ပါရမီဆယ္ပါး ေသာ့ခ်က္မ်ား ( အပိုင္း ၃) သမာဓိ ပါရမီ
PLEASE CLICK THIS PICTURE TO READ PDF FILE
၃-ေနကၡမၼ ပါရမီ
ေနကၡမၼ ဟူသည္ အာရုံမွ ထြက္ခြာႏိုင္ျခင္းကို ဆို၏၊ ေနကၡမၼ ပါရမီေတာ္သည္ အဓိကခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း ႏွစ္ပါးတို ့ကိုေက်ာ္လႊားႏိုင္ရန္ ပင္ျဖစ္သည္။
အာရုံမွ မိမိစိတ္ထြက္ခြာေက်ာခိုင္းေနႏိုင္လွ်င္--- စိတ္ေနကၡမၼ ဆိုရ၏၊
အာရုံလြတ္ရာဆီသို ့မိမိကိုယ္ကို ထြက္ခြါေနေစျခင္းသည္--- ကိုယ္ေနကၡမၼ ဆိုရ၏၊
အေရးၾကီးသည္မွာ ကာယေနကၡမၼထက္ စိတၱေနကၡမၼဦးစားေပးရန္ ပင္တည္း၊
ပါရမီျဖည့္ဆဲမွာ အလြတ္အကြ်တ္ထြက္လိုသူကို မလြတ္တလြတ္ အဖ်က္မ်ားဝင္လါတတ္ေပသည္၊
တိတ္ဆိပ္ျငိမ္သက္ရာ ေတာေတာင္သစ္ပင္အရိပ္သို ့ခ်ည္းကပ္လိုျခင္း၊ တစ္ကိုယ္တည္းထည္းေနလိုျခင္း၊ ဆိတ္ျငိမ္မႈကို လိုလားႏွစ္သက္ျခင္း သည္ ေနကၡမၼ အဇၥ်ာသယ ဓာတ္အားမ်ားကိန္းလာ၍ ျဖစ္သည္၊
ေတာေတာင္အၾကားတပါးတည္းေနေသာ္လည္း စိတ္သည္အာရုံေဟာင္းတို ့အၾကား ေဆာ့ကစားေနပါက ေနကၡမၼပါရမီ မေရာက္ေပ၊ ဆိုလိုသည္မွာ ဆိပ္ၿငိမ္ရာေတာအရပ္ တြင္ေနေသာ္လည္း စိတ္သည္အေတြးေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ ဥာဏ္မကူ ဘဲ အက်င့္မွအသိသို ့မေရာက္ပါမူ ပါရမီမျဖစ္၊ စိတ္ရင့္က်က္မႈမရွိေသးက ေတာထြက္ေသာ္လည္း စိတ္မ်ားထြက္ေနမည္ျဖစ္သျဖင့္ အက်ိဳးမရွိ၊
ေနကၡမၼ ပါရမီ ၊ ေနကၡမၼဥပ ပါရမီ၊ ေနကၡမၼ ပရမတၳပါရမီ ဟူ၍ သံုးမ်ိဳးရွိသည္၊
ေနကၡမၼ ပါရမီ ဆိုသည္မွာ သီလဝိသုဒၶိ၊ စိတၱဝိသုဒၶိ ျဖင့္ အေျခခံစ်ာန္ သမာဓိ ရရုံ ( မ်က္စိ နားစသည္ ဣေျႏၵ မ်ားကို ႏိုင္နင္းျခင္း) ကာယဝိေဝက ကိုျဖစ္ေစျခင္းကိုဆိုသည္။
စိတ္ကစားမႈ မေနာမွ ျဖစ္လာသမွ်စိတ္ မ်ားကို မွတ္စိတ္မွ မွတ္စိတ္သို ့ခ်ည္း အမွတ္ခ်င္းဆက္စပ္ေနေအာင္ က်င့္ေနျခင္းသည္ စိတၱဝိေဝက ျဖစ္ေစသည္၊
ေနကၡမၼ ဥပပါရမီ ဆိုသည္မွာ စိတ္မကလက္ မလႈပ္ယွက္ေတာ့ေသာ စတုတၳစ်ာန္အဆင့္ထိ တက္ေရာက္ျခင္းကို ဆိုသည္၊
ေနကၡမၼ ပရမၼတၳ ပါရမီ ဆိုသည္မွာ ထိုမွတဆင့္ အဘိညာဥ္၏ မဟိဒၶိ သိဒၶိ အရာသို ့ဝင္ေရာက္ျခင္းကို ဆိုသည္၊
