Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Sunday 27 May 2012

နာမည္ေလးနဲ႔ လိုက္ေအာင္ေနမယ္ (အရွင္ဆႏၵာဓိက-ေရႊပါရမီေတာရ)

နာမည္ေလးနဲ႔ လိုက္ေအာင္ေနမယ္ (အရွင္ဆႏၵာဓိက-ေရႊပါရမီေတာရ)
(၁)
ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထပ္ေတာ္တုန္းက ေကာသလတိုင္းရဲ ႔ ေက်းရြာဇနပုဒ္တစ္ခုမွာ " မုတၱာ " ဆိုတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ဦး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ " ၾသဃာတက " ဆိုတဲ့ ဆင္းရဲသား ပုဏၰာတစ္ဦးရဲ ႔ သမီးပါ။ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ မိဘေတြက ခါးကုန္းေနတဲ့ ပုဏၰားတစ္ေယာက္နဲ႔ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေပးတဲ့အတြက္ မႏွစ္သက္သူနဲ႔ ေပါင္းသင္းရတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡကို ခံစားရပါေတာ့တယ္။ ဆန္ဖြပ္တဲ့အလုပ္နဲ႔ အသက္ေမြးရင္း ခါးကုန္းတဲ့ေယာက်္ားနဲ႔ ေပါင္းေနရတဲ့ အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀မွာ လံုး၀မေပ်ာ္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။
ကုန္းကိုကုိနဲ႔ ျပံဳးခ်ိဳခ်ိဳ ဟန္လုပ္မေပါင္းသင္းႏုိင္ေတာ့တဲ့အဆံုး ကုန္းကိုကုိထံ ခြင့္ပန္ျပီး ဘိကၡဳနီမ ၀တ္လိုက္ပါတယ္။ ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ေပမယ့္ စိတ္ေတြက ဟိုဟိုဒီဒီ ပ်ံ ႔လြင့္ေျပးလႊားေနလို႔ သမာဓိမရႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ စိတ္ပ်ံ ႔ လြင့္တုိင္း ကုိယ့္ဘ၀ကုိယ္ ျပန္ေတြးျပီး စိတ္ကုိ ဆံုးမပါတယ္။
" ငါ့ဘ၀ဟာ အကုန္းေတြနဲ႔ ျဖစ္တည္ခဲ့ရတဲ့ဘ၀……..၊ ဆန္ဖြပ္ဖို႔ ၾကိတ္ဆံုထဲ စပါးထည့္ေတာ့လည္း ခါးကုန္းရျပန္တယ္၊ က်ည္ေပြ႔ကုိင္ျပီး စပါးေထာင္းေတာ့လည္း ခါးကုန္းရျပန္တယ္၊ ရတဲ့ ေယာက်္ားကလည္း ခါးကုန္းေနျပန္ေရာ၊ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀မွာ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ခါးကုန္းသံုးမ်ိဳး၊ အကုန္းသံုးကုန္းနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနခဲ့ရတယ္ "
" အခုေတာ့ ငါ ခါးကုန္းသံုးမ်ိဳး၊ အကုန္းသံုးကုန္းကေန လြတ္ေျမာက္ျပီ။ ၾကိတ္ဆံုကုန္း၊ က်ည္ေပြ႔ကုန္း၊ လင္ကုန္း…. အကုန္းသံုးကုန္း ငါ့မွာ မရွိေတာ့ဘူး။ အကုန္းသံုးကုန္းကေန ငါလြတ္ေျမာက္ျပီ၊ အကုန္းေတြနဲ႔ ျပန္ရင္ဆုိင္ရမယ့္ အေတြးေတြ လံုး၀ မေတြးနဲ႔၊ လံုး၀မေတြးနဲ႔၊ ကမၼ႒ာန္းအာရံုမွာပဲ စိတ္ကုိထား "
