မမွားေသာ ေရွ.ေန - မေသေသာ ေဆးသမား” ဤေလာကသားမ်ားအလယ္မွာမရွိသေလာက္ကို္ ရွားလွမယ္ထင္ပါတယ္ ။ လူ.အသိုင္းအဝန္းမွာႀကည့္္ပါက လည္း “အမွား” ကင္းသူဟူ၍ ရွာမေတြ.ႏို္င္ပါ။
အနည္းနဲ.အမ်ား ကြာျခားခ်က္သာရွိႀကမွာျဖစ္ပါတယ္။
အနည္းနဲ.အမ်ား ကြာျခားခ်က္သာရွိႀကမွာျဖစ္ပါတယ္။
အေရးႀကီးသည္က “မိမိအမွားကို အျမန္သိျပီး အမွန္ေရာက္တ့ဲအထိ ျပင္ႀကည့္ႀက” ဖို.လို
ပါတယ္ ။ “မွားမွန္းသိလ်က္ ျပင္ရန္ခက္ “ ေနပါကလည္း ဘဝအတြက္ ရတက္ မေအး စရာ ျဖစ္လာ
ေတာ့မွာအမွန္ပါ ။
ဒီလို မိမိအမွားကို “အမွား” ရယ္လို. မိမိကိုယ္တိုင္ သိႏို္င္ဖို.ဆိုတာကလည္း အင္မတန္.
ကို မလြယ္တ့ဲကိစၥပါ။ လူ အမ်ားစုအေနနဲ.က ကိုယ္လုပ္တာသာ”အမွန္” ပါလို.တယူသန္ေန တတ္ႀကတာမဟုတ္ပါလား ။
ဒါ့ေႀကာင့္ “အမွားကို အမွား“ပါလို. မိမိအက်ိဳးကိုသာ လိုလိုလားလားနဲ. ေျပာဆိုညႊန္ျပ ဆံုး မေပးႏို္င္တ့ဲ “ဆရာေကာင္း- မိတ္ေဆြေကာင္း” ဆိုတာလည္း အေရးတႀကီးကို လိုအပ္လွပါတယ္။
ေနရာတကာ”မွန္ပါ့-ဟုတ္ပါ့“ လုပ္ျပ-ေျပာဆိုျပီး ညာစား ဝါစား ေနႀကတ့ဲ ကပ္ဖါး-ကပ္စားေတြက လည္း ဒီေလာကထဲ နည္းမွ မနည္းတာကလား ။
သက္ႀကီးစကား တစ္ဆင့္ႀကားထားတ့ဲ “ေျမွာက္တို္င္းလည္း မေျမာက္နဲ “ ဆိုစကားကလည္း မွတ္သား မွတ္သားေလာက္ပါေပတယ္။ရာေထာင္မ်ားစြာေသာေေက်ာင္းသားေတြထဲမွာအေတာ္
ဆံုး အထူးခၽြန္ဆံုးျဖစ္ေနတ့ဲ “အဟႎသက” ဆိုတ့ဲေက်ာင္းသားကို နာမည္ေက်ာ္ ” ဒိသာပါ
ေမာကၡဆရာႀကီး” က-“ ငါ့တပည့္က လူရည္ခၽြန္ႀကီးဆိုေတာ့ အတတ္ပညာပန္းတို္င္ေရာက္
ေအာင္ခ်ီးေျမွာက္ရမယ္-ဒါ့ေႀကာင့္ လက္ေတြ.ပညာအေနနဲ.”လူေပါင္းတစ္ေထာင္ျပည့္ေအာင္ သတ္ရမယ္“
တ့ဲ။
“အဟႎသက” ကလည္း ပထမ ျငင္းေပမ့ဲ သူ.ကိုေျမွာက္ပင့္ေနတ့ဲဆရာႀကီးကို မလြန္ဆန္ႏို္င္တ့ဲအဆံုး “လူ သတ္သမားႀကီး” လံုးလံုးျဖစ္သြားခ့ဲရပါသတ့ဲ။
သူကေတာ့ “အဂၤုလိမာလ” ပါပဲ ။
ပါတယ္ ။ “မွားမွန္းသိလ်က္ ျပင္ရန္ခက္ “ ေနပါကလည္း ဘဝအတြက္ ရတက္ မေအး စရာ ျဖစ္လာ
ေတာ့မွာအမွန္ပါ ။
ဒီလို မိမိအမွားကို “အမွား” ရယ္လို. မိမိကိုယ္တိုင္ သိႏို္င္ဖို.ဆိုတာကလည္း အင္မတန္.
