Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Wednesday 21 March 2012

ပညာေရးနဲ.ပါတ္သက္လို.ေတြးမိသမွ်

``ဘ၀အတြက္လိုအပ္တဲ.အသိပညာႏွင္.
အတတ္ပညာ´´

အရြယ္ေရာက္ၾကီးျပင္းလာလို. ဘ၀ကိုျဖတ္သန္းေလာကၾကီးကိုရင္ဆိုင္ၾကရတဲ.

အခါေခတ္နဲ ့.ေလ်ာ္ညီတဲ. အသိပညာအတတ္ပညာရွိထားမွသာ
သူမ်ားနည္းတူေအာက္မက်ေနာက္မက်
ေလွ်ာက္လွမ္းျဖတ္သန္းနိဳင္ၾကမွာပါ။လူေတြအမ်ားၾကီးနဲ.ဖြဲ.စည္းတည္ေဆာက္ထားတဲ.နိုင္ငံတစ္ခုဆိုရင္
က႑ေပါင္းစံုမွာပါေခတ္နဲ.ေလ်ာ္ညီတဲ.အသိပညာ/အတတ္ပညာ ရွိထားရမွာပါ။
သူမ်ားထက္သာတဲ.အသိပညာ/အတတ္ပညာရွိထားမွသာ
သူမ်ားထက္ကိုယ္နိုင္ငံကဖြံျဖိဳးတိုးတက္မွာပါ။ သိရံုသာသိျပီး
ဘာမွမလုပ္တတ္ရင္လည္းသူမ်ားနိဳင္ငံကိုမွီခိုေနရမွာပါ။
ခိုင္းတာပဲလုပ္တတ္၊သာမန္အတတ္ပညာေလာက္နဲ.ဆိုရင္လည္း
သူမ်ားခိုင္းဖတ္လူမ်ိဳး၊ကၽြန္နိုင္ငံ ကတက္မယ္မဟုတ္ေပဘူး။
ဒါေၾကာင္.နိဳင္ငံတစ္ခုအမည္ခံျပီးတိုင္းျပည္တစ္ခု
အေနနဲ.ကမာၻ.အလယ္ရပ္တည္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ.ကိုယ္နိဳင္ငံသား/ကိုယ္လူမ်ိဳးရဲ.ပညာေရးကို
 ေသေသခ်ာခ်ာ၊ေစ.ေစ.စပ္စပ္၊က်ယ္က်ယ္ျပန္.ျပန္.အေျမွာ္အျမင္ရွိရွိ ၊အကြက္က်က်
ျပည္.ျပည္.စံုစံု စဥ္းစားဆင္ျခင္ျပီး အေကာင္းဆံုးမဟာဗ်ဴဟာ ခ်မွတ္ခါ
အေသးစိတ္ ေကာင္းမြန္ေစ.စပ္ေျပာင္ေျမာက္တဲ.နည္းဗ်ဴဟာ
မ်ားသံုးျပီးေဖၚေဆာင္ျ႔ပဳျပင္
ပ်ိဳးေထာင္ျမွင္.တင္ေပးဖို.ကိစၥကိုအေဆာတလွ်င္ျပဳလုပ္သင္.ပါျပီ။
တကယ္တန္းကေတာ.ေနာက္က်ခဲ.တာနွစ္ေပါင္း ၆၀ေလာက္ေတာင္ရွိခဲ.ပါျပီ။

