Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Saturday 24 March 2012

ဒါနထက္ သီလကျမတ္တယ္


လွဴဒါန္းျခင္းက မြန္ျမတ္လွပါတယ္။ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္အတြက္ အက်ိဳးရွိသလုိ၊ လွဴသူမွာလည္း အက်ိဳးထပ္တူထပ္မွ် ရစျမဲပါ။ လူအခ်ိဳ႕ဟာ ေရွးက လွဴခဲ့လုိ႔ ယခုဘ၀ ခ်မ္းသာျပီး လွဴလုိ႔ရွိ၊ ရွိလုိ႔လွဴေနၾကျပန္ေတာ့ ဒါနတရား ဆက္ေနပါတယ္။ ဒါနမ်ိဳးေစ့ေတြ ပ်ိဳးျပီးရင္ ပ်ိဳးေနေတာ့တယ္။ အခ်ိဳ႕ကေတာ ့မလွဴႏုိင္လုိ႔ မရွိ၊ မရွိျပန္ေတာ့ မလွဴ။ သည္လုိနဲ႕ ဒါနပန္းေတြ ညွိဳးေနရတယ္။
ဒါနဟာ အခုေရာ ေနာင္ေရာ အက်ိဳးေပးေတာ့ ဒါနမ်ိဳးေစ့ေတြ ၾကဲႏုိင္သမွ် ၾကဲထားႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါ။တစ္ဘ၀ဆုိတာ ခဏေလးပါ။ ဘယ္မွာၾကာလုိ႔လဲ။ သံသရာၾကီးနဲ႕ ႏူိင္းစာလုိက္ရင္ တစ္ဘ၀ဟာ ေရပြတ္ပမာပဲ။ အဲသည္ေတာ့ တစ္ဘ၀ကိုသာ မစဥ္းစားၾကဘဲ၊ တစ္ဘ၀က႑ ေလာက္သာ ေတြးေတာလုပ္ကိုင္မူ မဟုတ္ဘဲ သံသရာကိုေမွ်ာ္ျပီး လုပ္ႏုိင္ၾကရင္ ပိုေကာင္းမယ္။အဲသည္လုိဆုိေပမယ့္ အမွန္တကယ္မွာ သိပ္ေတာ့မလြယ္ဘူး။ တစ္ဘ၀ကလည္း စား၀တ္ေနေရးေတြနဲ႕ လံုးလည္လုိက္ေနတာ မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ တတ္ႏုိင္သမွ်ေတာ့ အဲသည္အေတြးကို ေခါင္းထဲ၊ အသိစိတ္ထဲမွာ ထည့္ထားရမယ္။တစ္ခါတစ္ေလမွာ စဥ္းစားမိတယ္။ သံသရာၾကီးကိစၥကို ထားဦး၊ တစ္ဘ၀က တစ္လကိုေတာင္၊ တစ္ႏွစ္ကိုေတာင္ လုိအင္ဆႏၵေတြ လုိအပ္မူေတြနဲ႕ ခ်ာလည္လည္ေနလုိ႔ စိတ္ညစ္မိတယ္။ အဲသည္မွာ ေတြးစရာပါပဲ။ တစ္ႏွစ္၊ တစ္လ စား၀တ္ေနေရး ဒုကၡေတြ မရုန္းႏုိင္လုိ႔ သံသရာကို ေမ့ထားလုိက္မလား။ ေမ့ထားရင္ ပိုျပီးေတာ့ ဆုိးေပေတာ့မယ္။

အဲသည္ သံုးမ်ိဳးသံုးစားကေတာ့ -
- ဟိနသီလ
- မဇၥ်ိမသီလ
- ပဏိတသီလတုိ႔ပါပဲ။
သူမ်ားေတြ အျပစ္ေျပာတာ မခံခ်င္ဘူး။ ေ၀ဖန္ရူတ္ခ်မူကို မလုိလားဘဲ၊ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာ ၾသဘာေပးမယ့္ ေက်ာ္ေစာထင္ရွား ေအာင္ျမင္မူေတြကိုလုိခ်င္လုိ႔ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ ေနထိုင္ႏုိင္ျပီး ေဆာက္တည္တဲ့ သီလကို “ဟိနသီလ” လို႔ ေခၚတယ္။ဒုတိယသီလျဖစ္တဲ့ “မဇၥ်ိမသီလ”ကေတာ့ ကိုယ္လုပ္ကိုင္ ဖန္တီးလုိက္တဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမူရဲ႕ အက်ိဳးကို ကိုယ္ခံစားခ်င္လုိ႔ လုပ္တာ၊ ေစာင့္ထိန္းတာ၊ ေဆာက္တည္တာကပဲ။ (ကိုယ္ျပဳမူတဲ့ ေကာင္းမူအရ ကိုယ္ျပန္လည္ ခံစားခ်င္တဲ့ သေဘာပါ)။အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက ဒါနထက္ သီလျမတ္တဲ့ကိစၥပါပဲ။ ေတြးၾကည့္လုိက္ပါ။ ဒါနက ပိုက္ဆံမကုန္ဘူးလား။ ကုန္တယ္။ ပစၥည္းဥစၥာ မကုန္ဘူးလား။ ကုန္ပါတယ္။ အလွဴအတန္း မ်ားတာနဲ႕အမွ် မပင္ပန္းဘူးလား။ ပင္ပန္းပါတယ္။သီလ က်ေတာ့ေရာ။ သီလ ပိုက္ဆံကုန္လား။ မကုန္ဘူး။ ပစၥည္းဥစၥာ ေလ်ာ့လား။ မေလ်ာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အက်ိဳးရတာၾကေတာ့ ဘယ္ဟာက ၾကီးသလဲဆို ဒါနထက္ သီလက ၾကီးေနတယ္။ ဒါနထက္ သီလက ျမတ္ပါတယ္။ဒါနထက္ သီလျမတ္တယ္ဆုိေတာ့ သီလဟာ ဒါနထက္ တန္ခိုးသတၱိရွိတယ္။ အက်ိဳးေပး ပိုမ်ားတယ္။သီလရဲ႕အက်ိဳးေပးဟာ ရက္ရွည္လမ်ား ေစာင့္ထိန္းတဲ့ သီလကို မဆုိပါနဲ႕ဦး၊ တစ္ခဏေဆာက္တည္တဲ့ သီလေတာင္မွ အက်ိဳးေက်းဇူးအလြန္ၾကီးမားစြာရတယ္။ အဲဒါကို သီလေဆာက္တည္ၾကည့္တဲ့အခါ ပိုသေဘာေပါက္ လက္ေတြ႕ခံစားရလိမ့္မယ္။ဒါနျပဳရင္ ပထမဆံုး ဆရာေတာ္အသီးသီး သီလကို အရင္ခံခုိင္းတယ္ မဟုတ္လား။ သီလကို ေဆာက္တည္ေစတာ ျမင္ေတြ႕ၾကရတယ္။သီလကို တစ္ေန႕၊ တစ္နာရီ၊ တစ္ခဏဆုိျပီး အထင္မေသးအပ္ဘူး။ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ မလုပ္အပ္ဘူး။ ေလးေလးစားစားကို ေဆာက္တည္ရမယ္။တစ္ေန႕၊ တစ္နာရီ၊ တစ္ခဏေလးေတြ ေဆာက္တည္ပါမ်ားလာရင္ သီလ ခုိင္လံုလာလိမ့္မယ္ေလ။ ၾကာေတာ့ မ်ားလာမယ္။ဘာမဆုိ ဒါနျပဳရုံ၊ ဆုေတာင္းရုံနဲ႕ ရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေလာကမွာ အရိယာေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနၾကမွာပါ။ အက်င့္သီလ မေကာင္းဘဲ၊ အက်င့္သီလ မက်င့္ဘဲ ဒါနေကာင္းမူျပဳ ဆုေတာင္းရုံနဲ႕ အရိယာသူေတာ္ေကာင္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ဒါနေတြ။ ဆုေတာင္းေတြထက္ အက်င့္ကာ အဓိက ျဖစ္တယ္။စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက “ဒါနမူ၊ သီလမူ၊ ဘာ၀နာမူေတြဟာ သည္းခံႏုိင္လုိ႔ ျဖစ္ၾကတာပဲ။ ျခံဳျပီးေျပာရရင္ ဂဂၤါ ၀ါလု သဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူၾကတဲ့ ဘုရားရွင္ေတြဟာ သည္းခံႏုိင္ လြန္းလုိ႔ ျဖစ္တာပဲ။ အ၀ီစီငရဲ အပါယ္ေလးဘံု က်ေနသူမ်ားဟာ သည္းခံျခင္း မရွိၾကလုိ႔ပဲ” လုိ႔ ဆုိမိန္႕ခဲ့ပါတယ္။လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက “ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမတုိ႔ သီလကို အထူးသုတ္သင္ၾက၊ သတၱ၀ါအားလံုးကို ေမတၱာ ဘာ၀နာ ပြားၾကလုိ႔ ” မၾကာခဏ ၾသ၀ါဒ ေပးတတ္ေၾကာင္း ဓမၼစာေရး ဆရာတစ္ဦးေရးသားတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ ေတြ႕ဖူး ဖတ္ဖူးခဲ့တယ္။အဲသည္လုိ “သီလကို သုတ္သင္ၾကလုိ႔” မၾကာခဏ သတိေပး ၾသ၀ါဒစကား ေျပာၾကားတာေၾကာင့္ သီလရဲ႕ အခန္းက႑ာ အေတာ္ပဲ ၾကီးမားေၾကာင္း သိသာပါတယ္။သီလဟာ ေလာကုတၱရာ ရတနာပါ။ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔အတြက္ ျပည့္စံုရန္ ေလာကုတၱရာ ရတနာေတြက သဒၶါ, သီလ, ဟီရိ, ၾသတၱပၸ, သုတ, စာဂနဲ႕ ပညာေတြပါပဲ။ဆရာေတာ္အရွင္ၾသဒါတသီရိဘိ၀ံသက “အမ်ိဳးေကာင္းျဖစ္၍ ပစၥည္းေပါ၊ ပညာတတ္ပါေသာ္လည္း ကိုယ္က်င့္သီလ မေကာင္းသူကို မည္သူမွ် “လူေတာ္လူေကာင္း” အျဖစ္ မသတ္မွတ္ႏုိင္ပါ။ ပစၥည္းဥစၥာ မေပါမ်ားပါေသာ္လည္း ကိုယ္က်င့္သီလေကာင္းသူမ်ားဟာ လူေတာ္လူေကာင္းျဖစ္ရန္ သီလပါရမီျဖည့္က်င့္ရမည္” လုိ႔ မိန္႕ဆုိပါတယ္။မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသက “သာသနာဆုိတာ ဘုရားအဆံုးအမကို ေခၚတယ္။ ဘုရားအဆံုးအမဆုိတာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ သိကၡာသံုးပါးပဲ ရွိတယ္။ ကိုယ္သိမ္ေမြ႕ပါ၊ နူတ္ခ်ိဳသာပါ၊ စိတ္ေျဖာင့္မတ္ပါ။ ေလာကမွာ နာမည္ၾကီး ဥစၥာေပါတယ္ဆုိတာ အလကား။ ေသေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ သီလ, သမာဓိ, ပညာကိုပဲ အားကိုရမယ္” တဲ့။ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သီလနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ အထူးဂရုစိုက္ဖုိ႔ မိန္႕ဆုိၾသ၀ါဒ ေပးၾကတယ္။သီလဟာ လူရဲ႕အသက္ပဲ။ အသက္ဟာ သီလပဲ။မရွိတာထက္ မသိတာဟာ ဘ၀မွာ ပိုခက္ေနတယ္။ မသိတာေတြထက္ အက်င့္သီလ မေကာင္းတာက ပိုခက္ျပန္ေရာ။ျပီးေတာ့ မက်င့္တာထက္ မယံုၾကည္တာေတြက အခက္ဆံုးပဲ။ အခ်ိဳ႕က ဘာသာေရးကို သိပ္အေလးမထားၾကဘူး။အမွတ္တမဲ့ေနသူေတြရဲ႕ စိတ္ဟာ အကုသိုလ္ဘက္ သြားေနတဲ့အတြက္ အကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးကလည္း ထုိသူ႔ဆီ အျမဲလုိက္ေနတာ မဟုတ္လား။ အကုသုိလ္ကံ အက်ိဳးေပးဆုိတာ အလြန္ေၾကာက္ဖုိ႕ ေကာင္းလွပါတယ္။ဆင္းရဲတယ္၊ ခ်မ္းသာတယ္ဆုိတာ တရားသေဘာအရ တည္ျမဲေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲသည္မွာ ဆင္းရဲလုိ႔ ဆင္းရဲလုိ႔ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာတရားကို မပြားႏုိင္ရင္ လူ႔ဘ၀ ရ, တာဟာ ရက်ိဳးနပ္မ်ာ မဟုတ္ပါဘူး။ ခ်မ္းသာတာကို ခံစားရလုိ႔ ေလာကီအာရုံအမ်ိဳးမ်ိဳးကို လုိက္စားျပီးမုိးမျမင္၊ ေလမျမင္ ေအာက္ေျခလြတ္ေနျပန္ရင္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာေတြ ပြားရေကာင္းမွန္းမသိေအာင္ ျဖစ္ေနျပန္ေတာ့လည္း လူ႔ဘ၀ရက်ိဳး၊ လူျဖစ္ရက်ိဳး မနပ္ျပန္ဘူးေပါ့။ဒါနထက္ သီလက ျမတ္တာေၾကာင့္ ေလာကမွာ မလွဴႏုိင္လုိ႔ အားမငယ္ပါနဲ႕။ မလွဴႏုိင္ေသးရင္ လွဴႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရမယ္။ မလွဴႏုိင္လွ်င္ အက်င့္သီလကို ပိုဂရုိစိုက္ ၾကရမယ္ေလ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ မလွဴခ်င္ရင္ေနပါ၊ မခ်မ္းသာလည္းေနပါ။ အက်င့္သီေတာ့ မပ်က္ပါေစနဲ႕၊ အက်င့္သီလေတာ့ ခ်မ္းသာပါၾကပါေစ။

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