Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Thursday 6 December 2012

အၾကမ္းဖက္နွိမ္နင္းမႈတြင္ ဓာတုပစၥည္း သုံး၊ မသုံး ျပင္ပပညာ႐ွင္မ်ားနွင့္ စစ္ေဆးမည္


လက္ပန္းေတာင္း အေရးကိစၥ စံုစမ္း စစ္ေဆး တဲ့ေနရာမွာ ဓာတု ပစၥည္း သံုး၊ မသံုး ကို ျပင္ပ ပညာ႐ွင္ေတြနဲ့ စစ္ေဆး သြားမယ္လို့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကား လိုက္ပါတယ္။

ရန္ကုန္ျမို့မွာ ဒီေန့ျပုလုပ္ခဲ့တဲ့ လက္ပန္းေတာင္း အေရး စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မ႐ွင္ရဲ့ ပထမအၾကိမ္ သတင္းစာ ႐ွင္းလင္းပြဲမွာ ေကာ္မ႐ွင္ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆို လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

“က်မတို့ ဒီကိစၥေတြကုိ ျပင္ပပညာ႐ွင္ေတြနဲ့ စံုစမ္းစစ္ေဆးဖုိ့ စီစဥ္ထားပါတယ္။ အစိုးရဘက္က လံုး၀ပါ၀င္ စိစစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲလုိ စိစစ္ရင္လည္း အမ်ိုးမ်ိုး ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြ ျဖစ္လာမွာမုိ့လို့ပါ။”

ေကာ္မ႐ွင္အေနနဲ့ လူတိုင္းေက်နပ္ေအာင္လုပ္ဖို့ တာ၀န္မဟုတ္ဘဲ ေကာ္မ႐ွင္ရဲ့ တာ၀န္ဟာ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ျပီး အမွန္တရားကို အေျခခံျပီး နိုင္ငံအတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မယ့္ အၾကံျပုခ်က္ေတြကို ရဲရဲ၀့ံ၀့ံနဲ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ တင္ျပဖို့ ျဖစ္တယ္လို့လည္း ေျပာၾကားပါတယ္။

“က်မတို့အေနနဲ့ေတာ့ ျပည္သူအားလံုးေက်နပ္တဲ့ အေျဖတာ့ထြက္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွ စံုစမ္းေရးမွာ အားလံုးေက်နပ္တယ္ဆုိတာ မျဖစ္နုိင္ပါဘူး။ က်မတို့ ေကာ္မ႐ွင္ရဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္ တခုပဲ႐ွိပါတယ္။ အမွန္တရားကို က်မတို့ ေဖာ္ထုတ္မယ္။ က်မတုိ့ရဲ့ အၾကံျပုခ်က္ေတြဟာ နုိင္ငံရဲ့ ေရ႐ွည္အက်ိုးစီးပြား၊ ျပည္သူေတြရဲ့ ေရ႐ွည္အက်ိုးစီးပြားနဲ့ ဒီမိုကေရစီခုိင္မာေရးရဲ့ အက်ိုးစီးပြားေတြကို ၾကည့္ျပီး အၾကံျပုခ်က္ေတြလုပ္မွာျဖစ္တယ္။ ျမင္ရင္ျမင္တဲ့အတိုင္းတင္ျပပါမယ္။ အျဖစ္ကုိ အျဖစ္အတုိင္း တင္ျပပါမယ္။ အဲဒါကုိ ေက်နပ္တဲ့သူလည္း႐ွိမယ္၊ မေက်နပ္တဲ့လူလည္း႐ွိမယ္။ ဘာလို့လဲဆုိေတာ့ ဒီလုိကိစၥေတြေပၚလာရင္ လူတိုင္း လူတုိင္းက ကိုယ့္ဘက္ပဲ နုိင္ေစခ်င္တာပဲ။ ဒါက သဘာ၀က်ပါတယ္။ လူတုိင္းကုိ ေက်နပ္ေအာင္ဆိုတာ လုပ္မရပါဘူး။ လူတိုင္းကုိ ေက်နပ္ေအာင္လုပ္ဖို့က ေကာ္မ႐ွင္တခုရဲ့ တာ၀န္မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာ္မ႐ွင္ရဲ့ တာ၀န္ဟာ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ဖို့၊ အမွန္တရားကို အေျခခံျပီးေတာ့ နုိင္ငံအတြက္ အေကာင္းဆံုး၊ တုိင္းသူျပည္သားေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မယ္ထင္တဲ့ အၾကံျပုခ်က္ေတြကို ရဲရဲ၀့ံ၀ံ့နဲ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ တင္ျပဖို့ပါ။ ဒါကုိ ဦးတည္ျပီး လုပ္သြားမွာပါ။ အားလံုးသေဘာက်ေအာင္ က်မတုိ့ မလုပ္နုိင္ပါဘူး။”