ေနကၡမၼ ပါရမီေတာ္ သည္ အဓိက ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း ႏွစ္ပါး တို ့ကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္ရန္ပင္ ျဖစ္သည္၊ ျမင္ဆဲ ၾကားဆဲ တြင္ျဖစ္ေပၚလာေသာ စိတ္မ်ားအေပၚတြင္ အေကာင္းထင္၊ အဆိုးျမင္မႈ ၊ အတိတ္ကိုေတြး၍ မေနာတြင္ျဖစ္ေပၚ လာေသာ စိတ္မ်ား အေပၚတြင္ ၊ အေကာင္းေတြး အဆိုးေတြးမႈ မျဖစ္ေစဘဲ သေဘာပဲဟု သိေနႏိုင္ျခင္း သည္ အာရုံ ႏွင့္စိ္တ္ မခ်ိတ္မိေစေသာ နိကၡမၼပါရမီဓာတ္မ်ားပင္၊
ဒါနျဖင့္မႏိုင္ေသာတဏွာကို သီလကဝိုင္းကူ၊ တစ္ဖန္ သီလျဖင့္ မႏိုင္ဝန္ကို ေနကၡမၼက ဝိုင္းကူ အားျဖင့္ အထက္ထိ အဆင့္ဆင့္ တက္ေရာက္ရေခ်မည္၊
ဤေနကၡမၼ ပါရမီျဖင့္ သီလဗၺတ ပရာမာသာ သံေယာဇဥ္ကုိ ပယ္၏၊
ဤပါရမီေတာ္ အရာ၌ ေတမိမင္းသားၾကီးသည္ သာဓကအရာတည္၏။
၄-ခႏ ၱီ ပါရမီ
မၾကိဳက္၊ အၾကိဳက္ ၊ အတိုက္ ဒဏ္မ်ားကို သီးခံႏိုင္ရမည္၊
မၾကိဳက္ဒဏ္ ခံႏိုင္သည္ထက္ အၾကိဳက္ဒဏ္ ခံႏိုင္ဖို ့အေရးၾကီး၏၊
အၾကိဳက္ဒဏ္ခံႏိုင္သည္ထက္ အတိုက္ဒဏ္ခံႏိုင္ဘို ့က သာ၍ အေရးၾကီး၏။
ခႏ ၱီ ပါရမီသည္ ေကာင္းဆိုး ႏွစ္တန္ေလာကဓံ ႏွင့္ၾကံဳတိုင္း၊ စိတ္ထားလည္းၾကံ ့ခိုင္ အျမင္မွန္လည္းေပၚေစေသာ ပါရမီမ်ိဳးေစ့ ျဖစ္၏၊
စိတ္ထားကား ၾကံ ့ခိုင္သည္၊ အျမင္မွန္ မေပၚလွ်င္ ပါရမီမပါေပ၊
အျမင္မွန္ကားေပၚသည္၊ စိတ္ထားက မၾကံ ့ခိုင္က ခႏီ ၱမဟုတ္ေခ်။
-----အတိတ္ေနာက္ေၾကာင္းမွ မိမိ၏မိတ္ေကာင္းမ်ား အေကာင္းအေၾကာင္းျပလ်က္ တားဖ်က္ၾကျခင္း၊
----- မိမိ၏ရန္ေဟာင္း မေကာင္းအေၾကာင္းျပမ်ားျဖင့္ ေႏွာက္ယွက္လာျခင္း၊
-----မိမိ၏လက္ရွိ အတူေနတို ့( လင္ႏွင့္ မယား) အက်င့္မတူ မူကြဲကာ အတူမတြဲလိုသျဖင့္လည္း ေႏွာက္ယွက္ ဖ်က္လာတတ္ေသာအခါ ေတြ ့သမွ်ေကာင္းဆိုးဒဏ္ကို သီးခံျခင္းျဖင့္ ပါရမီျဖစ္ေစရာ၏၊
ခႏ ၱီ ပါရမီ၊ ခႏ ၱီ ဥပ ပါရမီ၊ ခႏ ၱီ ပရမၼတၱ ပါရမီ ဟူ၍ သံုးမ်ိဳးရွိသည္၊
ခႏ ၱီ ပါရမီသည္ မာနသံေယာဇဥ္ကို ပယ္သည္။
ပါရမီရွင္ျဖစ္က အာရုံႏွင့္ အၾကည္ဓါတ္ခံတို ့သူ ့အာရုံႏွင့္ သူ ့တံခါး ဝင္ထြက္သြားလာေနၾကေသာ သူမပါ ငါကင္းေလသည့္ ျဖစ္ရိပ္ပ်က္ရိပ္ သေဘာသက္သက္မ်ားကို အရွိအရွိအတိုင္း ျမင္သိသိေနေပမည္၊
