Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Monday 19 March 2012

အိမ္မက္ခရီး။

အိပ္မက္ခရီး...။
        တေမွ်ာ္တေခၚရွည္လ်ားလွသည္႕  လူတန္းႀကီး၏ေနာက္တြင္  ကၽြန္ေတာ္၀င္၍ တန္းစီလုိက္ပါသည္...။ ကၽြန္ေတာ္႔၏   ေရာက္ရာ
အရပ္၌ ပါတ္၀န္းက်င္စူးစမ္းေလ႔လာတတ္ေသာ ပင္ကိုဗီဇအက်င္႕ အတုိင္း ကၽြန္ေတာ္  ေရာက္ရွိေနရာ ေနရာ၏ ေဘးဘီ၀ဲယာ၀န္း
က်င္ကုိ စူးစမ္းသမွဳ ျပဳလုိက္ေလ၏..။


       ကၽြန္ေတာ္ရပ္ေနရာ ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္သည္  မဲေမွာင္ေနကာ အထက္ေကာင္းကင္ယံတြင္လည္း  လေရာင္ျမင္ရဖုိ႕ 
လ မေျပာႏွင္႔ၾကယ္တစ္လုံးမွ်ေတာင္မရွိပါ...။


      ကၽြန္ေတာ္႔ေနာက္ဖက္ ကားမွတ္တုိင္တစ္တုိင္စာ အကြာအေ၀းတြင္ေတာ႔  ျမစ္ကမ္းပါးတစ္ခုရွိေနသည္ကုိ  ကၽြန္ေတာ္တန္းစီေနရာ
လူတန္းႀကီး၏ အေရွ႕ဘက္မွ   မီးေတာက္အလင္းေရာင္မ်ားေၾကာင္႔ ျမင္ေနရပါသည္...။ ကၽြန္ေတာ္ အေနာက္အရပ္ျမစ္ကမ္းဘက္သုိ႔
စူးစမ္းၿပီး ၾကည္႕ေနစဥ္မွာပင္ ...... လူ(၂၀၀)ခန္႔ တင္ေဆာင္လာေသာ ကူးတုိ႕ေလွတစ္စင္း ျမစ္ကမ္းပါးသုိ႔ ဆုိက္ကပ္လာသည္ကို  
ေတြ႔လုိက္ရပါသည္..။  ထုိေနာက္တြင္ေတာ႔  ေလွေပၚတြင္ပါလာသူမ်ားသည္  ကၽြန္ေတာ္႔နည္းအတုိင္းႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္႔၏ေနာက္ဘက္ တြင္
၀င္ေရာက္တန္းစီေနရာယူၾကပါသည္...

        တစ္ခုထူးျခားေနသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္႔၏ေရွ႕၌ တင္ႀကိဳ၍ တန္းစီေနေသာလူမ်ားနွင္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ေနာက္တြင္ ထပ္မံေရာက္ရွိလာေသာ
 လူမ်ားကုိၾကည္႕ရသည္မွာ  သူတုိ႕၏မ်က္ႏွာအမူအရာႏွင္႔ ကုိယ္ခႏၱာလွဳပ္ရွားမွဳ ပုံစံမ်ားသည္  ရႊင္ျပစုိေျပ လန္းဆန္တက္ျကြေနသည္႕  ပုံ
 မရွိဘဲ.....အားလုံးမွဳိင္မွဳိင္ေတြေတြ ေငးေငးငိုင္ငိုင္ ျဖစ္ေနၾကပါသည္...။


         ဘာေၾကာင္႔  ဤလူမ်ား မရႊင္လန္းသည္႕ မ်က္ႏွာအမူအရာမ်ဳိးျဖင္႔ သည္ေနရာကုိ ေရာက္ေနၾကပါသနည္း....။ ကၽြန္ေတာ္ကေကာ
  အဘယ္႔ေၾကာင္႔ အိမ္တြင္အိပ္ေပွ်ာ္ေနရာမွ ဒီေနရာသုိ႔  ဘယ္ကဲ႔သုိ႔ ေရာက္လာခဲ႕ရပါသနည္း....။ ကၽြန္ေတာ္ ေ၀ခြဲႏုိင္ေလာက္ေအာင္
အေျဖမရွိေသာ ဤေနရာသည္ အဘယ္သုိ႔ေသာ္ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ပါသနည္း...။ ကၽြန္ေတာ္႔ ဦးေႏွာက္သာ ပူထူပြက္ေလာ ရိုက္သြားခဲ႕ပါ
သည္   ကၽြန္ေတာ္လုိခ်င္ေသာ အေျဖကေတာ႕မရပါ...။

           ထုိစဥ္...။
           ကၽြန္ေတာ္၀င္ေရာက္တန္းစီေနေသာ လူတန္းႀကီး၏ ေရွ႕ဆုံးမွာရွိေနေသာ  ဧရာမတံခါးႀကီးတစ္ခ်ပ္က ပြင္႔လုိ႕လာခဲ႕ပါေတာ႕၏ ။
ကၽြန္ေတာ္႔အထင္  ထုိတံခါးႀကီး၏ အရြယ္အစားသည္  ကၽြန္ေတာ္ၾကည္႕ခဲ႕ဖူးေသာ ေရာမဇတ္ကားမ်ားထဲမွ ၿမိဳ႕ရုိးတံခါးႀကီး၏ ပုံႏွင္႔တူပါ
သည္..။ တစ္ခုအျမင္ဆန္းေနသည္မွာ ထုိတံခါးႀကီးဖြင္႔လုိက္သည္ႏွင္႔  ထုိတံခါးမွထြက္လာေသာ  အလင္းေရာင္မ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕
နံေဘး၀န္းက်င္ပါတ္လည္ ေနရာေဒသတစ္ခုလုံး  ေန႔ခင္းဘက္ႀကီးအလား လင္းထိန္သြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္..။


