Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Sunday, 29 April 2012

ဝသုေျႏၵရီ ရွိရဲ႕လား

ဝသုေျႏၵရီ ရွိရဲ႕လား

မၾကာေသးမီက ေရႊတိဂံု ဘုရားသမိုင္းကို ရုပ္ျမင္သံၾကားတြင္ ႏွစ္ရက္ခြဲ၍ ျပသသြားရာ၊ ျပဇာတ္အျဖစ္ တင္ဆက္စဥ္က အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ မၾကည့္ရႈလိုက္ရသူမ်ား၊ တစ္ခဲနက္အားေပး ၾကည့္ရႈၾကပါသည္။ ဆက္တင္အခမ္းအနား အျပင္အဆင္ အဝတ္အစားမ်ား ေတာက္ေျပာင္ ခမ္းနားပါသည္။ နာမည္ေက်ာ္ မင္းသား မင္းသမီးမ်ားကို တစုတေဝးတည္း ၾကည့္ရႈရသည့္အတြက္ ေက်နပ္ၾကပါသည္။ ဦးေဆာင္စီစဥ္သူမ်ားမွာ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာ ဒါရိုက္တာႀကီး ဦးသုခ ဆိုသည့္အတြက္ ဘုရင့္ပုဆိုး ပိုးခ်ည္းပဲဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုပုဆိုးတြင္ ပိုးေပါက္ကေလး အနည္းငယ္ကို ျမင္မိသျဖင့္ အျပစ္ရွာသည္ဟု မယူဆဘဲ ေျပာခြင့္ ျပဳေစလိုပါသည္။
တင္ဆက္ပံုႏွင့္ သရုပ္ေဆာင္မ်ား၏ အမူအရာ စသည္တို႔ကို မေဝဖန္လိုပါ။

တတ္ႏိုင္သမွ်ထဲမွ အေကာင္းဆံုး လုပ္ေဆာင္သြားၾကသည္ ဟုသာ ယူဆပါသည္။ ဗုဒၶဝင္ျဖစ္စဥ္ကို ျပသရာ၌၊ လြဲေခ်ာ္ေနေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ကိုမွ်သာ (အနည္းငယ္ အေရးႀကီးသည္ ထင္သျဖင့္) ေထာက္ျပလိုပါသည္။ မာရ္နတ္ကို ေအာင္ျမင္ခန္းတြင္ ဘုရားရွင္၏ ပလႅင္ေတာ္ကို လုုယူရန္ ေရာက္ရွိလာေသာ မာရ္နတ္ႏွင့္ သူ႔စစ္သည္ေတြကို ဝသုေျႏၵရီ ေခၚ ေျမေစာင့္နတ္သမီးက သူ႔ဆံပင္ကို ေရညွစ္ခ်ကာ၊ ဆံညွစ္ေရတြင္ ေမ်ာပါပ်က္စီးေစျခင္းျဖင့္ ရွင္းလင္းဖယ္ရွားပံုကို ျပခဲ့ပါသည္။ ထိုအခန္းတြင္ ဝသုေျႏၵရီ နတ္သမီးအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္ေသာ နႏၵာလိႈင္မွာ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ ေၾကာ္ျငာရိုက္ေနသလိုပင္ လွပပါသည္။ အက်ည္းတန္ေနေသာ အခ်က္က ျဖစ္ရပ္မွန္တြင္ ဝသုေျႏၵရီ နတ္သမီးဟူ၍ တကယ္ရွိမေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

