Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Thursday, 10 January 2013

၃၈-ျဖာမဂၤလာ ၀တၱဳတုိမ်ား


၁။ အေသ၀နာ စ ဗာလာန မဂၤလာ
၂။ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နမဂၤလာ
ေရွးအခါက လက္ပံပင္ၾကီးတပင္၌ ေက်းငွက္မၾကီး တေကာင္ကေက်းသားငယ္ ၂-ေကာင္ ေမြးဖြားထားရာ ေလျပင္းမုန္တုိင္းတုိက္ခတ္၍ တကြဲတျပားစီ လြင့္ပါသြားၾက၏၊ ရေသ့သူေတာ္စင္မ်ား ၏ ေနရာသို႔ က်ေရာက္ေသာေက်းသားမွာ ယဥ္ေက်းလိမၼာ၍ သြားေလသည္။
(သတၱိရမၺဇာတ္ၾကည့္)
ေအာက္ပါကဗ်ာမ်ားကို က်က္ထားပါ။
တမိ၀မ္းေအာင္း၊ ရေသ့ေက်ာင္းႏွင့္၊
ဆုိးေကာင္းယုတ္မာ၊ ခိုးသူရြာသို႔၊
ေရွာက္ရွားကုန္ၾက၊ သူ၀ႏွစ္ေကာင္၊
ေက်းညီေနာင္တို႔၊ တေကာင္မွာေသာ္၊
သူေတာ္ဓေလ့၊ သိမ္ေမြ႕လိမၼာ
တေကာင္မွာမႈ၊ ၀ါစာဖရုသ္၊
ၾကမ္းၾကဳတ္စရုိက္၊ ရုန္႕ရင္းမုိက္ရွင့္။
(မဃေဒ၀၊ ပုဒ္ေရ၊ ၂၃၇)
၃။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနမဂၤလာ
ေရွးအခါက လယ္ေတာသူမေလးတေယာက္သည္ စ်ာန္သမားပတ္မွထေလာေသာ ရွင္မဟာကႆပ ကိုယ္ေတာ္ၾကီးအား သေလးစပါး ေပါက္ေပါက္တုိ႔ျဖင့္ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းျပီး အိမ္သို႔အျပန္ ေျမြခဲ၍ေသရာ တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္၌ ဇာကြန္ယက္္တုိုိ႔ျဖင့္ ဆန္းၾကယ္ေသာ ေ၇ႊဗိမၼာန္ငယ္ နတ္သမီးျဖစ္ရေလ၏။
(ဗမၼပဒ၊ ႒၊ ဒု၊ ႏွာ၊ ၅)
၄။မတီရူပေဒသ၀ါသမဂၤလာ
ေရွးအခါက အခက္အခြႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သစ္ပင္ၾကီးတပင္တြင္ ငွက္မ်ားစြာ မွီခို၍ေနၾကရာ ေလတုိက္ ရာမွ သစ္ကိုင္းခ်င္းပြတ္ျပိး အခိုးထ၍လာ၏။ ဘုရားေလာငး္ငွက္မင္းက အႏၱရာယ္ျမင္၍ ဤအရပ္ကို စြန္႕ခြာရန္ ေျပာရာ ဘုရားေလာင္းငွက္မင္း၏ စကားကို နားေထာင္ေသာရက္တုိ႔က ေဘးလြတ္ရာသို႔ ပ်ံသြား၍ အသက္ခ်မး္သာရာရေလ၏၊ နားမေထာင္ေသာငွက္တို႔မွာ မီးေလာင္ေသဆံုးၾကရေလ၏။
(ဇာ၊ ႒၊ ၁၊ ႏွာ၊ ၂၃၁)
၅။ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာမဂၤလာ
ဤမဂၤလာအတြက္ ေဇာတိက၊ ဇဋိလ၊ ေမ႑က၊ အနာထပိဏ္၊ ၀ိသာခါ စေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို သာဓ ကထုတ္ပါေလ။
၆။ အတၱသမာပဏိဓိမဂၤလာ