        ထုိအခါၾကမွ  ကၽြန္ေတာ္ ပါတ္၀န္းက်င္တစ္ခုလုံးကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ျမင္ခြင္႕ရသြားပါေတာ႕သည္..။
ကၽြန္ေတာ္၏ ေဘးႏွစ္ဘက္တြင္ အလြန္တရာနက္ေသာ ေခ်ာက္ကမ္ပါးႀကီးရွိေနပါသည္...။ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ တန္းစီထားေသာေနရာ သည္  
ေခ်ာက္ကမာၻးႏွစ္ခုၾကားမွ လမ္းသြယ္ေလးတစ္ခုေပၚတြင္ ျဖစ္ပါသည္...။


        ကၽြန္ေတာ္ထုိကဲ႕သုိ႔  ေတာင္ေျမာက္ေလးပါးကုိ စူးစမ္းၾကည္႕ေနစဥ္မွာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနေသာ ၀န္းက်င္ပါတ္လည္ကုိ ေမာင္း
 ထုသံႀကီးတစ္ခုက ျမည္ဟည္း လြမ္းမုိးသြားပါေလေတာ႔သည္..
                         "ဒူ........ဟူ.....ဟူ....."
         ယင္း ေမာင္းထုသံႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ္႕သက္တန္းတစ္ေလွ်ာက္ ၾကားခဲ႕ဖူးေသာ ေမာင္းထုသံမ်ားထဲတြင္ အလြန္တရာ နား၀င္ဆုိး
 လွေသာ  ေမာင္းထုသံႀကီး ျဖစ္ပါသည္..။ စူးရွအက္ကြဲကာ ၾကားရသူအေပါင္း အေသြးအသားႏွင္႔ ေက်ာရုိးထဲထိ  စိမ္႔၀င္သြားေလာက္ေစ
သည္အထိ  ထုိေမာင္းထုသံႀကီးက  စြမ္းေဆာင္ပါသည္....။



       ထုိကဲ႔သုိ႔  ေမာင္းထုသံႀကီးၾကားရၿပီး  မေရွ႕မေႏွာင္းတြင္ ကြန္ေတာ္႔ေရွ႕မွ လူတန္းႀကီးသည္   တအိအိႏွင္စတင္လွဳပ္ရွားလာပါေတာ႔
၏..။ ကၽြန္ေတာ္႔၏ ေရွ႕မွလူေနာက္  ကၽြန္ေတာ္လည္းလုိက္ေလွ်ာက္ေနရင္းႏွင္႔  ကၽြန္ေတာ္ပါ ဧရာမတံခါးႀကီးအ၀နားသုိ႔  ေရာက္ရွိ လာပါ 
  ေလေတာ႔သည္..။

      ကၽြန္ေတာ္တံခါး၀သုိ႔ေရာက္သည္ဆုိလွ်င္ပဲ ျမင္လုိက္ရေသာ ျမင္ကြင္းသည္  အလွ်ံၿငီးၿငီးေတာင္ေလာင္ေနေသာမီးတုိ႕ႏွင္႔ျပည္႕ေန  
ေသာ အလြန္တရာက်ယ္၀န္းသည္႕ အဆုံးအစမရွိေသာ လြင္ျပင္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေနပါသည္...။ ကြင္းျပင္ထဲတြင္လည္း လူမ်ားသည္
သူ႕အုပ္စုႏွင္႔သူ သူတုိ႕သက္ဆုိင္ရာေနရာမ်ားကို သြားေနၾကပါသည္...။ ဧရာမတံခါးႀကီး၏ အတြင္းပုိင္း၀င္ေရာက္ရာေနရာ  အစတြင္
အလြန္တရာႀကီးမားလွေသာ အေဆာက္အအုံႀကီးတစ္ခု ရွိေနပါသည္...။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕သည္ ဌင္းအေဆာက္အဦးႀကီးကို ျဖတ္ၿပီးမွ လွမ္း
ျမင္ေနရေသာ လြင္ျပင္က်ယ္ႀကီးကုိ ေရာက္ရွိပါလိမ္႔မည္...။


      သုိ႔ေပမယ္႔  တန္းစီေနၾကေသာ လူအားလုံးေတာ႔ထုိ္အေဆာက္ အဦး ႀကီးထဲ  ၀င္ရသည္မဟုတ္ပါ...။ လူတန္းထဲမွ လူတစ္ခ်ဳိ႕ကုိ
အရပ္(၁၀)ေပခန္႔ရွိေသာ ဗလေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း   ႏွင္႔ လူႀကီးမ်ားက ဒါရုိက္ဆြဲ ေခၚကာ  လြင္ျပင္သြားရာလမ္းသုိ႔ပုိ႔ေနပါသည္...

   

     မည္ကဲ႔သုိ႔ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင္႔ ထုိသုိ႔ျပဳလုပ္ၾကသည္ေတာ႔  ကၽြန္ေတာ္လည္းမသိႏုိင္ပါ...။ တစစႏွင္႔   ကၽြန္ေတာ္ အေဆာက္အဦး
 ႀကီး၏ အ၀သုိ႔ေရာက္ရွိလာခဲ႕ပါသည္..။ အေဆာက္အဦးအ၀င္ေပါက္၏ တံခါးအ၀တြင္  အလြန္သန္မာထြားႀကိဳင္းေသာ လူႀကီးေလးဦးက
 မတ္တပ္ရပ္၍ လက္ထဲတြင္လည္း ကၽြန္ေတာ္မျမင္ဖူးေသာ လက္နက္မ်ားကုိ ကုိင္ေဆာင္ထားၾကပါသည္...။

           တစ္ဦးမွာေတာ႔ ထုိင္ေနကာ သူ၏ေရွ႕ခုံေပၚမွာတင္ထားသည္႕  စာအုပ္ႀကီးကိုၾကည္႕ၿပီး  သူ႕ခုံေရွ႕ေရာက္လာေသာသူမ်ားကုိ
ကိန္းဂ႑န္းမ်ားေရးထားေသာ ဆြဲျကိဳး သ႑န္အျပားႀကီးကုိ ေပးေန၏..။ ၿပီးေနာက္ ဌင္းေပးေသာ အရာႀကီးကို လည္ပင္းတြင္ ဆြဲေစ
ကာ  အေဆာက္အဦးအတြင္းသုိ႔  ၀င္ခိုင္းေလသည္..။