အမွန္သိသူ ေလာကဓံကို ၿပံဳးကာခံေနႏိုင္၏
အမွန္အမွန္အတိုင္း သိေနသူသည္ ငရုပ္သီးစား စပ္ရန္ေကာဟု ရန္မလုပ္ေတာ့၊ ထန္းလ်က္စား ခ်ိဳရန္ေကာဟု ရန္မမူေတာ့၊ အၾကိဳက္ေတြ ့တိုင္းလဲမလိုက္ေတာ့၊ မၾကိဳက္ၾကံဳေတာ့လဲ မမုန္းေတာ့၊ ေလာကဓံကို ၿပံဳးကာခံႏိုင္ေအာင္ အရွိကို အမွန္ျမင္ အမွန္သိ ေအာင္သာ မွတ္စိတ္ မ်ားဆက္ေအာင္ခႏီၱ ျဖင့္ေနေနေတာ့သည္၊
ခႏ ၱီ ပါရမီသည္ အျခားဒါန စသည္တို ့ကဲ ့သို ့ေငြေပးယူ၍ မရျပီ၊ ခႏ ၱီ ပါရမီသည္ သူတစ္ပါးမေစာ္ကားဘဲလည္း မိမိတပါးတည္း ျဖည့္က်င့္၍ မရၿပီ၊ ေစာ္ကားလာသူကိုပင္ ပါရမီျဖည့္ရွင္ဟူ၍ ေက်နပ္ေစရာ၏၊
အေလာင္းေတာ္သည္ ဘူရိဒတ္ဘဝတြင္ သီလကိုမွီ၍ ခႏ ၱီပါရမီေတာ္ျဖည့္က်င့္ခဲ့သည္။
၅-သစၥာ ပါရမီ
မည္သည့္အခါတြင္ သစၥာဆိုရမည္နည္း
---စည္းစိမ္ဥစၥာ အသက္ အဂၤါေျခလက္တို ့သို ့အႏ ၱရာယ္က်ေရာက္လာသည့္အခါ
----မိမိသြားလမ္း အဆီးအပိတ္ အဖ်က္မ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္တိုးမိေလသည့္အခါ
----မိမိ၏သီလ စြမ္းအားစမ္းသပ္လိုသည့္အခါ သစၥာဆိုရ၏။
----မိမိ၏ အက်င့္ ရင့္မရင့္ ကိုစီစစ္ရာတြင္ သစၥာ ပါရမီသည္ အေရးပါသည္၊
သီလကိုေစာင့္ထိမ္းေနေသာေၾကာင့္ အၾကံမွန္။ အေျပာမွန္၊ အက်င့္အလုပ္မွန္ ေနသည္ကို ဤသစၥာျဖင့္စမ္းသပ္ရာ၏၊
နိကၡမ ပါရမီ ျဖည့္က်င့္ဆဲ အလြတ္အကြ်တ္ထြက္လိုသူ ကို အဖ်က္ဝင္လာတတ္ခ်ိန္၊ ခႏီ ၱပါရမီ ျဖစ္ဖို ့ရန္ ေတြ ့သမွ် ၾကံဳသမွ် ေကာင္းဆိုးဒဏ္ ကိုခံရင္း ဥာဏ္ရင့္လာရန္ ဤသစၥာျဖင့္ဆက္ ရင့္က်က္ေစရာ၏၊
သစၥာသည္ အမွန္ျဖစ္ၿပီး၊ ပါရမီသည္ ထို အမွန္ကိုမွီလွ်က္က စိတ္ရင့္က်က္ေစျခင္းပင္၊ စိတ္မရင့္က်က္က ပါရမီမျဖစ္ႏိုင္၊
ထိုသစၥာပါရမီသည္ ေအာက္အေျခခံ ဒါန၊ သီလ၊ ေနကၡမၼ ခႏ ၱီတို ့ႏွင့္ အထက္ရွိ အဓိ႒ာန္၊ ဝီရိယ၊ ပညာတို ့၏ ေပါင္းကူးပင္ျဖစ္သည္။ တနည္းဆိုရေသာ္ အေျခခံ တို ့ကိုေျခကုပ္ယူကာ တဆင့္ျမင့္ ျဖည့္က်င့္ရေသာပါရမီမ်ိဳး၊ အထက္ပါရမီ တက္ရန္ကူေပးရျခင္းျဖစ္သည္၊ ဒါနသီလ ပါရမီကဲ ့သို ့ပစၥည္းစြန္ ့လႈ၍ သစၥာဆိုျခင္းမဟုတ္၊ အဂၤါေျခလက္စြန္ ့လႊတ္၍ ေသာ္၎၊ အသက္စြန္ ့လႊတ္၍ေသာ္၎ သစၥာဆိုျခင္းမ်ိဳးကားမဟုတ္၊
