Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Wednesday, 28 August 2013

ဆရာ-ဆရာမေတြကို ဘယ္ကၠုႏၵာကမွ ႀကိမ္တံျပာ မဆက္သခဲ့

ဇူလိုင္ (၉)ရက္ေန႔ထုတ္ 7 Day Daily သတင္းစာထဲမွာ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ အ.လ.က (၆) က န၀မတန္းေက်ာင္းသား ငယ္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ “ေမာင္ဆိုင္းလဒ္ေအာင္”ဟာ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္ထဲက အိမ္စာငါးပုဒ္ကို က်က္အၿပီး ပံုဆြဲေနမိခဲ့တာကို ဆရာမေတြ႕ၿပီး ေခါင္းကို ႀကိမ္လံုးနဲ႔ အခ်က္(၂၀)ေက်ာ္ အ႐ိုက္ခံခဲ့ရ တယ္ဆိုတဲ့ စိတ္မခ်မ္းေျမ့စရာ ပညာေရးေလာကက သတင္းတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ သည္ ေတာ့ တပည့္ျဖစ္သူခမ်ာ အနာတရ ျဖစ္သြား တယ္။ ႐ိုက္တဲ့ဆရာမကိုလည္း အေၾကာက္ႀကီးေၾကာက္ သြားမိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းကေန အိမ္ကို တန္းေျပး လာခဲ့မိတယ္။ အိမ္အေရာက္မွာ သတိလစ္သြား ခဲ့ရတယ္။

“ျမတ္မြန္ေဆး႐ံုႀကီး”မွာ ျပင္ပလူနာအျဖစ္ ေဆးကုသခံေနရတယ္။ အဘြားျဖစ္သူရဲ႕ ေျပာစကားအရ သူဟာ မ်က္ရည္ေတြ က်ေနပါတယ္တဲ့။ ဒါဟာ ေခါင္းက ဒဏ္ရာက နာက်င္မႈနဲ႔ ေၾကာက္စိတ္၊ ခံျပင္းစိတ္၊ နာက်ည္းစိတ္၊ ရွက္စိတ္ေတြ ေရာၿပီး ႏွိပ္စက္တာခံရတဲ့ “စိတ္ခံစားမႈ”ေၾကာင့္ က်ဆင္းလာတဲ့ မ်က္ရည္ေတြေပါ့။ သည္သတင္းမ်ဳိး ၾကားရေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း (၄၀) ေက်ာ္ သင္ၾကားေရး ဆရာဘ၀နဲ႔ က်င္လည္ အသက္ေမြးေနရတဲ့ စာေရးသူအဖို႔ အံ့ၾသ ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္မိ႐ံုမက စိတ္မေကာင္းလည္း ျဖစ္မိရပါတယ္။ တပည့္ဘက္က ခံစားၾကည့္ၿပီး သနားမိတယ္။ ဆရာမေနရာ ၀င္ၾကည့္မိေတာ့လည္း သနားစရာက ေဒါသထြက္စရာထက္ ပိုေနပါတယ္။ ဩ“တုတ္”ဟာ ဆရာ့ လက္နက္လို႔ ထင္ေနတာေၾကာင့္ပါ။ တပည့္ဟာ ဇီ၀ေဗဒသိပၸံတြဲ ယူေနရာက ၀ိဇၨာသိပၸံဘာသာတြဲကို ေျပာင္းလဲ သင္ယူေနတဲ့ တပည့္သစ္ တစ္ဦး ျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းဖြင့္စမွာ ဇီ၀ေဗဒကို သင္ယူမႈ စတင္ခဲ့တယ္။ တစ္လေက်ာ္ေရာက္ေတာ့ မယူခ်င္ေတာ့ဘူး။ ၀ါသနာမပါတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သလုိ ဉာဏ္မမီတာလည္း ျဖစ္ႏို္င္တယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ မိမိႀကိဳက္ရာ ေျပာင္းခြင့္လည္းရိွလို႔ ေဘာဂေဗဒကို ေျပာင္းသင္ယူတယ္။ ယခင္က အိမ္စာငါးပုဒ္သာလုပ္ ခဲ့ရတယ္။ အခု အိမ္စာ(၁၀) ပုဒ္ လုပ္ရမယ္ဆိုတာ သူ သိမထားဘူး။ သည္အခါမွာ အိမ္စာငါးပုဒ္လည္း ၿပီးေရာ ကိုယ့္တာ၀န္ေက်ၿပီလို႔ အမွတ္မွား ယူဆမိတယ္။ ေဘာဂေဗဒမွာ အိမ္စာကုိးပုဒ္ လုပ္ရမယ္ဆိုတာကို သူမသိခဲ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၀ါသနာအရ ပန္းခ်ီ ပံုဆြဲေနခဲ့တယ္။ ဒီိအခ်ိန္မွာ ဆရာမက ေတြ႕သြားပါေရာ။ (ဒီအခ်ိန္ေလးဟာ ျပႆနာ ရဲ႕ သုညအမွတ္ျဖစ္သလို အေရးႀကီးဆံုး အခ်ိန္ေလးပါ။ ဆရာမက တပည့္ကို စစ္ေမးမယ္။ ေဒါသသံနဲ႔ ေမးသလား။ေမတၱာသံနဲ႔ ေမးသလား။ ဒါလည္း သိပ္အေရးႀကီးပါ တယ္။ တပည့္က ငါးပုဒ္က်က္ၿပီးလို႔ တာ၀န္ေက်ၿပီဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ျပန္ေျဖမယ္။ ေဒါသသံနဲ႔ ေျဖသ လား။ ေမတၱာသံနဲ႔ေျဖသလား။ ဒါကလည္း အေရးႀကီးတာပါပဲ။ ဆရာမက ေက်ာင္းသားေဟာင္း၊ေက်ာင္း သားသစ္ ခြဲျခားသိခ်င္မွ သိမယ္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူက မ်ားတာကိုး။ ႏို္င္ငံတကာစံလုိ တစ္တန္းမွာ (၁၅) ေယာက္ (၂၀)ႏႈန္းမွ မထားႏိုင္ေသးဘဲကိုး။