         ဤသုိ႔ႏွင္႔  ကၽြန္ေတာ္ပါ  ထုိခုံေရွ႕သုိ႔ ေရာက္သြားပါေတာ႔သည္  ။  ကၽြန္ေတာ္က ဌင္းခုံေရွ႕တြင္ ဌင္းအားမ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မွ ရပ္ေန
ရပါသည္..။ ထုိလူႀကီးသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ မ်က္ႏွာကုိ တစ္ခ်က္စုိက္ၾကည္႕ကာ သူ၏စာအုပ္ႀကီးအတြင္း၌ တစ္စုံတစ္ခုကုိ ရွာေလ၏..။

       သုိ႔ေသာ္  အတန္ၾကာေအာင္ သူရွာေနေသာ္လည္း စာအုပ္ႀကီးအတြင္း၌  သူလုိခ်င္ေသာအရာကုိ ရွာမေတြ႕ဟန္ေပၚေနပါသည္..။ 
သူရွာမေတြ႕သည္႕အဆုံး  ကၽြန္ေတာ္မ်က္ႏွာကိုတစ္ခ်က္ေစ႕ေစ႕ျပန္ၾကည္႔ကာ  သူက....
           "မင္းနာမည္က  ကႀကီး... အသက္(၃၃) ႏွစ္ေနာ္...... ေနတာက ျမန္မာျပည္..."
                ဟု ေမးျမန္းလုိက္ပါသည္...။ သူ၏အေမးစကားကုိ ကၽြန္ေတာ္  မဆုိင္းမတြ ျပန္ေျဖလုိက္ပါသည္...။
               "ဟုတ္ပါတယ္..." ... ကႀကီးပါ  အသက္က(၃၃)  ေနရပ္က ရန္ကုန္ .. ျမန္မာျပည္... ""
      ထုိလူႀကီး ကၽြန္ေတာ္ကို တစ္ခ်က္ျပန္စုိက္ၾကည္႕ကာ......
       "အင္း.... ဒါဆုိ ခဏ မင္းေစာင္႕ေနဦး... ဒီမွာ ဘာမွားေနလဲမသိဘူး ....မင္းနာမည္ မေတြ႕ဘူး..."
         ဟု ကၽႊန္ေတာ္႔အား စကားျပန္ဆုိကာ ဌင္း၏ စာအုပ္အထူႀကီးကုိကုိင္၍  အေဆာက္အဦးအတြင္းသုိ႕ ၀င္ေရာက္သြားေလေတာ႔
သည္။ (၁၅) မိနစ္   မိနစ္(၂၀) ခန္႔အၾကာတြင္  ဌင္းသည္  အေဆာက္အဦးအတြင္းမွ ျပန္ထြက္လာ၍ သူ၏ခုံတြင္ ျပန္၀င္ထုိင္လုိက္ၿပီး.....



          "မင္း နာမည္ေတာ႔.. မပါေသးဘူး  ဒါေပမယ္႕ မင္း ဒီကုိ လာရမွာ သိပ္မၾကာေတာ႔ဘူး အဲေတာ႔  ခုကိစၥကုိ ငါလည္း မဆုံးျဖတ္....
တတ္ဘူး....ဒီေတာ႕က  မင္း ငါတုိ႕အထက္လူႀကီးနဲ႕သာ  ၀င္ေတြ႕ေပေတာ႔ ".... ""ေရာ႔   ဒီမွာ လည္ဆြဲကဒ္ျပား  မင္းဆြဲၿပီး အထဲကုိသာ
၀င္သြားေပေရာ...... ""
        ကၽြန္ေတာ္ ၄င္းေပးေသာ လည္ဆြဲကတ္ျပားမွ နံပါတ္ကုိၾကည္႕လုိက္ေတာ႔  ကၽြန္ေတာ႔္လည္ပင္းတြင္ ဆြဲရမည္ျဖစ္ေသာ အမွတ္စဥ္
 က႑န္းနံပါတ္သည္  ...(၁၃) ျဖစ္ေလ၏.. ""

                ကၽြန္ေတာ္ အေဆာက္အဦးအခန္းတံခါးမွ ထုိအေဆာက္အဦးႀကီးထဲသုိ႔  ၀င္လုိက္သည္ဆုိလွ်င္ဘဲ  အပ္က်သံမွ်ေလာက္....
မၾကားရေလာက္ေအာင္  တိတ္ဆိတ္ေနေသာ အခန္းႀကီး၏ သြင္ျပင္လကၡဏာကုိ သတိထားမိလုိက္သည္..။ ထုိ႕အတူပဲ အရုိးေတြ ကြဲ
ထြက္သြားမတတ္ေလာက္ေအာင္  ေအးေသာခံစားမွဳကုိလည္း ကၽြန္ေတာ႔္ခႏၱာကုိယ္မွာ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ခံစားမိလုိက္ရပါသည္..။

