အိုဘယ့္ ပန္းသီရွင္
ပန္းကေလးမ်ား၊ ပြင့္ေတာ့မည္..
ဖူးတံ၀င့္လို႔ခ်ီ၊
--------------------------
အိုဘယ့္ ပန္းသီရွင္၊
အသင္သီမည့္ပန္းသည္ ဘယ္ပန္းတည္း၊
ခတၱာေလာ..ေသာ္ကေလာ..စပယ္ေလာ..
အမည္မ်ားေကာ ရွိေလသေလာ..
ေမႊးပါ၏ေလာ၊ သင္း၏ေလာ..
လွပါ၏ေလာ၊ တင့္၏ေလာ..
လန္းပါ၏ေလာ၊ ဆန္း၏ေလာ..
ထိုပန္းအေၾကာင္း၊
သိခ်င္ပါဘိ..ေျပာပါဘိ။ ။
...........
ယခုေဆာင္းပါးကိုေရးရန္ ကြ်ႏု္ပ္ အေနႏွင့္အင္မတန္၀န္ေလးလွပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဆင္ေခါင္းေခြးမခ်ီႏိုင္ျဖစ္မွာ စိုးလွသည္။ ေရးခ်င္ေသာအေၾကာင္းအရာကက်ယ္၀န္း လွသေလာက္ ေရးသားမည့္ ကြ်ႏု္ပ္၏ ကေလာင္သြားသည္မွီမွ မွီပါ့မည္ေလာဟု စိုးရိမ္သည္ကတခ်က္၊ ေရးျပီးေသာ္ျငား ခုတ္ရာတလြဲ ရွရာတျခားျဖစ္တတ္လြန္းေသာ အြန္လိုင္းမီဒီယာသံုးစြဲသူမ်ား၏ ခံယူခ်က္ကို အားမရသည္ကတေၾကာင္း၊ မိမိထက္ ပညာ၊ သိကၡာ၊ ဂုဏ္၀ါၾကီးျမင့္ေသာ ပညာရွင္မ်ား၏ အကဲ့ရဲ႕ခံ ရမည္ကို စိုးရြ႕ံမိသည္ကတစ္မ်ိဴးျဖင့္ အင္မတန္ဗ်ာမ်ားလွပါေတာ့သည္။
သို႔ေသာ္လည္း လိုအပ္သူတဆိတ္စာတို႔ကုိ ဘာမွ်မဟုတ္လွေသာ ကြ်ႏု္ပ္၏ အိုင္ဒီယာ (အိုင္ဒီယာဟု နာမည္တပ္ပါသည္။ ပညာမဟုတ္ပါ) ကိုမွ်ေ၀ေပးလိုေသာ အာသီသ ၏ တိုက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ေရးပါေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္လုိက္မိပါေတာ့သည္။
လူတိုင္းသည္ ပန္းကေလးမ်ားကို သီကံုးသည့္ ပန္းသီရွင္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ သင့္ထံတြင္ အမ်ိဴးမ်ိဴးအဖံုဖံုသီကံုးစရာ ပန္းေပါင္းမ်ားစြာရင္လည္း ရွိေနရမည္။ သို႔မဟုတ္ ထိုပန္းမ်ားကိုရႏိုင္မည့္ေနရာ ရင္လည္း ရွိေနရမည္။ အထြတ္၊ အလည္၊ အၾကား၊ အဆံုးအထိ ျမင္သူတကာ လက္ဖ်စ္ခတ္တီး အံ့ခ်ီးသည္အထိ လွပစြာ သင္သီကံုးႏိုင္ပါသည္။ ထိုမွ်ေလာက္ မဟုတ္ေသာ္မွ သင့္၏ေစတနာ၊ သင္၏စိတ္ဓါတ္၊ သင္၏ ပညာစြမ္းအရ ေကာင္းလွပါသည္ဟု မဆိုႏိုင္ေစကာမူ မဆိုးသားပဲ ဟုေသာမွတ္ခ်က္ႏွင့္တကြ အသိအမွတ္ျပဳမႈကို အဘယ့္ေၾကာင့့္ မရႏိုင္စရာရွိသတည္း။
ပန္းသီကံုးသူႏွင့္ ပမာတူစြာ စာလႊာဖြဲ႕က်ဴး ကေလာင္ျမဴးမည့္ အို..စာရႈသူ။
ယခု ကြ်ႏ္ုပ္ သိထားေသာ နည္းလမ္းကို အသင္အား မွ်ပါေတာ့မည္။ က်ယ္ေျပာလွေသာပညာနယ္ပယ္ဟူေသာ ေရျပင္က်ယ္တြင္ ပညာလိုလား အမ်ိဴးေကာင္းသား၊ အမ်ိဴးသမီးအတြက္ အပ္နဖားေပါက္မွ် အက်ိဴးရွိခဲ့ေသာ္ျငား ကြ်ႏ္ုပ္ ယခုေဆာင္းပါးကို ေရးရက်ိဳးနပ္ေပေတာ့သည္ဟုေက်နပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစြာပထမ ေျပာၾကားလိုက္ပါသည္။
ဥယ်ာဥ္ၾကီးႏွင့္တူေသာ အြန္လိုင္းမီဒီယာ