ကာမဂုဏ္အာရံုေတြမွာ စိတ္ပ်ံ ႔လြင့္ေျပးလႊားတုိင္း " အကုန္းသံုးကုန္းမွ လြတ္ေျမာက္ေနျပီ၊ အကုန္းသံုးကုန္းမွ လြတ္ေျမာက္ေနျပီ " လို႔ အျမဲရြတ္ဆိုရင္း ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္လုိက္တာ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ မုတၱာေထရီ ပဋိသမၻိဒါဉာဏ္ေလးပါးနဲ႔တကြ ရဟႏၲာျဖစ္သြားပါတယ္။
ရဟႏၲာျဖစ္ျပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ " ၾကိတ္ဆံု၊ က်ည္ေပြ႔၊ လင္ေယာက်္ားဆိုတဲ့ အကုန္းသံုးကုန္းက လြတ္ေျမာက္တဲ့အျပင္ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းဆိုတဲ့ အကုန္းသံုးကုန္းကလည္း လြတ္ေျမာက္သြားပါျပီ " လို႔ ျဖည့္စြက္ရြတ္ဆိုလုိက္ပါတယ္။
(၂)
လင္ေယာက်္ားကသာ ခါးကုန္းမေနရင္ အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀မွာ မုတၱာေပ်ာ္ေမြ႔ေနဦးမွာပါ။ ခါးကုန္းတဲ့လင္ေယာက္်ားနဲ႔ ေပါင္းသင္းရျခင္းဆိုတဲ့ " ကံဆိုးျခင္း " က ရဟန္းဘ၀ရရွိျခင္း၊ ရဟႏၲာျဖစ္ျခင္း ဆိုတဲ့ " ကံေကာင္းျခင္း " ေတြကို ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဒါဆို ခါးကုန္းတဲ့ ကိုကုိနဲ႔ ေရစက္ဆံုရတာ ကံေကာင္းလြန္းလို႔ေပါ့။
ကုိယ္မလိုခ်င္တဲ့ ေယာက်္ားမ်ိဳးကုိ ရတုိင္းလည္း ျငီးေငြ႔ျပီး သာသနာ့ေဘာင္၀င္ျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပင္ကုိဓာတ္ခံကိုက ေကာင္းလြန္းလို႔ပါ။ ပင္ကိုဓာတ္ခံကုိက ကာမဂုဏ္အေပၚ မစြဲလမ္းတဲ့ ဓာတ္ခံ၊ တရားဓမၼဘက္ စိတ္ညြတ္တဲ့ ဓာတ္ခံျဖစ္ေနလို႔ ကိုယ္မေပါင္းခ်င္တဲ့ ေယာက္်ားနဲ႔ ေပါင္းရတဲ့အေပၚ ျငီးေငြ႔ျပီး လြတ္ေအာင္ ရုန္းခ်င္တဲ့စိတ္ ျဖစ္သြားတာပါ။
ပင္ကုိဓာတ္ခံသာ မေကာင္းရင္၊ ပင္ကုိဓာတ္ခံကိုက ကာမဂုဏ္အေပၚ စြဲလမ္းတဲ့ ဓာတ္ခံျဖစ္ေနရင္ ဒီတစ္ေယာက္မေကာင္း ေနာက္တစ္ေယာက္ ေျပာင္းမုွာပါပဲ။ ဒီတစ္ေယာက္မခ်စ္ရင္ ေနာက္တစ္ေယာက္၊ ဒီတစ္ေယာက္မၾကိဳက္ရင္ ေနာက္တစ္ေယာက္ ထပ္ရွာမွာပါပဲ။ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မယူျဖစ္ေတာင္ ကြယ္ရာမွာေတာ့ ေဖာက္ျပန္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ကာမဂုဏ္အေပၚ မစြဲလမ္းတဲ့ဓာတ္ခံ (ေနကၡမၼဓာတ္ခံ)နဲ႔ သံသရာက လြတ္ေျမာက္လိုတဲ့ဓာတ္ခံ (နိႆရဏဓာတ္ခံ)သာ အားေကာင္းေနမယ္ဆုိရင္ ၾကံဳလာသမွ် အဆုိးေတြအားလံုးဟာ ကုိယ့္ဘ၀ ေကာင္းဖို႔၊ ကုိယ့္ဘ၀ လြတ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ ျဖစ္လာတာခ်ည္းပါပဲ။ ရုန္းထြက္လြတ္ေျမာက္လုိတဲ့ ဓာတ္ခံသာ စိတ္အခံအျဖစ္နဲ႔ အားေကာင္းစြာ ရွိေနမယ္ဆိုရင္ ၾကံဳလာသမွ် အဆုိးေတြ အားလံုးဟာ ကုိယ့္ဘ၀ ေအးခ်မ္းဖို႔ အတြက္ခ်ည္းပါပဲ။
ဓာတ္ခံေကာင္းရွိသူတစ္ေယာက္အတြက္ မခ်စ္မႏွစ္သက္တဲ့သူနဲ႔ ေပါင္းသင္းရျခင္းဆင္းရဲဟာ ခ်မ္းသာျခင္းရဲ ႔ အေၾကာင္းပါပဲ။ ဒါဆုိရင္ ခ်စ္ႏွစ္သက္တဲ့သူနဲ႔ မေပါင္းသင္းရျခင္း ဆင္းရဲကလည္း ခ်မ္းသာျခင္းရဲ ႔ အေၾကာင္းပဲေပါ့။ ျပီးေတာ့… ကုိယ္ခ်စ္တဲ့သူဆီက ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ခ်စ္စကား၊ ခ်စ္အျပဳအမူ၊ နားလည္ခြင့္လႊတ္မႈ၊ လိုက္ေလ်ာမႈ မရျခင္း ဆင္းရဲကလည္း ရုန္းထြက္လြတ္ေျမာက္ဖို႔ တြန္းအားတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိရင္ ခ်မ္းသာျခင္းရဲ ႔ အေၾကာင္း ျဖစ္ေနျပန္တာပါပဲ။
ကာမအထိအေတြ႔ခ်င္းတူပါလ်က္ မသာယာႏိုင္တာ လူကုိ မခ်စ္လို႔ပါ။ ဒါဆိုရင္….သာယာစရာလို႔ ထင္ရတဲ့အရာတုိင္းဟာ သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ ဘာအရသာမွမရွိဘူး၊ လူကုိခ်စ္မွပဲ အရသာရွိတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားသြားပါတယ္။ လူကိုခ်စ္တဲ့ တဏွာကသာ သူနဲ႔ပတ္သက္သမွ် သာယာမႈကို ေပးစြမ္းႏုိင္တာပါ။ ကုိယ္မခ်စ္တဲ့သူဆီက အခ်စ္ရတာေရာ၊ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့သူဆီက အခ်စ္မရတာေရာဟာ သာယာမႈကို မျဖစ္ေစႏုိင္ပါဘူး။
သာယာမႈကို မခံစားရမွ တပ္မက္မႈကို စြန္႔လႊတ္ႏုိင္မွာပါ။ သာယာမႈကို မခံစားရဖို႔ဆိုတာကလည္း ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာ တဏွာဓာတ္ ရွိမေနမွ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ တဏွာဓာတ္ကို ပယ္သတ္ႏုိင္ရင္၊ သို႔မဟုတ္ ျငိမ္းေအးေအာင္ လုပ္ထားႏုိင္ရင္ သာယာမႈကုိ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
ခ်စ္စရာကိုစြန္႔ဖို႔ထက္ ခ်စ္တဏွာကုိ ပယ္ဖို႔က ပိုအေရးၾကီးပါတယ္။ ခ်စ္တဏွာကုိသာ ပယ္ႏုိင္ရင္ ခ်စ္စရာကို အလိုလို စြန္႔ႏုိင္သြားတာပါပဲ။
(၃)