            အခန္း၏ အျဖဴ အမဲကြက္မ်ားႏွင္႔ အစီအရီခင္းထားေသာ အခန္းၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ကၽြန္ေတာ္မတ္တပ္ရပ္ကာ အူေၾကာင္ေၾကာင္
   ျဖစ္ေနခုိက္တြင္  အလြန္ပီသထင္ရွား၍ ၾသဇာတိကၠိမ ႀကီးမားေသာအသံႀကီးကို ၾကားလုိက္ရပါသည္..။
          ""ေမာင္ကႀကီး.....အသက္(၃၃)ႏွစ္...ေနရပ္ ရန္ကုန္...... ျမန္မာ... လူျပည္ ""   ""ဟုတ္သလား... ""
                "ဟုတ္ပါတယ္.. ခင္ဗ်ာ"
                    ကၽြန္ေတာ္ ရုိေသက်ဳိးႏြံစြာျဖင္႔ ျပန္ေျဖလုိက္ပါ၏ ။ ကၽြန္ေတာ႔္၏ စိတ္တြင္ မည္သုိ႕ျဖစ္မွန္းမသိပါ.... ထုိအသံရွင္ႀကီးကုိ 
  ေၾကာက္ရြံ႕ ေနမိပါသည္..။
            "မင္း" ဒီေနရာကုိ  ေရာက္လာရတဲ႔  အေၾကာင္းအရင္းနဲ႕ ဒီေနရာဟာ ဘာလဲဆုိတာ မင္းသိလား ကႀကီး...???????? ""
               "မသိ............မသိပါဘူး ခင္ဗ်ာ...."
         ""ေအးဒါဆုိ  ေျပာျပမယ္..... ဒီေနရာဟာ ငရဲျပည္လုိ႕ေခၚတယ္.....မင္းခုေရာက္ေနတဲ႔ေနရာဟာ....မင္းတုိ႕လူသားေတြရဲ႕ 
 အျပစ္ေတြ  စစ္ေမးရာ..... မင္းတုိ႕ျပဳခဲ႕တဲ႔  ေကာင္းမွဳေတြကုိ ျပန္သတိရေအာင္  အစေဖၚေပးရာ  ငရဲျပည္တရားစစ္ခန္းလုိ႕ေခၚတယ္...
"" .... ""ခုေျပာေနတဲ႕  ငါဟာ....သိဥၥိဳး၊ ကာလသုတ္၊ သံဃာတ ၊ေရာရု၀၊ မဟာေရာရု၀ ၊တာပႏၷ ၊မဟာတာပႏၷ ၊အ၀ီစိလုိ႕ေခၚတဲ႕....
ငရဲႀကီးရွစ္ထပ္ကုိ  အုပ္ခ်ဴပ္တဲ႕  ငရဲမင္းႀကီးပဲ ျဖစ္တယ္.... ""
                  ကၽႊန္ေတာ္ တစ္ကုိယ္လုံးထူပူသြားကာ အလြန္တရာေၾကာက္ရြံ႕တုန္လွဳပ္သြားမိပါသည္...။ ဒူးေခါင္းေတြ တဆတ္ဆတ္
ရုိက္ၿပီး   ေမး ဖ်ားတစ္ခုလုံး ဇတ္ဇတ္ခါကာ အေပၚသြားႏွင္႔ေအာက္သြား တဂတ္ဂတ္ရုိက္ေနပါသည္..။ ကၽြန္ေတာ္အိပ္ေပွ်ာ္ေနရာမွ ယခု 
    ေရာက္ရွိ လာေသာ      ေနရာသည္ အဘယ္႔သုိ႕ေၾကာင္႕  ငရဲျပည္ျဖစ္ေနရပါသလဲ..။ ငရဲျပည္ေရာက္ရသည္ ဆုိရင္လည္း
ဘယ္လုိမေကာင္းမွဳမ်ား  ကၽြန္ေတာ္   ျပဳလုပ္ခဲ႕ဖူးပါလုိ႕လဲ...။
      
                "ကႀကီး.... မင္းကိုခုကစၿပီး  ငါေမးခြန္းသုံးခုေမးမယ္....." ..... "" မင္းေသခ်ာစဥ္းစားၿပီးေျဖပါ....ဒါဟာ မင္းငရဲက
လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မယ္႔  ေမးခြန္းေတြျဖစ္တယ္....""
         ကၽြန္ေတာ္ေၾကာက္ရြံ႕လြန္၍ စကားျပန္ေျပာျခင္းအမွဳေတာင္ မျပဳႏုိင္ေတာ႕ပါ..။ ဦးေခါင္းကိုသာတဆတ္ဆတ္ၿငိမ္႔ျပလုိက္ပါသည္..။
           "" ကဲ ေမးၿပီ..... နားစုိက္ေထာင္ပါ.. ေသေသခ်ာခ်ာ မေမ႔မေလ်ာ႔  အသိတရားနဲ႕   ျပန္ ေျဖဆုိပါ   ေမးခြန္း နံပါတ္(၁)......
မင္းလူ႕ဘ၀မွာေနခဲ႔တုန္းက ဘာေတြကို မေကာင္းမွဳအေနနဲ႕ ျပဳခဲ႔သလဲ...""
       ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္အေျပးအလႊား စဥ္းစားရပါေတာ႕၏..။ ျပန္ေျဖႏုိင္ရန္ ခြန္းအားမ်ား ခႏၱာကုိယ္ထဲတြင္ မရွိေနေသာ္လည္း...
ကၽြန္ေတာ္ ျပန္မေျဖ၍ မျဖစ္ပါ..။ ကၽြန္ေတာ္ ေသလဲမေသခ်င္ပါ..။ ကၽြန္ေတာ္ ငရဲမွာလဲ  က်မခံႏုိင္ပါ..။
       "" ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းကမုန္႕ေစ်းတန္းမွာ မုန္႕ခုိးျဖဳတ္စားဖူးပါတယ္... ၿပီးေတာ႕ လူပ်ဳိေပါက္အရြယ္မွာ လူငယ္ေတြ ထုံး
စံအတုိင္း  သူမ်ားအိမ္က ၾကက္ေတြ..... ဘဲေတြ ခုိးၿပီး သတ္စားဖူးပါတယ္....""     ""ေနာက္ ငွက္ေတြ ေရွာက္ျပစ္ၿပီးလည္း  ေၾကာ္စားဖူး
ပါတယ္.....ငါးေတြလဲ ကုိယ္မစားပဲ အေပွ်ာ္အေနနဲ႕  လုိက္မွ်ားခဲ႕ဖူးပါတယ္.....""  ""ေနာက္ၿပီး မိန္းကေလး လွလွျမင္ရင္လည္း လူပ်ဳိဘ၀
ထုံးစံအတုိင္း စိတ္ထဲက ျပစ္မွား ဖူးပါတယ္....တစ္ခါတစ္ရံ အရက္လဲ ေသာက္ပါတယ္...""
        ကၽြန္ေတာ္ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြ႕ံနဲ႕ ခပ္သြက္သြက္ ျပန္ေျဖသံအဆုံးမွာ.......
             "" ဒါတင္လားကြ..... မင္းစဥ္းစားပါဦး... မင္းပါးစပ္ကေျပာတာကုိ ပဲ  ငါကၾကားခ်င္တာ...ငါမေျပာျပခ်င္ဘူး... ငါမသိဘူး မထင္
နဲ႕ ... မင္းရဲ႕မ်က္ႏွာမွာ  မင္းျပဳထားသမွ် ကံေတြက အတုိင္းသား ေပၚေနတယ္.... "" ..... ထပ္ေျပာဦး... မင္းလူျပည္႕မွာေနတုန္းက မင္း
လုပ္တဲ႕  အလုပ္အကုိင္နဲ႕ မင္းမေကာင္းမွဳ ျပဳခဲ႕တာေတြ  ရွိေသးတယ္...""