လက္ပန္းေတာင္းအေရးအခင္းအတြင္း ထိခိုက္ဒဏ္ရာရသူ သံဃာေတာ္ ၆၇ ပါးနဲ့ လူပုဂိၢုလ္ ၆ ဦး စုစုေပါင္း ၇၃ ဦး ႐ွိတယ္လို့ ေဆးရံုးစာရင္းေတြအရ သိရျပီး ျပင္ပမွာ သူတို့အစီအစဥ္နဲ့ သူတို့ ကုသေနသူေတြလည္း ႐ွိေနနိုင္ေၾကာင္း သတင္းစာ႐ွင္းလင္းပြဲမွာ ထုတ္ေဖာ ေျပာဆိုပါတယ္။  ဒီထဲမွာ ေဆးရံုက ဆင္းသြားတဲ့ သံဃာအပါး ၃၀ ေက်ာ္ မပါပါဘူး။

ဒီအေရး အတြင္းဖမ္းဆီးခံရသူေတြ ႐ွိ၊ မ႐ွိ သတင္းေထာက္တဦးက ေမးျမန္းရာမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “မံု႐ြာဘက္က ဘယ္သူမွမပါပါဘူး။ က်မ ၂၈ ရက္ေန့ မံု႐ြာေရာက္သြားေတာ့ ၂၉ ရက္ေန့မွာ ရဲအရာ႐ွိမ်ား၊ ဦးပိုင္က တာ၀န္႐ွိသူေတြနဲ့ ေတြ့ျပီးေတာ့ သပိတ္နဲ့ပတ္သက္လို့ ဘယ္သူ့ကုိမွ မဖမ္းဖို့ သေဘာတူခဲ့ပါတယ္။ က်မတို့ နားလည္သေလာက္ေတာ့ မံု႐ြာဘက္မွာ ဖမ္းဆီးထားတာ မ႐ွိပါဘူး။ ရန္ကုန္မွာ ဖမ္းတာေတာ့ ႐ွိတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ဖမ္းတာကလည္း ေၾကးနီစီမံကိန္းနဲ့ ဆက္နြယ္ေနတယ္ဆုိေတာ့ ဒီကိစၥေတြနဲ့ ပတ္သက္လို့လည္း က်မတုိ့အေနနဲ့ စံုစမ္းထားပါတယ္၊ ရဲနဲ့လည္း ဆက္သြယ္ထားတယ္၊ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာေတြ ဆက္လုပ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။”

လက္ပန္းေတာင္းေတာင္အေရးနဲ့ ပတ္သက္ျပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ဆနၵျပမႈေတြ ျဖစ္ပြားေနတဲ့အေပၚမွာလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဘာေၾကာင့္ဆနၵျပေနၾကတာလဲ သိခ်င္တယ္လို့ ေျပာပါတယ္။

“အန္တီသိခ်င္တာက ဘာအတြက္ ဆနၵျပေနတာလဲဆုိတာ သိခ်င္ပါတယ္။ ဘာအတြက္ ဆနၵျပေနတယ္ဆုိတာ သိရင္ ဆနၵျပသူေတြရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြ၊ ဆနၵျပသူေတြရဲ့ သေဘာထားေတြကို နားလည္ရင္ ပုိအဆင္ေျပေအာင္ လုပ္နုိင္မွာေပါ့။ အဲဒါက အေရးၾကီးပါတယ္။ က်မတုိ့အေနနဲ့ေတာ့ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကုိ ဦးထိပ္ထားမယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း နားလည္မႈနဲ့ အားလံုးအဆင္ေျပေရးကုိလည္း ဦးတည္ လုပ္သြားမွာပါ။”

အခု ေၾကးနီစီမံကိန္းကိစၥဟာ အရင္အစိုးရလက္ထက္က လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာ ျဖစ္ေပမယ့္ ဘယ္အစိုးရ လက္ထက္မွာပဲ လုပ္ခဲ့ လုပ္ခဲ့ မိမိနိုင္ငံမွာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြမို့ အားလံုးက တာ၀န္ယူရမယ္လို့လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာပါတယ္။

“တကယ္ဆိုရင္ ေၾကးနီစီမံကိန္း စတာက မဆလ အစိုးရ ေခတ္ကတည္းက စတာပါ။ ၁၉၈၄ ခုနွစ္ က စခဲ့တာပါ။ အဲမတုိင္ခင္ ေဒသခံေတြကလည္း တပိုင္တနုိင္ေၾကးနီေလးေတြတူးတာ ႐ွိခဲ့တာလည္း အင္မတန္ၾကာပါျပီ။ ေၾကးနီစီမံကိန္းက အခုမွ ျဖစ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္တုန္းကပဲ စခဲ့ စခဲ့ က်မအျမင္ကေတာ့ က်မတို့နုိင္ငံရဲ့ကိစၥေတြကုိ နုိင္ငံသူနုိင္ငံသားေတြအားလံုးက တာ၀န္ယူရမယ္။ က်မအေနနဲ့ေတာ့ ဘယ္အစိုးရလုပ္ခဲ့လို့ က်မနဲ့ေတာ့ မဆုိင္ဘူးလို့ စိတ္ထဲဘယ္ေတာ့မွမထားပါဘူး။ နုိင္ငံနဲ့ဆုိင္တဲ့ကိစၥေတြအားလံုးဟာ က်မနဲ့ဆုိင္ပါတယ္။ နုိင္ငံနဲ့ဆုိင္တဲ့ကိစၥေတြ အားလံုးကုိ နုိင္ငံသူနုိင္ငံသားေတြကလည္း ကုိယ္နဲ့ဆုိင္တယ္လို့ စိတ္ဓာတ္ထားေစခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္အစိုးရလက္ထက္က လုပ္ခဲ့လုိ့ က်မတုိ့မွာ တာ၀န္မ႐ွိဘူးဆိုတဲ့ အျမင္နဲ့ က်မ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ပါဘူး။”

