၁) အယူသီးေနလို႔လား…
. . . ၂) အခါေကာင္းေစာင့္ၿပီးလုပ္ရမွေတာ့ ဒီေခတ္ဒီကာလ သူတစ္ပါး ေနာက္…က်န္ရစ္႐ံုေပါ့… ၃) ေကာင္းမႈကုသိုလ္လုပ္တာဘဲဗ်ာ…ဘာအခါေရြးစရာလိုလဲ ၊ ေကာင္းတာ လုပ္ေနတဲ့သူ တစ္ေယာက္အတြက္…လုပ္သမွ်အခ်ိန္တိုင္း အခါေကာင္းေပါ့… ၄) လုပ္စရာရွိ သြက္သြက္လုပ္…အခ်ိန္ေတြ…အခါေတြ…ေစာင့္မေနနဲ႔… ဒီီေခတ္မွာ ဒီအယူအဆ မရွိသင့္ဘူး… |
လူသားအားလံုးသည္ အိပ္မက္ မက္ျမင္ႏိုင္ေသာ ဓာတ္တခုရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာအခါတြင္ ေဗဒင္၊ နကၡတ္ မဂၤလာအခါေပးျခင္း မက်ေရာက္လင့္ကစား အိပ္မက္ေကာင္းျမင္မက္ျခင္း၊ နိမိတ္ေကာင္း ရရွိျခင္း ၾကံဳေလေသာ္…ဤကား ေဆာင္ရြက္ရန္ အခါ က်ေရာက္ၿပီဟူ၍ ယူကာ မဆုတ္မနစ္ က်ိဳးပမ္း၍ ေအာင္ျမင္ျခင္း သာဓကမ်ားစြာရွိပါသည္။
အရွင္ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ ဘုရားေလာင္းဘဝ သိဒၶမင္းသားအေနမွ ဒုကၠစရိယာကို ေျခာက္ႏွစ္ၾကာေအာင္ က်င့္ၾကံ ေတာ္မူခဲ့သည္။ လူတို႔၏ သကၠရာဇ္ ၁ဝ၃ခုႏွစ္ ကဆုန္လဆန္း တစ္ဆယ့္ေလးရက္ အဂၤါေန႔ညဥ့္တြင္ အိပ္မက္ႀကီးငါးပါးကို ျမင္မက္ေတာ္မူသည္။
၁) ယူဇနာ ၅ဝဝ ရွိေသာ ဟိမဝႏၲာေတာင္ႀကီးကို ေခါင္းအံုးလ်က္ အေရွ႕-အေနာက္ မဟာသမုဒၶရာအေပၚတြင္ လက္ေတာ္ကို ထားၿပီေသာ္၊ ေျခေတာ္အစံုကို ေတာင္သမုဒၶရာ၌ ဆန္႔ထားၿပီး စက္ေတာ္ေခၚရသည္ဟု ျမင္မက္၏။
၂) နီျမန္းေသာ အဆင္းရွိသည့္ ျမက္သည္ ခ်က္ေတာ္မွ ေဖာက္၍၊ အဆံုးမရွိေအာင္ ျမင့္လွ်က္ တက္သည္ဟု ျမင္မက္၏။
၃) ျဖဴေသာ အဆင္းရွိသည့္ ပိုးမ်ိဳးတို႔သည္ ေျခေတာ္မွ ပုဆစ္တိုင္ေအာင္လႊမ္း၍ တက္သည္ဟုျမင္မက္၏။
၄) အတူးတူးေသာ ငွက္အေပါင္းတို႔သည္အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွ လာကုန္ၿပီးလွ်င္ ေျခေတာ္ရင္း၌ သက္ဆင္းက်ေရာက္ကုန္ေသာ္ အလံုးစံု အျဖဴခ်ည္းသာျဖစ္သည္ဟု ျမင္မက္ျခင္း။
၅) ႀကီးျပင္းလွစြာေသာ မစင္ေတာင္ထက္သို႔ တက္၍ စႀကၤန္ၾကြသြားေသာ္လည္း မစင္ေပက်ံကပ္ၿငိျခင္းမရွိသည္ကို ျမင္မက္ျခင္း။
ဤငါးပါးေသာ အိပ္မက္က္ို႔ကို ျမင္မက္ေလေသာအခါ ဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္မွာ
''ငါသည္ ယေန႔ပင္စတင္ ဘုရားျဖစ္ေပအံ့''ဟု ဆံုးျဖတ္ေတာ္ မူေလသည္။