ကို မလြယ္တ့ဲကိစၥပါ။ လူ အမ်ားစုအေနနဲ.က ကိုယ္လုပ္တာသာ”အမွန္” ပါလို.တယူသန္ေန တတ္ႀကတာမဟုတ္ပါလား ။
ဒါ့ေႀကာင့္ “အမွားကို အမွား“ပါလို. မိမိအက်ိဳးကိုသာ လိုလိုလားလားနဲ. ေျပာဆိုညႊန္ျပ ဆံုး မေပးႏို္င္တ့ဲ “ဆရာေကာင္း- မိတ္ေဆြေကာင္း” ဆိုတာလည္း အေရးတႀကီးကို လိုအပ္လွပါတယ္။
ေနရာတကာ”မွန္ပါ့-ဟုတ္ပါ့“ လုပ္ျပ-ေျပာဆိုျပီး ညာစား ဝါစား ေနႀကတ့ဲ ကပ္ဖါး-ကပ္စားေတြက လည္း ဒီေလာကထဲ နည္းမွ မနည္းတာကလား ။
သက္ႀကီးစကား တစ္ဆင့္ႀကားထားတ့ဲ “ေျမွာက္တို္င္းလည္း မေျမာက္နဲ “ ဆိုစကားကလည္း မွတ္သား မွတ္သားေလာက္ပါေပတယ္။ရာေထာင္မ်ားစြာေသာေေက်ာင္းသားေတြထဲမွာအေတာ္
ဆံုး အထူးခၽြန္ဆံုးျဖစ္ေနတ့ဲ “အဟႎသက” ဆိုတ့ဲေက်ာင္းသားကို နာမည္ေက်ာ္ ” ဒိသာပါ
ေမာကၡဆရာႀကီး” က-“ ငါ့တပည့္က လူရည္ခၽြန္ႀကီးဆိုေတာ့ အတတ္ပညာပန္းတို္င္ေရာက္
ေအာင္ခ်ီးေျမွာက္ရမယ္-ဒါ့ေႀကာင့္ လက္ေတြ.ပညာအေနနဲ.”လူေပါင္းတစ္ေထာင္ျပည့္ေအာင္ သတ္ရမယ္“
တ့ဲ။
“အဟႎသက” ကလည္း ပထမ ျငင္းေပမ့ဲ သူ.ကိုေျမွာက္ပင့္ေနတ့ဲဆရာႀကီးကို မလြန္ဆန္ႏို္င္တ့ဲအဆံုး “လူ သတ္သမားႀကီး” လံုးလံုးျဖစ္သြားခ့ဲရပါသတ့ဲ။
သူကေတာ့ “အဂၤုလိမာလ” ပါပဲ ။
နာမည္ေက်ာ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းက ဒိသာပါမာကၡဆရာႀကီး ကလည္း “အဟႎသက”ရဲ့ ပညာ ထူးခၽြန္မႈကို မနာလိုျဖစ္ေနႀကတ့ဲ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့ ဂံုးစကားကို ႏွသံုးသားမွာ အမွတ္မွားလို. “အဟႎသက” ရဲ့ဘဝအား ပညာဓါးနဲ.ပါးပါးလွီးျဖစ္လိုက္ျခင္းပါ။
မႀကာခဏ ဆိုလာႀကတ့ဲေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့စကားကို အဟုတ္ကိုအယံုမွားတ့ဲ ဆရာႀကီးဟာလည္း
မႀကာခဏ ဆိုလာႀကတ့ဲေက်ာင္းသားမ်ားရဲ့စကားကို အဟုတ္ကိုအယံုမွားတ့ဲ ဆရာႀကီးဟာလည္း
“မေကာင္းတ့ဲ မိတ္ေဆြမ်ားရဲ့အနီးကပ္ ေပါင္းႀကံမႈကိုခံလိုက္ရတာပါပဲ။
အဲဒီေနာက္လူေတာ္လူေကာင္းေလး“အဟႎသက”တစ္ေယာက္ ေထာႀကီးထဲ ေရာက္သြားပါတယ္။
လူေတြသတ္ျပီးမွတ္ လို.မရေတာ့ လက္ညွိဳးေတြျဖတ္-ႀကိဳးနဲ.သီျပီးမွတ္ပါသတ့ဲ။ “အဂၤုလိမာလ” ဆုိတ့ဲအဓိပၸါယ္ကလည္း “လူေသေတြရဲ့ လက္ညိွဳးကို ပန္းကံုး လိုသီ လည္မွာဆဲြတ့ဲ လူမို္က္ႀကီး
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ.လူဆိုးလူမိုက္ႀကီးျဖစ္သြားတ့ဲ “အဂၤုလိမာလ”အျဖစ္ ဘုရင္ကအစ အေႀကာက္ရ အလန္.