" ကုန္းရုန္းလုပ္ေနရတယ္ " ဆိုတဲ့ စကားလိုပဲ စား၀တ္ေနေရး၊ ကာမဂုဏ္ေရးအတြက္ ရုန္းကန္လႈပ္ရွား အလုပ္လုပ္ေနရတာဟာ ကုန္းေနရတာပါပဲ။ ကုိယ့္အလုပ္ဟာ ခါးကုန္းျပီး မလုပ္ရလည္း ကုန္းေနရတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အုိနာေသဆိုတဲ့ အကုန္းသံုးကုန္းကေန မလြတ္ေျမာက္ႏုိင္လို႔ေပါ့။
ေျပာမယ့္သာေျပာရတာ.. အလုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကုန္းလုပ္ရတာ မ်ားပါတယ္။ ေစ်းေရာင္းတယ္ဆုိရင္လည္း ေရာင္းမယ့္ပစၥည္း လွမ္းယူရင္ ကုန္းျပီး ယူရတာပဲ။ စားပြဲမွာ အက်အနထိုင္ျပီး စာရင္းအင္းတြက္ခ်က္တဲ့သူကလည္း ကုန္းျပီးတြက္ခ်က္ရတာပါပဲ။ အျမဲမကုန္းရေတာင္ မၾကာမၾကာေတာ့ ကုန္းေနရတာခ်ည္းပါပဲ။
တခ်ိဳ ႔ ကုသိုလ္အလုပ္ေတြကလည္း ကုန္းျပီးလုုပ္ရတာပါ။ ဥပမာ-ေ၀ယ်ာ၀စၥ…၊ ေဆးေၾကာ၊ ဖြပ္ေလွ်ာ္၊ လွည္းက်င္း၊ ေထာင္းထု၊ ထမ္းပုိး……..၊ ကုန္းရတာပါပဲ။ တရားစာေပေရးရင္လည္း ကုန္းေရးရတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကုသိုလ္အလုပ္ေတြ ကုန္းရုန္းလုပ္ေနရတာကိုေတာ့ ကုန္းေနရတယ္လို႔ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အိုနာေသ ဆိုတဲ့ အကုန္းသံုးကုန္းကေန လြတ္ေျမာက္ႏုိင္လို႔ပါ။
(၄)
" မုတၱာ " ဆုိတာ ျမန္မာလို " လြတ္ေျမာက္သူ " လို႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။ မုတၱာေထရီကေတာ့ နာမည္နဲ႔လိုက္ေအာင္ လြတ္ေျမာက္သြားခဲ့ပါျပီ။ ေလာကနယ္ပယ္က အကုန္းအေကာက္ ဒုကၡေတြကေရာ၊ ဓမၼနယ္ပယ္က အကုန္းအေကာက္ဒုကၡေတြကပါ လြတ္ေျမာက္သြားခဲ့ပါျပီ။
" မုတၱာ " ဆုိတဲ့ နာမည္တူ တျခားေထရီမတစ္ပါး ရွိပါေသးတယ္။ သူ႔ကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က " မုတၱာ = လြတ္ေျမာက္သူ၊ မလြတ္ " ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔လိုက္ေအာင္ " ခ်စ္သမီး မုတၱာ (လြတ္ေျမာက္သူ)…၊ ရာဟုဖမ္းျခင္းက လြတ္ေျမာက္တဲ့ လမင္းလို ေယာဂေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ အမ်ားျပည္သူလွဴတဲ့ ဆြမ္းကုိ လြတ္ေျမာက္တဲ့စိတ္နဲ႔ ကိေလသာ ေၾကြးကင္းစြာ ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ပါ " လို႔ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
