Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Friday 20 April 2012

ပညာသိကၡာ ၃-မ်ိဳး

အသိအျမင္လြဲေနတာေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ သိေတြ႕ရတဲ့ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္၊ အမွန္တရားဟာ ပညာပါပဲ။ ၀ိပႆနာပါပဲ။

သုတမယပညာ
ပညာသိကၡာမွာလဲ ၃-မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ပထမအသိမ်ိဳးကေတာ့ သုတမယပညာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ တရားေဟာတာေတြ နားေထာင္ျပီး၊ စာအုပ္ေတြ က်မ္းဂန္ေတြဖတ္ျပီး သိရွိရတဲ့ အသိဉာဏ္ေပါ့။ မိမိကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ အသိဉာဏ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ရဲ႕ အသိဉာဏ္ပါ။


ေယာဂီကၾကားလုိက္ရတယ္၊ နာလုိက္ရတယ္၊ ဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ ျပီးေတာ့ လက္ခံလုိက္ပါတယ္။ အဲဒါ သူတစ္ပါးဆီကရထားတဲ့ သုတမယပညာျဖစ္ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဟာ မိသားစုတစ္စု၊ အုပ္စုတစ္စု၊ ရုိးရာတစ္ခုထဲမွာ ေမြးဖြားလာျပီး ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀ကစျပီးေတာ့ အဲဒီမိသားစုရဲ႕ ယံုၾကည္တဲ့တရားကို သူတို႔အျမင္အတုိင္း ေဟာေျပာတာေတြကို နားေထာင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေတြကို ထပ္တလဲလဲ ျပန္ျပန္ၾကားေနရေတာ့ ဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ သူၾကားေနခဲ့ရတာေတြဟာ အလႊာလုိက္ အလႊာလုိက္ ထပ္ထပ္ျပီးဆင့္ဆင့္ျပီး ရွိေနပါတယ္။


ငယ္စဥ္ကပဲၾကားေနရတဲ့ မိဘဘိုးဘြားမ်ားကစျပီး ယံုၾကည္ခ်က္ေတြဟာ စိတ္ထဲမွာ ေလးေလးနက္နက္ၾကီး စြဲျမဲေနပါတယ္။ ဒီၾကားခဲ့ရတာေတြကို စြဲျမဲယံုၾကည္ျပီး ရုိးရာယံုၾကည္မူ၊ ဘာသာ၀ါဒဓေလ့ ထံုးစံေတြအျဖစ္နဲ႔ လက္ခံေနပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ခိုင္ျမဲေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒီယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို မွန္မမွန္ မေ၀ဖန္ေတာ့ဘဲနဲ႔ မ်က္ကန္းယံုၾကည္မူ မ်က္ကန္းလက္ခံမူေတြသာပါပဲ။ သုတမယပညာဟာ ေကာင္းပါတယ္။ စိတ္ကိုႏူိးေဆာ္ေပးတတ္ပါတယ္။


စိႏၱာမယပညာ

ဒုတိယအမ်ိဳးအစား ပညာျဖစ္တဲ့ စိႏၱာမယပညာကို ညႊန္ၾကားေပးတတ္ပါတယ္။ သိထား လက္ခံထားတဲ့တရားကို မိမိရဲ႕ဦးေႏွာက္ အသိဉာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားလာပါတယ္။ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ျပီးေတာ့မွ လက္ခံပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူေတြကေတာ့ ဒီဒုတိယအဆင့္ စိႏၱာမယပညာအထိေတာင္ မတက္ၾကေတာ့ပါဘူး။


တတိယအဆင့္ကေတာ့ ေ၀းစြပါပဲ။ မိရုိးဖလာကိုးကြယ္တာမုိ႔ အပါယ္လားမွာ ေၾကာက္လုိ႔ နတ္စည္းစိမ္ခံစားခ်င္လုိ႔ လက္ခံၾကတယ္၊ ယံုၾကည္ၾကတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာကိုယ့္ကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ႕ သိရွိခံစားရတဲ့ပညာ အသိဉာဏ္မွ မဟုတ္ပါပဲ။ ဒါေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္ အေႏွာက္အယွက္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ အတားအဆီးေတြေတာင္ ျဖစ္ေနျပီး ဒုတိယအဆင့္ျဖစ္တဲ့ စိႏၱာမယပညာကိုေတာင္ မတက္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။


ေယာဂီဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားၾကည့္တဲ့ ေ၀ဖန္ၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္း အေႏွာင္အဖြဲ႕ခ်ည္းျဖစ္ျပီး ေရွ႕မတုိးပဲ ေနတတ္ပါေသးတယ္။ ငါေတြ မာနေတြ တက္လာတတ္ပါတယ္။ “ငါအကုန္ သိတာပဲ” ငါ တရားေတြ ေဟာေျပာႏုိင္တာပဲ။ ေဆြးေႏြးႏုိင္တာပဲ၊ တရားစာအုပ္ေတြ ေရးနုိ္င္တာပဲ။ ငါရဲ႕တရားဟာ ဘယ္လုိ၊ တကယ့္အမွန္တရားဆုိတာကို ငါရွင္းလင္း ျပသႏုိင္ပါတယ္။ တျခားလူေတြဟာ အမွားေတြခ်ည္းပဲလုိ႔ စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ အခုအသိဟာလဲ ဦးေႏွာက္အသိပါပဲ။