ဗာရာဏသီျပည္ ဒိသာပါေမာကၡဆရာၾကီးက တပည့္မ်ား၏ ကိုယ္က်င့္တရားကို စံုစမး္လုိ၍ သူ႔သမီး ေခ်ာကေလးကို ရလိုပါက အိမ္သို႔ျပန္၍ ပစၥည္းမ်ားကို ယူခဲ့ၾကဟု မွာလုိက္၏၊ ေက်ာင္းသားအားလံုးက ဆရာၾကီးမွာလုိက္သည့္အတုိင္း ပစၥည္းမ်ားကို ယူေဆာင္လာေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားတဦးကမႈ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္မည္စိုး၍ ဘာပစၥည္းမွ ယူ၍မလာေခ်၊ ဆရာၾကိးက ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ေသာ ထုိတပည့္ႏွင့္ သူ၏သမီးကို ထမ္းျမားေပးလုိက္၏။
(စတုကၠနိပါတ္၊ သီလ၀ီမံသနဇာတ္၊ ႒၊ ႏွာ၊ ၁၇)

ရ။ ဗာဟုသစၥဥၥ မဂၤလာ
အင္း၀ေခတ္က ၀န္ဇင္းရြာမွ ေက်းေတာသားကေလးတဦးသည္ ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့ေသာ ဗဟုသုတ ေၾကာင့္ အင္း၀ေနျပည္ေတာ္တြင္ အမတ္ၾကီးဖိုးရာဇာအျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ရသည္မွာ ဗာဟုသစၥဥၥမဂၤ လာ၏ သာဓကပင္ ျဖစ္သည္၊ မေဟာသဓာ၊ ကာလီဒါသႏွင့္ ၀ိရဗလတုိ႔ကိုလည္း သာဓက ထုတ္ႏိုင္၏။
၈။ သိပၸဥၥမဂၤလာ
ဗာရာဏသီျပည္အနီး အိမ္ေျခတေထာင္ရွိေသာ ရြာၾကီး၌ ပန္းပဲသူၾကီး၏ သမီးကေလးမွာ အလြန္လွပ ေခ်ာေမာ၏၊ ေဂါတမဘုရားအေလာင္းသည္ အလြန္ေသးငယ္ေသာ သံမဏီအပ္ကေလးကို ၇-ထပ္ ရ-လႊာ ဗူးျဖင့္ထည့္၍ ပန္ပဲဆရာၾကိးထံ သြားေရာက္၍ ပညာစြမ္းျပရာ ဆရာၾကီးက ပညာတန္ဘုိးထား ေသာအားျဖင့္ သူ၏သမီးေခ်ာကေလးႏွင့္ ေပးစားလုိက္၏။
(ဆကၠနိပါတ္၊ သူစိဇာတ္)
၉။ ၀ိနေယာစ သုသိကၶိတမဂၤလာ
ေရွးအခါက ကုရုတုိင္းမွ ျပည္တန္ဆာမတဦးသည္ ကုရုဓမၼေခၚေသာ ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္း၍ေန ၏၊ သိၾကားမင္းက စံုစမး္လုိ၍ လုလင္အသြင္ဖန္ဆင္းျပီး ေငြတေထာင္စရံေပး၍ သူမလာမီ လူသစ္တဦးကိုမွ် လက္မခံရန္ မွာထားခဲ့၏။ သံုးႏွစ္ၾကာေအာင္ ေစာင့္ေသာ္လည္းမလာမွ ေနာက္ထပ္လူသစ္ တဦးထံမွ ေငြကိုလက္ခံမည္အျပဳတြင္ သိၾကားမင္းေပၚလာ၏၊ ထုိအခါ ျပည့္တန္ဆာမက ေနာက္ လူသစ္၏ ေငြကိုလက္မခံေတာ့ပဲ ျပန္လႊတ္လုိက္၏။ သိၾကားမင္းက ျပန္တန္ဆာမ၏ က်င့္၀တ္ကို သေဘာက်၍ ရတနာမ်ားခ်ီးျမွင့္ထားခဲ့၏။
(တိကနိပါတ္၊ ကုရုဓမၼဇာတ္)
၁၀။ သုဘာသိတာ စ ယာ၀ါစာမဂၤလာ
ေရွးအခါက ဗာရာဏသီျပည္သား သူေဌးသား ေလးေယာက္တုိ႔သည္ ခရီးလမး္ဆံုတခု၌ စကားေျပာ ဆုိေနၾက၏၊ ထုိအခုိက္ မုဆုိးတေယာက္သည္ သားေကာင္မ်ားကို တင္ေဆာင္၍ အမဲလွည္းၾကီးကို ေမာင္းႏွင္လာရာ ပထမသေဌးသားက "ဟယ္မုဆုိး ငါ့ကို အမဲသားေပးေလာ့" ဟု ေမာက္မာစြာ ေတာင္းဆုိေသာေၾကာင့္ သူ၏စကားႏွင့္ တန္ရုံ မေကာင္းမကန္းအသားမ်ားကို ေပးလုိက္၏။
ဒုတယသူေဌးသားက "အကို" ဟူ၍ ေတာင္းေသာေၾကာင့္ ေပါင္သားကိုေပးလုိက္၏၊ တတိယသူေဌး သားက " မိတ္ေဆြ " ဟူ၍ ေတာင္းေသာေၾကာင့္ လွည္းေပၚရွိအသားအားလံုးကို ေပးလိုက္ေလ၏။ အေထြးဆံုးသူေဌးသားကလည္း ေက်းဇူးကိုသိေသာအားျဖင့္ မုဆုိးၾကီး၏ သားမယားကိုပါေခၚယူေစ ကာ စည္းစိမ္တ၀က္ကိုေပးျပီးလွ်င္ ေအးအတူပူအမွ် ေနထုိင္သြားေလ၏။
(စတုကၠနိပါတ္၊ သဗၺမံသလာဘဇာတ္၊ အ႒ကထာ၊ ႏွာ-၄၆) တိကနိပါတ္ သုဇာတာဇာတ္ႏွင့္ ဧကနိ ပါတ္ နႏၵိ၀ိသာလဇာတ္တုိ႔ကိုလညး္ သာဓကထုတ္ႏုိင္၏။
၁၁။ မာတာပိတုဥပဌာနမဂၤလာ
ေဂါတမဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေ၀ပူရကိတၳိမင္းျဖစ္စဥ္အခါကမယ္ေတာ္ကံကုန္၍ သျဂိဳလ္ရာ ထုိ မင္းသားက "ငါ့ကိုထင္းျပဳ၍ သျဂိဳလ္ပါ" ဟုဆုိလွ်င္ မင္းသားကိုထင္းျပဳ၍ သျဂိဳလ္သည္။ မယ္ေတာ္ အေလာင္း မီးကြ်မး္ေသာ္လညး္ မင္းသားကိုယ္မွာ အေမႊးတေခ်ာင္းမွ် မီးမေလာင္ အသက္ထက္ဆံုး တရားႏွင့္အညီ မင္းျပဳရသည္။
(မဏိရတနာပံုက်မ္း၊ ႏွာ-၁၄၀) သု၀ဏၰသာမဇာတ္၊ စူဠနႏၵိယဇာတ္၊ သုတႏုဇာတ္၊ ေကဒါရဇာတ္၊ မာတုေပါသကဇာတ္တုိ႔ကိုလည္း သာဓက ထုတ္အပ္၏။
၁၂။ ပုတၱဒါရႆ သဂၤဟမဂၤလာ
အခါတပါး သိၾကားမင္းသည္ မာတလိနတ္သားႏွင့္အတူ ေ၀ဇယႏာၱ နတ္ရထားၾကီးကိုစီး၍ နႏၵ၀ံ ဥယ်ာဥ္သို႔ သြားၾက၏၊ ဥယ်ာဥ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ရထားေပၚမွဆင္း၍ သိၾကားမင္းက အရပ္ေလး မ်က္ႏွာကို လွည့္လည္ျပီး ရွိခုိးေလ၏၊ မာတလိက အဘယ္ေၾကာင့္ ရွိခိုးပါသလဲဟု ေမးေသာအခါ သီလ၀ႏၱရဟန္းေတာ္မ်ား၊ ကုသိုလ္ျပဳသူမ်ား၊ သီလေစာင့္ထိန္းသူမ်ား၊ ရတနာသံုးပါးဆည္းကပ္သူမ်ား ႏွင့္ သားမယားကို တရားသျဖင့္ ရွာေဖြေကြ်းေမြးသူမ်ားကို ရည္ရြယ္ျပီး ရွိခိုးေၾကာင္း ျပန္လည္ ေျဖၾကားေလသည္။
(သကၠသံယုတ္၊ ဂဟ႒၀ႏၵနာသုတ္)
၁၃။ အနာကုသာစ ကမၼႏ ၱမဂၤလာ
အခ်ိန္ကိုေလးစားသူ၊ အလုပ္ကိစၥတုိ႔ကို သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ေဆာင္ရြက္စီမံတတ္သူ၊ မပ်င္းမရိေဆာင္ ရြက္သူ၊ မည္သည့္ကိစၥမဆို လံု႔လ၀ီရိယရွီိသူ၊ မိမိပစၥည္း ၊ သူတပါးပစၥည္း၊ ႏုိင္ငံပိုင္ပစစၫ္းမ်ားကို မေလမလြင့္ေစသူတုိ႔မွာ အနာကုလာစကမၼႏ ၱမဂၤလာတြင္ အက်ံဳး၀င္သူမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ယခုေခတ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစုိးရက ဂုဏ္ျပဳျခငး္ခံရေသာ စံျပလုပ္သားမ်ားမွာ အနာကုလာ စကမၼႏ ၱ မဂၤလာ၏ သာဏကမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။
၁၄။ ဒါနဥၥမဂၤလာ
ဥေဇၨနီျပည္ ေတလနာလိနိဂံုးရြာ၌ ကံျပိဳင္ဥာဏ္ျပိဳင္ သူေဌးသမီး ၂-ေယာက္ ေနထုိင္ၾကရာ တဦးက ပစၥည္းခ်မး္သာေသာ္လည္း ဆံပင္ညံ႕၍ အလွဂုဏ္ခ်ိဳ႕တဲ့၏။ တဦးမွာ ဆံပင္ေကာင္း၍ မိန္းမအဂၤ ါျပည္ စံုေသာ္လညး္ ပစၥည္းခ်ိဳ႕တဲ့ရွာ၏။ ဆံပင္ညံ႕သူက ဆံပင္ေကာင္းသူထံ ေငြေပး၀ယ္ရာ ဆံပင္ကို ျမတ္ႏုိးေသာေၾကာင့္ ေငြတေထာင္ေပးေသာလည္း မေရာင္းပဲေန၏။ တေန႔တြင္ ရွင္မဟာကစၥည္းႏွင့္ ရဟန္းေတာ္ရွစ္ပါး ဆြမ္းခံၾကြလာရာ ဒီဃေကသီအမ်ိဳးသမီးက မိမိ၏ဆံပင္ကိုျဖတ္၍ ယခင္၀ယ္ဖူး ေသာ သူေဌးသမီးထံေရာင္းခ်သည္တြင္ ႏွိမ္လုိေသာ သေဘာျဖင့္ ေငြ(၈)သျပာမွ်သာ ေပးလုိက္၏။ ဒီဃေကသီသည္ ထုိေငြျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားကို ဆြမ္းကပ္လုိက္၏။ ဆံပင္လည္း ေရွးကအတုိင္းျပန္ ေပါက္လာ၏၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဥေဇၨနီမင္း၏ နန္းေတာ္သို႔ ၾကြသြားရာ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာျပေသာေၾကာင့္ ဦေဇၨဘုရင္က ဒီဃေကသီ၏ဒါနေစတနာကို တန္ဖုိးထားေသာ ေၾကာင့္ ဥေဇၨနီဘုရင္က ဒီဃေကသီ၏ဒါနေစတနာကို တန္ဖုိးထားေသာအားျဖင့္ မိဖုရားၾကီး ေျမွာက္လုိက္ေလ ၏။
(အံ၊ ႒၊ ၁၊ ၁၆၂)
၁၅။ ဓမၼစရိယမဂၤလာ
တကၠသိုလ္ျပည္ ဒိသာပါေမာကၡၾကီးထံတါင္ တပည့္ငါးရာပညာသင္ၾကားလ်က္ရွိရာ ဆရာၾကီး၏ သားျဖစ္သူ ေသဆံု၍ တေက်ာင္းလံုး ငိုေၾကြးၾကေလသည္။ ဓမၼပါလလုလင္တဦးသာ မငိုပဲေန၍ ဆရာၾကီးက ဘာေၾကာင့္မငိုသလဲ ေမးသည္တြင္ " ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဓမၼပါလတမ်ိဳးလံုး ကိုယ္က်င့္တရား ျမဲ၍ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ ေသရုိးမရွိေသာေၾကာင့္ မငိုပါ" ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကား၏။ ဆရာၾကီးသည္ အက်ိဳးအေၾကာင္းကို သိလုိ၍ ဓမၼပါလရြာသို႔ ကိုယ္တုိင္သြားေရာက္ စံုစမ္းေသာအခါ ေျပာသည့္အတုိင္း မွန္၍ေနေလ၏။
(ဒသကနိပါတ္၊ မဟာဓမၼပါလဇာတ္)
၁၆။ ဥာတကာနဥၥသဂၤသမဂၤလာ
တခါက ဗာရာဏသီျပည္၌ ညတညတြင္ မုိးသည္းထန္စြာရြာသြန္းရာ ဘုရင္၏စီးေတာ္ရထားမွ သားေရမ်ားကုိ စိုစြတ္သည္တြင္ အညွီနံ႕ထြက္လာေသာေၾကာင့္ နန္းေတာ္တြင္း၇ွိေခြးမ်ားက စားပစ္ ေသာေၾကာင့္ ဘုရင့္ရထားၾကိးပ်က္စီးေလ၏။ မိုးလင္းေသာအခါ ဘုရင္ၾကီးကသိ၍ နန္းတြင္းမွေခြးမ်ား ကိုသာ ခ်မး္သာေပးျပီး တျခားေခြးမ်ားကို လုိက္လံ၍ အသတ္ခိုင္းေလ၏။ မေသၾကြင္းက်န္ေသာ ေခြးမ်ားက သုသာန္၌ေနေသာ ဘုရားအေလာင္းေခြးမင္းကို ေျပး၍ေျပာၾကရာ ဘုရားအေလာင္းေခြး မင္းသည္ နန္းတြင္းသို႔ အေသခံစြန္႕၀င္ေရာက္ျပိး ဘုရင္ၾကီးထံ အက်ိဳးအေၾကာင္းရွင္းျပေလသည္။ ဘုရားအေလာင္းေခြးမင္း၏ အၾကံျပဳခ်က္အရ ေနဇာျမက္ကိုေထာင္၍ အစာျဖင့္ေ၇ာေႏွာတုိက္ရာ နန္းတြင္းရွိေခြးမ်ား၏ ခံတြင္းမွ သားေရစမ်ား အန္ထြက္လာေလသည္။ ထုိအခါမွ အျဖစ္မွန္ကိုသိရျပီး ေခြးအေပါင္းကိုေဘးမဲ့ေပး၍ ဒုကၡမွလြတ္ကင္းရေလသည္။ အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ အနစ္နာခံ အရဲစြန္႔ေျပာၾကားေသာ အေလာင္းေတာ္ေခြးမင္းကို ဘုရင္ၾကီးက ထီးျဖဴမုိး၍ ပူေဇာ္ေလသည္။
(ဧကနိပါတ္၊ ကုကၠဳရဇာတ္၊ အ႒ကထာ၊ ႏွာ၊ ၁၉၀) မဟာကပိဇာတ္ကိုလညး္ သာဓကထုတ္ႏုိင္သည္။
၁၇။ အန၀ဇၨာနိ ကမၼာနိမဂၤလာ
မဂဓတုိင္း မစလရြာမွ မာဃလုလင္ႏွင့္ဆႏၵတူ ရည္ရြယ္ခ်က္တူုၾကေသာ လူငယ္ ၃၃-ေယာက္တို႔သည္ ရပ္ေရးရြာေရးႏွင့္ လူမႈေရးကိစၥမ်ားကို တက္တက္ၾကြၾကြ ေဆာင္ရြက္ၾက၏၊ လမး္ျပင္ျခင္း၊ တံတားေဆာက္ျခင္း၊ အပန္းေျဖဇရပ္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရတြင္းေရကန္တူးေဖာ္ျခငး္ကိစၥမ်ားကို ျပဳလုပ္ျခင္း ရပ္ရြာအက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို ျပဳလုပ္သည့္အတြက္ ေက်းရြာလူထုက မာဃတုိ႕အဖြဲ႕ကို သေဘာက်ျပီး လူဆုိးလူေပြမ်ား ၾသဇာေညာင္းလာေလ၏။ ထုိျဖစ္ပံုကို သေဘာမက်ေသာ မစလရြာသူ ၾကီးက ဘုရင့္ထံ သူပုန္ႏွင့္ဆက္သြယ္ေၾကာင္း လည္ဆည္ကုန္းတုိက္ေလ၏၊ ဘုရင္ၾကီးက ယံုၾကည္ ျပီး မာဃတုိ႔အဖြဲ႕ကို ဆင္ႏွင့္နင္းသတ္ေစရာ မာဃတုိ႔အဖြဲကသားမ်ား၏ ေမတၱာေၾကာင့္ ဆင္ၾကီးမနင္း၀ံ႔ပဲ ျဖစ္ေန၏။ ထုိအခါမွ ဘုရင္ၾကီးက အျဖစ္မွန္အားလံုးကိုသိျပီး ကုန္းတုိက္သူ သူၾကီး ေဟာင္းကို ရာထူးမွျဖဳတ္` မာဃကိုရြာစား(သူၾကီး)ရာထူးေပးလုိက္ေလ၏။
(ဧကနိပါတ္၊ ကုလာ၀ကဇာတ္)
၁၈။ အာရတီႏွင့္ ၁၉။ ၀ိရတီမဂၤလာ
သီဟုိဠ္ကြ်န္း ရြာငယ္တရြာ၌ မိခင္အုိၾကီးေရာဂါျဖစ္၍ ေဆးဆရာက လတ္ဆတ္ေသာယုန္သားကို ဓာတ္စာေပးေလ၏၊ သားႏွစ္ေယာက္အနက္ အကိုၾကီးမဟာဇကၠတက ညီငယ္ စူဠဇကၠနကို ယုန္ဖမး္ ရန္ ေတာသုိ႔လႊတ္လုိက္၏၊ ညီငယ္သည္ ေတာသုိ႔ ယုန္ဖမး္သြားရာ ယုန္တေကာင္ကိုမိေလ၏၊ သတ္မည္ျပဳျပီးမွ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္၀င္လာျပီး မသတ္ပဲ ျပန္လႊတ္လုိက္ေလ၏၊ အိမ္သို႔ေရာက္ေသာ္ အကိုၾကီး၏ အမန္အမဲကို ခံရေလ၏၊ ညီငယ္က မိခင္နားသို႔သြား၍ “အကြ်ႏု္ပ္သည္ သိတတ္ေသာ အ၇ြယ္မွစျပီး သူတပါး၏အသက္ကို မသတ္ခဲ့ဖူးပါ၊ ဤမွန္ေသာစကားေၾကာင့္ မိခင္ေရာဂါေပ်ာက္ကင္း ပါေစ ” ဟု သစၥာျပဳရာ မိခင္၏ေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းသြားေလသည္။
(အဌသာလိနီ၊ ႏွာ၊ ၁၄၆)
ဥတၱရ၀ဂုမာနေတာင္၌ေနေသာ ဥပါသကာတေယာက္သည္ အမၺရိယေက်ာင္း၌ေနေသာ ပိဂၤလဗုဒၶရ ကၡိတမေထရ္၏အထံမွ သိကၡာပုဒ္ကို ေဆာက္တည္၍ လယ္ထြန္ေန၏၊ ႏြားေပ်ာက္ရွာရန္ ေတာင္ေပၚ သို႔အသြား စပါးၾကီးေျမြအဖမး္ခံရ၍ ပါလာေသာပဲခြပ္ျဖင္ ျဖတ္မည္ျပဳ၏၊ ထို႔ေနာက္ ဆရာသမားအထံမွ ေဆာက္တည္ခဲ့ေသာ သိကၡာပုဒ္ပ်က္မည္စိုး၍ မျဖတ္ပဲေန၏၊ သံုးၾကိမ္သံုးခါ ျဖတ္သင့္မျဖတ္သင့္ စဥ္းစားျပီး “အသက္သာအေသခံမည္ ေဆာက္တည္ထားေသာ သိကၡာပုဒ္ အပ်က္မခံ” ဟု ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ခ်ျပီး ပဲကြပ္ကို လႊတ္ပစ္လုိက္သည္ႏွင့္ တျပိဳင္နက္ စပါးၾကီးေျမြလည္း လူကိုလႊတ္၍ ထုိေနရာမွ ထြက္ခြာသြားေလ၏။
(အ႒သာလိနီ)
၂၀။ မဇၨပါနာစ သံယမမဂၤလာ
သိၾကားေဟာင္းရာထူးျပဳတ္၍ အသူရာျဖစ္ရျခင္း၊ တပင္ေရႊထီးဘုရင္ ရန္သူလက္ခ်က္ျဖင္ ေသရျခင္း၊ မင္းရဲေက်ာ္စြာ ဆင္ေပၚမွက်၍ ေသရျခင္း၊ ဓမၼဓဇဇာတ္၌ ဖခင္ဘုရင္ၾကီးက ရင္ေသြးကို သတ္၍ စားမိျခင္း၊ အရွင္သာဂတမေထရ္ ရြာတံခါး၀တြင္ ေမွာက္ရက္လဲ၍ အရွက္ကြဲရျခင္းစသည္တုိ႔မွာ အရက္၏ ဆုိးက်ိဳးမ်ားျဖစ္ေပသည္။
၁။ သိဂၤ ါလ သတို႔သား၊ တုိ႔ဘုရားေဟာတာ၊
၂။ သို႔တရား ေစာစရာ၊ သေဘာမွာ မွတ္သား၊
၃။ ျပစ္ေျခာက္ရပ္ အထူးေဆာင္သည္၊ အရူးေကာင္မင္းတုိ႔အမွား၊
၄။ သိၾကားေဟာင္း အသူရာကို၊ မႈပမာ တင္ထား၊
၅။ ဇမၺဴမွာထင္ရွားတဲ့၊ ဘုရင္မ်ားဘုရင္၊
၆။ ေရႊေတာင္ငု နန္းေကတုတြင္မွ၊ ေသဥဒါန္ထုိးတဲ့ ထီးအရွင္၊
ရ။ အင္း၀ဆက္ ရာဇ၀င္တြင္၊ ဘာမထင္၀င္ၾကြားတဲ့၊
၈။ ဘုရင့္သားရဲ ဘြဲ႕ေတာ္ပါ၊ ရဲတဲ့ေက်ာ္စြာ။
၉။ ဒလပ်က္အက်နာသလုိ၊ ဘ၀ပါ၇ူံးေစႏွင့္ေလ။
ဆရာလြန္(သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း)
၂၁။ အပၸမာေဒါစ ဓေမၼသု မဂၤလာ
ဗာရာဏသီျပည္ကို ဇနသႏၶမင္းသည္ မင္းက်င့္တရားႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာေၾကာင့္ ထုိမင္းလက္ ထက္တြင္ အခ်ဳပ္ေထာင္မ်ားကို ဟင္းလင္းဖြင့္ဖားရ၏၊ အမႈအခင္ျဖစ္ပြားသူ မရွိေသာေၾကာင့္ တရားရုံး မ်ားကို ပိတ္ထားရ၏၊ ထုိမင္းၾကီးသည္ ပႏၷရသီဥပုသ္ေန႔တုိင္း ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္၍ တုိင္းသူ ျပည္သားတုိ႔အား နန္းရင္ျပင္တြင္ စုရုံေစ၍ ေနာင္တ(၁၀)မ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္ ကုသုိလ္တရားတို႔၌ မေမ့မေလ်ာ့ၾကေစရန္ တုိက္ထြန္းစကား ေျပာၾကားဆံုးမေလ့ရွိ၏။ တလ ၂-ၾကိမ္ ၾသ၀ါဒေပးေတာ္မႈ၏။ လူမ်ားသည္ ဇနသႏၶမင္းၾကီး၏ ၾသ၀ါဒေၾကာင့္ ကုသိုလ္တရားတုိ႔၌မေမ့မေလ်ာ့ရကာ နတ္ရြာသုဂတိသုိ႔ ေရာက္ၾကကုန္၏။
၂၂။ ဂါရ၀မဂၤလာ
ဧကနိပါတ္ တိတိၳရဇာတ္ေတာ္၌ ခါ၊ ေမ်ာက္၊ ဆင္ သတၱ၀ါသံုးဦးတို႔ ေညာင္ပင္တခုကို သက္ေသျပဳ၍ ၾကီးသူကို ငယ္သူက ရုိေသစတမ္းက်င့္၀တ္ထား ေနသြားပံုကို ဂါရ၀မဂၤလာအ အျဖစ္ သက္ေသထူအပ္၏။ ေအာက္ပါကဗ်ာကို က်က္ထားပါ။
ေရွး၀ယ္ေသာခါ၊ ေတာေဟမာ၌၊
ပညာေျမာ္ျမင္၊ ခါေမ်ာက္ဆင္တုိ႔၊
ေညာင္ပင္တခု၊ သက္ေသျပု၍၊
ဂုဏ၀ုဠာ၊ ပစာယန၊ က်င့္ကုန္ၾကေၾကာင္း၊
လူမွ်မထန္၊ တိရစာၦန္လ်က္၊
နတ္ဌာန္မုခ်၊ ေရာက္ကုန္ၾက၏။
(မဃေဒ၀၊ ပုဒ္ေရ ၁၇၆)

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