``ပညာေရးမဟာဗ်ဴဟာ ႏွင္. နည္းဗ်ဴဟာ´´


ပညာေရးမွာလည္းမွန္ကန္တဲ. မဟာဗ်ဴဟာခ်မွတ္နိုင္ဖို.ကလည္အလြန္အေရးၾကီးပါတယ္။

စာေရးသူရဲ.ကိုယ္ပိုင္ယူဆခ်က္ကေတာ.ကၽြန္ေတာ္တို.နိဳင္ငံပညာေရးစံနစ္ရဲ.မဟာဗ်ဴဟာ
မွာခ်ိဳ.ယြင္းခ်က္ေတြပါေနခဲ.တယ္လို.ထင္ပါတယ္။ပညာေရးဆိုတာဟာ
လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ.စီးပြားေရးဘ၀အတြက္အသံုးခ်လို.ရနိုင္ရမွာျဖစ္သလို
နိုင္ငံစီးပြားေရးအတြက္လည္းအသံုးတည္.တဲ.ပညာေရးျဖစ္ဖို.လိုပါတယ္။
သင္ေပးလိုက္တဲ.တကၠသိုလ္ပညာေရးဟာေက်ာင္းလည္းျပီးေရာဘာမွလည္းမမွတ္မိေတာ.၊ဘယ္ေနရာမွလည္းသံုးမရေတာ.၊သံုးရမယ္.ေနရာလည္းအလုပ္မလုပ္ျဖစ္တာေရာ၊
အလုပ္မရတာေရာဆိုေတာ.
ထပ္ျပီးေတာ.မေလ.လာမေတြ.ထိျဖစ္ေတာ.၊သင္ရတဲ.ေက်ာင္းသားမွာလည္းအခ်ိန္ကုန္လူပမ္းျဖစ္/အစိုးရမွာလည္းေငြကုန္သံျပာျဖစ္ဆိုတဲ.ကိန္းဆိုက္ကာလူ.စြမ္းအားသယံဇာတေလလြင္.ျပီး
ပညာေရးအေဟာသိကံျဖစ္ပါေတာ.တယ္။မဟာဗ်ဴဟာမွန္ကန္ခဲ.ရင္ေတာင္မွ နည္းဗ်ဴဟာ
ညံခဲ.ရင္ ရလဒ္ေကာင္းထြက္လာမွာမဟုတ္ပါဘူး။
နည္းဗ်ဴဟာေဖၚေဆာင္မဲ.ကၽြန္ေတာ္တို.နိုင္ငံရဲ.ပညာေရးနည္းဗ်ဴဟာမႈးမ်ားဟာလည္းပီတိကိုပဲစားေနရ
တာၾကာေတာ.အားမရွိၾကေတာ.ဘူးထင္ပါရဲ.။

ေခတ္ေရွ.ကိုၾကိဳျမင္ခဲ.တဲ.ဆရာေတာ္ ေတြ

------------------------------------------------
လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲအၾကိဳကာလ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္တ၀ိႈက္
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢစင္ျမင္.ေပၚတြင္  ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ က
``မင္းတို.တကၠသိုလ္ပညာေရးဘာအသံုးက်လဲ
မီးျခစ္ဆံတစ္ေခ်ာင္း၊ဆပ္ျပာတစ္ခဲျဖစ္ေအာင္လုပ္နိဳင္ဖို.အတတ္ပညာေပးတဲ.စံနစ္မဟုတ္ဘူး
၊ျမန္မာေတြကိုယ္အားကိုယ္ကိုးျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးတဲ.စံနစ္မဟုတ္ဘူး´´လို.အေျမွာ္အျမင္ရွိရွိ
ေဟာေျပာခဲ.ဖူးသည္။အမ်ိဳးသားလြတ္လပ္ေရးေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားသည္
´´တကၠသိုလ္ပညာေရးသည္နိုင္ငံၾကီးပြားေရးနွင္.ျပည္သူဘ၀ဖြံျဖိဳးေရးအတြက္တိုက္ရိုက္လက္ေတြ.
အသံုး၀င္ရမည္´´ ဟုသေဘာေပါက္သိျမင္ခဲ.ျပီးတကၠသိုလ္ပညာေရးကိုယင္းကဲ.သို.ေျပာင္းလဲေပးရန္ေတာင္းဆိုလႈပ္ရွားခဲ.
ၾကသည္။(စာညႊန္း-၇န္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္၅၀ ျပည္.စာေစာင္
မွ ဆရာ သိန္းေဖျမင္.၏ တကၠသိုလ္ပရ၀ုဏ္ကိုေက်ာ္၍ -ေဆာင္းပါးမွ)
ထိုကဲ.သိုထက္ျမက္စူးရွေခတ္ေရွ.ေျပးလွေသာ
ေထာက္ျပေ၀ဖန္မႈ.မ်ားကိုပညာေရးေပၚလစီ
မိတ္ကားမ်ားမ်က္စိလွ်မ္းခဲ.ၾကသလား၊သတိမမႈ ဂူမျမင္ခဲ.ၾကေလသလားမဆိုတတ္ေတာ.ေပ။
 ယခုသက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေသာ ဆရာေတာ္ ဘဒၵ ႏၱ အရိယာဘိ၀ံသကလည္း  `` ၁၉၆၈
မွာဆယ္တန္းေအာင္ျပီး
ျမစ္ၾကီးနားေကာလိပ္ကိုဘာေၾကာင္.ဆက္မတက္ရလဲနဲ.ပါတ္သက္ျပီး
-အဲဒီပညာေရးကို Real education လို.မထင္ဘူး၊တကယ္.ပညာဆိုတာ
ပစ္တိုင္းေထာင္လိုပဲ ၾကိဳက္သလိုပစ္
ေထာင္ေန၇မယ္၊ဘယ္အေျခအေနမ်ိဳးမဆိုေထာင္ေန၇မယ္၊အဲဒါမ်ိဳးမွ
တကယ္.ပညာေရးလို. ရဲရဲေတာက္မိန္.ဆိုျပီး
ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္မတိုင္ခင္ကတည္းကပညာေရးနဲ.ပါတ္သက္တဲ.စူးရွတဲ.အျမင္ရွိခဲ.တဲ.ဆရာေတာ္ပါ။
(စာညႊန္း-၂၁/၁၀/၂၀၁၀ ထုတ္ေမာ္ဒန္သတင္းဂ်ာနယ္အမွတ္ ၂၈၀)
ပစ္တိုင္းေထာင္မွာအထဲကအႏွစ္ရွိေနလို.ပစ္တိုင္းေထာင္ေနတာပါဘုရား။အခုေခတ္မွာ
အနွစ္မရွိတဲ.ပညာေရးဆိုေတာ.ပစ္တိုင္းေထာင္ကမေထာင္ေတာ.ပဲေျခမရွိလက္မရွိပညာေရး
ျဖစ္ေနပါျပီဘုရားလို.သာေလွ်ာက္တင္ပရေစဘုရား။

