ပါရမီဆယ္ပါး ေသာ့ခ်က္မ်ား ( အပိုင္း ၁)

မဟာေဗာဓိျမိဳင္ ဆရာေတာ္ ဝနဝါသီေဥယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ၏ ေသာ ့စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပလိုက္ပါသည္၊ အဖိုးတန္လွေသာတရားစကားမ်ားကို မသိလွ်င္မသံုးတတ္၊ သိမွသာ သံုးလိုက သံုးတတ္ သံုးႏိုင္ၾကသျဖင့္ အေရးၾကီး လွေသာ ေသာ့ခ်က္မ်ားျဖင့္ နိဗၺာန္တံခါးဖြင့္ႏိုင္ၾကပါေစရန္ ရည္သန္၍ေကာက ္ႏႈတ္ ေရးသားေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။

ျခေကာင္မ်ားေတာင္ပို့ႀကီးျပဳလုပ္သကဲ့သို့ပါရမီျဖည့္ရ၏၊

မိုးေပါက္မ်ား တစက္ခ်င္းစုရသကဲ့သို ့ပါရမီျဖည့္ရ၏၊
ျခလွ်င္ တစ္အုပ္ ေတာင္ပို ့ၾကီးဲျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ပမာ၊ တစ္စက္မိုးေပါက္ စုေဆာင္း ခံက ျပည့္ေမာက္ႏိုင္သည့္ပမာ ပါရမီဆိုသည္ ဘဝမ်ားစြာ ကမ ၻာမ်ားစြာ ျဖည့္ရင္း ျဖည့္ရင္း ျပည့္ေစႏိုင္ျခင္း၊ကို သိေစအပ္ပါသည္။
တရားကိုသိျခင္းေလ့လာဆည္းပူးေနျခင္းသည္ မိမိလက္ဝယ္ ေသာ့ရွိေနျခင္းပင္။
မသိအဝိဇၨာ ေၾကာက္စရာ
မသိအဝိဇၨာဟူသည္ အလြန္ေၾကာက္စရာေကာင္းလွသည္။
ကိုယ္မသိတိုင္း မမွန္ဟူ၍ မေဝဖန္သင့္၊
ကိုယ္မၾကိဳက္တိုင္းလည္း မေကာင္းဟူ၍ မေဝဖန္သင့္။
မသိျခင္းသည္ ကိုယ္၊ ႏႈတ္ ၊ စိတ္ ( ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ) သံုးပါးစလံုး ျဖင့္ေဝဖန္မိျခင္း၊ ပုတ္ခတ္ျခင္းျပဳမိေလကာ အလကား အေျခာက္တိုက္ မစားရ၊ မေသာက္ရပါဘဲႏွင့္ အကုသိုလ္ အပယ္တြင္းထဲေန ့စဥ္ ယက္ဆင္းသြားေနၾက သကဲ့သို ့ျဖစ္ေနေခ်သည္။

မွန္ကန္စြာက်င့္ၾကံအားထုတ္ေနျခင္းသည္ ပါရမီျဖည့္ေနျခင္း၊ ေသာ့ျဖင့္နိဗၺာန္တံခါး ဖြင့္ေနျခင္းပင္။