ဤတြင္လည္း သစၥာ ပါရမီ၊ သစၥာဥပ ပါရမီ၊ သစၥာပရမၼတၳ ပါရမီဟူ၍ သံုးမ်ိုးခြဲႏိုင္သည္၊ သို ့မဟုတ္ အေျချပဳ၊ အႏု၊ အရင့္ ဟု သံုးမ်ိဳးခြဲႏိုင္သည္။
၁- သစၥာျဖင့္ စိတ္ရင့္က်က္ေစရာ သစၥာပါရမီ ျဖစ္ေစသည္။အႏ ၱရာယ္တစ္စံုတစ္ရာၾကံဳလာေသာအခါ - မိမိျဖည့္က်င့္ခဲ ့ၿပီးေသာပါရမီအရွိန္အဟုန္ သတၱိတို ့ကိုအာရုံျပဳ၍ အမွန္ဆို တိုင္တည္ကာျပဳက်င့္ရာ၏၊
( အေလာင္းေတာ္ ငါးရန္ ့မင္းဘဝက ေဆြမ်ိဳးမ်ား ေရနည္းပါးကာ က်ီး၊ လင္းတ တို ့အစားခံရစဥ္ အသံုးျပဳပံုမ်ိဳးျဖစ္၏၊)
၂-သစၥာဥပ ပါရမီသည္ သစၥာျဖင့္ စိတ္ရင့္က်က္ေစရုံမက စိတ္တံခိုး စိတ္သတၱိမ်ားတက္ၾကြေစသည္အထိျဖစ္သည္။
( အေလာင္းေတာ္ ငုံးမင္းဘဝ မိမိ၏ အေတာင္အလက္အဂၤါမစံုသည္ကိုဆို၍ မီးကြင္းေစႏိုင္ေသာ အရာသည္ သစၥာဥပ ပါရမီျဖစ္သည္။)
၃-အမွန္ကိုတိုင္တည္ေျပာဆိုျခင္း၊ အဓိ႒ာန္ျခင္း၊ က်င့္ျခင္း ျဖင့္ စိတ္တံခိုး စိတ္သတၱိမ်ားတက္ၾကြေစရုံမက ပါဒကစ်န္ အေျခခံဥာဏ္မ်ားတိုးတက္ေစသည္အထိ သစၥာျပဳျခင္းကို သစၥာပရမၼတၳပါရမီ ျဖစ္သည္၊
( အေလာင္းေတာ္ ေနေရဥၨရာ ေရႊခြက္ေမွ်ာစဥ္၊ လႈေသာျမက္ရွစ္ဆုပ္ကိုၾကဲလ်က္က ပလႅင္ေတာ္ေပါက္ေရာက္စဥ္၊ မာရ္မင္လာေႏွာက္ယွက္စဥ္၊ ဘုရားမျဖစ္သမွ် ငါမထ ဟုသစၥာျပဳခဲ့ျခင္းသည္ သစၥာပရမၼတၳပါရမီေတာ္ပင္ျဖစ္သည္၊ )
သစၥာလက္နက္သည္ အလြန္ထက္ေစသည္။ အမွန္ကိုသာ က်င့္ေသာသူ၏ မွန္ေသာစကားသည္ ေဆာက္သြားဓားသြားမ်ားထက္ ပင္ထက္ျမက္လြန္းလွေခ်သည္။
အမွန္တရားဆိုသည္ အမွန္တရားအတိုင္းသာျဖစ္ေစရာ၏၊ အမွန္တရားကုိ မည္မွ်ဖံုးအုပ္တားဆီးခံရပါေစ၊ ပတၱျမားမွန္ ႏြံမနစ္ေစရဟူသည့္ပမာ၊
အမွားဟူသည္ အမွားအတိုင္းသာေပၚေစရာ၏။ အမွားသည္ မစင္ပံု ျမက္အုပ္ထားေသာ္လည္း ေလသုတ္က အနံ ့ထြက္လာရသည့္ပမာ၊
သစၥာပါရမီေတာ္သည္ သစၥာဥာဏ္အမွန္လင္းေစသည္၊
ဤသစၥာပါရမီေတာ္ အရာတြင္ အေလာင္းေတာ္ စႏၵကုမာရမင္းသားဘဝသည္ ထင္ရွားေသာ သာဓကျဖစ္၏။
၆-ေမတၱာ ပါရမီ
သစၥာျဖင့္ မႏိုင္ေသာတဏွာကို ေမတၱာျဖင့္ ဆက္၍ ဖ်က္စီးပစ္ရသည္။
ဤေမတၱာ ပါရမီသည္လည္း အထက္ႏွင့္ ေအာက္ပါရမီမ်ား ေပါင္းကူးေပးသည္။