မာရ္နတ္ေရာက္လာေသာအခါ သူ႔အရွိန္အဝါမွာ ႀကီးမားလြန္းသျဖင့္ ဘုရားရွင္အပါးတြင္ ခစားေနၾကေသာ သိၾကားမင္း၊ ျဗဟၼာမင္းမ်ားပင္  ေၾကာက္ရြံ႕ကာ ထြက္ေျပးကုန္ၾကသျဖင့္ ေဗာဓိပင္ေအာက္တြင္ ဘုရားရွင္တစ္ပါးတည္းသာ က်န္ရစ္ေတာ္ မူခဲ့ပါသည္။ ေျမေစာင့္နတ္မွ်သာျဖစ္ေသာ ဝသုေျႏၵရီ နတ္သမီး၊ အနားပင္ သီဝံ့မည္ မထင္ပါ။ မာရ္နတ္ကို ရင္ဆိုင္သူမွာ ဘုရားရွင္တစ္ပါး တည္းသာျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားရွင္သည္ သူ႔ဘဝ အဆက္ဆက္က  ျဖည့္ဆည္းေတာ္မူခဲ့ေသာ သူ႔ပါရမီေတာ္ေတြကို  ေဖာ္ညႊန္းကာ ေျမျပင္ကို သူ႔ယာလက္ျဖင့္ ညႊန္၍ သစၥာျပုေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ႏွစ္သိန္းေလးေသာင္း အထုရွိေသာ ပထဝီေျမႀကီးသည္ အိုးထိန္းစက္ကဲ့သို ျခာျခာလည္ တုန္လႈပ္သျဖင့္ မာရ္နတ္ႏွင့္ သူ႔စစ္သည္မ်ား  ေဆာက္တည္ရာမရျဖစ္ကာ အကြဲကြဲ အျပားျပား ၿပိဳထြက္ေျပးၾက ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ဝသုေျႏၵရီ နတ္သမီးေပၚကာ ဆံပင္ေရညွစ္ခ်သည္ဆိုသည္မွာ တစ္ဆင့္စကား တစ္ဆင့္နား အရပ္ေျပာ ဇာတ္ေျပာမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶဝင္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ခိုင္မာ ကိုးကားေလာက္ေသာ မည္သည့္ စာအုပ္ စာတန္းမွာမွ မပါပါ။ (ႏုယဥ္၏ ကေလးမ်ားအဖို႔ ဗုဒၶဝင္ စာအုပ္ထဲတြင္ပင္ မပါပါ။) ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ ဗုဒၶဝင္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ခိုင္မာကိုးကားေလာက္ေသာ က်မ္းႀကီးက်မ္းခိုင္မ်ား ရွိေနပါသည္။ ထိုစာ အုပ္မ်ားမွာ မရွားပါးလွပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေစာဆံုးေပၚခဲ့သည္ဆိုေသာ “ပထမ ငါးခုန္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး” ၏ မဟာဗုဒၶဝင္ ဝတၳဳေတာ္ႀကီး ႏွစ္တြဲကို မၾကာေသးမီ ႏွစ္မ်ားကမွ သာသနာေရးဦးစီးဌာနမွ ျပန္လည္ထုတ္ေဝထားပါသည္။ အထင္ရွား အေက်ာ္ၾကားဆံုး ဗုဒၶဝင္စာအုပ္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အိမ္တိုင္း တစ္အိမ္တြင္ တစ္အုပ္ ရွိတတ္သည့္ “က်ီးသည္းေလးထပ္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး” ၏ ဇိနတၱပကာသနီက်မ္းကိုလည္း ဘုရားေစ်းတြင္ အခ်ိန္မေရြး အလြယ္တကူ ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ပါသည္။ ဘာသာေရး စာအုပ္မ်ား ထုတ္ေဝရာ၌ ဟံသာဝတီ၊ ပညာ့အလင္း စေသာ စာေပတိုက္ႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ပင္၊ အစဥ္အလာႀကီးခဲ့ေသာ သုဓမၼဝတီ ပံုႏွိပ္တိုက္မွ ထုတ္ေဝသည့္ “သုဓမၼဝတီ ဗုဒၶဝင္” က်မ္းလည္း ရွိပါသည္။ အျပည့္ဆံုစံုး၊ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုးဟု ဆိုႏိုင္ေသာ တိပိဋက ဆရာေတာ္ ဦးဝိစိတၱသာရဘိဝံသ၏ မဟာဗုဒၶဝင္ က်မ္းခုႏွစ္က်မ္းတြဲ (ရွစ္အုပ္) လည္း ရွိေနပါသည္။ ထုိစာအုပ္မ်ားတြင္ ဝသုေျႏၵရီ နတ္သမီးကို မေတြ႕ရပါ။
မခိုင္မာေသာ အရပ္ေျပာ စကားမ်ားေၾကာင့္ ဗုဒၶတြင္ လြဲမွားစြာ တြင္က်ယ္ေနေသာ အခ်က္မ်ား ရွိပါသည္။ ဥပမာ-- ဘုရားရွင္ေရွ႕တြင္ ပဥၥသႋခ နတ္သားက မေလ်ာ့မတင္း ေစာင္းႀကိဳးညွင္းကာ လာေရာက္တီးခတ္ျပမွ ဘုရားရွင္သည္ အျမင္မွန္ရကာ ဘုရားအျဖစ္သို႔  ေရာက္ေတာ္မူသည္ ဆိုေသာ အေျပာ အေရးမ်ိုး ျဖစ္ပါသည္။ (ထိုအခ်က္မွာ ဘယ္ခိုင္မာေသာ ဗုဒၶဝင္က်မ္းမ်ားတြင္မွ မပါပါ။) ပဥၥသႋခ နတ္သားကို ဇန္းတင္ကာ ကျပေသာ ဇာတ္ပံုျပင္မ်ားမွ ထိုအယူအဆ ျပန္႔ပြားလာဟန္တူပါသည္။ ပဥၥသႋခ နတ္သား လမ္းညႊန္မွ အေလာင္းေတာ္သည္ ဘုရားျဖစ္ရမည္ဆိုလွ်င္ သူကိုယ္တိုင္ ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမာၻတစ္သိန္း ျဖည့္ဆည္းေတာ္မူခဲ့ေသာ ပါရမီေတာ္ ေတြကို အမိႈက္ပံု သြားလႊင့္ပစ္ဖို႔သာ ရွိပါသည္။ မည္သူ႔ကိုမွ ထိခိုက္နစ္နာေစလိုေသာ စိတ္မရွိပါ။ အရပ္စကား၊ ဇာတ္စကားျဖင့္ ဗုဒၶဝင္ကို အလြဲလြဲ အမွားမွား သိေနေသာ၊ သာမန္လူမ်ား အေကာက္အယူ မလြဲၾကေစရန္ ေစတနာမွန္ျဖင့္ တင္ျပလိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
သစၥာနီ (သႏၱာရသလြင္ျပင္ - ၂၊ ပထမအႀကိမ္၊ ၂၀၀၄ မတ္)
လူဗိုလ္ဟူသည္

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