Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Wednesday, 30 May 2012

အာရံု (၆)ပါး

http://www.nandathitsa.com/images/stories/6sense6.jpg
အျမဲသတိရွိ ေနမယ္ ဓမၼပညာေတြေလ့လာက်င့္သံုးၿပီး ႏွလံုးသြင္းမွန္ေနမယ္ ဆိုရင္ အကုသိုလ္အလုပ္ေတြကို ေရွာင္ႏိုင္ျပီး ကုသိုလ္အလုပ္ေတြပိုလုပ္မိလာလိမ့္မယ္၊

ေလာဘစိတ္၊ေဒါသစိတ္၊ေမာဟစိတ္ ဆိုတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ က ကိုယ္မွာရွိတဲ့ ဒြါရ ၆ ပါး ( မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ မေနာဓာတ္) နဲ ့ အျပင္ကဆိုင္ရာ အာရုံ ၆ ပါး ( အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ ့၊ အရသာ၊ အထိအေတြ ့၊ ၾကံစည္ေတြးေတာေသာဓမၼဓာတ္) အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လိုက္လို ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ ့ အသိဝိဥာဏ္စိတ္ေတြ အေပၚမွာ
(၁) သတိမရွိလို ့
(၂) ဓမၼ ပညာ မရွိလို ့
ႏွလံုးသြင္း မမွန္လို ့ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ  ျဖစ္ရတာ၊
ဥပမာ-ေလာကီ ကာမဂုဏ္ကို အားေပးတဲ ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေတြကို ၾကည့္ရႈရင္ -
http://www.nandathitsa.com/images/stories/eyes.jpg
(၁)မ်က္စိအၾကည္ဓာတ္ (စကၡဳပသာဒ) နဲ ့
(၂)ျမင္ႏိုင္တဲ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား အဆင္း (ရူပါရုံ) ကို
(၃) ျမင္ႏိုင္တဲ ့အလင္းေရာင္ရယ္
(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္
ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့ရုပ္ရွင္ကားကို ျမင္ရတယ္ဆိုပါစို ့၊
အဲဒီ ့ရုပ္ရွင္ကားကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။
အဲဒီ့ရုပ္ရွင္ကားကို ၾကည့္ၿပီးဝမ္းနဲမိ ၊ ငိုမိရင္ ဒါ ေဒါသစိတ္ဘဲ၊
ေလာဘစိတ္နဲ ့ၾကိဳက္လဲမၾကိဳက္၊ေဒါသစိတ္လဲ မျဖစ္ဘဲငိုလဲမငို၊ ဒါေပမဲ့ ့တရားအသိမရွိဘဲ ပ်ံ ့လြင့္တဲ ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒါလဲ အကုသိုလ္ေမာဟစိတ္ဘဲ။
အဲဒီလိုဘဲ သီခ်င္းသံံကို နားေထာင္မိတဲ့အခါ
(၁) နားအၾကည္ဓာတ္ ( ေသာတပသာဒ) ရယ္
(၂) ၾကားႏိုင္တဲ့ သီခ်င္းသံ ( သဒၵါရုံ) ရယ္
(၃) ေလျဖတ္သန္းသြားႏိုင္တဲ့ ဟင္းလင္းနယ္ ( အာကာသဓာတ္ ) ရယ္
(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္
ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့သီခ်င္းသံကို ၾကားရတယ္ဆိုပါစို ့၊
အဲဒီ သီခ်င္းသံကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။
အဲဒီ့သီခ်င္းသံကို ၾကားျပီးဝမ္းနဲမိ ၊ ငိုမိရင္ ဒါ ေဒါသစိတ္ဘဲ၊
