၾကားစာအမ်ားဆုံး ရရွိ
ေလ့ရွိသည့္ ဌာနတစ္ခု ျဖစ္သည့္ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး
ဦးေသာင္းလြင္ကလည္း အရာရွိမွ ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းအထိ အဓိက စိတ္ေနသေဘာထားမ်ားကို
ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု ဆိုသည္။

"အရာရွိေတြကေန ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းေတြကို အဆင့္ဆင့္စိတ္ဓာတ္ ေတြ ေျပာင္းလဲေပးဖို႔ လိုပါ
တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဌာနက ၀န္ႀကီးဌာန ၃၃ ခု ထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေပၚျပဴလာျဖစ္ၿပီးေတာ့
မီးေမာင္းထိုးခံရတာမ်ားတယ္။ လုပ္ရတ့ဲအလုပ္နဲ႔၀န္ထမ္း မလုံေလာက္တာေတြလည္း ျဖစ္ေန
တယ္။ ဒါကိုလည္း နားလည္ေပးၾကဖို႔ ေျပာခ်င္တာပါ" ဟု ဦးေသာင္းလြင္က ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ ျပည္ပမွ တင္သြင္းလာ ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ပုဂၢလိကကုမၸဏီ
မ်ားႏွင့္ အမ်ားဆုံး ဆက္ဆံလုပ္ေဆာင္ရာတြင္ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား၊
၀န္ေဆာင္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ေၾကာင့္ ဌာနသို႔ တိုင္ၾကားစာမ်ား မ်ားစြာ ေရာက္ရွိေနခဲ့
သည္။

"ေခတ္ေျပာင္း၊ စနစ္ေျပာင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ၀န္ထမ္းေတြပိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ အခု၀န္ထမ္း
ေတြကိုလည္း ေသခ်ာၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္လုပ္ဖို႔ ၫႊန္ၾကားေနပါၿပီ။ စိစစ္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲေရးကိုလည္း ပိုသိ ေအာင္ လုပ္ေနတယ္" ဟု ဦးေသာင္းလြင္ က ေျပာသည္။

"ကြ်န္ေတာ္တို႔ဌာနနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တကယ္နစ္နာခဲ့တယ္ဆိုတာေတြ ရွိရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို တင္ျပ
ေပးပါ။ အခုဆို ဌာနတြင္း လာဘ္ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အေရးယူ ေဆာင္ရြက္တာေတြလည္း ရွိေနပါ
ၿပီ" ဟု ၎က ေျပာသည္။

လူအမ်ားႏွင့္ဆက္ဆံရသည့္ အစိုးရ ၀န္ႀကီးဌာနတိုင္းလိုလိုတြင္ မလိုလား အပ္ေသာ ေငြေၾကး
လာဘ္ယူလုပ္ကိုင္ ေနမႈမ်ားကို ယခုကာလအတြင္း ေဖာ္ ထုတ္အေရးယူႏိုင္ရန္လည္း အစိုးရက
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ပေပ်ာက္ေရး ေကာ္မတီဖြဲ႕ကာ စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

၀န္ႀကီးဌာနမ်ား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အေျပာင္းအလဲစေနၿပီ ျဖစ္သည္ကို ၀န္ထမ္း
တိုင္းသိရွိရန္ လိုအပ္ခ်က္သည္ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအၾကံေပး၊
ဦးကိုကိုလိႈင္က ေျပာသည္။

"စနစ္ေဟာင္းမွာ လူေတြက ႏွစ္အၾကာႀကီးေနၿပီး က်င့္သားရေနၾကျပီ။ အသစ္တစ္ခုစဖို႔ကေတာ့
ေျပာင္းလဲစျပဳတဲ့အခ်ိန္မွာ အမွားေတြေတာ့ ရွိေနဦးမွာပါပဲ။ စိတ္ထားေတြ၊ အမူအက်င့္ေတြ၊ ၿပီးရင္
ေျပာင္းရမယ့္စနစ္ကို သိရမယ္" ဟု ဦးကိုကိုလိႈင္က ေျပာသည္။

အေျပာင္းအလဲကို သိၿပီးပါက အမွန္ တကယ္ ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ စနစ္တီထြင္ရမည္ျဖစ္ၿပီး
အခ်ိန္ေတာ့ ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခင္က အထက္မွ ေအာက္ေျခသို႔ အဆင့္ဆင့္ေစခိုင္းသည့္
စနစ္မွ၊ ေအာက္ေျခမွ အထက္သို႔ ျပန္လည္တင္ျပလုပ္ေဆာင္သည့္စနစ္ကို ျပဳျပင္သင့္ေၾကာင္း
၎က ဆိုသည္။

"လူထုအေျချပဳဆိုတာ ျဖစ္လာတဲ့ အတြက္ ေအာက္ေျခကေနအထက္ သိေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုတယ္။”
ဒီလို အေျပာင္းအလဲကာလမွာ ျမန္ျမန္ေျပာင္းႏိုင္တဲ့ ဌာနေတြရွိသလို ျဖည္းျဖည္းေျပာင္းရတဲ့ ဌာန
ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ လူေတြရဲ႕လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ အရည္အခ်င္းေတြ ေပၚမွာမူတည္တယ္။ ေျပာင္း
ခ်င္တဲ့စိတ္ရွိေပမယ့္ စြမ္းရည္ျမႇင့္တင္ေရးသင္တန္း ေတြ ေငြေရးေၾကးေရး အေထာက္အပံ့ ေတြနဲ႔
နည္းပညာ၊ အိုင္ဒီယာပိုင္းေတြ လိုအပ္ေနတယ္"ဟု ဦးကိုကိုလိႈင္က ေျပာသည္။

ေက်ာ္ဆုမြန္   |  ျမန္မာတုိင္း(မ္)


No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