ရဆံုး လူသတ္ သမားႀကီးအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံလိုက္ရပါေတာ့တယ္။
သူရွိေနတ့ဲေတာႀကီးကိုလည္း ဘယ္သူမွျဖတ္မသြားရဲ မလာရဲႀကတာ့ဘူးေပါ့။ လူတစ္ေထာင္ျပည့္
လူေတြသတ္ျပီးမွတ္ လို.မရေတာ့ လက္ညွိဳးေတြျဖတ္-ႀကိဳးနဲ.သီျပီးမွတ္ပါသတ့ဲ။ “အဂၤုလိမာလ” ဆုိတ့ဲအဓိပၸါယ္ကလည္း “လူေသေတြရဲ့ လက္ညိွဳးကို ပန္းကံုး လိုသီ လည္မွာဆဲြတ့ဲ လူမို္က္ႀကီး
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ.လူဆိုးလူမိုက္ႀကီးျဖစ္သြားတ့ဲ “အဂၤုလိမာလ”အျဖစ္ ဘုရင္ကအစ အေႀကာက္ရ အလန္.
ရဆံုး လူသတ္ သမားႀကီးအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံလိုက္ရပါေတာ့တယ္။
သူရွိေနတ့ဲေတာႀကီးကိုလည္း ဘယ္သူမွျဖတ္မသြားရဲ မလာရဲႀကတာ့ဘူးေပါ့။ လူတစ္ေထာင္ျပည့္
ဖို.တစ္ေယာက္ သာလိုတ့ဲအခ်ိန္မွာ သူ.ရဲ့မိခင္ျဖစ္သူကလည္းသားရဲ့သတင္း ကိုႀကားျပီးသားကို
ေခၚဖို.ေတာထဲကိုလိုက္သြားပါတယ္။
ေခၚဖို.ေတာထဲကိုလိုက္သြားပါတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ ဗုဒၶျမတ္ဘုရားကလည္း ကၽြတ္ထို္က္သူကို ခၽြတ္ဖို.ဥဏ္ေတာ္နဲ. အႀကည့္---လူ.အသိ
မရွိေတာ့တ့ဲ “အဂၤုလိမာလ” ဟာ “အေမ” ကိုျမင္လို.ေတာင္ သတိရွိမွာ မဟုတ္ပဲ သတ္မိ္
ေတာ့မွာကိုလည္းျမင္ေရာ တန္ခိုးေတာ္နဲ.“အဂၤုလိမာလ” ထံအေရာက္ႀကြေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။
မရွိေတာ့တ့ဲ “အဂၤုလိမာလ” ဟာ “အေမ” ကိုျမင္လို.ေတာင္ သတိရွိမွာ မဟုတ္ပဲ သတ္မိ္
ေတာ့မွာကိုလည္းျမင္ေရာ တန္ခိုးေတာ္နဲ.“အဂၤုလိမာလ” ထံအေရာက္ႀကြေတာ္မူခ့ဲပါတယ္။
“အဂၤုလိမာလ”လည္း ဘုရားကိုျမင္တာနဲ.အတင္း ေျပးလိုက္ ေတာ့တာေပါ့ ။ ေျဖးေျဖးခ်င္း ႀကြ လွမ္းေတာ္မူေနတ့ဲ ျမတ္ဘုရားကို အစြမ္းကုန္ အေျပး လိုက္ေနတ့ဲ “အဂၤုလိမာလ” က မမွီႏို္င္ပါ ။ တကယ္ေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶက ခႏၱီေမတၱာဓာတ္ နဲ. တန္ခိုးေတာ္ကိုလည္းသံုးခ့ဲပါတယ္။“အဂၤုလိမာလ” သြားေနတ့ဲ ေျမႀကီးကို လိႈင္းထ ေအာင္ဖန္ဆင္းလိုက္တ့ဲ အျပင္ ေျမျပင္ကို ေခါက္လိပ္ျဖစ္ေစျပီး
“အဂၤုလိမာလ” ဖက္မွာအတြန္. အလိပ္ေတြျဖစ္ေစပါတယ္ ။ ဒါေႀကာင့္ “အဂၤုလိမာလ" လည္း ပင္ပန္းဆင္းရဲႀကီးစြာနဲ.ေျပးလိုက္ေနရရွာျပီျဖစ္ပါတယ္။ သူ.ချမာဘယ္ေလာက္ေျပး လိုက္လိုက္
ျမတ္ဘုရားကို အမွီမလိုက္ႏို္င္ပါ။ အေတာ္ႀကာတ့ဲအခါ အဂၤုလိမာလ”က ေမာလြန္းလို.မလိုက္ႏိုင္
ေတာ့ပဲ ”အို-ရဟန္းႀကီးရပ္ပါေတာ့ - ရပ္ပါေတာ့” လို.ဆိုလာပါတယ္ ။
“ခ်စ္သား“ အဂၤုလိမာလ”ငါဘုရားက ရပ္ေနျပီးျဖစ္ပါတယ္-ရပ္ရမွာက သင္ခ်စ္သားပါ” လုိ.
