
ရန္ကုန္တုိင္း ကညန ရံုးတြင္ ကားေဟာင္းမ်ားအပ္ႏွံရန္ စာရင္းသြင္းေနစဥ္
ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန (က.ည.န) က ကားေဟာင္းအပ္ႏွံခြင့္ လုပ္ငန္းမ်ား ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား ရွိေနျခင္းသည္ ကားေဟာင္းအပ္ စလစ္ေစ်းႏႈန္းကုိ တမင္ ျမင့္တက္ေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ လုပ္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး “သ” အကၡရာ ကားေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံခြင့္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေႏွာင့္ေႏွး ၾကန္႔ၾကာ ေနသည္ကုိ အစုိးရက တရား၀င္ ရွင္းလင္းထုတ္ေဖာ္ျခင္း မျပဳဟု ကား၀ယ္ေရာင္းအမ်ားစုႏွင့္ ကားပြဲစားမ်ားက သုံးသပ္ ေျပာဆုိ ၾကသည္။
“ကားေဟာင္းေတြကို အကၡရာေတြ အစဥ္လိုက္ အပ္ႏွံခြင့္ေပးရမွာ သူတို႔တာဝန္ပဲ။ ၄ လေက်ာ္ၾကာတဲ့အထိ “သ” အကၡရာ လက္မခံေသးတာက ကားေဟာင္းအပ္ စလစ္ ေစ်းဆြဲတင္ခ်င္လို႔လို႔ေတာ့ ထင္တယ္။ အခုေတာ့ စလစ္က ရွားလာၿပီး ေစ်းေတြ တရိပ္ရိပ္ တက္လာတယ္။ “သ” အကၡရာကို အအပ္ မခံေသးတာ ဘာအတြက္ေၾကာင့္လဲ ေျပာသင့္တယ္။ အခုလို သူတို႔က ဘာမွမေျပာေတာ့ သူတို႔ ကညန က တမင္ေစ်းတက္ေအာင္ လုပ္ၿပီး သက္သက္ လုပ္စားေနတယ္ လို႔ပဲ ျမင္တယ္” ဟု ကား၀ယ္ေရာင္း အက်ဳိးေဆာင္တဦးျဖစ္သူ ကိုေနမ်ိဳးေအာင္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး ကညန ရုံးသုိ႔ ဧရာ၀တီ သတင္းဌာနက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းရာ “သ” အကၡရာ ကားေဟာင္းမ်ား လက္မခံရျခင္းသည္ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံ စာရင္းမ်ား ျပဳစုေနျခင္း၊ ယခင္ အပ္ႏွံ ခြင့္ျပဳခဲ့ေသာ ကားေဟာင္းမ်ားအနက္ မအပ္ဘဲ က်န္ေနသည့္ ကားမ်ား ရွိေနျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ “သ” အကၡရာ ကားေဟာင္းကို မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ လက္ခံမည္ကို ထုတ္ေဖာ္ မေျပာႏုိင္ေသးဘဲ စာရင္းခ်ဳပ္ ၿပီးစီးလွ်င္ လက္ခံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျဖဆုိသည္။
ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ ကားတင္သြင္း ေရာင္းခ်ေနေသာ ကားကုမၸဏီအမ်ားစုကလည္း အစုိးရအေနျဖင့္ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံမႈမ်ား လက္ခံရာတြင္ ပြင့္လင္းမႈရွိရွိ သတင္းထုတ္ျပန္မႈမ်ား လုိအပ္ၿပီး ယင္းသုိ႔ လုပ္ေဆာင္မွသာလွ်င္ ေစ်းကြက္တြင္ ကားေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္ျခင္းႏွင့္ ကားေဟာင္းအပ္ စလစ္ ေစ်းႏႈန္းျမင့္တက္ျခင္းမ်ားကို ကာကြယ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိၾကသည္။
“အစုိးရရဲ႕ ေပၚလစီက ကားေစ်း က်ေစ်ခ်င္တယ္။ ကားေစ်းကုိ ႏုိင္ငံတကာနည္းတူ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အစုိးရပိုင္းမွာ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈ ေတာ္ေတာ္ အားနည္းတာမ်ဳိးရွိေနတယ္။ ဥပမာ အခု ကားေဟာင္းစလစ္ ေစ်းေတြ ထုိးတက္ေနတာပဲ။ ကုမၸဏီေတြဘက္က ကားေတြ သြင္းထားတယ္။ စလစ္မရွိဘူး။ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိဘူး။ သိခ်င္လုိ႔ ေမးရင္ ကညန က မသိဘူး။ စီးပြား/ ကူးသန္းကလည္း မသိဘူးပဲ ေျဖၾကတယ္။ ေစ်းကြက္ဆုိတာ သတင္းအခ်က္အလက္ အရနည္းလာရင္ ေစ်းကစား ၾကတာ ထုံးစံပဲ။ အစုိးရဘက္က လုပ္ငန္း ေနွာင့္ေႏွးတယ္ဆုိရင္ ဘာေၾကာင့္ ေႏွာင့္ေႏွးတယ္၊ ဘယ္ေတာ့ လက္ခံမယ္ ဆုိတာမ်ဳိးေတြ သတင္းထုတ္ျပန္ဖုိ႔ လုိတယ္” ဟု ရန္ကုန္အေျခစုိက္ ကားတင္သြင္းေသာ ကုမၸဏီပိုင္ရွင္တဦးက ရွင္းျပသည္။
ကားေဟာင္းအပ္ႏွံထားသူ မ်ားသည္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္အတြင္း ထုတ္လုပ္ထားေသာ တပတ္ရစ္ကားသစ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္ရွိၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွ အထက္ ကားသစ္မ်ားကုိမူ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ျပည့္ၿပီးသူ မည္သူမဆို ႏုိင္ငံျခားေငြ ဘဏ္စာရင္း ဖြင့္လွစ္၍ လြတ္လပ္စြာ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳထားသည္။
စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားအရ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံမႈအၿပီး တင္သြင္းခြင့္ ျပဳထားေသာ ကားသစ္စီးေရ ၇၂၇၉၆ စီး ရွိၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ မုိဒယ္ႏွင့္အထက္ ကားသစ္တင္သြင္းမႈ ၆၇၉၃၆ စီး ခြင့္ျပဳထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
No comments:
Post a Comment