ေနာင္တရတယ္ ဆိုတဲ့စကားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ လြယ္လြယ္ကူကူ ႏႈတ္ကထုတ္ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။
ေနာင္တ ဆိုတဲစကားလံုးေလးကို တစ္ပုဒ္ခ်င္းခြဲၿပီး ၾကည့္ရင္
ေနာင္=အခြင့္အေရးအခ်ိန္အခါ ေက်ာ္လြန္သြားၿပီးတဲ့ ေနာင္အခါက်မွ၊ တ=ဆံုးရႈံးသြားၿပီးတဲ့
အခြင့္အေရးအခ်ိန္အခါေတြကို ျပန္လည္ၿပီး တမ္းတရျခင္း လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
ေနာင္တရၿပီဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အခြင့္အေရးတစ္ခုခု အက်ဳိးတရား
တစ္ခုခုကို လက္လႊတ္ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရၿပီး ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ဆံုး႐ႈံးသြားၿပီးတဲ့ အခြင့္အေရး အက်ဳိးတရားေတြကို ျပန္လည္ရယူဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ေနာင္တအတြက္ ျပင္ဆင္ခြင့္ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိပါဘူး။
တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေျပာၾကပါတယ္ ေနာင္တရတယ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ
အခ်ိန္မွီပါေသးတယ္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ႏိုင္ပါေသးတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ လက္လႊတ္သြားခဲ့ရၿပီးတဲ့
အခြင့္အေရးနဲ႔ အက်ဳိးတရားေတြဆိုတာ ေနာက္တစ္ခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီကို ျပန္မေရာက္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခါ ေတြ႕ရတဲ့ အခြင့္အေရး အက်ဳိးတရားဆိုတာက ေနာက္ထပ္တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
လက္လႊတ္ဆံုး႐ႈံးၿပီးတဲ့ အခြင့္အေရးအက်ဳိးတရားေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ေရွးပညာရွိေတြကေတာ့ ေနာင္တတရားဟာ ဘယ္ေတာ့မွ မေကာင္းဘူး၊
ေနာင္တတရားနဲ႔ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ခြင့္ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိဘူးလို႔ မိန္႔ဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။
မိမိကိုယ္ကိုခ်စ္ရင္ ေစာေစာကတည္းက ေနာင္တမျဖစ္ရေအာင္
ေနထိုင္က်င့္သံုး တတ္ဖို႔ လမ္းညႊန္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။
ေနာင္တျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာျပေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။
ခုကၽြန္ေတာ္မွတ္သားမိတဲ့ ေနာင္တျဖစ္စရာအေၾကာင္း ဆယ္ပါးကို ဒီမွာတင္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။
ဘုရားေဟာတဲ့ (ဇနသႏၶဇာတ္ေတာ္)ထဲက အေၾကာင္းတရားေတြပါ။
၁။ ငယ္စဥ္က ပညာမရွာခဲ့ျခင္း
ပညာရွာေဖြသင္ယူရမယ့္အခ်ိန္မွာ ပညာမရွာမိခဲ့ရင္ ေနာင္အသက္အရြယ္ႀကီးလို႔
အသက္ေမြးမႈ ပင္ပန္းတဲ့အခါ ဆင္းရဲတဲ့အခါ ''ငါငယ္ငယ္က အသက္ေမြးမႈပညာ တစ္ခုခုမွ
မသင္ယူမိခဲ့ေလျခင္း'' ဆိုၿပီး ေနာင္တျဖစ္ရတတ္ပါတယ္။
၂။ ဥစၥာပစၥည္းရွာေဖြႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ မရွာေဖြ, ရွာေဖြေသာ္လည္း မစုေဆာင္းခဲ့မိျခင္း
ဥစၥာပစၥည္းဆိုတာ အရြယ္ေကာင္းစဥ္မွာပဲ ရွာေဖြစုေဆာင္းလို႔အဆင္ေျပပါတယ္။
အသက္အရြယ္ႀကီးရင္ အဆင္မေျပေတာ့ပါဘူး။ ရွာေဖြႏိုင္တဲ့အရြယ္မွာ ရွာေတာ့ရွာၿပီး
မစုမေဆာင္းတတ္ခဲ့ရင္ အသက္ႀကီးေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္တတ္ပါတယ္။
ဒီအခါ ''ရွာႏိုင္ေဖြႏိုင္တုန္းမွာ မစုေဆာင္းမိခဲ့ေလျခင္း'' ဆိုၿပီး ေနာင္တပူပန္ရတတ္ပါတယ္။