ဘာ၀နာမယပညာ

ကိုယ္တုိင္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ထိေတြ႕ခံစားျပီး သိရတဲ့ဉာဏ္က်ေတာ့မွ တတိယျဖစ္တဲ့ ဘာ၀နာမယပညာဉာဏ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒိ႒ေတြ႕ၾကံဳရတဲ့ ကိုယ္ေတြ႕အသိ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ႒ေတြ႕ၾကံဳရတဲ့ ကိုယ္ေတြ႕အသိျဖစ္ပါတယ္။ ဘာ၀နာမယပညာဉာဏ္ကမွ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြက လြတ္ေျမာက္ေစႏုိင္ပါတယ္။


ေယာဂီတုိ႔စိတ္အတြင္းမွာ ထံုးထားတဲ့ အထံုးေတြကို ေျဖႏုိင္ပါတယ္။ ၾကိဳးထံုးေတြ ထံုးတဲ့အက်င့္ကလဲ ရပ္စဲသြားျပီ ကလိေလသာ အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြကို အထံုးေတြကို အကုသိုလ္ အထံုးအဖြဲ႕ေတြကို ေျဖတတ္တဲ့အက်င့္ ျဖစ္လာပါတယ္။ စိတ္က ပိုမုိစင္ၾကယ္လာျပီး ကိေလသာ အညစ္အေၾကးအသစ္ေတြလဲ ေနာက္ထပ္ မဖန္တီးေတာဘဲ ရွိျပီးသား ျဖစ္ျပီးသား ကိေလသာ အကုသိုလ္ေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္လာပါတယ္။


ပထမပိုင္းမွာေတာ့ စိတ္ရဲ႕အေပၚယံပိုင္းမွာရွိတဲ့ အညစ္အေၾကးေတြကစျပီး ေနာက္တစ္စတစ္စနဲ႔ အတြင္းနက္နက္ကို ေရာက္သြားျပီး တရားထုိင္ရာမွာ ၾသဠာရိက - ေနျပီး သုခုမ-သုခုမ၊ အၾကမ္းကေနျပီး သိမ္ေမြ႕သိမ္ေမြ႕ လာပါလိမ့္မယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြဟာလဲ နည္းနည္းလာျပီး ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ အားလံုးအကုန္ စင္ၾကယ္ သြားၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ဘာ၀နာမယ ဉာဏ္နဲ႔လုပ္မွသာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။


တရားအမည္တပ္ျပီး ပါးစပ္နဲ႔ ၀တ္ျပဳေနရုံနဲ႔ေတာ့ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္ အခ်ဳပ္အေႏွာင္ေတြေတာင္ ျဖစ္ႏုိင္ပါေသးတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးျပီး အနိစၥကို လက္ေတြ႕ ခံစားႏုိင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးရဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳနဲ႔ ကိုယ္က နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္မျပဳႏုိင္ပါဘူး။ စိတ္အားတက္ေစရုံေလာက္ လမ္းျပေပးရုံေလာက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။


မိတ္ေဆြတုိ႔က မိမိတုိ႔ကိုယ္တုိင္ မိမိတုိ႔ကိုယ္ေတြ႕အသိဉာဏ္ကို ပြားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား တရားအားထုတ္ ပြားမ်ားတာဟာ ျမတ္စြာဘုရား တစ္ပါးတည္းကိုသာ နိဗၺာန္ မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏုိင္စြမ္းရွိပါတယ္။ တျခားဘယ္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကိုမွ နိဗၺာန္ကို မပို႔စြမ္းႏုိင္ပါဘူး။ လူတုိင္း လူတုိင္းဟာ ကိုယ္တုိင္ တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္ဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားေဟာတာကို ယံုၾကည္ေနရုံ တရားေဟာတာကို နားလည္ေနရုံနဲ႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္မျပဳ ႏုိင္ေသးပါဘူး။


ဒါေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ကိုယ္တုိင္ တရားကို လက္ေတြ႕သိရွိ ခံစားႏုိင္ရန္အတြက္ မိတ္ေဆြတုိ႔ တရားစခင္း၀င္ တရားထုိင္ တရားအားထုတ္ဖို႔ သြားေရာက္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေႏွာက္အသိဉာဏ္နဲ႔ သိဖုိ႔၊ ဘုရားရွိခိုးဖုိ႔၊ တရားနာဖုိ႔ တရားေဆြးေႏြးဖို႔ဆုိရင္ အေပၚယံစိတ္ ႏွစ္သိမ့္မူကိုေတာ့ ရနုိင္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြတုိ႔ တရားစခန္းကို သြားၾက လာၾကတာဟာ အေပၚယံ စိတ္ႏွစ္သိမ့္မူအတြက္သာ မဟုတ္ပဲ မိမိတုိ႔ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ေတြ႕ လက္ေတြ႕တရားကို သိရွိိဖုိ႔ တကယ္အက်ိဳးေက်းဇူး ျဖစ္ဖုိ႔ရာအတြက္ လာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