ပါရမီ ၁၀ ပါး ဆိုသည္မွာ-
ဒါန သီလ ေနကၡမၼ
ခႏၶီ သစၥာ ေမတၱာ ဥေပကၡာ
အဓိ႒ာန္ ဝီရိယ ပညာ
၁-ဒါနပါရမီ
၂-သီလပါရမီ
၃-ေနကၡမၼပါရမီ
၄-ခႏီ ၱပါရမီ
၅-သစၥာပါရမီ
၆-ေမတၱာပါရမီ
၇-ဥေပကၡာပါရမီ
၈-အဓိ႒ာန္ပါရမီ
၉-ဝီရိယပါရမီ
၁၀-ပညာပါရမီ
တကယ္အဟုတ္ ပါရမီျဖည့္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ၁ မွ ၁၀ အထိ ဂဏန္းစဥ္အတိုင္း ၁ ၿပီး၂၊ ၂ ၿပီး၃ ဟူ၍ တရားေသျဖည့္ေနရမည္ကားမဟုတ္ေပ။ ပါရမီတစ္ခ်က္ျဖည့္ျခင္းသည္၊ ပါရမီတစ္ကြက္ျဖည့္ျခင္း သည္လူမိုက္ေခါင္းေဆာင္ ဖမ္းမိသကဲ့သို ့ကိေလသာအားလံုးကို တၿပိဳင္နက္ျမွပ္သတ္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိသည္။
ပါရမီေတာ္တစ္ခုသည္ သံေယာဇဥ္ႏြယ္ တစ္ခုကို တာဝန္ခံ ျဖတ္ေတာက္ရ၏။ပါရမီ ဆယ္ပါးသည္ သိကၡာ သံုးပါး ( သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ) တို ့၏တရားကိုယ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
အက်ဥ္းဆိုေသာ္ - သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ပါရမီ
ဒါန၊ သီလ ပါရမီခန္းသည္ စိတ္ေလ့က်င့္မႈ- သီလပါရမီေတာ္။
ေနကၡမၼ၊ ခႏ ၱီ၊ သစၥာ၊ ေမတၱာ၊ ဥေပကၡာ တိုင္သည့္ပါရမီမ်ားသည္ စိတ္တည္မႈအေလးျပဳေသာ-သမာဓိပါရမီေတာ္၊
အဓိ႒ာန္၊ ဝီရိယ၊ ပညာ ပါရမီ မ်ားသည္သိပိုင္မႈကို အေလးျပဳရေသာ - ပညာပါရမီေတာ္။
သီ လ = ဒါန၊ သီလ ပါရမီ သည္ စိတ္ေလ့က်င့္မႈ သီလ
သမာဓိ = ေနကၡမၼ မွ ဥေပကၡာ ပါရမီတိုင္ထိ သည္ စိတ္တည္မႈအေလးျပဳရေသာ သမာဓိ
ပညာ = အဓိ႒ာန္ မွ ပညာ ပါရမီတိုင္ေအာင္ သည္ သိပိုင္မႈသို ့အေလးျပဳရေသာ ပညာ
ပါရမီဟူသည္ ျဖည့္က်င့္ေနျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရသည္၊
ပါရမီသည္ အက်င့္ ျဖင့္ တဏွာျဖတ္၊ အသိျဖင့္ တဏွာသတ္ရသည္ကို မေမ့သင့္၊
လက္ထဲေရာက္ေနေသာ အခြင့္အေရးမ်ား
နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အလုပ္ကို ၾကိဳးစားအားထုတ္ေသာသူျဖစ္လွ်င္၊ ဟုတ္မွန္ေသာ နိဗၺာန္ႏွင့္ တေန့တျခား နီး၍ သြားေသာသူမည္၏၊
ရခဲလွေသာလူ ့ဘဝ ၊ သာသနာေတာ္အတြင္းမွာလဲ လူျဖစ္ရ၊ ခက္ခဲနက္နဲေသာ တရားမ်ားကိုလည္း သင္ယူနားၾကားေနရေသာ ယခုဘဝသည္ နိဗၺာန္၏ အနီးအပါးသို ့ဆိုက္၍ေနေသာ ဘဝေပတည္း၊

၁- အလြန္က်င့္၍ အလြန္ရင့္မွ ပြင့္ေလေသာ ဗုဒၶ ႏွင့္ ဗုဒၶေခာတ္တို ့လည္းလက္ ဝယ္ရွိေန၏။ ယခုလူ ့ဘဝ တြင္ပါရမီေတာ္အဆင့္ဆင့္ကိုေကာင္းစြာအဆင့္ ဆင့္ျဖည့္က်င့္ခြင့္ရေနသည္၊

၂-ဘုရားႏွင့္ အရိယာတို ့သာသိႏိုင္ေသာ သစၥာတရားကို သိခြင့္ရေနေသာ လူ ့ဘဝ သည္လည္း လက္ဝယ္ရွိေနၿပီ။