      ကၽြန္ေတာ္ အေျပးအလႊားထပ္ခါ အျမန္စဥ္းစား ရပါေတာ႕၏..။ ဟုတ္ပါသည္.။ ကၽြန္ေတာ႔္၏ အဓိက မိသားစုအသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း
 အလုပ္သည္  ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းထဲမွ  ေဆးကန္ထရုိက္ဆြဲကာ ေဆးသုတ္ျခင္းႏွင္႔ အိမ္မီးမ်ား တပ္ဆင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္..။ ကၽြန္ 
    ေတာ္ေတြးရင္းႏွင္႔  ကၽြန္ေတာ္ျပဳခဲ႕မိေသာ မေကာင္းမွဳမ်ားကို ထပ္မံ ျမင္ေတြ႕ရပါေတာ႕၏..။
     ထုိ႕ေၾကာင္႕..။
       ""ဟုတ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ..... ကၽြန္ေတာ္႔အလုပ္က ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းက  ေဆးလုိင္းနဲ႕မီးလုိင္း ကန္ထရုိက္ေလးပါ...ကၽြန္ေတာ္
ကန္ထရုိက္ဆြဲၿပီး  လုပ္သမွ် အလုပ္ေတြမွာ အိမ္ရွင္ေတြကိုပစၥည္းေတြပုိ၀ယ္ခုိင္းၿပီး.... ပုိတာေတြအကုန္ ကၽြန္ေတာ္ယူပါတယ္၊ဒါကလည္း
ကၽြန္ေတာ္လုပ္အားခကုိ ေလွ်ာ႔ေပးၿပီး...... တစ္ဖက္က ျပန္ယူတဲ႕ ဘေဘာပါ.... အမွန္ဆုိရင္ေတာ႕  ကုိယ္႔လုပ္အားခကုိ တစ္ဖက္က...
လွည္႕ယူတာပါပဲ  ခင္ဗ်ာ...""

     ""ဒါဟာ.... အဒိႏၷာဒါနကံျပဳၿပီး သူ႕ပစၥည္းကိုခုိးတာပဲ.... သူတစ္ပါးပစၥည္းခုိးတာ ဆုိတာကုိ မင္းဗုဒၶဘာသာလူမ်ဳိးျဖစ္ၿပီး  နားမလည္
ဘူးလား....မင္းမတုိင္ခင္ ေရွ႔တစ္ေယာက္ကလည္း ကုမၼဏီမွာယဥ္ေမာင္းအလုပ္လုပ္ၿပီး...ကားထဲက ဆီခုိးထုတ္ေရာင္းတာကုိ...သူရပုိင္
ခြင္႔ရိွတဲ႕  ေအာက္ဆုိက္လုပ္အားခပါလုိ႔  ေျပာတယ္...... ေနာက္တစ္ေယာက္ၾကျပန္ေတာ႔လည္း  မင္းတုိ႕လူ႔ျပည္က  ဘ႑ာေရးနဲ႕အခြန္
၀န္ႀကီးဌာနမွာ လုပ္ၿပီး....ႏိုင္ငံေတာ္ကိုေပးရမယ္႔  ျပည္႔သူ႔ အခြန္ဘ႑ာကို စာရင္းလိမ္ၿပီးယူတာကုိ... ...သူဟာ လခစား၀န္ထမ္း ေလးမုိ႔
မိသားစု စား၀တ္ေနေရး ေျပလည္ေအာင္ ေအာက္စုိက္ရွာတာလုိ႔ ေျပာတယ္....... ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါေတြဟာ  သူတစ္ပါးမသိေအာင္ သူ
တစ္ပါးမေပးတာကို ယူတာမုိ႔ ခုိးတာပဲကြ... မင္းမွတ္ထားကႀကီး... သူတစ္ပါးမၾကည္မျဖဴနဲ႕ ေပးတာကုိ ယူမိတာလဲ အဒိႏၷာဒါနကံေျမာက္
တဲ႕ ခုိးျခင္းတစ္မ်ဳိးပဲ.... မင္းတုိ႕လူျပည္မွာ မင္းစဥ္းစားၾကည္႕ရင္ ဘယ္လုိလူေတြဟာ အဲ႕လုိ လူစားေတြလဲဆုိတာ ေပၚလာမွာပါ...""


  "" ဒါေၾကာင္႔လည္း..... ....... ငါေျပာခဲ႕တဲ႕ သူတုိ႔ဟာ သူတုိ႕နဲ႔ ထုိက္တန္တဲ႕ ငရဲကုိ သက္ဆုိင္ရာ ငရဲထိမ္းေတြ ေခၚေဆာင္
ရာ ပါသြားၾကၿပီ...""



