ကမၼနိယာမ -ကမၼအဓိပၸါယ္ ႏွင့္ အႏွစ္သာရ
ကံဆိုသည္မွာ ကမၼဟူေသာ ပါဠိမွဆင္းသက္လာေသာျမန္မာေဝါဟာရျဖစ္သည္။
ကမၼ ( ကရ္မ ဟုအသံထြက္ရြတ္ဆိုရပါမည္) ဆိုသည္ ျပဳလုပ္မႈပင္ ျဖစ္သည္၊ အမွန္တြင္ က်မ္းဂန္နည္းက် ေျပာရလွ်င္ တစ္စံုတစ္ခုကို ကိုယ္ျဖင့္ျပဳလုပ္မႈ (ကာယက)ံ၊ ႏႈတ္ျဖင့္ေျပာဆိုမႈ ( ဝစီကံ) ၊စိတ္ျဖင့္ႀကံစည္မႈ ( မေနာကံ ) တခုခုျဖင့္ ္ျပဳလုပ္ေသာအခါ စိတ္တြင္ေပၚလာေသာ ”ေစတနာ” ေစတသိတ္ ကိုဆိုသည္။
ေကာင္းေသာအလုပ္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းေသာအလုပ္ျဖစ္ေစ ေစတနာေစတသိက္သည္ အာရုံအေပၚမွာ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ေခါင္းေဆာင္ျပဳကာ အျခားေသာေစတသိတ္မ်ားကိုလည္း တိုက္တြန္းစည္းရုံး ေဆာင္ရြက္ ေစသည္။အမ်ားေခၚေဝၚေနေသာ ကံဆိုသည္မွာ အလုပ္တခုျပဳလုပ္ရာတြင္ လူတစ္ဦး၏ စိတ္အတြင္း၌ေပၚ ေပါက္လာေသာေစတနာ ေစတသိက္ ကေလးသာျဖစ္ေပသည္။
ကမၼနိယာမ အားလံုး နားမလည္က စိတ္မပ်က္ရ
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ဆရာသင္ျပလမ္းညႊန္မႈကို မခံယူရဘဲ သဗၺညဳတဘုရားရွင္ျဖစ္ေတာ္မူမည့္ ညသန္းေခါင္ယံကာလ တြင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထူးျခားလွစြာေသာ အသိဥာဏ္ထူးျဖင့္ ကံႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးအရာခပ္သိမ္းကို သိျမင္နားလည္ခဲ့ေပသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ဧတဒဂ္ရ အေတာ္ဆံုးတပည့္သာဝကမ်ားသည္ပင္ ကံႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးအလံုးစံုကို သိျမင္နားလည္ဘို ့ရန္ စြမ္းႏိုင္ျခင္းမရွိၾကေပ။
ထို ့ေၾကာင့္ကံႏွင့္ပတ္သက္သမွ် အလံုးစံု နားမလည္က စိတ္မပ်က္သင့္ေပ။
ကမၼနိယာမ
ဗုဒၶဘာသာတြင္အေျခခံက်ေသာ အယူအဆမွာ ကမၼနိယာမ ျဖစ္သည္။ ေကာင္းေသာအလုပ္ေစတနာကံ သည္ေကာင္းက်ိဳးေပး၍ မေကာင္းမႈေစတနာကံသည္ မေကာင္းက်ိဳးေပးမည္ ဟူေသာသဘာဝနိယာမကို ကမၼနိယာမဟုေခၚဆိုအပ္ေပသည္။
ကံ၏စြမ္းရည္-သတၱိ
ရုပ္ ႏွင့္ နာမ္တို ့သည္ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္၍ခ်က္ခ်င္းခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနၾကသည္။
ထို ့ေၾကာင့္နာမ္တရားဟူေသာေစတနာ ေစတသိက္သည္ ျဖစ္ေပၚကာခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၾက၏၊ သို ့ေသာ္ တျခားနာမ္ေစတသိတ္ မ်ားႏွင့္ မတူေသာအခ်က္မွာ ထိုေစတနာေစတသိက္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေသာအခါ စြမ္းရည္သတၱိဓါတ္မ်ားက်န္ရစ္ခဲ့သည္။
ထိုစြမ္းရည္သတၱိဓါတ္ကို ဘယ္ေနရာတြင္သိမ္းထားလိုက္သည္ကို မသိႏိုင္ မေျပာႏိုင္၊ သို ့ေသာ္အက်ိဳးေပးရန္ အခြင့္သာလာေသာအခါ ထိုကံေစတနာ၏ စြမ္းရည္သတၱိ သည္ အက်ိဳးအျဖစ္ေပၚေပါက္လာေတာ့သည္။ ေကာင္းေသာေစတနာကံသည္ ေကာင္းက်ိဳးေပး၍ မေကာင္းေစတနာကံသည္ မေကာင္းက်ိဳးရေစသည္။