မိမိထံရွိ ပဋိဃသံေယာဇဥ္ကို ဖယ္ရွားပစ္ၿပီး ကာမရာဂကိုေခါင္းပါးေစ၏၊
ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ တန္းတူထားစိတ္ မိမိ၏တဦးတည္းေသာ သားရင္းကဲ ့သို ့အားလံုးကို တေျပးညီစြာ ထား၍ဆက္ဆံေစျခင္းသည္ ေမတၱာဓာတ္၏သတၱိပင္။
လူ ့တိရစ ၦာန္မျဖစ္ေစနဲ ့၊
ေမတၱာေခါင္းပါးသူ တကိုယ္ေကာင္းအဆန္ဆံုး ရာဂေဒါသအမ်ားဆံုးသူကိုျပပါဆိုလွ်င္ တိရစာၦန္ ကိုသာလက္ ညိဳးထိုးျပရေခ်မည္။
ေမတၱာေခါင္းပါးေနေသာ လူျဖစ္ပါမူ ရုပ္ကားလူ စိတ္ကားတိရိစ ၦာန္စာရင္းသြင္းခံရေသာ
လူ ့တိရ စ ၦာန္ပင္ျဖစ္ရေတာ့သည္။
ေမတၱာစစ္၊ေမတၱာရွင္၊ေမတၱာစိတ္၊ေမတၱာစကား
လိုလွ်င္ကူ မလိုလွ်င္ ျငဴစူေနလွ်င္ ေမတၱာအစစ္မဟုတ္။
အတြင္းသေဘာကား ကာမမ်ားဖံုးေနလွ်င္ ေမတၱာရွင္မဟုတ္။
တစ္ဖက္ကူသလိုလို ႏွင့္ ကိုယ့္ဘက္အရျခဴေနလွ်င္လည္း ေမတၱာစိတ္မဟုတ္၊
သာသူေတြ ့ကပို၊ နာသူေတြ ့ကဝန္တိုျပန္လွ်င္လည္း ေမတၱာကံမေျမာက္၊
လူက်တမ်ိဳး၊ တိရိစ ၦာန္က်တဖံု၊ မိမိ (သို ့) မိမိသားႏွင့္ တန္းတူထားပံုျခင္းမတူညီကလည္း ေမတၱာမွန္မေရာက္၊
မွ်တေသာစကား၊ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစလိုေသာစကား မဟုတ္က ေမတၱာစကားမဟုတ္၊
ေမတၱာသည္ စမ္းေရပမာေအးျမ၏၊ ရာဂမီး ေဒါသမီးကို ဆီးတား၏၊
တဖက္လူက မိမိအား ရာဂ၊ ေဒါသျဖင့္ရန္မူတိုက္ခိုက္လာေသာ္ ေလာကဓံေၾကြးမ်ား ေပးဆပ္ရေသာ္ တဖက္ရန္သူအာရုံရွင္အား မိမိ၏သားရင္း၊ သမီးရင္းကဲ့သိုစ်ာန္ဝင္စားလိုက္ရ၏၊ ေမတၱာစ်ာန္ဝင္စားျခင္းျဖင့္ ေအးခ်မ္းမႈကိုရေစရသည္။
မိမိ (သို ့) မိမိ၏သားသမီးကဲ့သို ့ တန္းတူစိတ္ အၿမဲထား၊ သူတဖက္သားကို ေဖးကူ၊ ကိုယ္က်ိဳးစြန္ ့ကိုယ္ခ်င္းစာ မုန္းစိတ္မပါ ဂရုဏာဓါတ္လႊမ္းပတ္ကာထားျခင္းသည္၊ ေမတၱာရွင္ အစစ္သည္သာ။
ေလာကဓံကို ေမတၱာျဖင့္ခုခံ၊ ေလာကဓံေၾကြးကို ေမတၱာျဖင့္သာတုန္ ့ျပန္ ခံႏိုင္ရည္ ရွိေစရသည္။ ဤသည္ကားေမတၱာပါရမီေတာ္ ျဖည့္က်င့္ျခင္းမည္၏။
ဤေမတၱာပါရမီေတာ္အရာ၌ အေလာင္းေတာ္ သုဝဏၰသာမသည္ ထင္ရွားေသာ သာဓကျဖစ္၏။
၇-ဥေပကၡာ ပါရမီ