    ""မင္းမွာ  ေနာက္တစ္ခုမေကာင္းမွဳရွိေသးတယ္...မင္းဟာ.....မင္းရဲ႕ေမြးသမိခင္ နဲ႕ဖခင္အေပၚမွာ.. .ေမြးေက်းဇူးေတာ႕  
ႏိုင္သေလာက္   ဆပ္ ေပမယ္႔... မင္းရင္ထဲမွာ တစ္ခါတစ္ခါ ျငဴစူတယ္... ဒီမွာ ကႀကီး  ေလာကမွာ မိနဲ႕ဘ ဆုိတာ  ေလာကမွာ
အႏွဳိင္းမဲ႕.... ေမတၱာရွင္ေတြ ပဲကြ......မင္းကုိေရၾကည္ကာလအစ ၀မ္းၾကာတုိက္မွာကတည္းက ျပဳစုယုယၿပီး.... အသက္ရင္း  
ေမြးဖြားေပးခဲ႔  ၾကတာပဲ....မင္းလည္းသိတာပဲ.....ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ေကာင္းမွဳျပဳျခင္း ဆုိတာမွာ...     ကာယကံ၊ ၀စီကံ ၊ မေနာကံ ဆုိၿပီး...
ကံသုံးပါးရွိတာကုိ ,,,,,,,, မင္း..အဲ႕ကံသုံးပါးျပည္႕စုံေအာင္လုပ္တဲ႕ လုပ္ရပ္မ်ဳိးမွ မင္းေကာင္းမွဳျပဳတာ အထေျမာက္တယ္လုိ႕  
ေခၚတယ္ကြ..... တစ္ပါးပါး မေကာင္းမွဳဘက္ေဖာက္ရင္မင္းျပဳသမွ်  ကုသိုလ္ေတြက အရာမေရာက္ ပေပ်ာက္တာပဲ....""



     ကၽြႏ္ေတာ္ တစ္ခ်က္  ေတြခနဲ ... ျဖစ္သြားခဲ႕ပါသည္...။ ဟုတ္ပါေပ၏..။ ကၽြန္ေတာ္ ထုိကဲ႕သုိ႔ ျပဳမိခဲ႕ပါသည္...။ကၽြန္ေတာ္ျပဳမိခဲ႕
သမွ်ေသာ  ကိစၥရပ္တုိင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ပင္ ေစ႕ေစ႕ငင မမွတ္မိေသာ္ျငားလည္း ငရဲမင္းႀကီးကေတာ႔ အကုန္အစင္ အူမေခ်းခါးမက်န္
သိေနပါသည္...။
           "" ေနာက္မင္းဟာ...... ေျမာက္ျမားစြာေသာ မေကာင္းမွဳေတြလည္း ျပဳခဲ႕ဖူးေသးတယ္....ဒါေပမယ္႔  အခုေတာ႔ ငါဆက္မေျပာပဲ
ရပ္ထားေပးလုိက္မယ္.... ကဲ.... မင္းကို ဆက္ေမးမယ္...""
      

           ""ေမးခြန္းနံပါတ္(၂)....""
           "မင္း  လူ႔ေလာကမွာ ဘာေတြေကာင္းမွဳ ျပဳခဲ႕သလဲ...."
          ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားရျပန္ပါၿပီ ....။ ေစာနက  လြယ္လြယ္ႏွင္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ မေကာင္းမွဳျပဳခဲ႕သည္မ်ားကုိ အမွတ္ရသည္မ်ား ...  မ်ား ခဲ႔
 ေသာ္လည္း ယခု ေကာင္းမွဳျပဳခဲ႕သည္မ်ား  စဥ္းစားေတာ႕ စဥ္းစားမရ ျဖစ္ေန၏..။


          ""ကဲ.... ဒါကုိပဲၾကည္႕ မင္းတုိ႕လူသားေတြမွာ...မေကာင္းမွဳျပဳခဲ႔ရာေတြ.....ဘယ္ေလာက္မ်ားၿပီး ေကာင္းမွဳျပဳခဲ႕တာေတြ  ဘယ္
ေလာက္နည္းေနသလဲ ဆုိတာ... ခု မင္းလက္ေတြ႔ပဲ  မဟုတ္လား....မင္းစဥ္းစားလုိ႕မရေတာ႕ဘူး မဟုတ္လား....   ""ဒါပဲကြ.... မင္းတုိ႔
လူေတြက  နီးတာကုိ  မျမင္ၾကဘူး.... မင္းတုိ႕နဲ႕ ေ၀းရာေတြကုိေတာ႕ ျမင္တတ္ၾကတယ္..... မင္းတုိ႕  လူ႔ျပည္မွာ ရပ္တည္ေနၾကစဥ္မွာ
 တစ္ရက္ေလာက္ ထမင္းစားစရာ မရွိ..... လၻက္ရည္ ေသာက္စရာမရွိ.... သုံးစရာမရွိ ျဖစ္ေနတာကုိ.... ျဖည္းဆည္းေပးလုိက္ရင္ အဲ႕ဒီ႔
ျဖညး္ဆည္းေပးတဲ႕ သူကုိ  မင္းတုိ႕ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ မေမ႔မေပ်ာက္ဘဲနဲ႕   ေက်းဇူးရွင္ႀကီးေတြလုိ ျမင္ၾက ထင္ၾကၿပီး.... ေက်းဇူးတင္
တတ္ၾကတယ္...... မင္းတုိ႔ကုိ  ေမြးကတည္းက အခုအရြယ္အထိ လူလားေျမာက္ေအာင္ ေကၽြးေမြးေစာင္႕ေရွာက္လာၾကတဲ႕  မိဘေတြရဲ႕
ေကၽြးေမြးေစာင္႔ေရွာက္မွွဳေတြၾကေတာ႔  မျမင္ၾကဘူး...ေက်းဇူးမတင္ၾက ဘူး... ဘယ္ျမင္မလဲ   ဒီေက်းဇူးေတြက မင္းတုိ႕နဲ႕ နီးေနတာကုိ
..... ဥပမာ ကြာ.... မင္းတုိ႕ မ်က္လုံးက မ်က္ေတာင္ေမႊးကုိ မ်က္လုံးနားနီးေနတာကုိေတာင္  မျမင္ရသလုိေပါ႔ ....""  ""ခုလည္း မင္းတုိ႔
ျပဳခဲ႕တဲ႕ မေကာင္းမွဳေတြက မင္းတုိ႔အနားမွာ နီးေနလြန္းလုိ႔  မင္းတုိ႔ ရွာမေတြ႔ ၾကေတာ႔ဘူးမွတ္လား.... နီးလြန္းေနေတာ႕ မင္းလည္း
မျမင္ရေတာ႔ ဘူးေလ..... ရွာမေတြ႔ေတာ႔ ဘူးေလ.....""
    