ကံထိုက္ေသာ ေစတနာ
ျပဳလုပ္မႈအရာတြင္ ေစတနာေစတသိတ္ သည္သာလိုရင္းပဓာဏျဖစ္သည္။ ေစတနာပါရွိမွသာလွ်င္အထ ေျမာက္ကံေျမာက္သည္။
ဥပမာ- မိမိလမ္းေလ်ာက္သြားေသာ္ ေျခဖဝါးေအာက္တြင္ ဖိမိ၍အသက္ေသသြားၾကရေသာ ပိုးေကာင္ ေပါင္းမ်ားစြာရွိေသာ္လည္း ေသေစလိုေသာ ေစတနာႏွင့္သတ္ျခင္းမဟုတ္၍ ပါဏာတိပါတ အသက္သတ္ျခင္း
ကံမေျမာက္၊သို ့ေသာ္ျခင္တေကာင္ထဲကို ေသေစလိုေသာေစတနာျဖင့္ သတ္လိုက္၍ေသသြားေသာ္ ပါဏာတိပါတသူမ်ားအသက္သတ္ျခင္းကံထိုက္သြားသည္။
ထို ့ေၾကာင့္ ” ေစတနာဟံ ဘိကၡေဝ ကမၼံ ဝဒါမိ” = ေစတနာကို ကံဟု ငါဘုရားေဟာေတာ္မူ၏ ဟုျမတ္စြာ ဘုရားေဟာၾကားခဲ့သည္။
ကံ၏သေဘာသည္ သိမ္ေမြ ့၏၊ အင္အားသတၱိလည္းၾကီးမားသည္။ ကမၻာမ်ားစြာျခားေသာ္လည္းအေၾကာင္း တိုက္ဆိုင္လာေသာအခါ ထိုကံမ်ိဳးေစ့မွ အက်ိဳးေပးသျဖင့္ ပ႒ာန္းေဒသနာအရ ” နာနာကၡဏိကကံ” ဟုေခၚသည္။
အဘိဓမၼာအရေျပာရလွ်င္ ဝီထိစိတ္အစဥ္တြင္ ၂၉ ပါးေသာေဇာစိတ္တို ့၌ယွဥ္သည့္ ေစတနာသာလွ်င္ ေနာင္ဘဝ အတြက္အက်ိဳးေပးႏိုင္စြမ္းရွိေသာ ကံသတၱိျဖစ္သည္။ ထိုေဇာစိတ္မ်ားသည္ ပုထုဇဥ္၊ အရိယာအားေလ်ာ္စြာ
ေဇာစိတ္( ၅၅ ) ပါးမွ ေလာကီကုသိုလ္ေဇာ (၁၇ ) ပါး - ( မဟာကုသိုလ္ ၈ပါး ႏွင့္ မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ ၉ ပါး)
ႏွင့္ အကုသိုလ္ေဇာ (၁၂) ပါး ေပါင္း ၂၉ ပါးသည္သာ ကံဆိုေသာ ေစတနာျဖစ္ေစသည္။
အမွားဝါဒ ပယ္လိုက္ၾက
ကံသက္သက္ယံုေသာအမွား ဝါဒ
ကံတခုတည္းကိုသာ လံုးလံုးယံုကာ မေကာင္းလည္းကံ၊ ေကာင္းလည္းကံ ဟုအတိတ္ကံကိုသာလံုးဝပံုခ် လွ်င္လည္းဒိ႒ိအယူမွားပင္ ( ပုေဗၺကတေဟတုဒိ႒ိ)
အတိတ္ကံတခုတည္းကိုသာ အားကိုးကာ ပစၥဳပၸန္ ကံ၊ ဥာဏ္၊ ဝီရိယတို ့ကို လ်စ္လ်ဳရႈလိုက္ပါကမိမိကိုယ္
ကိုအားကိုး လိုစိတ္မရွိေတာ့ဘဲအတိတ္၏ကံအျပစ္မ်ားဟုသာဆိုေနရာ၏။ ကံကိုယံု၍ ဆူးပံုမနင္းသင့္၊
က်ားရဲရာ ၾကမၼာမယိုးသာ ဟူေသာစကားပံုမ်ားရွိခဲ့သည္၊ အယူမွားက (သို ့) ကံအေၾကာင္းကိုနားမလည္
လွ်င္ လူေကာင္းကို လူဆိုးလူညံ့ဟု၊ လူဆိုးကို လူေတာ္လူေကာင္းဟု ထင္ေယာင္မွားသြားတတ္သည္။
ဖန္ဆင္းရွင္ယံုေသာ အမွားဝါဒ
သတၱဝါေတြေတြ ့ၾကံဳေနရသည့္ ခံစားမႈအားလံုးသည္ အစိုးရေသာ တန္ခိုးရွင္ ( creater ) ကဖန္ဆင္း ထား၍သာျဖစ္သည္ဟုယူဆ ယံုၾကည္လွ်င္ ဒိ႒ိအယူမွားပင္ ( ဣႆနိမၼာန ဝါဒ)
ဖန္ဆင္းရွင္ တန္ခိုးရွင္သည္ သတၱဝါမ်ား ကို မတူေအာင္အဘယ္ေၾကာင့္ဖန္ဆင္းရသနည္းဟုမေတြးေတာ့၊
မိမိကိုသူ ့အသက္သတ္ေသာသူ၊ သူ ့ဥစၥာခိုးသူမ်ား ျဖစ္ေအာင္အဘယ္ေၾကာင့္ ဖန္ဆင္းရသနည္းဟုမစဥ္း စားေတာ့။ခ်မ္းသာသူႏွင့္ဆင္းရဲသူ အဘယ္ေၾကာင့္ကြဲျပား၍ ဖန္ဆင္းရသနည္းဟုမေမးခ်င္ေတာ့၊ တန္ခိုးရွင္၏ဖန္ဆင္းမႈတခုတည္းကိုယံုၾကည္စြဲမွတ္ထားသူသည္ အမႈတခုကို ေကာင္းသည္၊ မေကာင္းသည္၊
ျပဳသင့္ သည္ မျပဳသင့္သည္ မစဥ္းစား ဥာဏ္ႏွင့္ ဝီရိယကို မသံုးေတာ့ေခ်။ ဖန္ဆင္းရွင္ အလိုအတိုင္းဟုသာ