၃-ရတနာ ၃ ပါးႏွင့္ သာသနာအေပၚ ယံုၾကည္အားကိုးမႈ သဒၶါကလည္း ျပည့္ဝစြာ လက္ဝယ္ရွိေနေပသည္။

၄- ယေန ့ထြက္ခြါရန္ ႀကိဳးစားေသာ္ ယေန ့ပင္ထြက္လမ္းႀကီးသာေနသည္ကိုလည္း လက္ေတြ ့ျမင္ေနရ၏၊

၅-ကိုယ္တိုင္သိ လမ္းျပေပးေနေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို ့၏ ကူညီအား ကလည္း မိမိအနား ေစာင့္စားလ်က္ အခြင့္အေရးေကာင္းၾကီးမ်ားပင္၊ လမ္းသိၿပီးသူ ဆရာမွန္ကို ဆရာတင္က သံသရာလြတ္လမ္းနိဗၺာန္လမ္း ကို ရာႏႈန္း ျပည့္ေရာက္မည္ေသခ်ာသည္။ လူလည္းသက္သာ၊ ပါရမီလည္း အျမန္ျဖည့္ရာ ေရာက္ေစသည္။

ထိုမွ်အဖိုးတန္လွေသာ လက္ေပၚေရာက္အခြင့္အေရးမ်ားကို မယူတတ္လွ်င္ အသံုးမခ်တတ္လွ်င္ အသံုးခ်လိုစိတ္မရွိခဲ့လွ်င္ သင္သည္ထီေပါက္လ်က္က ထီလက္မွတ္ေပ်ာက္ေနသူ ႏွင့္မျခားနား၊ သင္ေလာက္မိုက္ကန္းသူ ေလာကတြင္ မရွိေတာ့ၿပီ။ သင္ပိုင္ဆိုင္ေသာသာသနာသည္ ဒီေန ့တရက္ထည္းသာ၊ မနက္ဖန္သင္ေသခဲ့ေသာ္ တရားအသိအက်င့္မရွိခဲ့ေသာ္သာသနာသည္ သင္ အတြက္မဟုတ္ေတာ့၊ သင္ႏွင့္မဆိုင္ အပယ္သာေရာက္ရေခ်မည္၊

ေမ်ာက္ရယ္၊ကေလးရယ္၊ ပတၱျမားရယ္

ေမ်ာက္သည္ ပတၱျမားႏွင့္ သစ္သီးေပးေသာ္ သစ္သီးသာမက္၏၊

ကေလးကို အစားႏွင့္ ပတၱျမားေပးေသာ္ အစားသာမက္၏၊
ေမ်ာက္ႏွင့္ကေလးသည္ ပတၱျမားကို ေကာက္ၾကည့္၊ ေျမွာက္ၾကည့္၊ ၿပီးေတာ့ ျပန္ခ် ပစ္ခ်ထား၏၊
ငံု ့ၾကည့္၊ ေမာ့ၾကည့္၊ ၿပီးေတာ့မ်က္ႏွာလႊဲထားမည္။ တခါတရံ ထိုေမ်ာက္ ထိုကေလးတို ့သည္ ပတၱျမားကို ပစ္လဲမပစ္၊ သို ့ေသာ္ သံုးလဲမသံုးေခ်၊