သကၠရာဇ္ ၁ဝ၃-ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ ဗုဒၶဟူးေန႔သည္ အခ်ိန္အခါေကာင္းျဖစ္ေပရာ ဘုရားမျဖစ္သမွ် ငါမထဟူေသာ စိတ္မာန္ဟုန္ႏွင့္ ႀကိဳးပမ္းေလေသာ္ ၄င္းေန႔အကုန္ အ႐ုဏ္တက္သည္ႏွင့္ စန္း ဝိႆခါယွဥ္ခ်ိန္တြင္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူ၍ ေအာင္ျခင္းကို ရေပသည္။
ထိုအခ်င္းအရာကို ပမာထံုး ျပဳေလေသာ္ အိပ္မက္အလို႔သည္ တင္ႀကိဳ၍ ေရွ႕ေျပးျပေသာ နိမိတ္ျဖစ္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္ေပသည္။ ပုဗၺနိမိတ္အားျဖင့္ ျမင္မက္ေသာ အိပ္မက္သည္ ေသခ်ာမုခ်အက်ိဳးေပးသည္။ အခါေပးအိပ္မက္မ်ိဳးဟု ယူဆရမည္ျဖစ္သည္။
အခါေပးအိပ္မက္ဟူသည္မွာ
၁။ တစ္စံုတစ္ရာကိုမွ စြဲလန္းျခင္းမရွိဘဲ ျမင္မက္ျခင္း
၂။ ထိတ္လန္႔ျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျမင္မက္ျခင္း
၃။ ျမင္ဘူး၊ ၾကားဘူးသည္ကို စြဲလမ္း၍ ျမင္မက္ျခင္း
၄။ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာမႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျမင္မက္ျခင္း
၅။ ဝမ္းနည္း ေၾကကြဲျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျမင္မက္ျခင္း
၆။ ဥတုရာသီေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပူျခင္း၊ ေအးျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး၏ ေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္ ျမင္မက္ျခင္းဟူ၍…
အိပ္မက္ ျမင္မက္ျခင္းအေၾကာင္း (၆) ပါးရွိကုန္၏။
၄င္းတို႔အနက္မွ အမွတ္စဥ္ (၁) ျဖစ္ေသာ တစ္စံုတစ္ရာကိုမွ် စြဲလန္းျခင္းမရွိေသာအိပ္မက္မ်ိဳးသည္ ပုပၸနိမိတ္ကို ေဆာင္၍ ထူးျခားစြာ အခါေကာင္းအခ်ိန္ ေကာင္းအျဖစ္ နိမိတ္ယူကာ အက်ိဳးရွိေအာင္ သံုးစြဲရမည္ျဖစ္သည္။
အိပ္မက္မွ သိသင့္ေသာ အခ်ိန္အခါ(၅) မ်ိဳးရွိပါသည္။
၁။ ညဥ့္၏ ပထမယံတြင္ ျမင္မက္ေသာအိပ္မက္သည္ လပိုင္း၊ ႏွစ္ပိုင္းအတြင္း အက်ိဳးျဖစ္၏။
၂။ ဒုတိယံတြင္ ျမင္မက္ေသာအိပ္မက္သည္ (၆) လအတြင္း အက်ိဳး၊ အျပစ္ေပး၏။
၃။ တတိယညဥ့္ယံတြင္ ျမင္မက္ေသာ အိပ္မက္သည္ (၃) လအတြင္း အက်ိဳးျဖစ္၏။
၄။ စတုတၳညဥ့္ယံတြင္ ျမင္မက္ေသာအိပ္ မက္သည္ တစ္လအတြင္း အက်ိဳးေပး၏။
၅။ အ႐ုဏ္တက္ဆဲဆဲ ျမင္မက္ေသာအိပ္မက္ သည္ကား ေနာက္ေန႔မွစ၍ (၁ဝ) ရက္အတြင္း အက်ိဳးေပး၏။
ဤသို႔ အိပ္မက္ ျမင္မက္ေသာအခ်ိန္ႏွင့္ ၄င္း၏ အက်ိဳးေပးမႈ အခ်ိန္ကာလ ကို ခြဲျခားေပးထားသည္ကို ''သုဝိနာဓ်က်မ္း''တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ စာေပက်မ္းဂံ၏ အလိုအားျဖင့္ .....