ေလာဘစိတ္နဲ ့ၾကိဳက္လဲမၾကိဳက္၊ေဒါသစိတ္လဲ မျဖစ္ဘဲငိုလဲမငို၊ ဒါေပမဲ့ ့တရားအသိမရွိဘဲ ပ်ံ ့လြင့္တဲ ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒါလဲ အကုသိုလ္ေမာဟစိတ္ဘဲ။
အဲဒီလိုဘဲ ေမႊးၾကိဳင္ တဲ့ အနံ ့ကို ရႈမိတဲ့အခါ
http://www.nandathitsa.com/images/stories/nose_by_pophoneybee.jpg
(၁) နားေခါင္းအၾကည္ဓာတ္ ( ဃာနပသာဒ) ရယ္
(၂) ေမႊးတဲ့အနံ ့ (ဂႏၶာရုံ) ရယ္
(၃) အနံ ့ကိုေဆာင္ေသာ ေလ ( ဝါတ ) ရယ္
(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္
ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့အေမႊးနံံ ့ကို ရႈရတယ္ဆိုပါစို ့၊
အဲဒီ အေမႊးနံ ့ကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။
အဲဒီ့အေမႊးနံ ့ကို ရျပီးမၾကိဳက္ရင္   ဒါ ေဒါသစိတ္ဘဲ၊
ေလာဘစိတ္နဲ ့မစြဲလန္း၊ ေဒါသစိတ္လဲ မျဖစ္၊ ဒါေပမဲ့ ့တရားအသိမရွိဘဲ ပ်ံ ့လြင့္တဲ ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒါလဲ အကုသိုလ္ေမာဟစိတ္ဘဲ။
http://www.nandathitsa.com/images/stories/tounge_by_happyandbleeding.jpg
အဲဒီလိုဘဲ အလြန္ေကာင္းတယ္ဆို တဲ့ အစာတခုုကို စားမိတဲ့အခါ
(၁)လွ်ာအၾကည္ဓာတ္ ( ဇိဝွာပသာဒ) ရယ္
(၂) အရသာရွိ    တဲ့ အစာ (ရသာရုံ) ရယ္
(၃) လွ်ာရည္ဆိုတဲ့ ( အာပ)ရယ္
(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္
ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့အရသာကို သိရတယ္ဆိုပါစို ့၊
အဲဒီ အရသာကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။
အဲဒီ့အရသာကို မၾကိဳက္ရင္   ဒါ ေဒါသစိတ္ဘဲ၊
ေလာဘစိတ္နဲ ့မစြဲလန္း၊ ေဒါသစိတ္လဲ မျဖစ္၊ ဒါေပမဲ့ ့တရားအသိမရွိဘဲ ပ်ံ ့လြင့္တဲ ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒါလဲ အကုသိုလ္ေမာဟစိတ္ဘဲ။
အဲဒီလိုဘဲ အလြန္ႏူးညံ့တယ္ဆို တဲ့ အရာတခုကို ထိမိတဲ့အခါ
http://www.nandathitsa.com/images/stories/touch.jpg
(၁)ကိုယ္အၾကည္ဓာတ္ ( ကာယပသာဒ) ရယ္
(၂) ႏူးညံ့တဲ့အထိအေတြ ့ (ေဖာ႒ဗၺာရုံ) ရယ္
(၃) ခက္မာတဲ့ ပထဝီ (ထဒၶ ပထဝီ)ရယ္
(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္
ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့အထိအေတြ ့ကို သိရတယ္ဆိုပါစို ့၊
အဲဒီ အထိအေတြ ့ကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။
http://www.nandathitsa.com/images/stories/heart.jpg
အဲဒီလိုဘဲ ျမင္ဘူးၾကားဘူးသိဘူးတာေတြကို ျပန္ေတြးမိတဲ့အခါ
(၁)ဘဝင္စိတ္ (အိပ္ေနရင္ျဖစ္ေနတဲ့စိတ္) ဆိုတဲ့ မေနာဒြါရ ရယ္