ျမတ္ဘုရားကို အမွီမလိုက္ႏို္င္ပါ။ အေတာ္ႀကာတ့ဲအခါ အဂၤုလိမာလ”က ေမာလြန္းလို.မလိုက္ႏိုင္
ေတာ့ပဲ ”အို-ရဟန္းႀကီးရပ္ပါေတာ့ - ရပ္ပါေတာ့” လို.ဆိုလာပါတယ္ ။
“ခ်စ္သား“ အဂၤုလိမာလ”ငါဘုရားက ရပ္ေနျပီးျဖစ္ပါတယ္-ရပ္ရမွာက သင္ခ်စ္သားပါ” လုိ.
မိန္. ႀကားလိုက္ပါတယ္။ ဒါကိုနားမလည္လို.“အဂၤုလိမာလ”ကျပန္ေမးလိုက္တ့ဲအခါ “ခ်စ္သား
အဂၤုလိမာလ” ငါဘုရားရပ္ေနတာက ဘဝသံသရာလမ္းဆံုး အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ကိုရျပီး ခႏၱီ
အဂၤုလိမာလ” ငါဘုရားရပ္ေနတာက ဘဝသံသရာလမ္းဆံုး အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ကိုရျပီး ခႏၱီ
ေမတၱာ ဂရုဏာစတ့ဲ သူေတာ္ေကာင္းတရား အေပၚရပ္ တည္ေနျပီးျဖစ္လို. ဘဝသံသရာမွာ
ေျပးဖို.မလိုေတာ့ဘူး-ဒီဘဝေနာက္ ဆံုးပဲ--ဒါေႀကာင့္ ငါဘုရားရပ္ေနတယ္လို. ေျပာတာ။
ေျပးဖို.မလိုေတာ့ဘူး-ဒီဘဝေနာက္ ဆံုးပဲ--ဒါေႀကာင့္ ငါဘုရားရပ္ေနတယ္လို. ေျပာတာ။
သင္ကေတာ့ မေျပးႏို္င္ေလာက္ေအာင္ ဖတ္ဖတ္ေမာေနလို. ရပ္ေနေပမ့ဲသတၱဝါမ်ားအေပၚ ေစာင့္
စည္း ထိန္းခ်ဳပ္မႈမထားပဲ လူတစ္ေထာင္ကို မို္က္မို္က္ကန္းကန္း အရမ္းသတ္ခ့ဲတယ္။ ခႏၱီ ေမတၱာ ဂရုဏာစတ့ဲသူေတာ္ ေကာင္းတရားအေပၚရပ္တည္ႏို္င္စြမ္းမရွိဘူး။ ဒီသင့္ရဲ့ မေကာင္းမႈေတြေႀကာင့္ ဘဝသံသရာမွာေရာ- အပါယ္ ၄-ဘံုမွာေရာ ဆင္းရဲပူေလာင္စြာနဲ. မဆံုးႏို္င္ေအာင္ ေျပးသြားေန ရဦးမွာ-သင္လုပ္ေနတ့ဲအလုပ္တြက ေျပးရမယ့္အလုပ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ အကု သိုလ္ဆိုတာ ေႀကြးယူ တာပဲ-
မဆံုးႏို္င္ေအာင္ အတိုးနဲ.ဆပ္ရမွာပဲ။ ဒါ့ေႀကာင့္ သင့္ကိုအပါယ္ သံသရာမွာ ေျပးေႀကာင္း
စည္း ထိန္းခ်ဳပ္မႈမထားပဲ လူတစ္ေထာင္ကို မို္က္မို္က္ကန္းကန္း အရမ္းသတ္ခ့ဲတယ္။ ခႏၱီ ေမတၱာ ဂရုဏာစတ့ဲသူေတာ္ ေကာင္းတရားအေပၚရပ္တည္ႏို္င္စြမ္းမရွိဘူး။ ဒီသင့္ရဲ့ မေကာင္းမႈေတြေႀကာင့္ ဘဝသံသရာမွာေရာ- အပါယ္ ၄-ဘံုမွာေရာ ဆင္းရဲပူေလာင္စြာနဲ. မဆံုးႏို္င္ေအာင္ ေျပးသြားေန ရဦးမွာ-သင္လုပ္ေနတ့ဲအလုပ္တြက ေျပးရမယ့္အလုပ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ အကု သိုလ္ဆိုတာ ေႀကြးယူ တာပဲ-
