ေလာက၌ ေကာင္းမူကုသိုလ္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းမူ အကုသိုလ္ပင္ျဖစ္ပါေစ ေမြးကတည္းက အလုိလုိ တတ္ေျမာက္လာသည္ မရွိ၊ ဗီဇပါသူပင္လွ်င္ ပတ္၀န္းက်င္ထံမွ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာတုိ႔ျဖင့္ ျမင္သိၾကားသိျဖစ္ျပီးမွသာ ၀ါသနာစရုိက္၊ ဉာဥ္တုိ႔ ပြင့္ရျမဲျဖစ္၏။ အာရုံျပိဳင္ ေပၚထြက္လာမွလည္း အာရုံျပဳလုိစိတ္ ေပၚထြက္လာကာ ထုိမွတစ္ဆင့္ က်င့္လုိရာ က်င့္ခြင့္ရသည္သာ ျဖစ္၏။
ေသြးျပည့္၊ သားျပည့္ အဆီတည္၊ ျခင္ဆီအားေကာင္း၊ ငယ္ထိပ္ေဟာင္းေလာင္းပိတ္သြားမွ အာရုံျပဳကလည္း ျပဳလုိစိတ္ ေပၚေပါက္ရျမဲ ျဖစ္၏။ အရိုးရင့္၊ အရြယ္ေျမာက္ ဆုိင္ရာအက်ိတ္အဖုမ်ား ျပည့္ေမာက္လာမွသာ အာသာႏွင့္ရမၼက္ ငန္းငန္းတက္ ျဖစ္ခြင့္ရျမဲ ျဖစ္၏။
အပူလြန္ဖြား ေခြးမ်ားေသာ္မွ တစ္ႏွစ္သားမွ်ျဖင့္ မိတ္မလုိက္တတ္၊ သို႔ေၾကာင့္ ေမြးရာပါ ၀ါသနာစရုိက္ အတိတ္က လုိက္လာသည္ဆုိေသာ္လည္း အပ်ိဳေဘာ္၊ လူပ်ိဳေဘာ္ မ၀င္မီစပ္ၾကားကား ငုပ္သြား သြားလ်က္ကသာ လမ္းသလားဆဲပင္။ လူ႔တစ္ဘ၀သည္ အပ်ိဳေဘာ္၊ လူပ်ိဳေဘာ္၀င္မွ စာရင္းစ၏။ ေမြးကင္းစမွ ထိုအတြင္းရွိ လူသားသည္ မိမိ ကူးခတ္ခဲ့ရာ၏ ယခင္ဘ၀ရွိ လူၾကီးပိုင္းျဖစ္စဥ္က ဉာဥ္အတုိင္း ကူးဆက္လူပ္ရွားေနေသးရာ လူ႔ဘ၀မွ လာေသာသူ၊ အထက္-အထက္ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔ ဘ၀မွ ဆင္း္သက္လာသူ၊ ေအာက္-ေအာက္ ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္တုိ႔မွ တက္လာရသူ၊ ၎တို႔အမူအက်င့္ ခ်င့္ၾကည့္ရုံမွ်ျဖင့္ ပညာရွင္မွန္သမွ် သိတတ္ၾကရေလသည္။
ထုိတြင္ ျဗဟၼာဘံုမွလာသူႏွင့္ နတ္မွ လူျဖစ္လာရသူပင္ အမူအက်င့္ခ်င္း မတူသည္ကို ကာမဂုဏ္ကိစၥ အရွက္ၾကီး၊ အရွက္မဲ့သေဘာႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ပင္ သိႏုိင္၏။ သို႔ဆုိေသာ္ ေအာက္-ေအာက္ဘံုသားမ်ားႏွင့္ ႏူိင္းယွဥ္က သာ၍ပင္ သိသာႏုိင္ေပမည္။ ငရဲေကာင္ဘ၀မွ လာသူကား မိခင္၀မ္းတြင္းက ကြ်တ္သည္ႏွင့္ မိမိခံခဲ့ရသည္မ်ား သတိရဆဲ ျဖစ္ေနတတ္ရကား ဖ်ပ္ဖ်ပ္လူး ငိုထြက္လာသည္ဆုိ၏။ တိရစၦာန္တုိ႔တြင္လည္း သားစားသတၱ၀ါ၊ ျမက္စားသတၱ၀ါတုိ႔ အမူအက်င့္ခ်င္း တူမည္ မဟုတ္ျပီ။ ကုန္းေန၊ ေရေနအားျဖင့္လည္း တူမည္ မဟုတ္ျပီ။ တြင္းေအာင္း ေကာင္းကင္ပ်ံ စသည္မ်ားလည္း ျခားနားမည္သာ ျဖစ္ေခ်ေတာ့၏။