ညဥ့္ယံ၏ ပထမယံႏွင့္ မဇၩိမယံမ်ားတြင္ ျမင္မက္ေသာ အိပ္မက္သည္ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးမေပး။ လင္းအားႀကီး အ႐ုဏ္တက္ဆဲဆဲကာလတြင္ မက္ျမင္ေသာအိပ္မက္မ်ိဳးသည္သာ နိမိတ္ေကာက္ယူေပ၊ အက်ိဳးအျပစ္ ေဝဖန္ျခင္း ျပဳအပ္သည္ဟူ၍ ဆို၏။
ထို႔ေၾကာင့္ လင္းအားႀကီးတြင္ စတင္မက္ျမင္ေသာ အိပ္မက္ကို နိမိတ္ယူ၍ (၁ဝ) ရက္အတြင္း ေဆာင္ရြက္က အခါေကာင္းမိသည္
ဟု ဆိုရပါအံုးမည္။ ထို ့အျပင္္ ေန႔အလိုက္ျမင္မက္ေသာ အိပ္မက္အလိုက္ မည္သူ႔အတြက္ဆိုေသာ အယူအဆရွိကလည္း ရွိပါေသးသည္။
၁) တနဂၤေႏြတြင္ ျမင္မက္မူ ဇနီးမယားအတြက္
၂) တနလၤာေန႔တြင္ျမင္မက္ေသာ္ ေဆြမ်ိဳးအတြက္
၃) အဂၤါေန႔တြင္ျမင္မက္မူ မိမိအတြက္
၄) ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ျမင္မက္မူ အေဆြခင္ပြန္းအတြက္
၅) ၾကာသပေတးေန႔တြင္ ျမင္မက္မူ ဆရာသမားႏွင့္ အေဆြခင္ပြန္းအတြက္
၆) ေသာၾကာေန႔တြင္ျမင္မက္မူ သားသမီးတပည့္ လက္ေအာက္ငယ္သားအတြက္
၇) စေနေန႔တြင္ျမင္မက္မူ ကိုယ့္အတြက္
ဟူ၍ မွတ္ယူရရန္ ''အကံုရ-ရေသ့'' စီရင္အပ္ေသာ က်မ္းတြင္ ဆိုေရးထား၏။
ထို႔ေၾကာင့္ အိပ္မက္ျမင္မက္ေသာေန႔အလိုက္ မည္သူ႔အတြက္ျဖစ္သည္ကို သိအပ္ေပသည္။ အဂၤါေန႔ႏွင့္ စေနေန႔တြင္ လင္းအားႀကီး၌ ျမင္မက္ေသာ အိပ္မက္နိမိတ္ကို ယူ၍ တစ္စံုတစ္ရာ ေဆာင္ရြက္ရန္အခါမလင့္သင့္ပါ။ ပိုးေလာက္ေကာင္၊ မစင္၊ ေရလိႈင္း၊ မီးေတာက္၊ ေျမြ စသည့္ နိမိတ္ပံုမ်ိဳး ထိုေန႔မ်ားတြင္ မက္ျမင္ေလေသာ္ ခ်က္ျခင္းေန႔မဆိုင္းဘဲ ထီထိုး၍ ထီေပါက္ေသာအခကို အသံုးျပဳၿပီး ဆုႀကီးရသူမ်ားလွေပၿပီ။
အခါေပးျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဝါဒအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ က်မ္းတစ္မ်ိဳးႏွင့္ ေနာက္တစ္မ်ိဳး တူသလို အခ်ိဳ႕ေသာ အခါေပးမႈ အယူအဆတြင္ ဆန္႔က်င္ဘက္မ်ားပင္ ျဖစ္ေပရာ အခါေပး ဆရာမ်ား အေနျဖင့္ က်မ္းအေစာင္ေစာင္ႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းၿပီးမွ အေျခခံခိုင္လံုေသာ က်မ္းကို မူတည္၍ အခ်ိန္အခါကို သတ္မွတ္အခါေပးျခင္းသည္ နည္းလမ္းမွန္ျဖစ္ေပမည္။
၁) အယူသီးေနလို႔လား…
၂) အခါေကာင္းေစာင့္ၿပီးလုပ္ရမွေတာ့ ဒီေခတ္ဒီကာလ သူတစ္ပါး ေနာက္…က်န္ရစ္႐ံုေပါ့…
၃) ေကာင္းမႈကုသိုလ္လုပ္တာဘဲဗ်ာ…ဘာအခါေရြးစရာလိုလဲ ၊ ေကာင္းတာ လုပ္ေနတဲ့သူ တစ္ေယာက္အတြက္…လုပ္သမွ်အခ်ိန္တိုင္း အခါေကာင္းေပါ့…
၄) လုပ္စရာရွိ သြက္သြက္လုပ္…အခ်ိန္ေတြ…အခါေတြ…ေစာင့္မေနနဲ႔… ဒီေခတ္မွာ…ဒီအယူအဆမရွိသင့္ဘူး…
ဟူ၍ ေျပာဆိုၾကေသာ သူမ်ား အေနျဖင့္ကား ကမၻာေက်ာ္သိပၸံပညာရွင္မ်ား အသီးသီး၏ ျဖစ္ရပ္မ်ားထဲမွ အခ်ိဳ ့ေသာ ပုစၧာမ်ားအား အိပ္မက္နိမိတ္ျဖင့္ အေျဖရွာႏိုင္ခဲ့ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားစြာတို ့ကို မ်က္ကြယ္ျပဳေနၾကသူမ်ား သာျဖစ္ပါေၾကာင္း .....
No comments:
Post a Comment