" ပုဏၰာ = ျပည့္စံုသူ၊ မျပည့္ " ဆိုတ့ဲ ေထရီမကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က နာမည္နဲ႔လိုက္ေအာင္ " ခ်စ္သမီး ပုဏၰာ (ျပည့္စံုသူ)…၊ လဆန္း ၁၅ ရက္ လျပည့္ေန႔မွာ ေပၚထြက္လာတဲ့ လျပည့္၀န္းၾကီးလို ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ ပါးနဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္ ၾကိဳးစားပါ၊ ျပည့္စံုတဲ့ပညာနဲ႔ ေမာဟအေမွာင္ထုကုိ ေဖာက္ခြဲဖ်က္ဆီးလုိက္ပါ " လို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
" ၀ီရာ = ရဲရင့္သူ " ဆိုတဲ့ ေထရီမကုိ " ရဲရင့္ေစတတ္တဲ့ အရိယာမဂ္တရားနဲ႔ ရဲရင့္ေအာင္ ၾကိဳးစားဖုိ႔ " ေဟာၾကားသလို " မိတၱာ = မိတ္ေဆြ " ဆိုတဲ့ ေထရီမကုိ " မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္ " ဖို႔ ၊ " ဘျဒာ = ေကာင္းျမတ္သူ " ဆိုတဲ့ ေထရီမကုိ " ေကာင္းျမတ္တဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာနဲ႔ ေမြ႔ေလ်ာ္ဖို႔ " ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
" သုကၠာ = ျဖဴစင္သူ၊ မျဖဴ " ဆိုတဲ့ ေထရီမကေတာ့ သူ႔ကုိယ္သူ " သုကၠာ (ျဖဴစင္သူ) ဆိုတဲ့ ေထရီမဟာ ျဖဴစင္တဲ့ ေလာကုတၱရာ တရားေတြနဲ႔ ျပည့္စံုပါတယ္၊ တပ္မက္မႈကင္းတယ္၊ စိတ္တည္ၾကည္တယ္၊ စစ္သည္ဗိုလ္ပါနဲ႔ တကြေသာ ကိေလသမာရ္ကုိ ေအာင္ႏုိင္ျပီးျပီျဖစ္လို႔ အဆံုးစြန္ေသာ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ရြက္ေဆာင္ ထားပါတယ္ " လို႔ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာျပပါတယ္။
" မျဖဴ " ဆိုရင္ နာမည္နဲ႔လုိက္ေအာင္ သေဘာျဖဴ၊ မေနာျဖဴ ဖုိ႔ လိုအပ္သလို " မခ်ိဳ " ဆုိရင္လည္း နာမည္နဲ႔လုိက္ေအာင္ သေဘာခ်ိဳ၊ အေျပာခ်ိဳ ဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ " ကုိေအာင္ " ဆိုရင္ နာမည္နဲ႔လုိက္ေအာင္ အလုပ္ေအာင္ျမင္မႈ၊ စိတ္ေအာင္ျမင္မႈ ရွိဖို႔ လိုသလို " ကိုျမင့္ " ဆုိရင္လည္း နာမည္နဲ႔လုိက္ေအာင္ အလုပ္ျမင့္မားမႈ၊ စိတ္ေနစိတ္ထား ျမင့္မားမႈ ရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
ကိုယ့္နာမည္ကုိယ္ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ၾကည့္ပါ။ အေကာင္းဆံုးစံခ်ိန္၊ အေကာင္းဆံုး အရည္အေသြး အထိ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုၾကည့္ပါ။ ျပီးရင္ " ငါ့နာမည္နဲ႔လိုက္ေအာင္ ငါေနမယ္၊ ငါ့နာမည္အတိုင္းျဖစ္ေအာင္ ငါက်င့္မယ္ " လို႔ ဆံုးျဖတ္ျပီး ကိုယ္ေဖာ္ထားတဲ့ အဓိပၸာယ္၊ ကိုယ္ဖြင့္ဆိုထားတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြျဖစ္ေအာင္ ေနထိုင္က်င့္သံုးပါ။