ထုိအမူအက်င့္မ်ား မေတာ္ေလာ္မာစိတ္ ၀င္လာျပီး ျဖစ္သျဖင့္ ေတာ္ရာမွန္သမွ် ရွက္တတ္လာေသာ အပ်ိဳေသြး၊ လူပ်ိဳေသြး၀င္လာခ်ိန္၌ကား ပိတ္ပိတ္ပိန္း ေပ်ာက္ကြယ္ေပးရျပီ။ ထုိ မဟုတ္ရာလုပ္ရန္တာစူခ်ိန္သည္ကား ဘုရား၀တ္ျပဳရမည္ကိုပင္ ရွက္ရြံ႕လာတတ္၏။ ထုိသဘာ၀ လူကလည္း မဟုတ္၊ ဉာဥ္ကလည္း မဟုတ္၊ ေသြးေသြးခ်င္း ေနရာ အျပိဳင္အဆုိင္ လုယက္လာၾကျခင္းမွတည္း။ ေသြးအလုပ္စု ခြဲေနျခင္းပင္တည္း။
ရဆဲဘ၀၏ ေျခလွမ္းသစ္သို႔ လွမ္းမည့္ဆဲဆဲ ထိုအခါမ်ိဳးမ်ား၌ ပတ္၀န္းက်င္သည္ အေရးၾကီးလွ၏။ ပတ္၀န္းက်င္အားလံုးတြင္ မိဘႏွင့္ဆရာဟူေသာ ပတ္၀န္းက်င္သည္ ပို၍ပို၍ အေရးၾကီးေသာ ပတ္၀န္းက်င္ အနီးကပ္ျဖစ္၏။ ထုိမိဘ၊ ထုိဆရာသည္ ဥတုဇျဖစ္ သစ္တံုးကို မင္းသမီးပံု၊ မင္းသားပံု ရုပ္လံုးေဖာ္ေပးေတာ့မည့္ ပန္းပုထု ဆရာၾကီးမ်ားပမာတည္း။
ကာမဘံုတြင္းရွိ ကာမလူသားတုိ႔ စီးပြားရွာၾကံရာ၌ ကာမစိတ္ အသံုးခ်တတ္ဖုိ႔ အေရးၾကီးလွပါသည္။
ထိုကာမစိတ္ ႏုိးထလာရန္လည္း ယံုၾကည္ခ်က္သဒၶါသည္ အထူးအေရးပါလွပါသည္။
ထုိသဒၵါစိတ္ ခုိင္ျမဲလာရန္လည္း ၀ါသနာစရုိက္သည္ သာ၍ သာ၍ အေရးပါလွပါသည္။
ထုိတြင္ ကာမဟူသည္ လုိလားမူကို ဆုိလုိ၏။ ဘာမဆုိ လုိလားစိတ္ မရွိက မၾကိဳးစားလိုျပီ။
ထုိ လိုလားစိတ္သည္ ကာမဂုဏ္ခံစားလုိရာ၌ တပ္မက္စိတ္အထိ ရာဂေသြး အေစးထြကပ္ေစျပီးမွ ၾကိဳးစားခြင့္ ရျပီး၊ ထုိကာမဂုဏ္ ဖယ္ရွားလုိရာ၌ကား ထုိကာမဂုဏ္၏ အျပစ္ကို ျမင္လာျခင္း၊ ကာမဂုဏ္ကင္းသူ၏ အက်ိဳးကို ျမင္လာျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ရာဂေသြး အေစးတိတ္ေစျပီးမွ ၾကိဳးစားႏုိင္ခြင့္ ရေစပါသည္။
ထုိသို႔ေသာ လိုလားစိတ္ကာမကို အနာဂါမ္ဘံုသား အဆင့္ဆင့္ အတိုက္အခံအျဖစ္ အသံုးခ်လ်က္က ၾကိဳးစားရပါမည္။
ဓာတ္မီးျခစ္၏ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္ေသာ ဘီးသည္ ေအာက္ခံေက်ာက္ႏွင့္ အတုိက္အခံ လုပ္ေပးမွသာ မီးထြက္ေစရပါသည္။
အရိယာတုိ႔၏ ေအာက္ဆံုးဘံုသားျဖစ္ေသာ ေသာတာပန္သည္လည္း ေအာက္ခံ ငါစြဲ ဒိ႒ိႏွင့္ အထက္ရွိ သတိတို႔ နင္လား ငါလား၊ ၾကိတ္သူက ၾကိတ္၊ ဆိတ္သူက ဆိတ္ျဖင့္ ကိစၥ ျပီးေျပရပါသည္။
စင္စစ္ နီ၀ရဏေခၚ အတားတုိ႔သည္ စ်ာန္ႏွင့္ ကစားဘက္မ်ားျဖစ္ၾကျပီး စ်ာန္သမားဘက္က အားနည္းမွသာ အတားေခၚရျပီး စ်ာန္သမားဘက္က အင္အားေတာင့္တင္းေနလွ်င္ကား ကစားေဖာ္ေလ့က်င့္ဘက္သာတည္း။