သတိလက္လြတ္မေကာင္းမႈ မွန္သမွ် ဆက္လုပ္ေနမည္သာ။
က်ိဳးေၾကာင္း မဲ ့ယံုေသာ အမွားဝါဒ
သတၱဝါမ်ား ေတြ ့ႀကံဳခံစားေနရေသာ ဆင္းရဲမႈ၊ ခ်မ္းသာမႈအားလံုးသည္ အေၾကာင္းအေထာက္ အပံ့ မရွိဘဲ
သူ ့အလိုလို ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ယံုၾကည္ေသာ ဒိ႒ိအယူမွား ( အေဟတု အပၸစၥယ - ဝါဒ)
အယူမွန္မွ ကံေကာင္းရ ၊ ကံ၊ဥာဏ္၊ဝီရိယ ယံုလိုက္ၾက။
ေကာင္းကံလုပ္လွ်င္- ေကာင္းက်ိဳးေပးမည္။
မေကာင္းကံလုပ္လွ်င္ - မေကာင္းက်ိဳးေပးမည္။
ကံအေၾကာင္းကို သိလိုလွ်င္ ကမၼနိယာမကို သိရမည္။
ကံ၏အက်ိဳးကို ယံု၊ ဥာဏ္ျဖင့္ ခ်င့္ခ်ိန္၊ ေကာင္းကံျဖစ္ေအာင္ ဝီရိယစိုက္၊
မင္းေၾကာင့္၊ မင္းအျပစ္၊ မင္းအမွား ဟုသာေျပာတတ္ၾကသည္၊
အမွန္စင္စစ္ ကိုယ့္အျပစ္ ဝိပါက္ ကံဆိုးမ်ားသာ၊
ဆိုးကံႀကံဳက သူတစ္ပါး အျပစ္မတင္ရ ၊ အမွန္စင္စစ္ ကိုယ့္အျပစ္
ကံဆိုသည္ အက်ိဳးေပးတတ္သည့္အရာဟုနားလည္ထားပါက ကံဆုိးႀကံဳက သူတစ္ပါးကို အျပစ္ပံုခ် ေနစရာ
မလို။ ဤဘဝဆင္းရဲရျခင္း၊ အဆိုးကံႏွင့္သာႀကံဳေနရျခင္း၊ အရႈံးႏွင့္သာရင္ဆိုင္ေနရျခင္း၊ ေရာဂါေဝဒနာ
ဆိုးမ်ားခံစားေနရျခင္းသည္ အမွန္စင္စစ္ လြန္ခဲ့ေသာအခ်ိန္မ်ားက မိမိသာျပဳခဲ့မိေသာ ကံေစတနာအဆိုး
မ်ားေၾကာင့္ပင္။ အမွန္စင္စစ္ မိမိအျပစ္မ်ားသာ၊
ေကာင္းမႈလုပ္ေသာ္လည္း ဘာေၾကာင့္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ရသလဲဟူ၍ ေမးခြန္းမ်ားစြာ ထုတ္တတ္ၾကသည္။
ယခုဘဝတြင္ ေကာင္းမႈမ်ားလုပ္ေနေသာ္လည္း အကုသိုလ္ဆိုးကံဆိုးမ်ားႏွင့္သာၾကံဳေတြ ့ေနရသူသည္
္အတိတ္က ဝိပါက္ကံဆိုးမ်ားအလွည့္က်ေနခ်ိန္ေၾကာင့္ဟုေျဖရမည္။
မေကာင္းမႈလုပ္ေသာ္လည္း ဘာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာေအာင္ျမင္မႈေတြ ရေနရသလဲဟုေမးေသာ္
ယခုအခ်ိန္ အကုသိုလ္အလုပ္မ်ားျဖင့္အသက္ေမြးမႈျပဳေနေသာ္လည္း အတိတ္ကံေကာင္း၏အက်ိုးက
ရေနခ်ိန္ေၾကာင့္ ယခုခ်မ္းသာေနေသးသည္ဟု ယံုရမည္။ယခုလုပ္ေနေသာ မေကာင္းမႈတို ့၏အက်ိဳး
ေပးခ်ိန္ ေရာက္လာေသာ္ မေကာင္းမႈကံဆိုးမ်ားႀကံဳရမည္မွာ မလြဲပင္။
ကံေကာင္းခ်င္လွ်င္
ကံေကာင္းခ်င္သည္ဟု ေအာ္ဟစ္ကာ ဆုေတာင္းေနရုံႏွင့္မရ။
ကံေကာင္းေအာင္ ဘယ္သို ့လုပ္ရမည္ကို ဥာဏ္ျဖင့္စဥ္းစားကာေကာင္းကံကို ဝီရိယသံုးကာၾကိဳးစားပါ။
ဥပမာ- ေတာင္ေပၚသို ့တက္ခ်င္လွ်င္ တက္ခ်င္သည္ဟု ဟစ္ေအာ္ငိုေကြ်းေန၍ ေတာင္ေပၚသို ့မေရာက္။
ဥာဏ္ျဖင့္ သက္သာေသာလမ္းကို ေရြးကာ ဝီရိယအားထုတ္ၿပီး ေတာင္ေပၚသို ့တက္ရေပမည္။
ကံ၏အက်ိဳးေပးပံုေလ့လာလွ်င္ ပို၍အျမင္မွန္လာေပမည္။
ကံကိုယံုၾကည္ရမည္။ကံအက်ိဳးေပးကိုယံုၾကည္ရမည္။ ကံက်ိဳး၊ ဥာဏ္က်ိဳးမ်ားကို ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲျခားျမင္တတ္သည့္ မွန္ေသာအယူရွိရမည္။
ကံေစတနာ အက်ိဳးေပးပံု ဥပမာ
ေန + ေရ + ေျမ တို ့ေထာက္ပန္ ့မႈေၾကာင့္ သရက္သီးမ်ားသီးရသည္။
သရက္ပင္တြင္အသီးမသီးခင္ၾကည့္ၾကစို ့၊ အသီးေတြကို အဘယ္အရပ္တြင္သိမ္းဆည္းထားသည္ကို မေျပာႏိုင္၊
ေနေရာင္၊စိုထိုင္းမႈ၊ ေရအစရွိသည့္ အေျခအေနမ်ား ေပါင္းဆံုမိၾကေသာအခါ သရက္သီးမ်ား သီးပြင့္လာၾကသည္။
ထိုနည္းအတိုင္းပင္ မိမိျပဳလုပ္သမွ် ကံေစတနာသည္ ေနာင္ကာလတြင္ အက်ိဳးတရားမ်ား ေပးမည္ဟု ယံုၾကည္လက္ခံ ထားရမည္။
ဖန္ဆင္းရွင္သည္ ကံသာလွ်င္
ငယ္ရြယ္စဥ္ေသဆံုးျခင္း အသက္ႀကီးမွေသဆံုးျခင္း
အသက္တိုျခင္း၊ အသက္ရွည္ျခင္း၊
(သူတပါးအသက္သတ္ခဲ့၊ၾကမ္းၾကဳတ္ရက္စက္ ၊ ေသြးစြန္းလက္မ်ားကအသက္တို၍ နဲက အသက္ရွည္ရသည္။)
က်မ္းမာရျခင္း ေရာဂါမ်ားျခင္း
အနာေရာဂါမ်ားျခင္း၊ နည္းျခင္း၊
(သတၱဝါမ်ားကိုညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ ရက္စက္မႈမ်ားမ်ားခဲ့လွ်င္ အနာေရာဂါမ်ား၍ မမ်ားခဲ့လွ်င္က်မ္းမာ၏။)
ရုပ္ေခ်ာသူ ရုပ္ဆိုးသူ
အဆင္းေခ်ာလွသူ၊ ရုပ္ဆိုးသူျဖစ္ရျခင္း၊
(အမ်က္ေဒါသ မၾကီးက ေမတၱာစိတ္အားမ်ားခဲ့က ေခ်ာလွရသလို အမ်က္ေဒါသမ်ား စိတ္တိုစိတ္မခ်မ္း
သာမႈမ်ားသူရုပ္ဆိုးရေပသည္၊)
ဆင္းရဲျခင္း ခ်မ္းသာျခင္း
ခ်မ္းသာျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္း၊
(ရဟန္း၊သူေတာ္ေကာင္း ကိုအစားအစာ၊ အဝတ္အထည္၊ ယာဥ္ရထားေပးလႈခဲ့မႈေၾကာင့္ ခ်မ္းသာရ၊
မေပးလႈခဲ့သူ ဆင္းရဲရ၏)
အမ်ိဳးျမင့္သူ အမ်ိုဳးညံ့သူ
အမ်ိဳးညံ ့ျခင္း၊ အမ်ိဳးျမတ္ျခင္း၊
(ခက္ထန္မာနၾကီးမားက အမ်ိဳးညံ့ရာေမြးဖြားကာ မာန္မာနမၾကီး ရုိေသသူကိုရုိေသတတ္သူ
အမ်ိဳးျမတ္ ဘဝေမြးဖြားရ၏)
ဥာဏ္ေကာင္းသူ ဥာဏ္ထိုင္းသူ
ဥာဏ္ထိုင္းျခင္း ၊ ဥာဏ္ေကာင္းျခင္း၊
(ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ားထံ မသိသည္မ်ား ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္၊ အျပစ္ရွိ၊ အျပစ္မရွိတရားမ်ား၊ ျပဳသင့္
မျပဳသင့္အရာမ်ားကို ေလ့လာခ်ည္းကပ္ ေမးျမန္းစံုစမ္းမႈမျပဳခဲ့က ဥာဏ္ထိုင္းရ၊ျပဳခဲ့က ဥာဏ္ေကာင္းရ၏)
ကံေကာင္းလိုလွ်င္ ကံကိုျပင္ ဖန္ဆင္းရွင္သည္ ကံသာလွ်င္
မိမိဘဝသံသရာတြင္ သုခႏွင့္ ဒုကၡကို စံစား ခံစားဘို ့ရာ မိမိတစ္ဦးတည္းသာလွ်င္ တာဝန္ရွိသည္ကို
နားလည္လာပါက---မေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကိုေရွာင္ကာ---- ေကာင္းမႈမွန္သမွ်ေဆာင္ေစရန္ ၾကိဳးစားရ
ေပမည္၊
မိမိ၏အနာဂတ္ ေကာင္းမြန္ေရးအတြက္ မိမိသည္သာစြမ္းေဆာင္ရွင္။ မိမိတစ္ဦးတည္းသာ ဖန္ဆင္းရွင္ျဖစ္
ေတာ့သည္။ သူတစ္ပါး မည္သူ အျခားသူတစ္ဦးဦးကိုမွ မွီခိုအားထားအားျပဳစရာမလိုေၾကာင္းသိလာရသည္။
ကမၼနိယာမသေဘာတရားကို သိရွိနားလည္လာသူသည္ မိမိဘဝကို မိမိကိုယ္တိုင္ ေရးဆြဲႏုိင္၊ ပံုသြင္းႏိုင္စြမ္းရွိ
လာမည္။
ကံအက်ိဳးေပး ကာလ ၃ ပါး
ယခုမ်က္ေမွာက္ဘဝ တြင္ အက်ိဳးေပးေသာကံ
ေနာက္ဒုတိယဘဝ တြင္ အက်ိဳးေပးေသာကံ
ေနာက္ တတိယဘဝမွစ၍ သံသရာမွလြတ္ေျမာက္သြားေသာကာလအထိ အက်ိဳးေပးတတ္ေသာ ကံ
ကံကို ဥာဏ္ျဖင့္ျပင္
ကိေလသာမွန္သမွ်သည္ ကံကိုျဖစ္ေစသည္။ ဥာဏ္ရွိက ဥာဏ္ကိုသံုးက ကံကိုျပတ္ေစသည္။
ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ မ်ားကို ျဖစ္ေစမည့္ကံေစတနာမွန္သမွ်ကို မေနာထဲမွာဥာဏ္ ထဲ ့ထဲ့သံုး၍
( သမာဒိ႒ိဥာဏ္) ျဖင့္ ကံကိုျဖတ္ျဖတ္သြားရမည္။
ေစတနာေကာင္းမွ ကံေကာင္းမည္။ ေစတနာဆိုးက ကံဆိုးေပမည္။ ေစတနာမြဲလွ်င္ ကံမြဲေပမည္။
မည္သို ့ဥာဏ္ျဖင့္ျဖတ္ရမည္နည္း။
ျမင္လွ်င္ျမင္သည္ဟု၊ ၾကားလွ်င္ၾကားသည္၊ နံလွ်င္နံသည္၊ စားလွ်င္စားသည္၊ ထိလွ်င္ထိသည္၊
ေတြးလွ်င္ ေတြးသည္ ဟု မေနာထဲတြင္ဥာဏ္ျဖင့္ သိသိေနျခင္းသည္ ကိေလသာဒုကၡမ်ားကို မွန္ကန္ေသာ
အသိရွိလိုက္တိုင္း ပယ္၍ပယ္၍ ေနေနျခင္းမည္၏၊ ထိုသို ့သိတိုင္းသိတိုင္း မွတ္တိုင္းမွတ္တိုင္း မွတ္စရာ၊
သိစရာရုပ္ကတမ်ိဳး၊ မွတ္သိေနသည့္နာမ္က တမ်ိဳးျဖင့္ ဒီရုပ္၊ ဒီနာမ္ ဒီႏွစ္ခုသာရွိပါလားဟု ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္
ျဖင့္ ရွင္းရွင္းသိလာမည္။
ဥာဏ္ျဖင့္ရႈမွတ္ဖန္မ်ားလာေသာအခါ သမာဓိအားေကာင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် ဤရုပ္ ဤစိတ္ မ်က္စိ
တမွိတ္္ခန္ ့မွာ တရိပ္ရိပ္ႏွင့္ျဖစ္ျဖစ္ၿပီး တခဏခ်င္း ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားသည္ကို ဥာဏ္ယွဥ္ကာ
ျမင္ေအာင္သိ၊ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ တတ္ လာမည္။ မၿမဲျခင္းကို သိေနေသာဥာဏ္မရရေအာင္ အသိကို
သတိႏွင့္ယူၾကရမည္။
ကိုယ္ထဲ စိတ္ထဲတြင္ အခံရခက္မႈမ်ား ပိုပိုသိသိလာေလ ဥာဏ္ျဖင့္ဤသည္ကားဒုကၡမ်ားပါတကား ဟု
သိျမင္တတ္ရမည္။
မွတ္သိသမွ် ရုပ္နာမ္မ်ားသည္ ငါမပိုင္၊ငါ့အလိုအတိုင္းမျဖစ္ၾက၊ သူ ့သေဘာအတိုင္းသူ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကပါ
ကလား ဟုဥာဏ္ျဖင့္ သိသိလိုက္ျခင္းသည္ ကိေလသာမဝင္ ငါစြဲ ဒိ႒ိစြဲ ျပဳတ္မည့္လမ္းစဥ္ပင္။
အတိုခ်ဳန္းေျပာရလွ်င္ ဝိပႆနာဥာဏ္ျဖစ္ေသာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ႏုပႆနာဥာဏ္မ်ားျဖင့္ ေနေနျခင္း
သည္ ကံကို ဥာဏ္ျဖင့္ျဖတ္ေနျခင္းပင္။
အခ်ိန္ေကာင္းကို ကုသိုလ္ျဖစ္ဘို ့အသံုးခ်
ယခုရရွိေနေသာ အခ်ိန္ေကာင္း၊ ဘဝေကာင္း၊ ကာလေကာင္းတြင္ အေကာင္းဆံုးက်င့္စဥ္မ်ားကိုက်င့္ေန
ျခင္း၊ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန မျခံရံေသာ ကုသိုလ္ကာယကံ၊ ကုသိုလ္ဝစီကံ၊ ကုသိုလ္မေနာကံမ်ား
သဒါၶ တရားရွိေသာအခါ ျပဳလုပ္အားထုတ္ေနျခင္းသည္ ကံမဦးခင္ ဥာဏ္ဦးေနျခင္းပင္၊
ကံေကာင္းခ်င္ေသာေၾကာင့္ ကံကိုျပင္သည္ေတာ့လက္ခံပါၿပီ၊
အဘယ္ေၾကာင့္ ေကာင္းကံကိုပါ ဥာဏ္ျဖင့္ ျဖတ္ရမည္နည္း၊
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားေၾကာင့္ ေနာက္ဘဝ ေကာင္းေသာ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼဘဝရခ်င္ေသးသည္။ ပါရမီ
ျဖည့္ဆဲဲပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မေကာင္းေသာ အကုသိုလ္ေစတနာကံမ်ားကို ေရွာင္ကာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ
လုပ္တို္င္းလုပ္တို္င္း ဥာဏ္ျဖင့္ယွဥ္ထားရမည္။
ကံျပဳလုပ္ေနသမွ် အိုနာေသ ထပ္ရအံုးမည္။ ၃၁ ဘံုတြင္ ဒုကၡပင္လယ္ေဝရေပအံုးမည္။
အဘိဓမၼာအရေျပာရလွ်င္ မဟာကုသိုလ္စိတ္မ်ား ၊ မဟဂၢဳတ္စိတ္မ်ား စ်ာန္စိတ္မ်ားျဖင့္ေနျခင္းသည္
ေကာင္းေပသည္။သို ့ေသာ္ ခႏၶာရျခင္းသည္ ဆင္းရဲျခင္းပင္။ ဒုကၡကိုေတာင္းေနျခင္းပင္။
သံသရာမလြတ္သမွ် ဒုကၡ
ဒုကၡခႏၶာကို မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ေတာင္းတခ်င္ရသနည္း၊
ဒုကၡခႏၶာကို သုခထင္ေနသူမ်ား၊ ဒုကၡခႏၶာကိုဒုကၡဟုမသိသူမ်ားအတြက္ ဘဝကိုေတာင့္တေနေနအံုးမည္သာ၊
ခေလးအသိမွ်သာရွိေသးသူ၊ နားေလးေနေသးသူ၊ပါရမီအခြင့္လမ္း အမိမဖမ္းခ်င္ေသးသူ၊ ကိေလသာကို
အေဖာ္လုပ္ကာ သုႆန္ေပါင္းမ်ားစြာသြားခ်င္ေနသူဟုသာယူဆ၍ မသိသူေက်ာ္သြား၊ သိသူေဖာ္စားဟုူ
ေသာ စကားအရ ဘုရား၏ အဆံုးအမ တရားမ်ားအနားမွာရွိေနပါလ်က္ မျမင္သူ၊ မၾကားသူ၊ မသိသူမ်ား
မျဖစ္ေစရန္ၾကိဳးစားသင့္သည္။
အရိယာတို ့သြားေသာလမ္းႏွင့္ျပဳေသာကံ
အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ စူဠေသာတပန္မ်ား၊ ကလ်ာဏပုထုစဥ္မ်ားသည္ မိမိအတြက္ေရာ သူတပါး
အတြက္ပါ သံေဝဂဥာဏ္၊ တရားအသိ ဝိပႆနာအသိမ်ား လူအားလံုးတြင္ကိန္းၾကေစရန္ ဘုရားစကား
တရားမ်ားကို ဆက္၍ဆက္၍ ေလ့လာသင္ယူ မွတ္သားကာ က်င့္ရင္းႀကံရင္း အားထုတ္ရင္း၊ ေျပာရင္း
ေဟာရင္းေရွ ့ဆက္၍ သာ တေၾကာင္းတည္းေသာ မဂၢင္လမ္းသို ့ေလ်ာက္ၾကေစရန္ တိုက္တြန္းေနမည္သာ။
ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္၊ ကိုယ့္ကံကိုယ္ေရး၊ သံသရာ့ေဘးမွ လြတ္ေအာင္ေျပး
သူေတာ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္က ေကာင္းေသာမဂၢင္လမ္းကိုသာအခ်င္းခ်င္းကူညီအားေပးတိုက္တြန္းၾကရ
မည္သာ ။
သင္သည္သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ခဲ့ေသာ္ သူေတာ္မေကာင္းမ်ားေတြ ့က တတ္ႏိုင္သမွ်လမ္းညႊန္ျပေပးကာ တရား
စကား လက္မခံ မိမိအားရန္ ျပဳေျပာဆိုမႈလုပ္လာလွ်င္ ဆိတ္ဆိတ္ေန သည္းၿငီးခံ၍ အခြင့္သာကဆက္ေဟာ
ၾကရင္းေနေနရမည္၊
ကိုယ့္ပိုင္ဥစၥာသည္ မိမိျပဳေသာကံသည္သာ။
ထိုကံသည္သာ သံသရာသို ့လိုက္မည္ဆိုသည့္အတြက္ေၾကာင့္ မိမိကံကို မိမိျပင္၊ အသိဥာဏ္ျဖင့္ယွဥ္။
ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္၊ ကိုယ့္ကံကိုယ္ေရး၊ သံသရာေဘးမွ ေျပးထြက္မရေသးခင္ တရားကို ဥာဏ္ႏွင့္
သာဆင္ျခင္ ေနၾကေပေတာ့၊
ကံကိုဥာဏ္ျဖင့္ျဖတ္ေနသူမ်ား - အရိယာပုဂၢိဳလ္ ၄ ဦး
ေသာတပန္၊ သကဒါဂမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟန္းတာဟူေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္ ၄ ဦးတို ့သည္ ဤဘဝတြင္ ဤ
ဒုကၡခႏၶာႀကီးကို အသံုးခ်ကာ ကံေစတနာကို အကုသိုလ္ဘက္မေရာက္ေအာင္၊ ကိေလသာမ်ားဝင္ခြင့္