လက္ေပၚသို ့ေရာက္ေနေသာ ပတၱျမားကို မသံုးတတ္သျဖင့္ အလြန္ကံေကာင္းေနပါေသာ္လည္း ေမ်ာက္အသိ၊ ကေလးအသိေလာက္သာ ရွိေနသည္ကို အျပစ္မေျပာလို၊ မမာန္မဲလို၊ မိုက္မဲလိုက္သည္ဟုလဲေျပာမထြက္၊ မသိ၍ မသံုးတတ္ပါတကားဟူေသာ ဂရုဏာ စကားျဖင့္သာ အသိဥာဏ္ပိုပို ရင့္သန္ေသာသူ ပါရမီရွႈင္မ်ားျဖစ္လာဖို ့သာ ေမတၱာပို ့သလ်က္
မသိလွ်င္ မေၾကာက္တတ္ ၊ ေျခာက္လွန္ ့ေျပာလည္းအပိုဘဲ။
ရမၼက္ဖက္လွ်င္ မရွက္တတ္၊ ရွက္ေအာင္ေျပာလည္း အခ်ည္းႏွီးဘဲ၊
ကာမအဆိပ္သင့္ကာ ေမ့ေလ်ာ့ေနသူမ်ားအတြက္ ရင္ထဲမွႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ဆုေတာင္းကာေနေနရေတာ့မွာမို ့
ယခုဘဝမွာ
သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ဖို ့ရာ ပါရမီ ၁၀ ပါး ေသာ့ခ်က္မ်ားကို ဖတ္ရေသာ သူေတာ္ေကာင္းအားလံုး ပါရမီမ်ိဳးေစ့မ်ားရကာ နိဗၺာန္လမ္းကို တေန ့တျခားနီး၍သာ သြားေသာသူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ၊
ပါရမီဆယ္ပါး ေသာ့ခ်က္မ်ား ( အပိုင္း ၂) သီလပါရမီ
PLEASE CLIKE THIS PICTURE TO READ PDF FILE
၁- ဒါန ပါရမီ

ဒါန ေသာ့ျဖင့္ နိဗၺာန္ တံခါးဖြင့္ႏိုင္သည္။
ဖြင့္တတ္ရန္ ေသာ့ရွိရမည္။ဒါနတိုင္း ပါရမီ မျဖစ္၊
ဒါန ဆိုသည္မွာ - ေပးကမ္းစြန္ ့လႈမႈ။
ဒါနတြင္ ငါပိုင္ ငါဆိုင္ အထင္ပစၥည္းမစြန္ ့လႈက ပါရမီမရ၊ လိုခ်င္စြဲလန္းမႈကင္းေသာ စြန္ ့လႊတ္ျခငး္ ဒါနသည္သာ ပါရမီေျမာက္၏၊
ဒါနပါရမ ီ= ကိုယ္မွအပ ဥစၥာဓနမ်ားကို စြန္ ့လႊတ္၍ ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊
( ရုိးရုိးဒါန သည္ ငါပိုင္ ဒိ႒ိကို ျဖိဳခ်ႏိုင္သည္)
ဒါနဥပ ပါရမ ီ = ကိုယ္မွာေပါင္းစြက္ အဂၤါေျခလက္မ်ားအထိ စြန္ ့လႊတ္၍ ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊(ဤ္ဒါနသည္ ငါမာန ကိုျဖိဳခ်ႏိုင္သည္)
ဒါန ပရမၼတၱ ပါရမီ = ကိုယ္၏ေသာ့ခ်က္ အသက္ကိုပါ စြန္ ့လႊတ္၍ ျဖည့္က်င့္ျခင္း၊ (အသက္ေပးဒါနသည္ ငါတဏွာကို ျဖိဳခ်ႏိုင္သည္)။
ဒါနသည္အခက္ဆံုးႏွင့္ အထက္ဆံုး
ဒါနသည္ ပါရမီေတာ္မ်ားအားလံုးတြင္ ခက္လဲခက္ခဲ၏၊ ထက္လည္းထက္ျမက္၏၊ ကိုယ့္ဥစၥာဟုတဏွာစြဲကို ပယ္ကာ သူတပါးကိုေပးစြန္ ့လႊတ္ေစရာတြင္ ပယ္ရာ၌ ခက္၊ ပယ္ၿပီးက အစြမ္းထက္ေသာ ဒါနပါရမီ ၊ သူမပါပြဲမၿပီး၊ အေလာဘသည္ အေရးႀကီးေသာ ပါရမီတပါးပင္၊
ဒါနျဖင့္ ျပင္ပကာမ ဥစၥာေငြေၾကးစြန္ ့ရသည္။ ဒါနျဖင့္ အသက္အဂၤါ စြန္ ့လႊတ္ရသည္၊ ဒါနျဖင့္ပင္ ဇနီး၊ မယား၊ သား၊ သမီးတို့ စြန္ ့ခ်သြားရသည္။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ေဝႆႏ ၱရာမင္းဘဝ တြင္ဒါနပါရမီ အထြဋ္အထိတ္ျဖစ္ခဲ့၏။

ဒါနျဖင့္ တဏွာ သံုးမ်ိဳးျဖတ္ႏိုင္ျခင္း
၁- ကာမတဏွာ - ကို ဒါနပါရမီအကူျဖင့္ ျပင္ပပိုင္ ဥစၥာေငြေၾကးမ်ားကိုစြန္ ့လႊတ္ ျခင္းျဖင့္ သတ္ႏုိင္သည္။
၂-ဘဝတဏွာ - ကို ဒါနဥပပါရမီအကူျဖင့္ မိမိဘဝစိုျပည္လွပေနေသာ အဂၤါေျခလက္မ်ားကို စြန္ ့လႊတ္ျခင္းျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္ပစ္ႏိုင္ရာ၏၊
၃-ဝိဘဝတဏွာ - ကို ဒါနပရမတၱပါရမီျဖင့္ ဤဘဝ၊ ေနာင္ဘဝသည့္ထက္ေကာင္း လိုသည့္ အစြဲမ်ားကို အရင္းမွလွဲျပစ္ႏိုင္သည္။

ဒါနျဖင့္ ပပဥၥ သံုး ပါး ျဖတ္ႏိုင္ျခင္း
၁- ဒိ႒ိ ငါ- ကို ဒါနပါရမီျဖင့္ ငါပိုင္ပစၥည္းအေပၚအထင္ကပ္မႈ ျပဳတ္ေစရာသည္။
၂- တဏွာ ငါ - ကို ဒါနဥပပါရမီအကူျဖင့္ ငါပိုင္ငါဆိုင္ငါဥစၥာဟု စြဲလန္းမႈ ရာဂတဏွာစိတ္မ်ားေျပေစႏုိင္သည္။
၃-မာန ငါ - ကို ဒါနပရမတၱပါရမီျဖင္ ့ဤခႏၶာႀကီးကိုစြန္ ့လႊတ္ကာျဖတ္ေတာက္ ပစ္ႏိုင္သည္။
ဒါနသည္ မစ ၦရိယသံေယာဇဥ္အမွ်င္ကို ျဖတ္ႏိုင္ေသာလက္နက္မည္၏။
ဒါနပါရမီသည္ ျပင္ပဥစၥာ ကာမတဏွာကို ပယ္သတ္သကဲ့သို ့ ျပင္ပဝတၳဳအေပၚ ငါပိုင္ထင္ ခင္ရာမွျဖစ္လာေသာ မစ ၦရိယ ဝန္တိုမႈသ ံေယာဇဥ္ အမွ်င္ကိုလဲ ပယ္သတ္ႏိုင္သည္၊

ရခဲလွေသာ လူ ့ဘဝမွာပင္ ဒါနမႈ ၊ သီလမႈ၊ ကုသိုလ္မ်ားစုေဆာင္းသိုမွီးရန္ အလႈခံသံဃာ မ်ားရွိေသာ္ေၾကာင့္ စိတ္အာရု ံ သဒၶါၾကံဳစဥ္ ျမန္ျမန္လႈေစခ်င္ ပါသည္၊
ေဒါသကိုစြန္ ့လႊတ္၍ တဖက္သားလိုခ်င္ေသာ သည္းခံေက်ေအးျခင္းျဖင့္လည္း စိတ္ေအးဒါန ျပဳႏိုင္ေသးသည္။
မိမိႏွင့္တန္းတူထား ဆက္ဆံတတ္ေသာ တဖက္သားေအးခ်မ္းေစဘို ့ေမတၱာေရ ေအး ဒါနေပးႏိုင္ေသးသည္။
ခႏ ၱီေမတၱာ အျဖာျဖာျဖင့္ အနားေနအရိပ္ခိုေနသူမ်ား အတြက္ ေအးသထက္ေအးေစ ဒါနေပးေဝ လႈေနႏိုင္ေသာ လူ ့ဘဝတြင္ ဒါနပါရမီ ျဖည့္ႏုိင္ၾကပါေစ။
၂- သီလပါရမီ

ေရေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ရႊံႏြံတို ့ ေပက်န္လွ်င္ ေရျဖင့္သာ ေဆးေၾကာသုတ္သင္ရာ၏၊
စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို ့ကို စိတ္ျဖင့္သာ ေဆးေၾကာသုတ္သင္ရာ၏၊
စိတ္ေလ့က်င့္ခဏ္း အလုပ္သည္ သီလ၏တာဝန္သာ၊
သီလဆိုတိုင္း ပါရမီ မျဖစ္သည္ကို သေဘာေပါက္သင့္သည္၊
သီလျဖင့္ ကို္ယ္ႏႈတ္ေစာင့္စည္းေစျခင္း ကိုယ္က်င့္ေကာင္းေအာင္ စိတ္စင္ၾကယ္ေစျခင္း စိတ္က်င့္ေကာင္းေအာင္ သတိဥာဏ္ျဖင့္ က်င့္ရသည္၊
ပါရမီေတာ္ သီလ ဟူသည္ က်င့္လည္းက်င့္ သိလည္းသိရမည္
ရုိးရုိးသီလ= အာရုံႏွင့္စိတ္ မခ်ိတ္မျငိ ေစရန္ သတိျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းေပးရေသာ သီလ၊ ( သီလပါရမီ )
အဂၤါေျခလက္စြန္ ့သီလ= အဂၤါေျခလက္မ်ားႏွင့္ သီလျပိဳင္တူ အႏၲရာယ္က်ေရာက္လာစဥ္ကာလ အဂၤါေျခလက္စြန္ ့ေသာသီလ၊ (သီလဥပ ပါရမီ)
အသက္စြန္ ့ရေသာသီလ=ကိုယ္ခႏၶာအသက္ႏွင့္ သီလ ျပိဳင္တူ အႏ ၱရာယ္က်ေရာက္လာစဥ္ ကာလ အသက္စြန္ ့ရေသာ သီလ၊ ( သီလ ပရမတၱ ပါရမီ)
အာရု ံႏွင့္ ဒြါရ ထိတိုက္ရာမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဝိဥာဏ္စိတ္မ်ား အေပၚတြင္ သေဘာမွ်သာေပၚလာသည္ဟု မွတ္စိတ္ကသိ ေနရမည္၊ ေရွ ့စိတ္က လွစ္ကနဲေပၚ လွစ္ကနဲေပ်ာက္ သည္ကို ေနာက္စိတ္က အသိေပၚ အသိထပ၊္ အဆက္မျပတ္ စြဲစိတ္ကို မွတ္စိတ္ႏွင့္ အစားထိုးေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ေနျခင္းျဖင့္ အစြဲေဝးသျဖင့္ စိတ္ေအးလာမည္။ စိတ္ေအးရာမွ စိတ္တည္လာမည္။ မစြဲလန္းလို ့စိတ္စင္ၾကယ္လာမည္။ စိတ္ျဖဴစင္ၾကယ္လာ၍ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္မ်ား မေသာင္းက်န္းေတာ့ဘဲ ပါရမီသီလ ျဖည့္က်င့္ရာေရာက္ေတာ့သည္၊
သီလသည္ မေကာင္းမႈတို ့ကို ေရွာင္က်ဥ္ေစသည္၊
ေကာင္းမႈမွန္သမွ်တို ့ကို ေဆာင္ထားေစသည္၊
စိတ္ကို ျဖဴစင္ ၾကည္လင္ေစသည္၊
သီလေၾကာင့္ အၾကံမွန္၊ အေျပာမွန္၊ အက်င့္မွန္ အမွန္သံုးခ်က္ျပည့္ကာ အမွားမဝင္ အမွန္ျမင္ကာ သစၥာေလးပါး သို ့ဆိုက္ေစ သည္၊
ပါရမီျဖည့္က်င့္ေနဆဲကာလ အတား နိဝရဏ မ်ားကို သီလျဖင့္ႏိုင္ေစရာသည္။





No comments:
Post a Comment