သို႔ေၾကာင့္ ထိုလိုလားမူ ကာမစိတ္ကို အနာဂါမ္ဘံု၊ မခိုမအိပ္ႏုိင္မခ်င္း မိမိ၏ မိတ္ရင္း ေလ့က်င့္ဘက္အျဖစ္ သေဘာထားပါေလ။
ထုိ လုိလားစိတ္ အားၾကီးလာရန္မွာ ေနာက္ခံ ယံုၾကည္စိတ္ ျပင္းထန္ေနမွ ျဖစ္ပါမည္။ မယားအျဖစ္ လိုလားသူသည္ ထုိမိန္းမႏွင့္ ပတ္သက္သမွ်ေသာ ကိစၥမွန္သမွ် စိတ္ခ်ယံုၾကည္ေနမွသာ ျဖစ္ပါမည္။ ေယာက္်ားတစ္ဦး လင္ေတာ္လုိရာ၌လည္း ထုိနည္းမျခားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ရဲရင့္ျခင္းကို ျဖစ္ေစ၏။ ရဲရင့္ျခင္းသည္လည္း သတိအားကို ၾကီးထြားေစ၏။ သတိအားသည္လည္း တစ္ခုဆုိတစ္ခုဟူေသာ တည္ျငိမ္မူကို အားစုေပး၏။ ထုိတည္ျငိမ္မူကား မိမိ ရယူလိုေသာ အရာ၏ အေၾကာင္းခ်င္း အတြင္းေရး အတြင္းရာမ်ားကို တိတိပပ သိႏုိင္ျခင္းကို ေထာက္ပံ့၏။
ထုိ လုိရာကိစၥ တိတိပပ သိရျခင္းသည္ မိမိရလိုရာႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြး ျပဳက်င့္ဆက္ဆံႏုိင္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္း ျဖစ္ျပီး ထုိသို႔ သူ႔အလုိက္ ျပဳက်င့္ေပးႏုိင္ျခင္းသည္ပင္ သူ႔ ကိုယ္ႏိုင္ေစေသာ သူ႔ကိုင္ခြင့္ ပိုင္ခြင့္ရ လက္မွတ္တည္း။
သဒၶါစိတ္ ခိုင္ျမဲလာရန္မွာ မိမိရွိ ၀ါသနာစရုိက္မ်ားကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲပစ္ေပးႏုိင္မွသာ သို႔မဟုတ္ သူႏွင့္ လုိက္ဖက္ရာ၌ ၀ါသနာစရုိက္မ်ိဳး ျပဳက်င့္ေပးႏုိင္မွသာ ႏုိးျပီး သဒၵါ ခိုင္ျမဲလာပါမည္။
ဆုိပါ စို႔၊ မိမိ၌ မူရင္း ၀ါသနာစရိုက္တုိ႔က ထစ္ခနဲဆုိ တုတ္ကိုင္၊ ဓားကိုင္ခုိင္းေသာ ေဒါသစရုိက္မ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္ဆုိအံ့၊ ထုိ စရိုက္မ်ိဳးျဖင့္ကား ကာလသမီး သြားေရာက္ပိုးပန္းရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ျပီ။
ႏွင္းဆီ၊ ပိေတာက္၊ စိန္ပန္း စသည္ ေနာက္တုိးသိမ်ား မ၀င္သာေတာ့ပါ။
လူ၊ ႏြား၊ ၾကက္စသည့္ ေနာက္တုိးသိမ်ားလည္း မ၀င္သေတာ့ပါ။
ေယာက္်ား၊ မိန္းမ အလွကေလး၊ အေခ်ာကေလးတုိ႔လည္း မ၀င္သာပါ။
ထုိအခါ အရွိ-အရွိတုိင္း ဆက္ဆံခြင့္ရသျဖင့္ ကုန္သည္ပြဲဲစားတုိ႔ထံမွ တစ္ဆင့္၀ယ္ မ်ိဳးကဲ့သို႔ အတိုးမပါေသာ မူရင္းေစ်းႏူန္း ေပါက္၍ လာပါမည္။
