ျပည္တြင္း ျပည္ပ ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ားမွ ေလယာဥ္မ်ားကို မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားမႈ မျဖစ္ေပၚ ေစေရး အတြက္ ICAO မွ လံုၿခံဳစိတ္ခ်မႈ Safety ပိုင္း
အတြက္ စစ္ေဆးသလို လံုၿခံဳေရးပိုင္း Security ကိုပါ စစ္ေဆးလ်က္ ရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ျပည္တြင္းရွိ ေလေၾကာင္း ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနဟာ ICAO အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ၿပီး အဖြဲ႔၀င္ သက္တမ္း အေနနဲ႔ ၾကာျမင့္ လာတာနဲ႔အမွ် ျမန္မာႏုိင္ငံ ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ား အေနနဲ႔ အထိုက္အေလ်ာက္ သက္တမ္းနဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳ မ်ားလည္း ရလာႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အေနနဲ႔ ေလေၾကာင္း Type of Operation ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔လည္း ရွိၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ အတြက္ ကိုယ္တုိင္ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ Joint venture အစရွိတဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြ ေပၚလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ အေရးႀကီးတဲ့ အဓိက အခ်က္ဟာ Safety ပိုင္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒီလို Safety ပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ICAO ရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အတိုင္း ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ား တည္ေထာင္ျခင္း၊ ေလယာဥ္မွဴးမ်ား လုိင္စင္ ထုတ္ေပးျခင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း ဆိုတဲ့ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကိစၥအားလံုးကို ေဆာင္ရြက္ ေနရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနနဲ႔ ႏွစ္စဥ္ ျဖတ္ေက်ာ္ ပ်ံသန္းခ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၇၀ ေလာက္ ရရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ား အတြက္ အသက္နဲ႔ လံုၿခံဳမႈျဖစ္တဲ႔ အတြက္ Safety ပိုင္း နဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ လူေတြရဲ႕ ပေရာဂပါတဲ့ ေဘးအႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ လံုၿခံဳမႈလည္း ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ေလယာဥ္မ်ားက သတ္မွတ္ ေလေၾကာင္း လမ္းမ်ား အတုိင္း စနစ္တက် ပ်ံသန္းႏုိင္ေရး အတြက္ ေလေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းေရး ၀န္ေဆာင္မႈကို ၂၄ နာရီ အခ်ိန္ျပည့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပး လ်က္ရွိတယ္လုိ႔ သိရွိရပါတယ္။
အတြက္ စစ္ေဆးသလို လံုၿခံဳေရးပိုင္း Security ကိုပါ စစ္ေဆးလ်က္ ရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ျပည္တြင္းရွိ ေလေၾကာင္း ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနဟာ ICAO အဖြဲ႔၀င္ႏိုင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ၿပီး အဖြဲ႔၀င္ သက္တမ္း အေနနဲ႔ ၾကာျမင့္ လာတာနဲ႔အမွ် ျမန္မာႏုိင္ငံ ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ား အေနနဲ႔ အထိုက္အေလ်ာက္ သက္တမ္းနဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳ မ်ားလည္း ရလာႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ အေနနဲ႔ ေလေၾကာင္း Type of Operation ခ်ဲ႕ထြင္ဖို႔လည္း ရွိၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ အတြက္ ကိုယ္တုိင္ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ Joint venture အစရွိတဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြ ေပၚလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ အေရးႀကီးတဲ့ အဓိက အခ်က္ဟာ Safety ပိုင္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒီလို Safety ပိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ICAO ရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အတိုင္း ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ား တည္ေထာင္ျခင္း၊ ေလယာဥ္မွဴးမ်ား လုိင္စင္ ထုတ္ေပးျခင္း၊ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း ဆိုတဲ့ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ကိစၥအားလံုးကို ေဆာင္ရြက္ ေနရၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနနဲ႔ ႏွစ္စဥ္ ျဖတ္ေက်ာ္ ပ်ံသန္းခ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၇၀ ေလာက္ ရရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေလေၾကာင္း လုိင္းမ်ား အတြက္ အသက္နဲ႔ လံုၿခံဳမႈျဖစ္တဲ႔ အတြက္ Safety ပိုင္း နဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ လူေတြရဲ႕ ပေရာဂပါတဲ့ ေဘးအႏၲရာယ္ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ လံုၿခံဳမႈလည္း ပါ၀င္တာေၾကာင့္ ေလယာဥ္မ်ားက သတ္မွတ္ ေလေၾကာင္း လမ္းမ်ား အတုိင္း စနစ္တက် ပ်ံသန္းႏုိင္ေရး အတြက္ ေလေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းေရး ၀န္ေဆာင္မႈကို ၂၄ နာရီ အခ်ိန္ျပည့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေပး လ်က္ရွိတယ္လုိ႔ သိရွိရပါတယ္။
No comments:
Post a Comment