ကုိယ့္နာမည္ေလးနဲ႔လိုက္ေအာင္ ကုိယ္ေနရတာ၊ ကုိယ့္နာမည္ေလးအတုိင္းျဖစ္ေအာင္ ကိုယ္က်င့္ရတာ အရမ္းေပ်ာ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ နာမည္အတုိင္း မျဖစ္တဲ့အခါေလးေတြလည္း တစ္ခါတစ္ရံ ရွိေတာ့ ရွိမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အားမေလွ်ာ႔ဘဲ ဆက္ၾကိဳးစားသြားမယ္ဆိုရင္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ နာမည္နဲ႔လူ တစ္သားတည္းျဖစ္သြားမွာပါ။ (မိဘက ဗရုတ္သုတ္ခ ေလွ်ာက္မွည့္ထားလုိ႔ ကိုယ့္နာမည္ရဲ ႔ မူလအဓိပၸာယ္ မေကာင္းျဖစ္ေနရင္လည္း ဆင့္ပြားအဓိပၸာယ္အေနနဲ႔ အေကာင္းဘက္ကိုပဲ လွည့္ဖြင့္ဆိုလုိက္ပါ။)
(၅)
အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ)…တဲ့။ နာမည္က……..။ ဆႏၵာဓိက ဆိုေတာ့ ဆႏၵလြန္ကဲသူ၊ ဆႏၵျပင္းထန္သူ။ ဘာဆႏၵ ျပင္းထန္သူ ျဖစ္ရမွာလဲ။ ကုသိုလ္ျပဳဖို႔ ဆႏၵျပင္းထန္သူ၊ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ဖို႔ ဆႏၵျပင္းထန္သူ၊ ပါရမီျဖည့္ဖို႔ ဆႏၵျပင္းထန္သူ၊ (………) ျဖစ္ဖို႔ ဆႏၵျပင္းထန္သူ ျဖစ္ရမွာေပါ့။ နာမည္နဲ႔လုိက္ေအာင္ ဆႏၵျပင္းထန္ပါရဲ ႔လား ….။
ေရႊပါရမီေတာရဆိုေတာ့ ေရႊပါရမီနာမည္နဲ႔လုိက္ေအာင္ ေရႊအဆင့္ေရာက္မယ့္ ပါရမီေတြ အျမဲျဖည့္က်င့္ေနရမယ္။ ျဖည့္က်င့္ေနပါရဲ ႔လား ….။ ေတာရနာမည္နဲ႔လိုက္ေအာင္ ေတာထဲမွာ စြဲစြဲျမဲျမဲ ေနရမယ္။ ေနျဖစ္ပါရဲ ႔လား …….။
တရားမေဟာခ်င္ပါဘူးဆိုမွ အတင္းဓမၼ နားပူဇြတ္ပင့္ၾကလို႔ အားနာျပီး လုိက္ေဟာေပးရတဲ့အတြက္ ခရီးထြက္ရျပန္တယ္…၊ ေတာထဲမွာ မရွိျပန္ဘူး….။ အသက္ ၄၀ မွာ အုပ္ေရ ၄၀ နဲ႔ ဘုရားကို ပူေဇာ္ခ်င္လို႔ ျမန္မာျပည္မွာေနရင္ ဧည့္သည္ေဘးေၾကာင့္ စာသိပ္မေရးျဖစ္တဲ့အတြက္ စာမ်ားမ်ားေရးႏုိင္ေအာင္ ေန႔တာရွည္တဲ့လေတြမွာ အေမရိကကို ခရီးထြက္ရျပန္တယ္…။ ေတာထဲမွာ မရွိျပန္ဘူး။
မ်က္စိခြဲ၊ ေရတြင္းတူး… ဟုိပရဟိတ၊ ဒီပရဟိတ ကိုယ္က ဦးေဆာင္ျပီး လုပ္ထားေတာ့ " ဆရာေတာ္ပါမွ အားရွိမွာ၊ ၾကြခဲ့ပါ၊ လာအားေပးပါ " ဆုိတဲ့အတြက္ ခရီးထြက္ရျပန္တယ္….။ ေတာထဲမွာ မရွိျပန္ဘူး…။ စာအုပ္ကိစၥအတြက္ အတြင္းစာမူျပင္ဆင္ၾကီးၾကပ္ဖို႔ေရာ၊ မ်က္ႏွာဖံုးဒီဇိုင္း အၾကံေပး ၾကီးၾကပ္ဖို႔ပါ ကိုယ္မရွိမျဖစ္ေတာ့ ရန္ကုန္ကုိ ခဏခဏ ၾကြရျပန္ေရာ…၊ ေတာထဲမွာ မရွိျပန္ဘူး…။