သည္ေနရာမွာ ဆရာမက ဩ “မင္း ေဘာဂေဗဒ”ကို အခုမွေျပာင္းယူတဲ့သူလားလို႔ ေမးလိုက္မိရင္ သည္ ျပႆနာ ဟာ တင္းမာမႈ ေလ်ာ့သြားမွာ မုခ်ပါ။ သည္ေမးခြန္းကို ဆရာမ ေမးခဲ့သင့္တယ္။ အဲသလို ေမးခဲ့ မိရင္ ေက်ာင္းသားက အခု ဂ်ဴလိုင္ (၃) ရက္ကမွ အသစ္စတင္ သင္ယူခဲ့ရပါတယ္”လုိ႔ ေျဖလိုုက္ရင္ ၿပီး သြားပါၿပီ။ ဆရာမရဲ႕ ေဒါသမီးေတာက္ဟာ ေသးငယ္ခ်ိန္မို႔ ခ်က္ခ်င္း ေလ်ာ့ခ်ပစ္လုိ႔ ရႏို္င္ပါတယ္။ ဩကဲ ေနာက္မွတ္ထား။ ကုိးပုဒ္က်က္မွတ္ရမယ္။ ကဲအခု ပံုမဆြဲေသးဘဲ ေနာက္ထပ္ ေလးပုဒ္ ထပ္က်က္လိုက္ ဦးေနာ္။ ၿပီးရင္ ပံုဆက္ဆြဲႏိုင္တယ္”လို႔ ေျပာသင့္တယ္။ အတန္းထဲက မီး အျပင္ကို ထြက္စရာမလိုေတာ့ဘူး။

