ေလာက အေစာင့္အေရွာက္ ၂ ပါး
ေလာကႀကီး မပ်က္စီးေအာင္၊ ထိုက္သေလာက္ေတာ့ ေနခ်င့္စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့
တရားေတြကို ေလာကပါလ တရားမ်ားလို႕ ေခၚပါတယ္။
ဒီတရား ၂ ပါးကေတာ့ ဟီရိနဲ႕ ၾသတၱပၸ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ ၂ ပါး ရွိေနရင္ ေလာကဟာ ေနလို႕ရေနၿပီး ဒီ ၂ ပါး ေလ်ာ့နည္းရင္ ေလာကဟာ ေနလို႕ မေကာင္းေတာ့ဘူး။
ဒီ ၂ ပါး လံုးလံုး ေပ်ာက္ကြယ္ရင္ လူ႕ေလာက ေပ်ာက္ကြယ္မွာပါပဲ။
ဟီရိ ၾသတၱပၸ
လူေကာင္းသူေကာင္းဟာ မေကာင္းတာ၊ မဟုတ္တာ လုပ္ဖို႕ ရွက္တတ္ရပါမယ္၊
ေၾကာက္တတ္ရပါမယ္။ မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ ျပဳရမွာကို ရွက္ျခင္းသေဘာက ဟီရိျဖစ္ၿပီး
ေၾကာက္လန္႕ျခင္းသေဘာက ၾသတၱပၸျဖစ္တယ္။
ဒီဟီရိ ၾသတၱပၸ ၂ ပါးမွာ-
မိမိရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ေစာင့္ေရွာက္ေလ့ ရွိသူမွာ ဟီရိတရားက ထင္ရွားျဖစ္ၿပီးေတာ့
ဆရာ မိဘ ေဆြမ်ိဳး စသူေတြနဲ႕ အျခားလူေတြကို ေလးစားတဲ့ သူေတြမွာ ၾသတၱပၸတရားက ထင္ရွားျဖစ္တယ္။
.....................
"ငါဟာ အမ်ိဳးေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ ငါလို အမ်ိဳးေကာင္းသူက မေကာင္းတာလုပ္ရင္
ရွက္စရာ ျဖစ္ေနမယ္" လို႕ ကိုယ့္အမ်ိဳးဂုဏ္ကို ေစာင့္ထိန္းခ်င္လို႕ မေကာင္းတာ မလုပ္ဘူး။
မေကာင္းတာ လုပ္ရမွာ ရွက္တယ္။
ပညာတတ္တဲ့ သူကလည္း
"ငါလို ပညာရွင္တစ္ေယာက္က ေအာက္က်တဲ့ မေကာင္းမႈ အလုပ္ကို လုပ္ရင္ ငါ့အဖို႕မွာ ရွက္စရာႀကီး ျဖစ္ေနမယ္"။
အသက္ႀကီးတဲ့ သူကလည္း
"ငါလို အဘိုးႀကီးက မေကာင္းတာ၊ မမွန္တာ လုပ္ေနရင္ ရွက္စရာႀကီးျဖစ္ေတာ့မယ္"။
ဒီလို ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ဂုဏ္တစ္ခုခုကို ေလးစားသူ၊ ကိုယ့္ဂုဏ္ကို ေလးစားသူကို
ဟီရိတရား ရွိတဲ့သူ၊ ဟီရိတရား ထင္ရွားရွိသူလို႕ ေခၚပါတယ္။
.........................
"ငါတစ္ေယာက္က မဟုတ္တာလုပ္လိုက္ရင္ ငါ့မိငါ့ဘ ငါ့ေဆြငါ့မ်ိဳး ငါ့ဆရာသမား
သူတစ္ပါးေတြရဲ႕ အကဲ့အရဲ႕ ခံရေတာ့မွာ ... 'တံေတြးခြက္ ပက္လက္ေမ်ာ' ၿပီး
'ငါးခံုးမတစ္ေကာင္ေၾကာင့္တစ္ေလွလံုး ပုပ္' ေတာ့မွာပါလားလို႕ ရွက္တတ္ရမယ္။
ဒီလို ပတ္သက္စပ္ဆိုင္သူမ်ားကို ငဲ့ၿပီး မေကာင္းတာ မမွန္တာ လုပ္ဖို႕
ေၾကာက္လန္႕တတ္သူကိုၾသတၱပၸတရား ရွိတဲ့သူ၊ ၾသတၱပၸတရား ထင္ရွားရွိသူလို႕ ေခၚပါတယ္။
ဟီရိ ၾသတၱပၸ ကင္းသူမ်ား
ကိုယ့္ ဂုဏ္သိကၡာကိုလည္းမငဲ့၊ ဆရာသမား မိဘေဆြမ်ိဳး မ်ားကိုလည္းမငဲ့
မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ကို လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ေနသူေတြမွာေတာ့ျဖင့္
ဟီရိ ၾသတၱပၸ ၂ မ်ိဳးလံုးကင္းၿပီး၊ အဲဒီ ၂ မ်ိဳးကင္းေလ
ဒုစရိုက္အမႈေတြ ထပ္ကာထပ္ကာ က်ဴးလြန္ေလနဲ႕ လူ႕ေလာကႀကီး အေစာင့္အေရွာက္မဲ့ေလၿပီ။
တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္သူေတြကလည္း မိမိ ဂုဏ္သိကၡာကို မငဲ့ကြက္
အခြင့္ရခိုက္ ခိုးလိုက္၊ ၀ွက္လိုက္၊ နည္းမ်ိဳးစံု ဖန္တီးလိမ္ညာစားေသာက္လိုက္နဲ႕ ရွက္လည္းမရွက္၊
ကိုယ့္ မိဘ၊ သားစဥ္ေျမးဆက္ 'တစ္ေလွလံုးပုပ္' မွာလည္း မေၾကာက္။
စီးပြားေရးသမားေတြကလည္း ဂုဏ္သိကၡာထိန္းဖို႕ေ၀းလို႕
အာဏာရွိသူနဲ႕ေပါင္း လုယက္၊ လယ္ေတြသိမ္းယာေတြသိမ္း၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ယူ၊ လိုင္စင္ရၿပီးေရာ
ဆိုတဲ့ အရွက္မရွိ အျပဳအမူေတြနဲ႕ သားစဥ္ေျမးဆက္ ျပန္ခံရမွာလည္း မေၾကာက္ႏိုင္။
အႏုပညာသမား ဆိုသူမ်ားကလည္း အခုထင္ေပၚ အခုေက်ာ္ေဇာဖို႕အေရး
'မ' က ခၽြတ္ေဖာ္၊ 'ဖို' က လွဳံ႕ေဆာ္နဲ႕ အရွက္ကင္းေလ ေအာင္ျမင္ေလ မွတ္ေနၾကတာေတြ၊
'အေဖမ်ား ရွက္ေလမလား' မေတြး၊ ဘယ္မ်က္ႏွာမွ မေထာက္ မေၾကာက္မလန္႕သူေတြ ...
တိုင္းျပည္ရဲ႕မ်က္ႏွာ ပညာရွိ၊ ပညာတတ္၊ ပညာရွင္ ဆိုသူေတြကလည္း
စီးပြားေရးသမားအႀကိဳက္၊ အာဏာရွိသူအႀကိဳက္ လိုက္လို႕ ပညာကိုသံုးေပးတဲ့ မရွက္မေၾကာက္ေတြ
လုပ္ေနၾကတာဟာျဖင့္ ေလာကႀကီး ပ်က္စီးလုနီးၿပီလား ေတြးထင္စရာပါ။
ဟီရိ ၾသတၱပၸ တရား ၂ ပါးဟာ ကမ ၻာသူ ကမ ၻာသား လူအမ်ားကို သားနဲ႕အမိ ေမာင္နဲ႕ႏွမ
ျခားနားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ "ေလာကပါ=ကမ ၻာေစာင့္တရား" ျဖစ္ပါတယ္။
ျဖဴစင္သန္႕ရွင္း အျပစ္ကင္းေအာင္ ျပဳတတ္လို႕ "သုကၠဓမၼ=ျဖဴစင္ေစေသာတရား"လည္း ျဖစ္တယ္။
ဒီတရား ၂ ပါးသာ မရွိဖူးဆိုရင္ေတာ့ လူ႕ေလာကဟာ တိရ စ ၦာန္ေတြနဲ႕မျခား
မွားခ်င္တိုင္းမွားလို႕ မၾကားေကာင္းမနာသာေတြ ႀကံဳရ၊ၾကားရေတာ့မွပဲ။
ရွက္ရမွာမရွက္၊ မရွက္ရမွာရွက္
ရွက္တာ ေၾကာက္တာ ဟီရိ ၾသတၱပၸ ဆိုေသာ္လည္း ေတြ႕ကရာ ရွက္ေၾကာက္ေနတတ္တာကို
ေျပာဆိုေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒုစရိုက္ မေကာင္းမႈ ျပဳရမွာကိုသာ ရွက္ေၾကာက္ရမွာပါ။
ဒုစရိုက္ မေကာင္းမႈ ျပဳရမွာကိုေတာ့ မရွက္မေၾကာက္တတ္ေပမယ့္
ဥပုသ္ေစာင့္၊ တရားနာ၊ ဘုရားသြားရမွာကိုေတာ့ ရွက္ခ်င္ရွက္ေနတတ္တာေတြ၊
ပရိတ္ႆတ္ထဲမွာ စာဖတ္၊စကားေျပာရမွာ ရွက္တတ္တာေတြ၊
အလုပ္လက္မဲ့နဲ႕ ေတေလလုပ္ရမွာမရွက္ ေအာက္က်တယ္ထင္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ရမွာ ရွက္တာေတြ၊
ေယာက္်ားေလးနဲ႕ မိန္းကေလးတို႕ အခ်င္းခ်င္း ေတြ႕ရင္ ရွက္ေနတာေတြ
ဒါေတြေတာ့ ဟီရိအစစ္ မဟုတ္ၾကပါဘူး။
ပရိယာယ္ မာယာမ်ားတာ ၊ ဟန္ပန္ႀကီးတာ ( ခုေခတ္အေခၚ 'ပဲ' မ်ားတာ) သာ ျဖစ္ပါတယ္။
မရွက္ ၄ ပါး
ေလာကအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ေတာ့ မရွက္ရမွာ ၄ မ်ိဳး ရွိတယ္ ဆိုၾကတယ္။
၁။ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကား အတိုးအပြား ေပးေသာအခါ
၂။ ဆရာ့ထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ အတတ္ပညာ သင္ေသာအခါ
၃။ အစာစားေသာအခါ
၄။ လင္မယား အခ်င္းခ်င္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေပ်ာ္ေမြ႕ေသာအခါ
ဒီအခါေတြမွာေတာ့ အရွက္ကို ဖယ္ထားရမတဲ့။
ေၾကာက္ရမွာမေၾကာက္၊ မေၾကာက္ရမွာေၾကာက္
တရားရံုး၊ ရဲစခန္း စတာေတြကို ေၾကာက္တာ၊ ေတာသူေတာင္သားေတြ ၿမိဳ႕ျပမွာ အိမ္သာ မသြား၀ံ့လို႕
ေၾကာက္တာ၊ လူတစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို၊ ေခြးကို၊ တေစ ၦကိုေၾကာက္တာေတြ၊
မေရာက္ဖူးတဲ့ အရပ္ကို ခရီးသြားရမွာ ေၾကာက္တာ၊ ဆရာမိဘ လူႀကီးသူမကို ေၾကာက္တာ၊
အဲဒီလို ေၾကာက္ျခင္းေတြကလည္း ၾသတၱပၸ အစစ္ မဟုတ္ပါ။
သတၱိအရာမွာ ညံ့ဖ်င္းမႈသာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဂါရ၀ မျဖစ္ေအာင္
အကုသိုလ္ ဒုစရိုက္အမႈ ျပဳၾကရမွာကို ရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္း ရွိရမယ္ဆိုတာနဲ႕
အကုသိုလ္ မျဖစ္တဲ့ ကိစၥေတြ၊ ကုသိုလ္ျဖစ္မဲ့ ကိစၥေတြမွာ မရွက္မေၾကာက္ဖို႕ တင္ျပထားပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ မရွက္မေၾကာက္နဲ႕ဆိုလို႕ လူမိုက္အားကိုး ရဲရမယ္လို႕ ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါ။
တစ္ဖက္သားကို မေလးစားတဲ့ အဂါရ၀၊ ေဒါသ၊ မာနေတြ ျဖစ္ၿပီး
မိုက္ရူးရဲနဲ႕ မွန္တာေတာ့ ေျပာရမွာပဲ ....
ေကာင္းတာေတာ့ ေရးရမွာပဲ .......ဆိုတဲ့ ေမာဟနဲ႕ ေဒါသေတြလည္း မျဖစ္ပါေစနဲ႕။
ဒါ့ေၾကာင့္ မရွက္သင့္ မေၾကာက္သင့္တဲ့ ကိစၥေတြ ဆိုေသာ္လည္းပဲ
ဆင္ကန္းေတာတိုး သေဘာမ်ိဳးနဲ႕ အက်ိဳးမရွိတဲ့ မိုက္ရူးရဲနဲ႕ ဆရာမိဘ လူႀကီးသူမတို႔အား
မရိုမေသ မေလးမစား အဂါရ၀မ်ိဳး မျဖစ္ေစဘဲ အလိမၼာဉာဏ္ဖက္ၿပီး ကိုယ့္စိတ္ဓာတ္ ကိုယ္ျပင္လို႕
က်က္သေရမဂၤလာ ေ၀ျဖာေစမယ့္
အလယ္အလတ္ မရွက္မေၾကာက္ တရားမ်ိဳးကိုသာ အလိုရွိထိုက္ပါေၾကာင္း...။ ။
No comments:
Post a Comment