ရန္သူ၊ မိတ္ေဆြ ႏွစ္ဦးစလံုးကို ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းမွ အညီအမွ်ထားဆက္ဆံျခင္း၊အခ်စ္ႏွင့္ အမုန္း ခ်မ္းသာႏွင့္ဆင္းရဲတို ့အၾကား တစ္လမ္းသြား စိတ္ထားတတ္ႏိုင္ရမည္။
ကာမရာဂသံေယာဇဥ္ ကိုျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ရမည္၊ ဥေပကၡာစိတ္ျဖင့္ အထက္ပါရမီမ်ားတက္ရန္ သူေတာ္ေကာင္းတို ့၏စိတ္ ေခတၱနားကာ၊ အထက္တက္ရန္ ေထာင္လိုက္ေသာ ေလွကားကဲ ့သို ့။
စ်ာန္စိတ္အရဆိုလွ်င္ စတုတၳစ်ာန္ (အဘိဓမၼာအရဆိုလွ်င္ ပဥၥမစ်ာန္ ) ႏွင့္ညီမွ်ေသာစိတ္ထားရွိသည္။ ဘာေတြ ့ေတြ ့ဘာျမင္ျမင္ ဘာၾကားၾကား သေဘာမွ်သာဟူေသာ အမွန္အတိုင္းသိေနေလေတာ့သည္။
သံေယာဇဥ္တရားကိုယ္ ၁၀ ပါး၊ ကိေလသာတရားကိုယ္ ၁၀ ပါး၊ အာသဝ ၊ ၾသဃ ၊ ဂႏ ၱစေသာ အယုတ္တရား ၄ ပါး မ်ားကအတြင္းမွ၊ နိဝရဏတရား ၅ ပါးတို ့က အျပင္ မွ စည္းခ်ကာ အမ်ိဳးမ်ိဳးလွည့္စားကာ ကိုယ့္ကို ဒုကၡေပးေနၾကေသာ မဟာရန္သူမ်ားပင္။
အလိုရမက္တက္ေနခ်ိန္ ေလာဘျဖစ္ေနသည္ကို မသိ။ သူ ့အေပၚမေက်နပ္ေနျခင္းသည္ ေဒါသျဖစ္ေနသည္ဟုမျမင္မိ၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ကာ သတိလက္လြတ္ ရယ္ေမာေနျခင္းသည္ ေမာဟျဖစ္ေနသည္ဟုမထင္မိ။
ရန္သူကို ရန္သူမွန္းမသိျဖစ္ရသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္တြင္းရန္သူရွိေနျခင္းကို မသိျဖစ္ၾကရသည္။ ရန္သူသည္ ရန္သူ ဟုေအာ္ဟစ္ကာဝင္လာေသာအရာမဟုတ္။
သိျပန္ပါလည္း ရန္သူ ကိုယ္ထဲဝင္၍ ဝင္မွန္းမသိသူျဖစ္ၾကရသည္။ မိတ္ေဆြအေယာင္ေဆာ္ကာ ကိုယ္ႏွင့္တြဲ၍ အထဲဝင္ လာေသာရန္သူမ်ိဳးခ်ည္းသာ။ ထို ့ေၾကာင့္ အထက္ခရီး နိဗၺာန္ႏွင့္နီးေအာင္ မေရာက္ႏိုင္ဘဲ လမ္းေပ်ာက္ၾက ရသည္။ လမ္းလြဲၾကရသည္။ လမ္းေခ်ာ္ၾကရသည္။
ကာမစိတ္မွ စ်ာန္စိတ္ျဖင့္ေနရာ၏၊
သူ ့ကုိခ်စ္စိတ္ေပ်ာက္ရန္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မခင္မင္မွရသည္။ အရာရာကိုမမႈ၊ မိမိစိတ္က တစ္စုတည္း တေဝးတည္းထားႏိုင္မွသာ ရသည့္ ဥေပကၡာ၊
မလိုလားသူကို ဥေပကၡာျပဳျခင္းသည္ ပါရမီႏွင့္မဆိုင္။ မရေသးေသာ ဝတၳဳအာရုံမ်ားကို ဥေပကၡာထားႏိုင္ျခင္းသည္ ပါရမီမျဖစ္။