(အဲ ပန္းခ်ီပညာရပ္ဟာ ပညာေရး ကိုင္းညႊတ္ဘာသာရပ္ဆိုတာ ခုေခတ္ ဆရာ ဆရာမ အေတာ္မ်ားမ်ား မသိၾကေတာ့ပါ။ သူတို႔ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူဘ၀တုန္းက လက္ေတြ႕မ်ား မသိၾကေတာ့ပါ။ သူတို႔ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူဘ၀တုန္းက လက္ေတြ႕ မသင္ၾကားခဲ့ၾကရလုိ႔ပါ။ စာေရးသူတုိ႔ေခတ္ (၁၉၆၉) တစ္၀ိုက္တုန္းကေက်ာင္းေတြက မူလတန္းနဲ႔ အလယ္တန္းေတြမွာ တစ္ပတ္မွာ ပန္းခ်ီသင္ခ်ိန္ ႏွစ္ခ်ိန္ ရိွခဲ့ဖူးတယ္။ သင္လိုက္ ဆြဲခိုင္းလိုက္၊ စစ္ေဆးလိုက္ပဲ။ ခ႐ိုင္မွာရိွတဲ့ ပန္းခ်ီပညာအုပ္က သံုးလတစ္ႀကိမ္ လာစစ္ေဆးတယ္။ ဆရာသင္တာ ၾကည့္၊ တပည့္ေတြဆြဲတာၾကည့္တယ္။ ၿပီး လက္ေတြ႕ဆြဲထားတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္း ဗလာစာအုုပ္ ေျဗာင္အလ်ားရွည္ေတြ ကို ၾကည့္ၿပီး ပံုေတြကိုမွတ္ခ်က္ေရး လက္မွတ္ထုိး တံဆိပ္တံုး ႐ိုက္ေပးတယ္။ အဲသည္ကမွ တကၠသုိလ္၀င္တန္းေအာင္ ဆရာအတတ္သင္ သိပၸံနဲ႔ ဘီအီးဒီေတြမွာ ပန္းခ်ီကုိင္းညႊတ္ကို မသင္မေနရ သင္ယူၾကရျပန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာဘ၀ ေရာက္လာေတာ့ ဘယ္ သင္ခန္းစာသင္သင္ ေက်ာင္းသင္ပုန္းေပၚမွာ ပံုဆြဲျပရွင္းျပႏိုင္တယ္။ ဆရာမဟာ သူမရဲ႕ေဒါသကို မထိန္း ႏိုင္ဘဲ မာနစြက္ဖက္လုိက္မိပံု ရတယ္။ “ငါ” ဆိုတဲ့အတၱက သူမဦးေခါင္းေပၚ ခုန္တက္ လိုက္တာကို သိလုိက္ပံုမရဘူး။ ဒါ ငါ့ကို မေလးစားတာ၊ ငါ့ဘာသာကို တန္ဖိုးမထားတာ၊ ငါ့စကားကို နားမေထာင္ တာ၊ ငါ့ ကို သက္သက္ ေစာ္ကားတာ”လို႔ အပ်က္ဘက္ ဆြဲေတြးလိုက္မယ္ ထင္တယ္။ ဒီေတာ့ “ငါ” ဆိုတဲ့“မာန”ေၾကာင့္ ေဒါသဟာ မီးေတာက္သြားၿပီး  ေဒါသအိုးေပါက္ကြဲသြားပံု ရပါေတာ့တယ္။ (မိဖုရားဖြားေစာ ေက်ာက္စာထဲက ဖိဖုရားႀကီးရဲ႕ ငါ့လင္သခင္မင္းႀကီး၊ ငါ့သားမင္းႀကီး၊ ငါ့ေျမးမင္းႀကီးလို႔ ေျပာတာမ်ဳိးလိုေပါ့။) သည္ေတာ့ကာ လက္ထဲမွာ အသင့္ကိုင္ထားတဲ့ ယမကာႀကိမ္လက္နက္ကုိ ခ်က္ခ်င္း ထုတ္သံုး လိုက္မိတယ္။

ဆရာမစိတ္ထဲက ေဒါသမီးဟာ လက္နဲ႔လက္နက္ဆီ လ်ပ္စစ္စီးႏႈန္းနဲ႔ ေရာက္သြားခဲ့ရၿပီး “ငါက ေစတနာနဲ႔ သင္ၾကားေပးတဲ့ ဆရာမ  ငါ့ေစတနာကို နင္ေစာ္ကားတယ္”လုိ႔ ပါးစပ္က ေျပာခ်င္ေျပာမိတယ္။ မေျပာမိရင္ေတာင္ စိတ္ထဲမွာ ေျပာမိမယ္။ ႀကိမ္လက္နက္နဲ႔ ေက်ာင္းသားရဲ႕ေခါင္းကို ဆက္တိုက္ ႐ိုက္ေနမိတယ္။ ေဒါသမီးေတာက္ ႀကီးသေလာက္ လက္႐ိုက္အား ျပင္းထန္ေနလိမ့္မယ္။ (အဲဆရာမ မသိလိုက္တာက သိၾကားမင္း (ကၠႏၵရာဇာ) အေနာ္ရထာမင္းကို ႀကိမ္စၾကာ ဆုခ်သလိုမ်ဳိး ဘယ္ပညာေရးဌာနက မွေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြကို ႀကိမ္လံုး ဆုခ်မထားဘူးဆိုတာပါပဲ။ ) မွားသြားၿပီ။ အခ်ိန္ကေတာ့ စကၠန္႔ ပိုင္းအတြင္းေလာက္သာ ၾကာမွာပါ။ ေဒါသမီးရဲ႕ေပါက္ကြဲေလာင္ကၽြမ္းအားဟာ ႀကိီးမားလာမယ့္ ျပႆ နာႀကီးတစ္ခုကို မီးစေမႊးလိုက္မိၿပီးေကာ။ “ခ်က္”ဆိုတဲ့ေမာင္း႐ိုက္တံအားေၾကာင့္ နားခြက္ ယမ္းအားနဲ႔ မီးပြင့္သလိုပါပဲ။ ၿပီး က်ည္ဆံကို ေမာင္းထုတ္လုိက္ၿပီေလ။