မဆံုးႏို္င္ေအာင္ အတိုးနဲ.ဆပ္ရမွာပဲ။ ဒါ့ေႀကာင့္ သင့္ကိုအပါယ္ သံသရာမွာ ေျပးေႀကာင္း
မေကာင္းတ့ဲ ရက္စက္
ႀကမ္းႀကဳတ္ သတ္ျဖတ္မတ့ဲ အလုပ္ကို ခုခ်က္ျခင္းရပ္လိုက္ပါဆို တ့ဲအေနနဲ. ရပ္ခိုင္းတာ”ဒီလို ျမတ္ဘုရားရဲ့တရားစကားကိုနာႀကားလိုက္ရတယ္ဆိုတာနဲ.အေျခခံပညာေကာင္း
တ့ဲ “အဂၤုလိမာလ” ဟာအသိတရားခ်က္ျခငး္ရသြားပါတာ့တယ္ ။ ဒါ့ေႀကာင့္သာပဲ ဘုရားထံမွာ အမွား
ကိုဝန္ခံျပီး ရဟန္းအျပီးဝတ္သြားခ့ဲပါတယ္ ။
ႀကမ္းႀကဳတ္ သတ္ျဖတ္မတ့ဲ အလုပ္ကို ခုခ်က္ျခင္းရပ္လိုက္ပါဆို တ့ဲအေနနဲ. ရပ္ခိုင္းတာ”ဒီလို ျမတ္ဘုရားရဲ့တရားစကားကိုနာႀကားလိုက္ရတယ္ဆိုတာနဲ.အေျခခံပညာေကာင္း
တ့ဲ “အဂၤုလိမာလ” ဟာအသိတရားခ်က္ျခငး္ရသြားပါတာ့တယ္ ။ ဒါ့ေႀကာင့္သာပဲ ဘုရားထံမွာ အမွား
ကိုဝန္ခံျပီး ရဟန္းအျပီးဝတ္သြားခ့ဲပါတယ္ ။
ေလာကမွာ အမွားကိုအမွန္ထင္ေနရင္ အင္မတန္ေႀကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။ တက္လမ္းလည္း ပိတ္သြားးျပီျဖစ္ပါတယ္။ အမွားကိုမွားမွန္းသိတာနဲ. တစ္ျပိဳင္နက္ ခ်က္ခ်င္း ျပင္လိုက္ပါ။ အမွား
ကို အမွန္ျပင္တာ ဘယ္အခါမွ ေနာက္က်တယ္လို.မရွိ- အသိ တရားနဲ.အေပါင္းအသင္းကိုလည္း သတိထားေရြးတတ္ဖို.လိုပါတယ္ ။
ကို အမွန္ျပင္တာ ဘယ္အခါမွ ေနာက္က်တယ္လို.မရွိ- အသိ တရားနဲ.အေပါင္းအသင္းကိုလည္း သတိထားေရြးတတ္ဖို.လိုပါတယ္ ။
”ဘယ္သူမွ အတိတ္ကို ျပန္သြားၿပီး ဆိုးရြားတဲ့အစကို ျပင္လို႔မရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေအာင္ျမင္တဲ့
အဆံုးသတ္ရဖို႔ အခုခ်က္ခ်င္းစတင္ လႈပ္ရွားတာကိုေတာ့ လူတိုင္းလုပ္ လို႔ ရပါတယ္” လို.ပညာ
အဆံုးသတ္ရဖို႔ အခုခ်က္ခ်င္းစတင္ လႈပ္ရွားတာကိုေတာ့ လူတိုင္းလုပ္ လို႔ ရပါတယ္” လို.ပညာ
ရွင္မ်ားက ဆိုထားႀကပါတယ္ ။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ႀကပါေစ
No comments:
Post a Comment