Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Tuesday 3 September 2013

က်မရဲ့ ကေလးေတြအတြက္ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို ေတြ့ျမင္ခ်င္ပါတယ္ – နူ႐ူး အီဇာ အန္၀ါ

နူ႐ူးလ္ အီဇာ အန္၀ါ မေလး႐ွား အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ အန္၀ါ အီဘရာဟင္ရဲ့ သမီးဟာ ဒီနွစ္ အေထြေထြ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ ပြတ္ကာသီကာနဲ့ အနုိင္ရခဲ့ျပီး သူ့ရဲ့ လြွႊတ္ေတာ္အမတ္ေနရာကို ျပန္ရလာခဲ့ပါျပီ။ နူ႐ူး အီဇာ အန္၀ါက လူထုတရားမွ်တေရး ပါတီရဲ့ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သူက မေလး႐ွားသမိုင္းမွာ အညစ္ပတ္ဆံုးလို့ ေျပာတဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ အနိုင္ရျပီးတဲ့ေနာက္ ဒုတိယ လြွႊတ္ေတာ္အမတ္ သက္တမ္းျဖစ္ပါတယ္။ စြပ္စြဲခံရတဲ့ လိမ္လည္မႈအတြက္ ေတာင္းပန္လြွႊာေတြ တင္သြင္းလုိက္တာေၾကာင့္ အာဏာရ ညြန့္ေပါင္းအစိုးရရဲ့ ဘာရီဆန္ အမ်ိုးသားပါတီအဖို့ အာဏာကို ဆက္ကိုင္စြဲခြင့္ ရ႐ွိသြားေစခဲ့တာပါ။

နူ႐ူးလ္ အီဇာ အန္၀ါ ရဲ့ ဂ်ာကာတာကို အလည္အပတ္ခရီးစဥ္အတြင္း အာ႐ွေဒသ သတင္းေဆာင္းပါး အစီအစဥ္အတြက္ သတင္းေထာက္ ေရဗကၠာဟန့္႐ွ္က္က သီးသန့္ေတြ့ဆံုေမးျမန္းထားပါတယ္။

“အမတ္ေနရာ တခ်ို့ အနုိင္ရသြားတာဟာ လိမ္လည္မႈ ျဖစ္သြားခဲ့တယ္ဆိုတာကို ျငင္းပယ္လိုက္တဲ့ သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။ က်မတို့ အေကာင္းဆံုး ၾကိုးစားေနတာ အဲဒါေၾကာင့္ပါ။ အဲဒီေတာင္းဆိုမႈေတြကို စံုစမ္းစစ္ေဆးဖို့ လြတ္လပ္တရားမွ်တတဲ့ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ခံုရံုးအတြက္ အင္ဂ်ီအို ျဖစ္တဲ့ ဘာဆစ္ ႐ွိတယ္။

“အဲဒါ အေရးၾကီးပါတယ္။ ၾကိုက္သည္ျဖစ္ေစ မၾကိုက္သည္ျဖစ္ေစ ပိုျပီး ျမင္သာထင္႐ွားတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ စနစ္တရပ္ ႐ွင္တို့အလို႐ွိမွာပါပဲ။ က်မ အနုိင္ရခဲ့တယ္႐ွင္၊ ၾကိုတင္မဲေပးသူက ၂၂၀၀ အားလံုးက က်မကို မဲမေပးတဲ့ ပုလိပ္ေတြခ်ည္းပဲ။ အဲဒါဟာ မလြယ္ပါဘူး။ တခါတေလ အဲဒါဟာတကယ့္ နက္႐ႈိင္းတဲ့ အဆံုးနိဂံုးေပါ့။”

လူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ဒီနွစ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဟာ ႐ွင့္အေဖ အန္၀ါ အီဘရာဟင္ အဖို့ မေလး႐ွားနိုင္ငံရဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာဖို့ ေနာက္ဆံုးအခြင့္အေရးပဲလို့ ေျပာေနၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ေအာင္ျမင္ရယူလို့ မရခဲ့တဲ့ အရာဆိုတဲ့အခ်က္ကို သူကဘယ္လို တုံ့ျပန္ခဲ့ပါသလဲ။