ဥေပကၡာပါရမီေတာ္သည္ သံေယာဇဥ္ ၁၀ ပါးမွ ကာမရာဂသံေယာဇဥ္ကို လက္မိလက္ရ ျဖတ္ေတာက္ခ်ရၿပီး က်န္အၾကြင္းတို ့ကို အရွိန္လႊတ္၍ ပ်က္ျပယ္ေစရာ၏။ ေအာက္အေျခခံ ေနကၡမၼပါရမီေတာ္၏ လက္စသိမ္းကာ အထက္ ပညာစခန္းသို ့လွမ္းတက္ရန္ ေျခကုပ္ယုျခင္းပင္။
ဥေပကၡာပါရမီကို ျဖည့္က်င့္ရန္ ဇနီးမယား၊ ခင္ပြန္းေယာက်ား၊ သားသမီး၊ ေျမးျမစ္ ၊ ပစၥည္းဥစၥာအေပၚမွာ ဥပကၡာထားႏိုင္ဘို ့ရန္
-- အသက္ေပးခ်စ္မိထားေလသူမ်ားကို အသက္ေပးစေတးထားခဲ့ႏိုင္ကာမွ၊
-- ဘဝေပးခ်စ္မိထားေလသူမ်ားကို ဘဝႏွင့္စေတး ေပးဆပ္ထားခဲ့ႏိုင္ပါေလမွ၊
-- သူ ့ကိုျမတ္ႏိုးျခင္းကို ဦးစြာျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ပါေလမွ၊
-- သူ ့ကိုအာရုံခံုမင္ျခင္းကို ေနာက္ဆင့္ဆင့္ကာျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ကာမွ ၊
-- ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႏွစ္သက္ခုံမင္ေနျခင္းကို ေနာက္ဆံုး အဆင့္အျဖစ္ စြန့္ခြာမုန္းကာပယ္ပစ္ႏိုင္ကာမွ
-- ကိေလသာ သံေယာဇဥ္ကို ရန္သူ ဟူေသာ အမွတ္အသားအစား သူ ့သေဘာသူေဆာင္ ျပေနသည္ဟု ျမင္ေတြ ့ႏိုင္ျခင္း ၊
-- ကိေလသာ သံေယာဇဥ္ကို မိတ္ေဆြ ဟူေသာ အမွတ္အသားအစား သူ ့အလုပ္ သူလုပ္ေနသည္ ဟု ျမင္သိႏိုင္ျခင္း သည္ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ေကာင္းတို ့၏ ဥေပကၡာပါရမီ ပံုစံတည္း။
အေလာင္းေတာ္သည္ ဝိဓူရအမတ္ဘဝတြင္ ဥေပကၡာပါရမီကို ျဖည့္က်င့္ခဲ့ေလသည္။
အလြန္ေကာင္းေသာ သာဓုနရတရား သိမွတ္ထား
အေလာင္းေတာ္ ဝိဓူရသုခမိန္အမတ္သည္ ပုဏၰက နတ္စစ္သူၾကီးအားေဟာၾကားခဲ့ေသာ သာဓုနရ တရား ေလးပါး( သို ့) သူေတာ္ေကာင္းလူတန္းစားတေလးတစား လိုက္နာေသာတရားဆိုသည္မွာ-
၁-မိမိအားေနရာေပးျခင္း၊ ေကြ်းေမြးဧည့္ခံ သူကို ေက်းဇူးတံု ့ျပန္တစ္ဖန္ ျပဳစုျခင္း - ေရွ ့သြားသြားေလသူ ၏လမ္းကို ေျဖာင့္တန္းစြာ လိုက္ေလ့ရွိသူ ဆိုရာ၏၊
၂-သူတပါးအိမ္တြင္ တညာဥ့္မွ်ပင္တည္းခိုရသည္ျဖစ္ေစ ၊ တလုပ္ထမင္းတလုပ္ဟင္းကိုမွ်ပင္ စားသံုးရဘူး သည္ျဖစ္ေစ ထိုသူကိုစိတ္ကူးမွ်ျဖင့္ပင္ မျပစ္မွားေစျခင္း- စိုေသာလက္ကိုမေျခာက္ေစႏွင့္ဟုဆိုရာ၏၊ ေက်းဇူးရွင္ကိုျပစ္မွားက စိုေသာလက္ကို ေျခာက္ေစသူ ျဖစ္ကာ လက္ကိုအပူေလာင္ေစသူဟုဆိုရ၏၊
၃-သက္ရွိ လူမဆိုထားဘိ သက္မဲ ့ျဖစ္ေသာ သစ္ပင္ကိုမွ်ပင္ သူ ့အရိပ္ဝယ္ တခဏမွ် နားခို အိပ္ဖူးပါမူ ထိုသစ္ပင္အား အကိုင္းအခက္မခ်ိဳးမိေစရ၊ အရိပ္ခိုၿပီးမွ အခက္ခ်ိဳးသူသည္ မိမိအားခ်မ္းသာမႈကို ေပးတတ္ေသာ အေဆြ ခင္ပြန္းေကာင္း (သို ့) မိတ္ေဆြေကာင္း ကို ျပစ္မွားရာေရာက္ေခ်သည္။ - မိတ္ေကာင္းကို ေစာင္းၾကည့္ မၾကည့္ႏွင့္ ဟုဆိုရာ၏၊
၄-မိန္းမေကာင္း၊ မိန္းမယုတ္ မည္သို ့သိႏို္င္မည္ ( ထို ့နည္းတူ ေယာက္်ားေကာင္း၊ ေယာက္်ားယုတ္ မည္သို ့သိႏိုင္မည္ ေတြးယူပါ)
မသူေတာ္သေဘာ သတ္လိုစိတ္ ေမြးျမဴေသာ မိန္းမတို ့မည္သည္ မာယာလည္းစြက္၊ ရမက္လည္းၾကီးေသာမိန္းမ၊ တေန ့သင့္ထက္သာသူ ေတြ ့ကသင့္ကုိလည္းသတ္ ၊ သာသူ ့ထံကပ္မည္သာျဖစ္ေခ်သည္၊ ထိုမိန္းမမ်ိဳးသည္ မိန္းမျမတ္မဟုတ္၊ မိန္းမယုတ္သာ၊ ထိုမိန္းမဆိုးမ်ိဳး၏ အေနာက္သို ့သင္မလိုက္သင့္၊ မ-ဘက္လိုက္ကာ မိုက္ဖက္မပါေစႏွင့္၊
ထို ့နည္းတူ လူမိုက္ေယာက္်ားေတြ ့ေသာ္ျငားလည္း မမိုက္ေလႏွင့္ ေရွာင္ေလေဝးေဝး ေဘးေအးေစဘို ့၊
သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေပါင္း၊ သူယုတ္မာကို ေရွာင္
သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ေပါင္းရမည္။ သူေတာ္ေကာင္းနားေနေနက တရားစကားမ်ား ၾကားပါမ်ားလွ်င္ တရားစိတ္မင္ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဝင္ကာ ပါရမီျဖည့္ရာသည္။
သူယုတ္မာကုိ ေရွာင္ပါ။ မသူေတာ္မ်ားႏွင့္ေပါင္းက မေကာင္းသည္မ်ား ၾကားပါမ်ားလွ်င္ နားပါ၍ တရားမကာႏိုင္သျဖင့္ မေကာင္းမႈကို စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာရာမွ ၾကိဳက္လာၾကကာ မေကာင္းတာအကုန္လုပ္ အကုသိုလ္အထုတ္ထုတ္ၾကတတ္ေလေတာ့သည္။
သူေတာ္ေကာင္းအား မျပစ္မွားထိုက္ပါ။ သူယုတ္မာအားေရွာင္ရွားၾကပါ။
သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ တၾကိမ္မွ်ေပါင္းသင္းခြင့္ရျခင္းသည္ ကမ ၻာအသေခ်ၤ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ အက်ိဳးထူး တရားပြားမ်ားေစႏိုင္သည္။
No comments:
Post a Comment