ပညာေရးႏွင္.တိုင္းျပည္အနာဂတ္

----------------------------------------
တိုင္းျပည္မွာရွိတဲ့
လူငယ္အမ်ားစုဟာသူတို.ရဲ.အခ်ိန္ေတြကိုဘယ္လိုသုံးစြဲေနသလဲသူတို.ဘ၀ေတြကို
ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ေတြထားျပီးတည္ေဆာက္ေနသလဲဆိုတာသည္ပင္အဆိုပါတိုင္းျပည္၏
အနာဂတ္ျဖစ္သည္လို.ဆိုပါတယ္။ဒါေၾကာင္.တိုင္းျပည္တစ္ခုတိုးတက္ဖြံံ.ျဖိဳးခ်င္ရင္လူငယ္ေတြရဲ.
အခ်ိန္ေတြကိုအနာဂတ္အတြက္အက်ိဳးရွိေအာင္စီမံေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။စကၤာပူမွာေတာ့လူ.စြမ္းအား
သယံဇာတေတြေလလြင္.မသြားေအာင္မူလတန္းပညာအဆင္.ကတည္းကစစ္ထုတ္လိုက္တယ္ဆိုပဲ။
ထူးခၽြန္တဲ.သူေတြကိုသာအဆင္.ျမင္.ပညာေရးဘက္မွာပံပိုးေပးျပီး၊သာမန္ညဏ္ရည္ရွိသူေတြကိုေတာ.
အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလိုင္းဘက္ကိုေဇာင္းေပးထားပါတယ္။စာေရးတင္ျပသူရဲ.အၾကိဳက္ေျပာရရင္
လည္းလူတိုင္းကိုဘြဲ.လက္မွတ္ေတြေပးေနမယ့္အစားလူတိုင္းကိုလုပ္ငန္းခြင္မွာလက္ေတြ.အသံုး၀င္မယ္.ပညာေရးကိုေပးရင္ပညာရွာတဲ.သူလည္းအဆင္ေျပ၊တိုင္းျပည္လည္းကုန္ရက်ိဳးနပ္၊လူတိုင္းနဲ.တိုင္းျပည္စီးပြားေရးလည္းအေထာက္အကူျပဳဆိုတဲ.ပညာေရးမ်ိဳးကိုေဖၚေဆာင္ေစခ်င္ပါတယ္။ထူးခၽြန္တဲ.သူေတြ
ကိုေတာ.လည္းပိုးေမြးသလိုလည္းေမြးေစခ်င္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးသံုးသပ္ခ်င္တာကေတာ. ပညာေရးေပၚလစီမဟာဗ်ဴဟာမွားခဲ.လို.တိုင္းျပည္
တိုးတက္မႈ. ေနာက္က်ခဲ.တယ္လို.ေျပာခ်င္ပါတယ္။ပညာေရးမွာရင္ႏွီးျမဳပ္ႏွံတာဟာအက်ိဳးအျမတ္
အမ်ားဆံုးျပန္ရတဲ.ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ.လို.၂၁ရာစုမွာပညာရွင္အမ်ားသေဘာညီခဲ.ၾကပါတယ္။ပညာေရးဟာ
လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ.ဘ၀ကိုသာမကလူ.ေလာကနဲ.သူေနရာအရပ္ကိုတိုးတက္ဖို.နဲ.သာယာလွပေရးကို-
အက်ိဳးျပဳဖို.ကိုလည္းေရွရႈ.သင္.တာပ။
ဒါေၾကာင္.ေနာက္ဆံုးအေနနဲ.တိုက္တြန္းခ်င္တာကေတာ.အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္နဲ.ျပည္ေထာင္စု
လႊတ္ေတာ္မွာကိုယ္စားလွယ္အားလံုးအျမင္အက်ယ္ဆံုးသေဘာထားအၾကီးဆံုးထားျပီးပညာေရးႏွင္.
ပါတ္သက္ျပီးအေကာင္းဆံုးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို.ေဆြးေႏြးၾကပါလို.တိုက္တြန္းအၾကံျပဳလိုက္ပါတယ္။

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