၃။ ခ်စ္သူခင္သူတို႔ၾကား အခ်စ္ပ်က္ေအာင္ ဂံုးတိုက္စကားေျပာဆိုခဲ့မိျခင္း (ပိသုဏဝါစာ)
၄။ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း(ပါဏာတိပါတ)
၅။ သူတပါးသားမယားျပစ္မွားလြန္က်ဴးျခင္း (ကာေမသုမိစၧာစာရ)
အမွတ္ (၃-၄-၅) ဒီသံုးပါးကေတာ့ အကုသိုလ္ဒုစ႐ိုက္ေခၚတဲ့ တရားေတြပါပဲ။
အထူးေရွာင္ၾကဥ္ထိုက္တဲ့ တရားေတြျဖစ္ပါတယ္။
မိမိရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို က်ဆင္းဆုတ္ယုတ္ေစတတ္တဲ့ တရားမ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္
ေနာင္အခါ ဒီအျပဳအမူေတြကို ျပန္ေတြးမိတဲ့အခါ ေနာင္တပူပန္ျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။
၆။ လွဴဒါန္းေပးကမ္းႏိုင္ေသာ အင္အားရွိလ်က္ မလွဴဒါန္းမေပးကမ္းခဲ့ျခင္း
ဘဝသံသရာအေရးအတြက္ အာ႐ုံျပဳမိတဲ့အခ်ိန္မွာ(သို႔မဟုတ္)ဘဝသံသရာခရီးလမ္းကို
ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔ရာ ေနာက္ဆံုးေသရာေညာင္ေစာင္းလဲေလ်ာင္းရတဲ့အခါ
‘ငါလွဴႏိုင္တဲ့အင္အား ရွိပါလ်က္နဲ႔ မလွဴမိခဲ့ေလျခင္း၊ သံသရာမွာ
အားကိုးေထာက္တည္ရာတရားကို မျပဳမိခဲ့ေလျခင္း’လို႔ ေနာင္တပူပန္ျဖစ္ရတတ္ပါတယ္။
၇။ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးႏိုင္ပါလ်က္ မိဘမ်ားကို မျပဳစုမလုပ္ေကၽြးခဲ့ျခင္း
မိဘႏွစ္ပါးဟာ အႀကီးမားဆံုးေက်းဇူးရွင္ေတြပါ။
ထိုေက်းဇူးရွင္တို႔ရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကြးကို ျပန္လည္မေပးမဆပ္ မိဘမ်ားကို ေမ့ေလ်ာ့ထားခဲ့ရင္
ေနာင္မိဘမ်ားမရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္ (သို႔) မိမိကိုယ္တိုင္ သားသမီးမ်ားရဲ႕
ပစ္ပယ္ျခင္းကို ခံရတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာင္တပူပန္ရတတ္ပါတယ္။
၈။ မိဘဆရာစသည္တို႔၏ ဆံုးမစကားမ်ားကို မနာယူ/မနာခံခဲ့ျခင္း
၉။ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္း (မိတ္ေဆြေကာင္း)တို႔ထံ နည္းခံမွတ္သားမျပဳခဲ့ျခင္း
ဒီႏွစ္ပါးကေတာ့ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ဒုကၡေတြ႕ရတဲ့အခါ
‘ခလုတ္ထိမွ အမိတ’ဆိုသလို မိမိကို သြန္သင္ဆံုးမေျပာျပခဲ့ၾကတဲ့
မိဘ ဆရာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ႕ဂုဏ္ကို သတိရၿပီး ‘ငါ မနာခံ မိခဲ့ေလျခင္း’ဆိုၿပီး
ေနာင္တပူပန္ျဖစ္ရတတ္ပါတယ္။
၁၀။ က်င့္ထိုက္ေသာ သီလစသည့္ အက်င့္ျမတ္မ်ားကို မက်င့္ခဲ့ျခင္း
ဒီတရားကလဲ သံသရာခရီးအတြက္ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေရာက္တဲ့အခါ
‘ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ေတြကို ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၿပီး ေနထိုင္က်င့္သံုးသင့္ပါရက္နဲ႔
မက်င့္ခဲ့မိေလျခင္း’လို႔ ေနာင္သံသရာအေရးကို ေတြးမိၿပီး ေနာင္တရတတ္ပါတယ္။
ဒီတရားဆယ္ပါးေၾကာင့္ ေနာင္တရၿပီဆိုတဲ့အခ်ိန္ဟာ
ေတာ္ေတာ္ကေလးအခ်ိန္ေႏွာင္းေနတတ္ပါၿပီ။ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာလဲ
မလြယ္ကူေတာ့ပါဘူး။
ယခုဘဝ ေနာက္ဘဝႏွစ္ခုလံုးမွာလဲ ေနာင္တရွင္ေတြရဲ႕ ခ်မ္းသာဖို႔အေရးဟာ ေတြးဝံ့စရာမရွိပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ေတြ႕ျမင္ခြင့္ရတဲ့ (ဒိ႒သဟာယ)ျမင္ေတြ႕မရတဲ့
(အဒိ႒သဟာယ)သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းတို႔ကို ေနာင္တကင္းစင္ၿပီး ေျဖာင့္ျဖဴးတဲ့
ဘဝလမ္းခရီးကို ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာဆႏၵအရင္းခံၿပီး
ေနာင္တျဖစ္ေစေၾကာင္း တရားဆယ္ပါးကိုု ထုတ္ေဖာ္တင္ျပေပးရျခင္းပါတယ္။
No comments:
Post a Comment