လက္ပန္းေတာင္းေတာင္ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မ႐ွင္အေနနဲ့ ျပည္သူေတြအားလံုး အတြက္ အေကာင္းဆံုး အေျဖ႐ွာသြားမယ္လို့လည္း ေကာ္မ႐ွင္ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာပါတယ္။

“က်မတုိ့ရဲ့ ေကာ္မ႐ွင္ဟာ ဘယ္သူ့မွာေတာ့ တာ၀န္ရိွတယ္၊ ဘယ္သူ့ေၾကာင့္လုိ့ ေျပာျပီးေတာ့ က်မတို့ရဲ တာ၀န္ကို ေခါင္းေ႐ွာင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီတာ၀န္ကို လက္ခံထားျပီးဆိုရင္ေတာ့ ဒီတာ၀န္ေက်ပြန္ဖို့က က်မတုိ့ရဲ့ တာ၀န္ပဲ။ ဒါကိုပဲ မီးေမာင္းထိုးလုပ္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်မ ခဏ ခဏေျပာတယ္၊ က်မတို့နုိင္ငံမွာ ျပဿနာေတြ႐ွိတာက အေရးၾကီးတာ မဟုတ္ဘူး။ ျပဿနာဆုိတာ အခုလည္း ႐ွိမွာ ေနာင္လည္း ရိွမွာပဲ။ ဒီျပဿနာေတြကို ဘယ္ပံုဘယ္နည္းေျဖ႐ွင္းမယ္ဆုိတာက အေရးၾကီးတာပါ။ အဲေတာ့ က်မတုိ့ ျပဿနာေျဖ႐ွင္းပံုေျဖ႐ွင္းနည္းကုိ နားလည္ရမယ္။ အေကာင္းဆံုး ေျဖ႐ွင္းပံုေျဖ႐ွင္းနည္းေတြကို အသံုးျပုရမယ္။ အေကာင္းဆံုးေျဖ႐ွင္းပံုေျဖ႐ွင္းနည္းဆုိတာဟာ အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ က်မတို့ ညွိနိႈင္းေဆြးေနြးျပီးေတာ့ အေပးအယူလုပ္ရမယ္၊ အေပးအယူမလုပ္ဘဲနဲ့ ဒီကမၻာၾကီးမွာ ဘယ္ေတာ့မွ တုိးတက္မႈမ႐ွိနုိင္ဘူး။ က်မတုိ့ ေကာ္မ႐ွင္က က်မတုိ့နုိင္ငံရဲ့ ေရ႐ွည္အေရးကို ေမွ်ာ္ကိုးျပီးေတာ့ အၾကံျပုသြားမွာပါ။ ထုတ္ေဖာ္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြဟာလည္း အမွန္အတုိင္း ထုတ္ေဖာ္မွာပါ။ အရင္တုန္းက ဘယ္လိုျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ဘယ္လိုေတာင္းဆိုမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဘယ္လုိေတာင္းဆိုမႈေတြကေန ေနာက္ ဘယ္လိုျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိတာ ျမင္တဲ့အတုိင္း မွန္မွန္ကန္ကန္တင္ျပပါမယ္။ ဒါကို ၾကိုက္တဲ့သူလည္း ႐ွိမယ္။ မၾကိုက္တဲ့သူလည္း ႐ွိမယ္။ အဓိကက်တာကေတာ့ အျဖစ္ကုိ အျဖစ္အတုိင္း က်မတို့တင္ျပမယ္။ အဲအေပၚ အေျခခံျပီးေတာ့ ေပးသင့္ေပးထုိက္တယ္ထင္တဲ့ အၾကံျပုခ်က္ေတြကုိ က်မတို့ ေပးမယ္။ က်မတုိ့ေပးတဲ့ အၾကံျပုခ်က္ေတြအတုိင္းပဲ ျဖစ္ေအာင္ က်မတုိ့ ၾကိုးစားရမယ္။ တုိက္တြန္းရမယ္။ ဒါဟာ က်မတို့ရဲ့ တာ၀န္ပဲ။ က်မတုိ့အေနနဲ့ အားလံုးက ၾကိုက္တဲ့အေျဖကို ႐ွာဖို့ မဟုတ္ပါဘူး။ အားလံုးအတြက္ အေကာင္းဆံုးအေျဖ႐ွာဖို့ ျဖစ္ပါတယ္။”

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