မရေလ ေအာင္ ဥာဏ္ျဖင့္အသိကို ဥာဏ္ယွဥ္ထားကာ ကံျဖတ္ေနသူမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
ရဟန္းတာပုဂၢိဳလ္ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊မေနာကံမ်ားကို မေနာဥာဏ္ျဖင့္ အၿပီးပယ္သတ္ျဖတ္ထားသူျဖစ္
သည္။ကိေလသာမ်ားဝင္ခြင့္မရေတာ့ေခ်။ ကိေလသာအားလံုး၊ သံေယာဇဥ္အားလံုး၊ အာသေဝါ
အားလံုး ကုန္ဆံုးေအာင္ ပယ္သတ္ ထားႏိုင္သူျဖစ္သည္။
အနာဂမ္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ထို ့အတူပင္ မေနာတြင္ဥာဏ္စိုက္ကာထား၍ ေဒါသကို အၿပီးတိုင္ပယ္သတ္ထား
သူ ျဖစ္သည္။
သကဒါဂမ္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ကာမရာဂစိတ္မ်ားနဲသထက္နဲေစရန္ သမာဒိ႒ိဥာဏ္ကို မေနာတြင္ဆင္ျခင္ကာ
ကိေလသာ ေၾကာင့္ျဖစ္မည့္အကုသိုလ္ကံမ်ားကို ပယ္သတ္ေနသူျဖစ္သည္။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္သည္ သမာဒိ႒ိဥာဏ္ကို မေနာဥာဏ္အျဖစ္ဆင္ျခင္ကာ ကိေလသာအကုသိုလ္ေၾကာင့္
အပယ္ေရာက္ရမည့္ ကာယကံ၊ဝစီကံ၊မေနာကံမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ေနသူျဖစ္သည္။
သိ-ပယ္-ဆိုက္-ပြား၊ သိပြားပယ္ဆိုက္
သမာဒိ႒ိဥာဏ္ကို ကာယဥာဏ္၊ ဝစီဥာဏ္၊ မေနာဥာဏ္ထဲတြင္ အသိျဖင့္အၿမဲထည့္ထား ပြားမ်ားက်င့္သံုး
ပါက သမုဒယဆိုေသာ ဒုကၡခႏၶာျဖစ္ေၾကာင္းကို ပယ္ရာမည္၏၊ ဤသည္ကို ဝိဇၹာဥာဏ္၊ ပညာဥာဏ္
ရသည္ဟုဆိုသည္။ထိုဥာဏ္ေၾကာင့္ကိေလသာမွလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းသိျခင္းကို ပညာဝိမုတၱိ၊ သမာဓိျဖင့္
ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ကို စိတၱဝိမုတၱိ၊ ဟုဆိုသည္။
မေကာင္းကံ ဒုစရုိက္ေရွာင္ ေကာင္းကံ သုစရုိက္ေဆာင္
ဒုစရုိက္ ၁၀ ပါး
ကာယကံဒုစရုိက္ ၃ ပါး
၁
|
ပါဏာတိပါတ
|
သူမ်ားအသက္ကိုသတ္ျခင္း၊
|
ေဒါသစိတ္
|
၂
|
အဒိႏၷာဒါန
|
သူ ့ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္း၊
|
ေလာဘ+ေဒါသ
|
၃
|
ကာေမသုမိစၦာစာရ
|
မိမိမပိုင္ေသာ ဝတၳဳကာမတို ့၌ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္က်ဳးလြန္ျခင္း၊
|
ေလာဘစိတ္
|
ဝစီကံ ဒုစရုိက္ ၄ ပါး
၄
|
မုသာဝါဒ
|
လိမ္ညာေျပာဆိုျခင္း
|
ေလာဘ+ေဒါသ
|
၅
|
ပိသုဏဝါစာ
|
ကုန္းတိုက္စကားေျပာဆိုျခင္း၊
|
ေလာဘ+ေဒါသ
|
၆
|
ဖရုသဝါစာ
|
ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာတိုင္းထြာ ဆဲျခင္း၊
|
ေဒါသစိတ္
|
၇
|
သမၹပၸလာပဝါစာ
|
အက်ိဳးမရွိ အႏွစ္မရွိ သိမ္ဖ်င္းေသာ စကားကိုေျပာဆိုျခင္း၊
|
ေလာဘ+ေဒါသ
|
သူရာေမရယ မဇၨပၸမာဒ႒ာနာ = မူးရစ္ေစတတ္ေသာ ေသရည္ကိုေသာက္စားျခင္း
မေနာကံ ဒုစရုိက္၃ ပါး
၈
|
အဘိဇၥ်ာ
|
သူတပါး၏စည္းစိမ္ကို မတရားရယူလိုမႈ၊
|
ေလာဘစိတ္
|
၉
|
ဗ်ာပါဒ
|
သူတစ္ပါးပ်က္စီးေသေၾကရန္ ႀကံစည္မႈ၊
|
ေဒါသစိတ္
|
၁၀
|
မိစၦာဒိ႒ိ
|
အယူမွားမႈ၊
|
ေလာဘစိတ္
|
(သုစရုိက္ ၁၀ ပါး)
ဒုစရုိက္ ၁၀ ပါးကို ဝိရတိ ေရွာင္ၾကဥ္လွ်င္ သုစရုိက္ ၁၀ ပါးပင္။
ကာယကံ သုစရုိက္ ၃ ပါး
၁
|
ပါဏာတိပါတဝိရတိ
|
သူမ်ားအသက္ကိုသတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
|
သီလသိကၡာ
|
၂
|
အဒိႏၷာဒါနဝိရတိ
|
သူ ့ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္းမွ
ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
|
သီလသိကၡာ
|
၃
|
ကာေမသုမိစၦာစာရဝိရတိ
|
မိမိမပိုင္ေသာ ဝတၳဳကာမတို ့၌
မွားယြင္းေဖာက္ျပန္က်ဳးလြန္ျခင္း
မွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
|
သီလသိကၡာ
|
ဝစီကံ သုစရုိက္ ၄ ပါး
၄
|
မုသာဝါဒဝိရတိ
|
လိမ္ညာေျပာဆိုျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
|
သီလသိကၡာ
|
၅
|
ပိသုဏဝါစာဝိရတိ
|
ကုန္းတိုက္ေျပာဆိုျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
|
သီလသိကၡာ
|
၆
|
ဖရုသဝါစာဝိရတိ
|
ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာဆဲျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
|
သီလသိကၡာ
|
၇
|
သမၹပၸလာပဝါစာဝိရတိ
|
အက်ိဳးမရွိ အႏွစ္မရွိ သိမ္ဖ်င္းေသာ စကားကိုေျပာဆိုျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
|
သီလသိကၡာ
|
မေနာကံ သုစရုိက္ ၃ ပါး
၈
|
အနဘိဇၥ်ာ
|
သူတပါး၏စည္းစိမ္ကို မတ ရားရယူလိုမႈမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
|
သမာဓိသိကၡာ(အေလာဘ)
|
၉
|
အဗ်ာပါဒ
|
သူတစ္ပါးပ်က္စီးေသေၾကရန္ ႀကံစည္မႈ မွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း
|
သမာဓိသိကၡာ (အေဒါသ)
|
၁၀
|
သမာဒိ႒ိ
|
အယူမွန္ျခင္း၊
|
ပညာသိကၡာ (အေမာဟ)
|
ပုညၾကိယ ဝတၳဳ (၁၀) ပါး
အက်ဥ္းခ်ံဴးရင္ ဒါန၊သီလ၊ဘာဝနာ ၃မ်ိဳးသာ။
ဒါနတြင္ ၃ မ်ိဴး
(၁) ဒါန= မိမိ၏ပစၥည္းဥစၥာကို လႈဒန္းေပးကမ္းမႈ၊
(၂)ပတၱိဒါန= မိမိရေသာ ကုသိုလ္ကို အမွ်ေပးေဝမႈ၊
(၃)ပတၱာႏုေမာဒန=သူတပါးေပးေဝေသာ ကုသိုလ္ကို ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚမႈ၊
သီလ တြင္ ၃ မ်ိဴး
(၄) သီလ= ၅ ပါး၊၈ ပါး၊၁၀ ပါး စေသာ သီလတို ့ကို ေဆာက္တည္မႈ၊
(၅) အပစာယန= အသက္၊သိကၡာ၊ဂုဏ္ၾကီးျမင့္ေသာသူတို ့အား ရုိေသမႈ၊
(၆)ေဝယ်ာဝစၥ=ရတနာသံုးပါး၊မိဘဆရာတို့၏အမႈကိစၥမ်ားႏွင့္ကုသိုလ္ေရးကိစၥမ်ားတြင္
ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈ၊
ဘာဝနာ တြင္ ၄ မ်ိဴး
(၇)ဘာဝနာ= သမထ ႏွင့္ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ စီးျဖန္းမႈ၊
(၈) ဓမၼႆဝန=သူေတာ္ေကာင္းတရားကိုနာၾကားျခင္း၊
(၉)ဓမၼေဒသနာ=လာဘ္လာဘကို မငဲ့ဘဲ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ေဟာၾကားမႈ၊
(၁၀) ဒိ႒ိဇုကမၼ= အယူေျဖာင့္မွန္စြာ ယူမႈ၊
No comments:
Post a Comment