အမ်ားအက်ိဳး၊ သာသနာအက်ိဳးအတြက္ ခရီးခဏခဏ ထြက္ေနရလို႔ ေတာထဲမွာ စြဲစြဲျမဲျမဲ ေနရတယ္ကုိ မရွိပါဘူး။ ျမိဳ ႔ သြားလိုက္၊ ေတာျပန္လုိက္နဲ႔ ေတာရဘုန္းၾကီးတစ္ပိုင္း၊ ျမိဳ ႔ ရဘုန္းၾကီးတစ္ပိုင္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ မိတ္ေဆြရဟန္းတစ္ပါးကေတာင္ " အရွင္ဘုရားက ေတာရကုိယ္ေတာ္ မဟုတ္ဘူး၊ ျမိဳ ႔ရ ကုိယ္ေတာ္ ျဖစ္ေနျပီ " လို႔ ေနာက္ေနပါေသးတယ္။ သူ မေနာက္ခင္ကတည္းက ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္ အဲဒီအတိုင္း ေတြးမိျပီးသားပါ။ သူ႔ကိုလည္း ေနာက္တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအရမ္းတင္ပါတယ္။
တကယ္ဆုိ ကိုယ္လည္း ေတာထဲမွာ စြဲစြဲျမဲျမဲ ေနခ်င္တာေပါ့။ ေနခ်င္လွပါျပီ။ ေနခ်င္လို႔ကုိပဲ ေတာထဲမွာ လာေနတာပဲေလ။ ေတာင္ေအာက္ကိုေတာင္ လံုး၀မဆင္းခ်င္တဲ့သူပါ။
အျပင္တရားပြဲေတြ လိုက္ေဟာေနသမွ်ေတာ့ ခရီးထြက္ေနရဦးမွာပါပဲ။ ဟိုအလွဴ ဒီအလွဴေတြ ေလွ်ာက္လွဴေနသမွ်ေတာ့ ခရီးထြက္ေနဦးမွာပါပဲ။ စာအုပ္ကိစၥ ခဏခဏသြားလုပ္ေနသမွ်ေတာ့ ခရီးထြက္ေနရဦးမွာပါပဲ။ ခရီးထြက္ေနသမွ်လည္း ေတာရေက်ာင္းနဲ႔ ကင္းကြာေနဦးမွာပါပဲ။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ အသက္(၄၀) ကစျပီး ခရီးထြက္ခ်ိန္နည္းႏုိင္သမွ် အနည္းဆံုးျဖစ္ေအာင္၊ ေတာမွာေနခ်ိန္ မ်ားႏုိင္သမွ် အမ်ားဆံုးျဖစ္ေအာင္ အလုပ္ေတြကုိေရာ၊ အလွဴေတြကုိပါ ပံုစံေျပာင္းျပီး စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲဖုိ႔ စိတ္ကူးထားပါတယ္။ ဒါမွ ေတာရဆုိတဲ့ နာမည္နဲ႔ လုိက္ဖက္မွာေပါ့။
ဒါဆိုရင္…။
(၆)
It is the chiefest point of happiness that a man is willing to be what he is .
(Erasmus)
" လူတစ္ေယာက္အဖို႔ သူ ဘာလဲဆိုတာကို လုိလိုလားလားရွိျခင္းဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ ႔ မႈအတြက္ အဓိကအက်ဆံုး အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္ '
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။
(အရွင္ဆႏၵာဓိက၏ အၾကင္နာေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္စာအုပ္မွ)

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