သစ္ပင္၊ ပန္းမာလ္၊ ေ၀ဆာတင့္ဆန္း၊ လန္းခ်င္တိုင္းလန္း.. တင့္ခ်င္တိုင္းတင့္၊ စြင့္ခ်င္တိုင္းစြင့္ ေနေသာ ထိုပန္းဥယ်ာဥ္ၾကီးထဲတြင္ စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း၊ ကိုယ္၏ခ်မ္းသာျခင္းအတြက္ တရားရွာမွီးေသာ သူေတာ္စင္ကဲ့သို႔ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္းရွိႏိုင္ပါသည္။ အစားလြန္ၾကဴး ဘီလူးကဲ့သို႔ သားသတ္မုဆိုး လူသူခိုးတို႔လည္း ခိုေအာင္းေနႏိုင္ပါသည္။ လာသမွ်ေပါက္သတ္၊ အစြယ္ကိုဖြက္ျပီး အခြင့္သာခိုက္ ျခံဳထဲကအငိုက္ေခ်ာင္းေနေသာ ေျမြဆိုးမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ လာသမွ်ကို ရန္ျပဳ၊ သူ႕ကိုအံတုမည့္သူဟု အထင္မွား ေတာဘုရင္ က်ားမ်ားလည္းရွိႏိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သို႕ေသာ ဥယ်ာဥ္ၾကီးထဲတြင္ အသက္ကို ဥာဏ္ေစာင့္ျပီး သတိကိုတမာန္၊ ဥာဏ္ေျမကို ကတုတ္လုပ္ကာ မိမိကိုယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္အလြန္အေရးၾကီးလွေပသည္။
အသြားမေတာ္တလွမ္း၊ အစားမေတာ္တလုပ္ဆိုသကဲ့သို႔ အမွတ္တမဲ့၊ ေပါ့ေပါ့ဆဆေလး ေတြးျပီး လုပ္လိုက္ရံုျဖင့္ ကိုယ္က်ိဴးနည္းရရွာမည္။ ေတာေတာင္ေရေျမသဘာ၀ကိုလည္း အကဲခတ္တတ္ျပီး ပိုသည္မရွိ လိုသည္သာရွိေသာ သတိတရားျဖင့္ မိမိလုပ္သမွ် အလုပ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာအာရံုစိုက္ျပီး ေတာလမ္းသြား ခရီးသြားေယာက်ၤားကဲ့သို႔ ျပဳက်င့္ရေပမည္။
ယခု အသင္သည္လည္း လူေပါင္းစံု၊ စရိုက္ေပါင္းစံု၊ အတတ္ပညာေပါင္းစံုရွိေသာ အြန္လိုင္းေလာကၾကီးထဲတြင္ေရာက္ရွိ ေနပါသည္။ တစ္စံုတစ္ခု ရလိုမႈ၊သိလိုမႈအတြက္ သင္ကိုယ္တိုင္ လွည့္လည္ေနသကဲ့သုိ႔ သင့္ထံမွ တစ္စံုတစ္ခုကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ လွည့္လည္ေနေသာသူမ်ား ဒုနဲ႕ေဒးရွိေနနုိင္ေပသည္။ သင္သည္ ထိုေလာကၾကီးမွ တစ္ခုခု ရသြားသည္ဆိုအ့ံ။ ထိုတစ္ခုခုသည္လည္း သင့္အတြက္ အက်ိဴးရွိျငားအံ့။ သင့္အေနျဖင့္ တတ္ႏိုင္သမွ် ျပန္လည္ တံု႕ျပန္ရန္ ၀တၱရား ရွိသည္ဟု ခံယူလွ်င္လည္း မွားသည္မဆိုႏိုင္ပါ။ ယခုအခါ ပညာေပးေဆာင္းပါးမ်ား၊ သုတ၊ ရသ စာတမ္းမ်ား ကို ကေလာင္နာမည္အမ်ိဳးမ်ိဴးျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္တင္ျပေနၾကသည္မွာ အလြန္၀မ္းေျမာက္မိပါသည္။ အသြားမေတာ္တလွမ္းေၾကာင့္ ေဘးေရာက္ရသလို အေရးမေတာ္ တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ စာအညြန္႕က်ိဴးမည့္အေရးကိုလည္း ေၾကာင့္ၾကသင့္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ စကားေျပာေနရံု၊ ေဆြးေႏြးေနရံုမွ်ျဖင့္ ကိစၥ မရွိေသာ္ျငား၊ အသင္တို႔၏ ကိုယ္စား၊ ကိုယ္ပြားမ်ားအျဖစ္ စာလံုးမ်ားက အသံုးေတာ္ခံေတာ့မည္ ျဖစ္သျဖင့္ အသင္၏ရုပ္လံုးႏွင့္ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ ေစတနာတို႔သည္ကား မည္သို႔မွ် ဖံုးကြယ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ အသိပညာမွတ္ေက်ာက္ေပၚတြင္ အစမ္းခံ၊ အတင္ခံရမည္ျဖစ္သျဖင့္ သင့္အေနျဖင့္ ခံႏိုင္ရည္ရွိရန္အလြန္လိုအပ္လွေပသည္။
စာညႊန္႕က်ဴိးသြားေသာ ကေလာင္ရွင္အဖို႔ မိမိ၏ ကေလာင္ကို ေျပာင္းေရးရန္ဆိုသည္မွာ မိမိကိုယ္ကို ေလးစားေသာ မည္သူမွ် လုပ္ႏိုင္ေသာအေနအထားမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။
ကေလာင္ေျပာင္းေရးေသာ္ျငား စာဖတ္သူမ်ားအဖို႔ ပင္ကိုယ္ေလကိုဖမ္းျပီး မည္သူ၊ မည္၀ါဟု အကဲခတ္ျခင္းသည္လည္း ခက္ခဲစရာ အေၾကာင္းမရွိပါ။ ထိုအခါ ပိုအရွက္ကြဲျပီး အဖတ္ဆည္မရျဖစ္သြားႏိုင္ပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ကေလာင္တည္းဟူေသာ လက္နက္ျဖင့္ အသည္းႏွလံုး ဟဒယကို ခ်ိန္ရြယ္ ပစ္ခတ္ေသာ အတတ္ကို အရမ္းကာေရာ အသံုးမခ်ေစခ်င္ပါ။
မိမိကိုယ္၊ မိမိတန္ဖိုးထာသကဲ့သို႔ မိမိကေလာင္ကိုလည္း တန္ဖိုးထားရမည္။ မိမိကိုယ္ မိမိကာကြယ္သကဲ့သို႔ မိမိကေလာင္ကိုလည္း ကာကြယ္ရမည္။ ေျပးစရာ၊ ပုန္းခိုစရာ ေနရာမရွိေသာ စာေတာ၊ ေပေတာထဲတြင္ ခရီးသြား ေယာကၤ်ားကဲ့သို႔ ပတ္၀န္းက်င္ကို မ်က္လံုးဖြင့္၊ နားစြင့္ေနရမည္ျဖစ္ပါသည္။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ခံယူခ်က္ကိုလည္း လူငယ္မ်ားအတြက္ ေျပာျပလိုပါသည္။
ဆရာေတာ္ၾကီးကို ဒကာတစ္ေယာက္က ေအာက္ပါအတိုင္းေလွ်ာက္ထားပါသည္။
အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ အလြန္ ေအာင္ျမင္ၾကီးက်ယ္တဲ့ လုပ္ငန္းၾကီးမ်ားကို ထေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ စြမ္းႏိုင္သည္မွာ တပည့္ေတာ္အင္မတန္မွ အားက်ၾကည္ညိဳမိပါသည္ဘုရား၊ အဘယ့္ကဲ့သို႔ေသာခံယူခ်က္၊ လံု႕လ၀ီရီယျဖင့္ ၾကိဳတင္စဥ္းစားအားထုတ္ခဲ့ပံုကို တပည့္ေတာ္တို႔ အတုယူႏိုင္ရန္ သနားေသာအားျဖင့္ နည္းလမ္းမ်ားခ်ီးျမွင့္ေပးပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါသည္။
ထိုအခါဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက
ဘုန္းၾကီးအေနနဲ႔ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို မစခင္မွာ
၁) အရင္ဆံုး ေသေသခ်ာခ်ာသိေအာင္ နည္းလမ္းမွန္သမွ်ကိုသံုးျပီး ေလ့လာပါတယ္
၂) ပညာရွိမ်ားႏွင့္တိုင္ပင္ပါတယ္။
၃) ဒီလုပ္ငန္းကို အဆံုးသတ္ႏိုင္မသတ္ႏိုင္၊ ၀န္ႏွင့္အားမွ်မမွ် ခ်ိန္ဆပါတယ္။
၄) ျပီးရင္ စျပီးလုပ္ေဆာင္ပါတယ္။ လုပ္ရင္းနဲ႔မွန္သြားတာရွိသလို.. မွားသြားခဲ့ရင္လည္း
၅) ဆက္လုပ္ပါတယ္..အမွားထဲက သင္ခန္းစာယူႏိုင္သမွ်ယူျပီး ဆက္လုပ္ပါတယ္..
၆) ေနာက္ဆံုးလုပ္ရင္း၊ လုပ္ရင္းနဲ႔မွန္သြားပါတယ္
ဟု ပညာ၊ ၀ီရီယအားကိုးျပီး မဆုတ္မနစ္ၾကိဴးစားသင့္ေၾကာင္း အမိန္႔ရွိသည္ကို မွတ္သားခဲ့ရဖူးပါသည္။
စာလႊာသီကံုးမည့္ ၀ါသနာရွင္ေမာင္မယ္မ်ားအဖို႔လည္း ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ၾသ၀ါဒတန္ဖိုးကို နားလည္ေအာင္အထူးၾကိဴးစားသင့္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ က်ယ္ေျပာလွသည့္အြန္လိုင္းမီဒီယာၾကီးတြင္ လူပညာရွိ၊ ရဟနု္းပညာရွိတို႔ မခ်ီးက်ဴးရင္ေနပါေစ၊ အကဲ့ရဲ႕မခံရေအာင္ မိမိတို႔၏ သုတ၊ စာဂ တို႕ကို က်စ္လစ္စြာ ဆည္းပူးပဲ့ျပင္ျပီး သကာလ မိမိႏွင့္ထိုက္တန္ေသာ အဆင့္အတန္းကို မိမိေရးသားလိုက္ေသာ စာအေလွ်ာက္ ဖန္တီးႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
မိမိႏွင့္ထို္တ္တန္ေသာေနရာကို ဖန္တီးရယူေရးသည္ မိမိကိုယ္မိမိ ေလးစားေသာ လူသားတိုင္း၏ တာ၀န္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
မိမိ၏ ကေမ်ာက္ကေခ်ာက္ေဆာင္းပါးအတြက္ ၾသ၀ါဒမ်ားကို တိုက္ရိုက္ေခါင္းစဥ္တပ္ျပီး လိုရာဆြဲေရးရန္ မ၀ံ့ရဲလွပါေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္ေခါင္းစဥ္ျဖင့္သာ တင္ျပပါေတာ့မည္။
ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္မ်ား၊ လွည့္ကြက္မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ၀တၱဳေရးျခင္းအပိုင္းကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပဲ ကြ်ႏု္ပ္ ၀ါသနာပါရာ ေဆာင္းပါးေရးသားျခင္းအေၾကာင္းကိုသာ သိသေလာက္မွ်ေ၀ပါမည္။ လိုအပ္သည္၊ လက္ခံထုိက္သည္ဟု ယူဆသူမ်ားအဖို႔ အနည္းငယ္မွ် အက်ဴိးရွိလွ်င္ ေရးသားရက်ိဴးနပ္ပါျပီ။
အဖူး
မိမိအေနႏွင့္မည္သည့္အေၾကာင္းအရာ ကိုပဲေရးေရး တတ္ႏိုင္သေလာက္သိေအာင္အားထုတ္ရပါမည္။ သင္သည္ ပန္းသီသမားျဖစ္သည္ဆိုပါစို႔။ လက္ထဲတြင္ ရည္မွန္းထားသေလာက္ ပန္းမ်ားမလံုေသာက္သည့္အခါ ပန္းမ်ားကို အရင္စုေဆာင္းရမည္မဟုတ္ပါေလာ။ ထိုသို႔္မဟုတ္ပါက ပန္းမ်ားေလ်ာ့နည္း က်ိဳးတို႔က်ဲတဲျဖင့္ မတင့္မတယ္ မဖြယ္မရာျဖစ္ျပီး ပင္ပန္းခဲ့သေလာက္ အသိအမွတ္ျပဳမခံရသည့္အျပင္ အကဲ့ရဲ႕ပါ ခံရႏိုင္ပါသည္။ထိုအခါစိတ္ဓါတ္က်ျပီး တက္လုဆဲဆဲ စိတ္ဓါတ္ကို အညြန္႕ ခ်ိဳးလိုက္သလိုျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
ေလးပစ္သမားသည္ မိမိပစ္လိုသည့္ ပစ္မွတ္မွ တပါး အာရံုမလြင့္ေအာင္ ခ်ိန္သကဲ့သို႔ မိမိတင္ျပလိုသည့္အေၾကာင္းအရာကို မိမိကိုယ္တိုင္ ေခါင္းထဲတြင္ ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္ေတြးထားဖို႔လုိအပ္လွသည္။
မိမိကိုယ္တိုင္မွ မပီ၀ိုးတ၀ါး ျဖစ္ေနေသာ စာကို စာဖတ္သူအေနျဖင့္ မည္သို႔မွ် သေဘာေပါက္ရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ အရင္ဆံုး ေလ့လာပါ။ စုေဆာင္းပါ၊ ေတြးပါ။
ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ ျပတ္သားေအာင္ျမင္ပါေစ။ ျမင္သည့္အတိုင္းစာဖတ္သူတို႔လည္း ျမင္ႏိုင္ေအာင္ အာရံုစိုက္ထားပါ။ ဓူ၀ံၾကယ္ကိုၾကည့္ျပီး ခရီးသြားေသာ ေယာကၤ်ားကဲ့သို႔ မည္သည့္ေနရာေရာက္ေရာက္ ရည္ရြယ္ရာမွ ေသြဖည္ျခင္းမရွိရေအာင္ လံု႕လသတိၾကပ္ၾကပ္ထားျပီး လုိရင္းကို ျပန္ျပန္ေကာက္ပါ။ ဖတ္သူတိုင္းက လိုရင္းကိုရိပ္မိေအာင္ စာပရိယာယ္ျဖင့္ မ်က္စပစ္ထားပါ။ ပန္းငံုေလးတစ္ခုကိုေတြ႕သည္ႏွင့္ မည္သည့္ပန္းပြင့္ေလမည္နည္းဟု ေတြးေတာၾကသကဲ့သို႔ စာဖတ္သူတို႔၏ သိလိုစိတ္ကို အေယာင္ျပမိတ္ဆက္ျပရပါမည္။
မိမိစာ၏ ဂုဏ္သိကၡာသည္ အစပ်ိဴးလိုက္ေသာ အေၾကာင္းအရာေကာင္းလွ်င္ေကာင္းသေလာက္တန္ဖိုး ျမင့္တက္လာႏိုင္စရာအေၾကာင္းရွိျပီး ေနာက္ပိုင္းဆက္လက္ေရးသားရန္ စာေခ်ာျပီးသားလည္း ျဖစ္သြားႏိုင္ပါသည္။ အစေကာင္းမွ အေႏွာင္းေသခ်ာႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ထို႕ေၾကာင့္ စာတစ္ပုဒ္၏ ဆြဲေဆာင္မႈရွိမရွိသည္ အစပိုင္းေပၚတြင္ မူတည္ပါသည္။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းအရာျဖစ္ပါေစ .. မိတ္ဆက္အပ်ိဴးမေကာင္းပါက စာဖတ္သူကို အဆံုးအထိဆြဲေခၚသြားႏိုင္စြမ္း မရွိပါ။ ထိုအပိုင္းသည္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုလံုး၏ ငါးပံုတစ္ပံုခန္႕၊ သို႔မဟုတ္ ထို႔ထက္ ေလ်ာ့နည္းႏိုင္ပါသည္။ မ်ားလြန္းသြားပါက ေရွ႕ဆက္ဖတ္ရန္ အီလည္လည္ျဖစ္သြားႏိုင္ပါသည္။ လင္းၾကက္ျဖင့္အတန္ေဆာ္ျပီ၊ အေမာင္ဘယ္ဇာတ္မွန္း မသိဆိုသကဲ့သို႔ ဖတ္သူခဏအတြင္း ျငီးေငြ႕သြားႏိုင္ပါသည္။ အပြင့္ေလးျဖစ္လာမည့္အစဦး အဖူးေလး၏ က်က္သေရရွိမႈ၊ ပိုးေပါက္အနာကင္းမႈသည္ ပြင့္လာမည့္ပန္းေလး၏ တန္ဖိုးကို ၾကိဳတင္ခန္႔မွန္းႏိုင္သကဲ့သို႔တည္း။ အဖူးေလး ေကာင္းၾကပါေစ။
အငံု
ပြင့္ရန္အားယူေနေသာ အငံုေလး၏ မခ်င့္မရဲျဖစ္ေစမႈကို စာရႈသူတို႔ခံစားဖူးပါလိမ့္မည္။ ေန႔ပဲပြင့္ေတာ့မလား၊ ညပဲပြင့္ေတာ့မည္လား ေမွ်ာ္တလင့္လင့္ ရင္တထိတ္ထိတ္ျဖင့္ တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္လို႔မ၀၊ ရႈလို႔မဆံုးျဖင့္ ပြင့္ရန္အားတယူယူျဖစ္ေနေသာ အငံုေလးကား ဆြဲေဆာင္ႏိုင္စြမ္းပါဘိ။ ထုိကဲ့သို႕ မိမိတို႔တင္ျပမည့္အေၾကာင္းအရာတြင္ ပ်ိဴးလာသမွ်ကို ထပ္ေလာင္းျပီး ဆင့္ကဲအားျဖည့္ေပးမည့္ အကိုးအကား မ်ားထည့္သံုးႏိုင္ပါသည္။ ထိုအကိုးအကားႏွင့္ စာပရိယာယ္သည္ အဖူးမွ အငံုကိုေပါင္းကူးေပးေသာ အေၾကာင္းျဖစ္သည္ကိုလည္း ေမ့မထားသင့္ပါ။ အပ်ိဴးပိုင္းမိတ္ဆက္စာျမည္းမွ တဆင့္ တကယ့္အေၾကာင္းအရာကို ကူးေတာ့မည့္ စပ္ကူးမတ္ကူးအေနအထားျဖစ္ပါသည္။ ထိုအေနအထားတြင္ လွပေသာဖြဲ႕စည္းမႈျဖင့္ ညင္သာစြာ ဆြဲေခၚႏိုင္ရေပမည္။ ေျပးလမ္းမွတရွိန္ထိုးေျပးလာေသာ ေလယာဥ္ၾကီးသည္ ေ၀ဟင္သို႔ ျငိမ့္ကနဲ႔တက္သြားသကဲ့သို႔တည္း။ ဖတ္သူတို႔၏ အာရံုမပ်ံ႕လြင့္ေစပဲ အပ်ိဴးပိုင္းကို လွပစြာ ဇာတ္သိမ္းျပီး အေၾကာင္း၏အစ (အငံု) ပိုင္းကို ဖြင့္လွစ္ေစရပါမည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အဖူးမွ အငံုပိုင္းသည္ ရင္ၾကားေစ့ရံုမွ်သာျဖစ္သျဖင့္ အေၾကာင္းအရာ မက်ယ္၀န္းေစကာမူ အင္မတန္အေရးၾကီးလွပါသည္။ အတက္ၾကမ္းေသာေလယာဥ္၊ ဂီယာအခ်ိန္းမမွန္ေသာ ဒရိုင္ဘာျဖင့္ မည္သူခရီးသြားခ်င္ပါမည္နည္း။
အပြင့္
ထိုအပိုင္းတြင္ မိမိပစ္မွတ္ကို တည့္တည့္ထိေအာင္ ရွိသမွ်နည္းလမ္းမွန္သမွ်ကို သံုးရေပမည္။ ေခ်ာ့တန္ေခ်ာ့ရမည္။ ေျခာက္တန္ေျခာက္ရမည္။ ေျမွာက္တန္ေျမွာက္ရမည္။ စကား အလကၤာပိုင္းကို ေ၀ေ၀ဆာဆာ သံုးစြဲရမည္။ တတ္ႏိုင္သမွ် အကိုးအကားမ်ားကို ရွာၾကံအသံုးျပဳရမည္။ ဥပမာ၊ဥပေမယ်မ်ား ၾကားညွပ္သံုးရမည္။ ပံုတိုပတ္စမ်ားျဖင့္ စည္းရံုးရမည္။ ထိုအပိုင္းတြင္ ေ၀ဖန္မႈ၊ ကဲ့ရဲ႕မႈမွန္သမွ်ကို ၾကိဳတင္ကာကြယ္မည့္ ဒိုင္း၊ လႊား၊ ကာမ်ား ခင္းက်င္းရမည္။ ထိုးစစ္၊ တိုက္စစ္အတြက္ ခံစစ္မ်ားတူးထားရမည္။ ဗ်ဴဟာေျမာက္စြာျဖင့္ က်စ္လ်စ္သိပ္သည္းရမည္။ ျဖန္႔ေ၀ေဖာက္ထြက္ရမည္။ အျငင္းပြားစရာ၊ စကားတင္းကဲ့ရဲ႕ဆိုစရာအျဖစ္မ်ိဳး၊ အေၾကာင္းမ်ိဴးျဖစ္ေနလွ်င္ေတာင္မွ ေနာက္မဆုတ္ပဲ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ မိမိတင္ျပလိုသည့္ အေၾကာင္းအရာကို အရွိန္မေလ်ာ့ေစပဲ ေရွ႕သို႔သာ တိုးျပရမည္။
ဇာတ္ပြဲတြင္ အရွိန္အျမင့္ဆံုးအပိုင္းတည္း။
ဘီလူးေရာ၊ ရေသ့ပါထြက္ခန္းတည္း။
မင္းသား အစြမ္းျပခန္း၊ မင္းသမီးလြမ္းခန္းတည္း။
ထိုေနရာသည္ အေၾကာင္းအရာက်ယ္၀န္းသေလာက္ ခ်ဲ႕ရင္ခ်ဲ႕သလို ရႏိုင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဴးက်မွ လွသကဲ့သို႔ မလိုအပ္ေသာ စာကိုးမ်ား၊ ေဖာင္းပြေသာစကားလံုးမ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ျခင္းမ်ိဳးကိုကားေရွာင္အပ္လွေပသည္။ အပြင့္ပိုင္းတြင္မွ ဇတ္မနာလွ်င္ ဇာတ္ခါေပမည္။ ဇာတ္ကိုမစီးႏိုင္လွ်င္ ဇာတ္လန္ႏိုင္သည့္အတြက္ လိုအပ္သည့္ သုတ၊ စာဂမ်ားျဖင့္ ၾကံ့ခုိင္ထားၾကပါကုန္။
အညိဴး
အရွိန္တင္လွသမွ် ေ၀ဟင္မွ ေလယဥ္ၾကီးဆင္းေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ မိမိတင္ျပခဲ့သမွ်၏ အာေဘာ္ကို တခ်က္ေလာက္ျခံဳငံုသံုးသပ္ျပလိုက္ပါ။ ဇာတ္ရွိန္တြင္ မိမိႏွင့္အတူလို္က္ပါစီးေမ်ာလာသူတို႔အား ေက်ာသပ္၊ ရင္သပ္ျဖင့္ ေခ်ာ့စရာရွိတာေခ်ာ့လိုက္ပါ။ အထင္လြဲမည္၊ နားလည္မႈလြဲသြားႏိုင္မည္ထင္ေသာ အပိုင္းကို က်က်နန ရွင္းလင္းပါ။ မိမိဆိုလိုခ်က္ကိုအဆံုးသတ္ရန္ အစထုတ္ထားပါ။ ဇာတ္ကို ေျဖေလွ်ာ့ေသာအခ်ိန္တည္း။ ဇာတ္ေပါင္းခန္းေရာက္ရန္ မ်က္ရည္သိမ္းေသာအခန္းတည္း။ ထိုေနရာမွာ အကြဲ၊ အညား၊ အလြမ္း စသည္ျဖင့္ ရည္ရြယ္ရာေရာက္ေအာင္ ဇာတ္ေၾကာင္း၏အဆံုး၊ နိဂံုးပိုင္း၏အပ်ိဴးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သိမ္ေမြ႕စြာ အရွိန္သတ္ဖို႔လိုပါသည္။ ပန္းေလးညိဴးေလျပီ။
အေၾကြ
နိဂံုးပိုင္းျဖစ္ပါသည္။ အစပိုင္းမွ အပ်ိဴးပိုင္းကို ျပန္ေကာက္ရန္မေမ့ပါသင့္လွေပ။ အေၾကာင္းအရာၾကီးတစ္ခုလံုး၏ စလယ္ဆံုးသံုးပါးလံုးညီညႊတ္ရန္ အထူးၾကိဴးစားသင့္သည္။ ပ်ိဴးလာခဲ့သမွ် ဇာတ္သိမ္းပိုင္း၊ အခ်ဳပ္ပိုင္းမေကာင္းလွ်င္ ဇာတ္ေရွာ္ၾကီးျဖစ္သြားႏိုင္ပါသည္။ အဖူး၊ အငံု၊ အပြင့္ပိုင္းမွ ဆက္စပ္သမွ်ကို အေၾကြပိုင္းတြင္ ဆစ္ကံုးထည့္သြင္းျပီး ျခံဳမိေအာင္ ဆက္စပ္ျပနုိင္ရေပမည္။ ဥပမာ..ေရွ႕ပိုင္းတြင္ (-----------) ဟုေျပာခဲ့သည့္အတိုင္း (------------------) ျဖင့္အဆံုးသတ္ပါေတာ့မည္ စသျဖင့္။ နိဂံုး၏ထူးျခားခ်က္မွာ စာဖတ္သူအေပၚ ေနာက္ဆံုးသက္ေရာက္ေစလိုေသာ ၾသဇာ ျဖစ္သျဖင့္ အပ်ိဴးေလာက္နီးနီး အလြန္အေရးၾကီးလွပါသည္။
အိုဘယ့္ ပန္းမ်ား
သင္၏ပန္းသည္ အနံ႕ရွိေသာပန္းေလာ၊ ရနံ႕မဲ့ေသာပန္းေလာ။ ေၾကြသမွ် ေကာက္သိမ္းခ်င္စဖြယ္ေကာင္းေသာ ကံ့ေကာ္လို၊ ခေရလိုပန္းမ်ိဴးေလာ။ ဒါမွမဟုတ္ အဆင္းသာရွိျပီး အနံ႕မရွိေသာ စကၠဴပန္းလို ပန္းမ်ိဴးေလာ၊ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ လက္ခုပ္ပန္းလို ပန္းမ်ိဴးေလာ။ ညအခ်ိန္လူေျခတိတ္မွ တစိမ့္စိမ့္ေမႊးေသာ ပန္းမ်ိဴးေလာ။ သၾကၤန္က်သည့္အခါမွ သတိရ၊ အေရးတယူျပဳခံရေသာ ပိေတာက္လိုပန္းမ်ိဴးေလာ။
ဒါမွမဟုတ္ နန္းထိုက္ေတာ္၀င္ပန္းသဇင္ေလာ။ အဆင္းလွသေလာက္ ရနံ႕လည္းေကာင္းေသာ္ျငား ၾကာရွည္မခံေသာ ႏွင္းဆီလိုေလာ၊ စံပယ္ေလာ။ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ၾကည့္တိုင္းရႊင္လန္း ပီတီရႊမ္းသည္ ပင့္ျမင့္စံေပ်ာ္ အလြန္ထင္ေပၚသည့္ သစ္ခြပန္းေလေလာ။ ပန္ရန္မသင့္ေတာ္ေသာ္လည္း ပင္ျမင့္ေပၚမွာ ရႈတိုင္းတင့္၊ ေလသင့္တိုင္းေမြးေသာ ေကာက္ယဥ္ပန္းမ်ိဴးေလာ။
သင္ပ်ိဴးေသာပန္းသင္ပိုင္ေပသည္ အိုဘယ့္ ပန္းသီရွင္.. မည္သည့္ပန္းကို သင္ပ်ိဴးမည္နည္း။ မည္သည့္ပန္းကို သီမည္နည္း။ အသင္ေျဖပါ့..သိခ်င္စြ။
(ယခုေဆာင္းပါသည္ မိမိထက္ အသိပညာအားျဖင့္ ႏုႏုယ္ေသာ ညီငယ္၊ ညီမငယ္မ်ားကို လွိဳက္လွဲေသာေစတနာျဖင့္ သိသေလာက္ျဖန္႔ေ၀ခ်င္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မိမိထက္ ပညာအဆင့္အတန္း၊ စာေပအဆင့္အတန္းျမင့္ေသာ ပညာရွိမ်ားသည္ အမွားအယြင္းပါခဲ့သည္ရွိေသာ္ ကြ်ႏု္ပ္အား ခ်ီးေျမွာက္ေသာအားျဖင့္ ဆံုးမပဲ့ျပင္ေပးႏိုင္ပါသည့္အေၾကာင္း မာန္ခ်ေသာ ဂါရ၀ျဖင့္ တိုက္တြန္းေတာင္းပန္လိုက္ပါသည္။)
No comments:
Post a Comment