      ကၽြန္ေတာ္ ဖ်စ္ညွစ္ၿပီး စဥ္းစားပါသည္..။ ကၽြႏ္ေတာ္႔ဦးေနွာက္ႀကီး ေပါက္ထြက္မတတ္ စဥ္းစားပါသည္....ကၽြန္ေတာ္ လုံး၀ စဥ္းစားလုိ႔
မရေတာ႔ပါ....ကၽြန္ေတာ္႔၏ ရင္ထဲမွာ လွဳိက္လွဳိက္တက္ေလာက္ေအာင္ ၀မ္းနည္းလာပါေတာ႕သည္..။ ကၽြန္ေတာ္႔မ်က္၀န္းမွ မ်က္ရည္တုိ႔
ပါးေပၚသုိ႔ တလေဟာ လိမ႔္ဆင္းကာ စီးက်လာပါေတာ႕၏....။



   ကၽြန္ေတာ္ အမွားႀကီးမွားခဲ႕ပါေပၿပီ..။ ကၽြန္ေတာ္ အတၱနဲ႕တဏွာၾကားမွာ အခ်ိန္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ျဖဳန္းခဲ႕မိပါၿပီ...။



               "" ကႀကီး ငါတုိ႕ဟာ ....မင္းတုိ႕ ငရဲမက်ခင္မွာ   မင္းတုိ႕ကုိ ခုလုိ ေခၚစစ္တာကုိ   မင္းတုိ႕ကေတာ႔ တစ္မ်ဳိးျမင္ရင္  
ျမင္ၾကလိမ္႔မယ္...       ဒါေပမယ္႕ .....မင္းတုိ႔ထင္သလုိ မဟုတ္ဘူးကြ.....ငါတုိ႕ဟာ မင္းတုိ႕ရဲ႕ မေကာင္းမွဳကံေတြ   ေလ်ာ႕နည္းေစ
ၿပီး.    မင္းတုိ႕ရဲ႕   ေကာင္းမွဳ ကံေတြျမင္႔တက္ၿပီး ျမင္ေယာင္လာေစခ်င္လုိ႔.....   ခုလုိ ငရဲတံခါး၀ကေန ကယ္ေန ရတာပဲ... .
တကယ္ေတာ႕    ငါတုိ႕က ကယ္ေနတာပါ ကြာ....""



       ""ကဲ  ကဲ...... ငါေျပာျပမယ္....မင္းရဲ႕ လူ႔ဘ၀မွာ ျပဳခဲ႕တဲ႔ေကာင္းမွဳေတြကုိ ,,,, မင္းဟာ.... ငယ္စဥ္ကတည္းက သရဏဂုံ (၃) ပါးကုိ
 ယေန႔အထိ တစ္ရက္မျပတ္ ေဆာက္တည္ခဲ႕တယ္ ......ေနာက္   မင္းခႏၱာကိုယ္ထဲက  ေသြးေတြကို (ရ) ရက္သားသမီးေတြ ကို ႏွေမ်ာ
တြန္႔တုိမွဳ  မရွိပဲ ေပးလွဴခဲ႕တယ္....မင္း မ်က္ၾကည္လႊာကိုလည္း လွဴထားၿပီးၿပီ....ေနာက္ဆုံး မင္းရဲ႕ အဓိကက်တဲ႕  အေရးအႀကီးဆုံး
မင္းျပဳေနတဲ႕ ေကာင္းမွဳကို ေျပာျပမယ္ ..... ဒါဟာ တစ္ျခားမဟုတ္ဘူး  မင္းဟာ...(ရ)ရက္သားသမီးေတြကုိ  ေကာင္းမြန္တဲ႕  အေတြးနဲ႕
အသိတရားေတြကုိ ေတြ႕ရွိလာေအာင္  စာေရးျခင္အတတ္နဲ႕ ကူညီေနတာပဲ.... ဒီတစ္ခုက  မင္းအတြက္ အေကာင္းဆုံးေသာ   ေကာင္းမွဳ
 ကံတစ္ခုပဲ.....""

           ငရဲမင္းႀကီး ေျပာျပလုိက္မွပင္ ကၽြန္ေတာ္႔၏ မရွိမဲ႕ ရွိမဲ႕ ေကာင္းမွဳကုသုိလ္ေလး ေပၚလာပါေတာ႕သည္..။ ကၽြန္ေတာ္လည္း
ငရဲမင္းႀကီးက ထုိကဲ႕သုိ႔  ေထာက္မေျပာေပးလုိက္ေသာေၾကာင္႔   စိတ္တြင္းေခ်ာက္ခ်ားတုန္လွဳပ္ေနေသာ  ခံစားမွဳအဟုန္သည္ အနည္း
ငယ္သက္သာရာ ရသြားပါေတာ႕၏..။