န၀မတန္းစာသင္ခန္းေလးဟာ ေအးေဆးၿငိမ္သက္ေနရာက ၀ုန္းခနဲေပါက္ကြဲသံ ၾကားလိုက္ရၿပီ။ အတန္းသား အားလံုးဆီ အပူမီးဓါတ္ ကူးစက္သြားၿပီ။ အဲဒီအသံ ၾကားလိုက္ၾကရၿပီ။ အတန္းသားအားလံုးဆီ အပူ မီးဓါတ္ကူးစက္ သြားၿပီ။ အဲဒီကမွ အျခားအတန္းေတြဆီ အပူသတင္း ျပန္႔ပြားသြားၿပီ။ ေနာက္ဆံုး ေက်ာင္း အုပ္ဆရာမႀကီးထံ ကူးစက္ သြားခဲ့ၿပီ။ သူမက ေက်ာင္းႀကီးရဲ႕ မာလိန္မွဴးဆိုေတာ့ တာ၀န္ ၀န္ထုတ္၀န္ပိုး ကို ေခါင္းေပၚ အၿမဲရြက္ထားရသူကိုး။ သည္ေတာ့ကာ အႀကီးမားဆံုး အပူမီးဟပ္ခံရသူ ျဖစ္သြားရၿပီ။ ျပ ႆနာျဖစ္သူေတြက တစ္ဖက္က မိမိလက္ေအာက္ ဘ၀တူ၀န္ထမ္း က်န္တစ္ဖက္က မိမိရဲ႕ ဒူးမနာသား ျဖစ္တဲ့တပည့္။ ၾကားက “ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ”ထံုး ႏွလံုးမူရေတာ့မယ္။ အရမ္း ဆိုးဆိုးရြားရြားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာမကိုေတာ့ ကိုးတန္းကို မသင္ခိုင္းဖို႔ ဒီေန႔ပဲ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၿပီလို႔ ဆရာမႀကီးက ေျဖရွင္းေျပာရတဲ့အ ထိ ျဖစ္သြားရၿပီး။ ႐ိုက္တဲ့ဆရာမက အလယ္တန္းျပ ဆရာမပါ။ အထက္တန္းမွာ တရား၀င္သင္ခြင့္မရိွပါ။

ဒါေၾကာင့္ လခလည္း ပိုမရပါ။ တာ၀န္ေပးလို႔ ေမတၱာ ေစတနာ ေရွ႕ထားၿပီး သင္ေနရသူပါ။ ဒါကလည္း ေက်ာင္းေတြ မွာ ဆရာ မလံုေလာက္တဲ့ ျပႆနာက အရင္းခံ အေၾကာင္းရင္းပါ။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးခ်ိန္ ကတည္းက ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ျပႆနာေတြပါ။ စာေရးသူကိုယ္တုိင္လည္း ႀကံဳခဲ့ရဖူးပါတယ္။ (ေခတ္မီတိုးတက္ တဲ့ ႏိုင္ငံမ်ဳိးေတြမွာ ဒီျပႆနာမ်ဳိး ရိွမယ္မထင္ပါ။) ဟုုတ္ၿပီ။ ႐ိုက္တဲ့ဆရာမဟာ ပညာေရးသင္တန္း တစ္ မ်ဳိးမ်ဳိးကို တက္ခဲ့ဖူးမွာပါ။ အသက္အရြယ္ အလိုက္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ႐ုုပ္ သဘာ၀ႏွင့္ စိတ္သေဘာ၀ေတြကို ပညာေရး (၁) ဘာသာရပ္ထဲမွာ သင္ယူခဲ့ဖူးမွာပါ။ ႀကိမ္ မသံုးသင့္ ေၾကာင္း၊ မသံုးအပ္ေၾကာင္းလည္း သင္ဖူးမွာပါ။ (အဲဒါကိုေမ့သြားလို႔ သည္ျပႆနာမ်ဳိး ေတြ႕ရတာေပါ့) အျခား ဒဏ္ေပးနည္းေတြ အမ်ားႀကီးထဲက တစ္ခုခု ေရြးသံုးလုိက္မိရင္ ဒီျပႆနာမ်ဳိး ႀကံဳမယ္မဟုတ္ပါ။ ဥပမာ- နင္ ေလ့က်င့္ခန္းေတြကို (၃)ရက္တိတိ စစ္မေပးဘူး။ ေနာင္ ငါ၀င္လာရင္၊ မဂၤလာပါလုိ႔ ႏွစ္ရက္ တိတိ ႏႈတ္မဆက္နဲ႔။ ကဲ ထုိင္ထ ဆယ္ႀကိမ္လုပ္။ ပန္းခ်ီပံုသုံးပံု ငါ့ကိုဆြဲေပး။ လမ္းမွာ ငါ့ကုိေတြ႕ ရင္ တစ္ပတ္တိတိ ႏႈတ္မဆက္နဲ႔ စတဲ့ ဒဏ္ေပးစရာမ်ဳိးေတြေပါ့။ သည္အခါ တပည့္ဟာ သူ႔စိတ္သူဆံုးမ၊ သူ႔အ မွားသူ ဆင္ျခင္၊ သူ႔ဘာသာသူ ျပင္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဆရာကိုလည္း ပိုၿပီး ခ်စ္ေၾကာက္ ႐ိုေသလာပါလိမ့္မယ္။ အေရးႀကီးဆံုး က ဆရာဟာ တပည့္နဲ႔ တန္းတူမဟုတ္လုိ႔ တပည့္နဲ႔တုၿပီး ရန္ျဖစ္စရာ မလိုပါ။ လူငယ္ အမ်ဳိးသားဆရာတခ်ဳိ႕ဆိုရင္ေဒါသေပါက္ကြဲတဲ့အခါမွာ လာခဲ့၊ မင္းမိုက္ရင္ ေရွ႕ကိုထြက္လာခဲ့။ မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ ခ်မယ္ဆိုတာမ်ဳိး ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာလည္း ဆရာဟာ တန္းဆင္းဇုန္ ေရာက္သြားၿပီေပါ့။ ႐ိုက္မိတဲ့ ဆရာမရဲ႕ ေစတနာဟာ ေ၀ဒနာ ျဖစ္သြားခဲ့ရျခင္း ပါ။ ေ၀ဒနာ ျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ ေစတနာဟာ မေပၚလြင္ေတာ့ပါ။ ဒီတစ္ခါ ဆရာမကမင္းကို ခြင့္လႊတ္လိုက္မယ္။ေနာက္ သည္လိုမျဖစ္ပါေစနဲ႔လုိ႔ ခ်ဳိသာ တဲ့ေလသံနဲ႔ ေျပာလိုက္ရင္ ၿပီးသြားမွာပါ။ ဘာေနာက္ဆက္တြဲျပႆနာမွ ေပၚလာ စရာ မလိုပါ။ ေထာင္ ေတြထဲမွာ ေထာင္မွဴး၊ ၀ါဒါေတြက အက်ဥ္းသားေတြကို ႐ုိက္ေနၾကတာ ကိုလိုနီေခတ္ ကေန ယေန႔ေခတ္ အထိပါ။

ဒါေပမဲ့ အုုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာနမွာ ျပႆနာ သိပ္မေပၚခဲ့ပါ။ ပညာေရးဌာနမွာေတာ့ မၾကာခဏ သည္ျပႆနာမ်ဳိးေတြ ၾကားေနရၿပီး ျပႆနာေတြေပၚ ေထာင္ေတြက်၊ အလုပ္ေတြျပဳတ္ခဲ့ၾကရတဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြ မနည္းေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ေနာင္မွာ ပညာေရးဌာနမွာ သည္ျပႆနာမ်ဳိးေတြ မေပၚေစခ်င္ေတာ့ပါ။ ဆရာ ဆရာမဆိုတာေထာင္မွဴး၊ ၀ါဒါမဟုတ္သလုိ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြဟာလည္း အက်ဥ္းသားေတြ မဟုတ္လို႔ပါပဲ။      

 

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