(၂)ျမင္ဘူးၾကားဘူးသိဘူးတာေတြကို ျပန္ေတြးတဲ့ ပဥၥာရုံ (သို ့) ဓမၼာရုံ  ရယ္
(၃)စိတ္ရဲ ့မွီရာဝတၳဳ ျဖစ္တဲ့ ဟဒယဝတၳဳ ရယ္
(၄)မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ရယ္
ဆိုတဲ ့အေၾကာင္း ၄ ခု တိုက္ဆိုင္ လိုက္လို ့ေတြးမႈ ၾကံ မႈ ေတြျဖစ္ရတယ္ဆိုပါစို ့၊
အဲဒီ ေတြးမႈ ၾကံမႈေတြကို စြဲလန္းႏွစ္သက္မိရင္ ဒါ ေလာဘစိတ္ဘဲ။
အဲဒီ့ေတြးမႈ ၾကံမႈေတြကို မၾကိဳက္ျပန္ရင္   ဒါ ေဒါသစိတ္ဘဲ၊
ေလာဘစိတ္နဲ ့မစြဲလန္း၊ ေဒါသစိတ္လဲ မျဖစ္၊ ဒါေပမဲ့ ့တရားအသိမရွိဘဲ ပ်ံ ့လြင့္တဲ ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနရင္ ဒါလဲ အကုသိုလ္ေမာဟစိတ္ဘဲ။
သိပၸ ံပညာမွာ ပထမ  ၃ ခ်က္ကို ေဖာ္ျပႏိုင္ေပမဲ ့ ၄ အခ်က္ျဖစ္တဲ့ မနသိကာရ ေခၚတဲ့ အာရုံစိုက္ႏွလံုးသြင္းမႈ ကို သိပၸ ံပညာမွာမေဖာ္ျပႏိုင္ဘူး။ အဘိဓမၼာပညာမွာသာ ေဖာ္ျမႏိုင္တာ အဘိဓမၼာရဲ့ ထူးျခားခ်က္ပါဘဲ။
သတိမမူ ဂူမျမင္ဆိုတာ ႏွလံုးသြင္းမႈ မရွိလို ့ပါဘဲ။
အဲဒါေၾကာင့္
(၁) သတိရွိမယ္
(၂) ဓမၼ ပညာ ရွိမယ္
(၃) ႏွလံုးသြင္း မွန္မယ္ ဆိုရင္ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ျပီေပါ့၊
ဘယ္လို လုပ္ႏိုင္ မလဲ ဆို တာ သတိပ႒ာန္ အပိုင္း က်ရင္ အေသးစိတ္ ရွင္းျပေပးမယ္၊
အကုသိုလ္စိတ္ေတြ နဲႏိုင္သမွ် နဲျပီး ကုသိုလ္စိတ္ေတြနဲ ့ အျမဲ ေနႏိုင္ၾကပါေစ၊
http://www.nandathitsa.com/images/stories/buddha04.jpg
ဒြါရ-၆(အခံဓာတ္) အာ႐ုံ -၆(အတိုက္ဓာတ္) ဝိညာဏ္-၆(အပြင္႕ဓာတ္)
စကၡဳ ဓာတ္     ႐ူပဓာတ္     စကၡဳ ဝိညာဏဓာတ္
ေသာတဓာတ္         သဒၵဓာတ္   ေသာတ ဝိညာဏဓာတ္
ဃာနဓာတ္    ဂႏၶဓာတ္    ဃာန ဝိညာဏဓာတ္
ဇိဝွာ ဓာတ္          ရသဓာတ္   ဇိဝွာ ဝိညာဏဓာတ္
ကာယ ဓာတ္    ေဖာ႒ဗၺဓာတ္    ကာယ ဝိညာဏဓာတ္
မေနာဓာတ္         ဓမၼဓာတ္     မေနာ ဝိညာဏဓာတ္
ဤဓမၼစာမ်က္ႏွာမွ အဘိဓမၼာဆိုင္ရာေမးခြန္းမ်ားအတြက္ေလ့လာထားရန္၊
ဒီအပိုင္းက ေနာက္သတိပ႒ာန္က်င့္ရင္ အရမ္းအက်ိဳးရလိမ့္မယ္၊
(၁) သတိမမူဂူမျမင္ဆိုတဲ ့စကားကို ရွင္းျပပါ၊
(၂) ျမင္သိစိတ္ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊
(၃)ၾကားသိစိတ္ ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊
(၄) ရသာသိစိတ္ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊
(၅)အနံ ့သိစိတ္ ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊
(၆)ထိသိစိတ္ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊
(၇)ေတြးႀကံစိတ္ကူးစိတ္ျဖစ္ရန္လိုအပ္ခ်က္ ၄ ခ်က္ေဖာ္ျပပါ၊
(၈)ေလာဘ၊ေဒါသစိတ္မ်ား နဲႏိုင္သမွ်နည္းေအာင္ ဘာလုပ္ၾကရမလဲ၊

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