             ""အင္း..... ဒီေတာ႕  မင္းကုိ တတိယေျမာက္ျဖစ္တဲ႕  ေနာက္ဆုံးေမးခြန္း ေမးမယ္....""   ""မင္းသာ..... ခုကေန  ဒီေနရာက 
လြတ္ေျမာက္ၿပီး လူ႕ဘ၀ကုိျပန္ေရာက္မယ္ဆုိရင္ ...... မင္းဘာေတြလုပ္မလဲ......""
             ကၽြန္ေတာ္ ဒီတစ္ခါေတာ႔  ႏွဳတ္မတြန္႔ေတာ႕ပါ....။ အငမ္းမရ ဒေရာေသာပါးႏွင္႕  ကၽြန္ေတာ္ျပန္ေျဖမိပါေတာ႕သည္...။
    "" ကၽြန္ေတာ္...... ကၽြန္ေတာ္သာ  အသက္ျပန္ရွင္ၿပီး  လူ႔ေလာကမွာ ျပန္ေနခြင္႔ ရမယ္ဆုိရင္  ....... ကၽြန္ေတာ္ တဏွာေတြၾကားကေန
ရုန္းထြက္ၿပီး  ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕  သစၥာေလးပါးတရားကုိ ႏွလုံးသြင္းက်င္႔ႀကံပါေတာ႕မယ္....""  ""ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္  လူမွဳ
ပရဟိတ လုပ္ငန္းေတြကုိ  အတၱမဖက္ဘဲ  ျပဳလုပ္ပါေတာ႕မယ္ ....... ကုိယ္ခ်င္းစာတရားထားၿပီး  ကုိယ္႕ထက္နိမ္႔ပါးသူျဖစ္ျဖစ္......ကုိယ္႔
ထက္ျမင္႔မားသူ ျဖစ္ျဖစ္.....ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ဆုံးမထားတဲ႕အတုိင္း  ေစတနာ၊ေမတၱာ၊ဂရုဏာ၊မုဒိတာ ဆုိတဲ႔ သူေတာ္
ေကာင္း တုိ႔ ျပဳက်င္႕အပ္တဲ႕ တရားေလးပါးနဲ႕အညီ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေနထုိင္ပါ႔မယ္... ""
   "" ေနာက္ေတာ႕.....""
 "" ေနာက္ေတာ႕.....ေနာက္..... ေနာက္.....""
.................
............................
         ""ေဟ႔ေရာင္.... ေဟ႕ေကာင္  ငါ႔လခီး.... မင္းငါအဲ႕ဒါေျပာတာေပါ႔....ညမအိပ္ခင္သရဲကားေတြၾကည္႕ ..... ညသန္းေခါင္ႀကီး
ထေအာ္  ....ငါ႕လခီးလုိမွပဲ..... အိပ္ေရးကိုပ်က္တယ္....""

     ကၽြန္ေတာ္႔၏ ဦးေလးျဖစ္သူ ဦးထြန္းက ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႕အတူအိပ္ေနရာမွ  ကၽြႏ္ေတာ္႔ဖင္ကုိ ပိတ္ကန္ကာ  ေျပာလုိက္ေသာစကားသံ   
 ေၾကာင္႔  ကၽြန္ေတာ္မ်က္လုံးကို ျပဴးၿပဲဖြင္႕ၾကည္႕လုိက္မိပါသည္..။ ကၽြန္ေတာ္ဘုရားစင္ေအာက္ရွိ  ဦးထြန္း၏ကုတင္ေဘးတြင္ ျခင္ေထာင္
မေထာင္ ေစာင္မၿခံဳပဲ အိပ္ေပွ်ာ္ေနခဲ႕ကာ  အိမ္မက္မက္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္...။ မည္သုိ႕ပင္ျဖစ္ေစ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ေပွ်ာ္သြားပါသည္..။

     
             ကၽြန္ေတာ္ အိမ္မက္ထဲမွာ ငရဲေရာက္ေနခဲ႕သည္ ျဖစ္ေစ....တကယ္အျပင္မွာ ေရာက္သြားခဲ႕သည္ ျဖစ္ေစ.. ကၽြန္ေတာ္႔ကုိယ္
ကၽြန္ေတာ္ေတာ႕  တကယ္႕ငရဲမွ လြတ္ေျမာက္လာသလုိ ခံစားမိပါသည္...။ ထုိ႕ေၾကာင္႕    ကၽြန္ေတာ္အိပ္ေနရာမွထၿပီး....အိမ္တံခါးမႀကီး
 ဖြင္႔ကာ အိမ္ေရွ႕လမ္းမေပၚသုိ႔  ထြက္လာခဲ႕ပါေတာ႕၏....။

           လမ္းမေပၚ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သည္ ဆုိလွ်င္ပဲ...... ကၽြန္ေတာ္႔မ်က္၀န္းမွာခုိေနေသာ မ်က္ရည္မ်ားကုိ လက္ခုံႏွင္႔ ဆြဲဖယ္သုတ္
လုိက္ၿပီး...... လမ္းတစ္ဖက္အေမွာင္ထဲသုိ႕  ကၽြန္ေတာ္႔၏ မ်က္လုံးအၾကည္႕ကုိ ပုိလႊတ္လုိက္ကာ.. ႏွဳတ္မွ ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႕ဆုံေတြ႔ခဲ႔ရေသာ
 ငရဲမင္းႀကီးကုိ  ရည္ရြယ္ၿပီး ဂတိေပးစကားတစ္ခြန္းကုိ ဆုိလုိက္ပါေတာ႔သည္..။



  "" ငရဲမင္းႀကီးခင္ဗ်ာ..... ကၽြန္ေတာ္ငရဲမင္းႀကီးကို ေျပာခဲ႕တဲ႕ စကားအတိုင္း  ကၽြန္ေတာ္ဒီေန႕ကစလုိ႔  က်င္႕သုံးေနထုိင္ပါေတာ႔မယ္...
ကၽြန္ေတာ္  ေလးေလးစားစားကုိ ငရဲမင္းႀကီးကုိ ဂတိေပးလုိက္ပါတယ္...""



      ကၽြန္ေတာ္႔၏ တီးတုိးညည္းတြားသံအဆုံးမွာ...... အေရွ႔ဘက္မုိးကုတ္စက္၀ုိင္းတြင္  ေန႔သစ္တစ္ေန႔အတြက္ စတင္အလင္းေပးရန္
တာစူေနေသာ သူရိယ ေနမင္းႀကီး၏ ဥဒါန္းက်ဴး အလင္းေရာင္မ်ားသည္... လွပေသာပုံေဆာင္မွဳမ်ားဖြဲ႕၍  ကၽႊန္ေတာ္ေနထုိင္ရာ ေလာက
 ကမာၻေျမႀကီးေပၚသုိ႔ ထြန္းလင္းလာပါေတာ႔၏...။

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