“က်မတို့ ေအာင္ပြဲရဖို့ ေျပာဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။ ႐ွင္သိတဲ့အတိုင္းပဲ ဒါဟာ ၁၉၉၈ ခုနွစ္ မေလး႐ွား ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ခဲ့တဲ့ ၁၅ နွစ္ေျမာက္ပါ။ က်မ သိပ္ဂုဏ္ယူပါတယ္။ ဘာလို့ဆိုေတာ့ သူေထာက္ျပခဲ့တဲ့ စံေတြ အမ်ားၾကီးကို က်မတို့ မွ်ေ၀နုိင္ခဲ့ၾကလို့ပါ။ နိုင္ငံေရး ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၊ စီးပြားေရး ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၊ အက်င့္ပ်က္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈေတြကို တိုက္ဖ်က္ဖို့ လိုအပ္မႈေတြေပါ့႐ွင္။ လူမ်ိုးေပါင္းစံု နိုင္ငံေရး အပါအ၀င္ အဲဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို လူအမ်ားစုက ယံုၾကည္လက္ခံေနၾကပါတယ္။ ႐ွင္ဟာ နံပါတ္ ၁ ေနရာမွာ ႐ွိမေနတာနဲ့ပဲ ႐ွင္လိုလားတဲ့ စံေတြကို ပိုေကာင္းမလာနိုင္ဘူး။ လူ့အဖြဲ့အစည္းကို အက်ိုးသက္ေရာက္မႈ မေပးနိုင္ဘူးလို့ အဓိပၸာယ္ မသက္ေရာက္ပါဘူး။
“က်မတို့ ဒီကေန့ ဒီမွာ႐ွိေနၾကရတဲ့ အေၾကာင္းအမ်ားစုက သူ့ေၾကာင့္ပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္အထိ က်မတို့ တိုက္သြားမွာပါပဲ။ ျပည္သူလူထု အမ်ားစုၾကီးရဲ့ ေထာက္ခံမႈကို က်မတို့ ရ႐ွိခဲ့တဲ့အတြက္ က်မတို့ ဂုဏ္ယူေနဆဲ အေကာင္းျမင္ေနဆဲပါပဲ။”

သူ့ရဲ့သမိုင္းက ႐ွင့္အေပၚမွာ ဘာအက်ိုးသက္ေရာက္မႈ ႐ွိခဲ့ပါသလဲ။ သူ အဖမ္းခံ၊ ရာထူးက ဖယ္႐ွားခံ၊  စြဲခ်က္ အတင္ခံရတဲ့ အခ်ိန္က ႐ွင္ အသက္ ၁၉ နွစ္ပဲ႐ွိေသးတယ္ေနာ္။

“က်မက အဲဒီတုန္းက ၁၈ နွစ္ပါ။ ၾကိုက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မၾကိုက္သည္ျဖစ္ေစ က်မထင္တယ္ က်မတေယာက္တည္းအတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ငယ္႐ြယ္တဲ့ မေလး႐ွား လူငယ္ေတြ အမ်ားၾကီးအတြက္ပါ။ က်မက သူတို့ကို ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မ်ိုးဆက္လို့ ေခၚတယ္။ ၁၉၈၀ ကေလးေတြ ေပါ့႐ွင္။ က်မတို့ကို အမ်ားၾကီး သက္ေရာက္မႈ ႐ွိခဲ့ပါတယ္။ က်မတို့ဟာ က်မတို့နုိင္ငံက အဖြဲ့အစည္းေတြဟာ နိုင္ငံေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာေၾကာင့္ ဘယ္လို  နင္းေခ် ခံရတယ္ ဆိုတာေတြ့နုိင္ပါတယ္။ အန္၀ါ အီဘရာဟင္ဟာ အမွတ္သေကၤတတခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ လြတ္လာတာနဲ့ျပီးသြားတာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ က်မတို့က မေလး႐ွားနုိင္ငံ ဒီမိုကေရစီ ပိုျပီး ျပည့္၀လာဖို့ တိုက္ေနၾကတာပါ။
“ေနာက္ အဲဒါကပဲ ဒီကေန့ က်မရယ္လိ္ု့ ျဖစ္ေနတဲ့ လူတေယာက္ ျဖစ္လာေစခဲ့တယ္လို့ စဥ္းစားခ်င္ပါတယ္။ က်မရဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြကိုလည္း လူမ်ိုးေပါင္းစံု နုိင္ငံေရးကို လက္ခံ လာေစခဲ့တယ္။ သူက က်မတို့ပါတီ လူထု တရားမွ်တေရးပါတီကို အားေကာင္းလာေစတယ္။ ဘာျဖစ္လို့ဆိုေတာ့ က်မတို့ မေလး႐ွားရဲ့ အနာဂတ္မွာ ေအာင္ျမင္ရယူခ်င္တာက လူမ်ိုးေပါင္းစံု၀ါဒ ျဖစ္လို့ပဲ။ က်မတို့ရဲ့ အေျခခံအင္အားကို ဖြဲ့စည္းဖို့ မတူကြဲျပားမႈ လိုပါတယ္။ က်မတို့ အဲဒီလားရာအတိုင္း သြားေနပါတယ္၊ သိပ္ေတာ့ မလြယ္ဘူးေပါ့။”

သူ ျဖစ္သြားခဲ့တာကို ႐ွင္ျမင္ခဲ့ျပီးတဲ့ေနာက္မွာ နိုင္ငံေရးမွာ ႐ွင္ ဘာကို ေဖာ္ျပ ေျပာဆိုခ်င္ပါ
သလဲ။

“က်မရဲ့ ေယာကၡမၾကီး က်မကို ေမးတဲ့ေမးခြန္းနဲ့ တထပ္တည္းပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို့ဆိုေတာ့ တခါ က်မတို့ အဲဒါကို ပုဂၢိုလ္ေရးဆန္ေအာင္ မလုပ္သင့္ဘူးေလ။ ဘာကိုပဲ က်မတို့ ရင္ဆိုင္ရ၊ ရင္ဆိုင္ရ အဲဒါဟာ အကဲစမ္းေနတဲ့ ကာလတခု ျဖစ္ခဲ့ျပီး မေလး႐ွား အမ်ားစုၾကီး နဲ့ ဆိုင္ပါတယ္။ လူေတြအမ်ားၾကီး နွိပ္စက္ညွဥ္းပန္းခံခဲ့ရပါတယ္။ တျခားနိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ အမ်ားၾကီးလည္း ႐ွိခဲ့ပါတယ္။ အန္၀ါ အီဘရာဟင္ တေယာက္တည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လို့ စနစ္ကို မေျပာင္းဘူးဆိုရင္ က်မတို့က ဒီအစိုးရကိုပဲ တျခားသူေတြကို သားေကာင္ေတြ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာကို ခြင့္ျပုလိုက္သလို ျဖစ္မွာပဲေပါ့။ က်မအတြက္ကေတာ့ အဲဒါဟာ က်မတို့ မိသားစုထက္ ေက်ာ္လြန္ပါတယ္။ က်မ ကေလးေတြရဲ့ အနာဂတ္အတြက္ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို ေတြ့ျမင္ရဖို့က အေရးၾကီးပါတယ္။ က်မမွာ ကေလး ၂ ေယာက္ ႐ွိပါတယ္။ က်မက သူတို့ကို မေလး႐ွားမွာ  တန္းတူညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးနဲ့ မွ်တမႈေတြနဲ့ တကယ္ပဲ ေနထိုင္ေစခ်င္ပါတယ္။”

႐ွင့္ကို မေလး႐ွားရဲ့ ဘနာဇီယာ ဘူတိုလို့ ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။ ႐ွင္ ဘယ္လို ခံစားရပါသလဲ။

“အဲဒါက ၾကီးမားတဲ့ တာ၀န္႐ွိမႈတခု ျဖစ္လာတာေပါ့။ က်မတို့ စုေပါင္း ေခါင္းေဆာင္မႈကို ယံုၾကည္ၾကရပါမယ္။ ဘယ္သူမွ တေယာက္တည္း မလုပ္နုိင္ပါဘူး။ ေအာင္ျမင္မႈ ရ႐ွိဖို့ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲဖို့ လိုအပ္တယ္ဆိုတာကို ယံုၾကည္တဲ့ မ်ိုးဆက္တခုလံုးရဲ့ တာ၀န္ပါပဲ။” 

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