(က) ခ်ိဳေသာ အရသာဓာတ္ရည္ကိုသာ သံုး၍ ၾကက္အေပၚ လံုးလံုး အသိမ၀င္ေတာ့ေသာ သူ၏ စားသံုးနည္းသည္ မည္မွ် အေၾကြးကင္း၍ မည္မွ် အျပစ္စင္ေလမည္နည္း။
(ခ) အီဆိမ့္ေသာ အရသာဓာတ္ရည္ကိုသာ စား၍ ၀က္အေပၚလံုးလံုး အာရုံမထားသူ၏ စားသံုးနည္းသည္လည္း မည္မွ် အျပစ္စင္ၾကယ္ေလမည္နည္း။
ထုိ အေၾကြးကင္း အျပစ္မဲ့ေနသူ၌ ဘာလုပ္လုပ္ မိမိဖို႔ခ်ည္းသာ ျဖစ္ေနေတာ့ရကား လုပ္သမွ် အဖတ္တင္၍ အက်ိဳးလည္း ရွိလာေတာ့မည္ ဧကန္ပင္မဟုတ္ေလာ။
- လူသားတုိင္းသည္ အျမတ္ေပၚလုိ၏။ အရူံးကိုကား မခံလုိေခ်။
- လူသားတုိင္းသည္ အလုပ္ေရွ႕ လက္ေတြ႕ရလာဒ္ ျမင္ေတြ႕လို၏။
လုပ္ေမာအျဖစ္ကိုကား မည္သူမွ် မခံလုိၾကေခ်။
ထုိသို႔ အေၾကြးလည္း ကင္း၊ အက်ိဳးလည္း ျပ၊ ၾကိဳးစားသေလာက္ ရမွန္းသိေနသူ၌ စိတ္၀င္စားမူသည္ ဦးစြာ ေပၚလာပါေတာ့မည္။ ထုိ စိတ္၀င္စားမူအတုိင္း အလုပ္ကပါ လကၡံျပဳက်င့္လာေသာ္ သုစရုိက္ဟူေသာစကား နားမွ မၾကားေသာ္မွ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ ျပသလာေခ်ျပီ။ ထုိအမူအက်င့္မ်ိဳးကို ႏွစ္သက္အားရ သေဘာက်လာျပီး မည္သူကမွ် မတုိက္တြန္းရ၊ မိမိဘာသာ မိမိျပဳက်င့္တတ္လာလွ်င္ကား ၀ါသနာဟူေသာ စကားလည္း စာျဖင့္ ေရးျပမထားေသာ္မွ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ အပါး၀ေနျပီ။
အရက္သမားသည္ ေမြးကတည္းက မေသာက္တတ္ပါ။
ဗီဇကို ၀န္းက်င္းက သင္ေပးမွသာ တတ္ေျမာက္လာရပါသည္။ ထုိအ၀င္ဆုိးေသာ အရက္ေသာ္မွ တစ္စတစ္စ အေသာက္သင္ ေသာက္ခ်င္စိတ္ ေပၚလာေသးလွ်င္ အ၀င္ေကာင္းေသာ အရာမွန္သမွ် ေလ့က်င့္ေပးရန္ကား မခက္ေတာ့ပါ။
အေရးၾကီးသည္မွာ သဒၶါ၊ ဆႏၵ၊ ၀ီရိယ ထုိသံုးခ်က္ အကြက္မိဖုိ႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အကြက္မိရန္ အကြက္လွည့္ေပးသူမွာ အနီးကပ္ ပတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ေသာ မိဘ၊ ဆရာမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထုိယံုၾကည္ခ်က္ ရလိုမူ ၾကိဳးစားျခင္း သံုးမ်ိဳးတုိ႔သာ မိမိစိတ္ ၾကီးစိုးလာေသာ္ကား ျမင္းမုိရ္ေတာင္ေအာက္က ပစၥည္းကိုလည္း ႏူိက္ယူသံုးစြဲႏုိင္ပါ၏။ တာ၀တိ ံသာရွိ ပစၥည္းမ်ား ကိုလည္း တက္ယူႏုိင္ပါ၏။ သင္ကသာ တကယ္လုိခ်င္လွ်င္ကား ဘာမွ မရွိပါဟူ၍ ဘူးခံထားေသာ နိဗၺာန္ဘံုက ပစၥည္းကိုပင္လွ်င္ ထုတ္သံုးႏုိင္ပါမည္။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment