Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Friday 29 June 2012

မေမ့ဆယ္ကမၻာ

အခ်စ္ေၾကာင့္ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြ ရရွိခ့ဲမယ္ဆိုရင္ ပတ္၀န္းက်င္အသိုင္း၀ိုင္းက လူတစ္ခ်ဳိ႕ကေျပာၾကတယ္ေလ အခ်ိန္ကကုစာသြားမွာပါတ့ဲ၊  ဒီစကားကို ကၽြန္ေတာ္လက္မခံပဲ ကန္႔ကြက္မယ္ဆို လြန္ရာမ်ားက်မေနဘူးလား။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို စြဲလန္းေနမိတာ မွတ္မိရသေလာက္ဆို ေလးဘ၀ ရွိပါၿပီ။ ဒါေတာင္ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိရသေလာက္ပဲ မမွတ္မိတ့ဲဘ၀ေတြဟာ အမ်ားႀကီးရွိေနဦးမွာပါ။
                သူဆိုတာကေတာ့ အျခားသူမဟုတ္ပါဘူး ယခုဘ၀မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အေမျဖစ္လာရတ့ဲ တစ္ခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕သက္ဆိုင္သူပါ။ အတိက္ကအရိပ္ ဆိုးေတြေမ့ေဖ်ာက္လို႔ရရင္ ေမ့လိုက္ ခ်င္ေပမ့ဲ ေမ့မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ အရိပ္ဆိုး အိပ္မက္ဆိုးလို႔ဆိုခ်င္ေပမ့ဲ တစ္ခ်ိန္ကေတာ့ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေန႔ရက္ ကေလး ေတြပါ။
                ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေလာက္ပဲ အလုပ္ေမာေမာ သူ႔အၿပဳံးပန္းေလးျမင္လိုက္တာနဲ႔ အေမာေျပၿပီးသား။ ေမာင္…လို႔ေခၚလိုက္တ့ဲ သူ႔အသံေလးဟာ ေဟာဒီ ကမၻာမွာ အသာယာ ဆုံးေသာဂီတသံေလးတစ္ခုပါ။ အားလုံးကုန္ကုန္ေျပာရရင္ သူဟာကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အေမာေျပ၊ သူဟာကၽြႏ္ေတာ့္အတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္၊ သူဟာကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မရွိမျဖစ္အင္အား။
                သူနဲ႔ပတ္သက္ခ့ဲတာ အရာမွန္သမွ်အားလုံးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အမွတ္ရစရာေတြခ်ည္းပါဘဲ။ သူ႔ကိုခ်စ္ေရးဆိုခ့ဲတာ သူကေန ခ်စ္ခြင့္ေပး ခ့ဲတာ၊ သူနဲ႔ခ်ိန္းေတြ႕ခ့ဲရတ့ဲအခါ အို…..ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ သူကၽြန္ေတာ့္အနားမွာ ရွိေနသမွ်အခ်ိန္အားလုံးဟာ ကၽြန္ေတာ္အတြက္အမွတ္ရစရာေတြပါ။
                တစ္ေန႔မွာ ပတ္၀န္းက်င္က ေျပာလာတ့ဲ ကၽြန္ေတာ္မၾကားခ်င္ဆုံးစကားကို ၾကာလာခ့ဲရတယ္ေလ။”သူဟာကၽြန္ေတာ့အစ္ကိုနဲ႔ ေဖာက္ျပန္ေနတယ္တ့ဲ” ဒီစကားကိုၾကားၾကားခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ ေဒါသူပုန္ထသြားတယ္ ဒါနဲ႔ သူ႕ကိုေမးၾကည့္ေတာ့ “ေမာင္ရယ္ ကၽြန္မႏွလုံးသား အလည္ဗဟုိတည့္တည့္မွာ ေမာင့္အတြက္ပဲ ေနရာရွိခ့ဲတာပါ ေမာင္ကလႊဲၿပီး တျခားေယာက္်ားဆိုဖြဲဆန္ကြဲ ရွိတယ္လို႔ေတာင္မထင္ပါဘူး ပတ္၀န္းက်င္က မနာလိုလို႔ ေျပာတ့ဲစကားကို မယုံခ်င္စမ္းပါနဲ႔ ေမာင္ ၊ ေမာင့္အကိုဟာ ကၽြန္မရဲ႕အကိုပါပဲေမာင္”
                ကၽြန္ေတာ့္မွာခိုင္လုံတ့ဲသက္ေသမရွိေတာ့ သူေျပာခ့ဲသမွ်ယုံခ့ဲမိတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ေတာင္ယာလယ္လုပ္သြားေနရေတာ့ အိမ္မွာအၿမဲမရွိဘူး။ ဒါကိုအခြင့္ေရးယူၿပီး သူတို႔ကထင္တိုင္းက်ဲေနၾကတာေပါ့၊ ကိုယ္ေတြ႕မႀကဳံေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဘာမ်ားတတ္ႏိုင္ဦးမွာလဲ။
                 “တို႔တစ္ေတြဟာ ဆိုးတုိင္ပင္ေကာင္းတိုင္ပင္မို႔ေျပာတာ ဆားႏွင့္ခ်ဥ္သီးအတူနီး ခ်ဥ္သီးဆားေၾကာင့္ပ်က္တတ္တယ္ မတ္ႏွင့္မရီးအတူနီး မရီးမတ္ ေၾကာင့္ပ်က္တတ္တယ္တ့ဲ ဒါေၾကာင့္ကိုယ့္မိန္းမကို ယုံသင့္သေလာက္ေတာ့ယုံပါ ”  သူငယ္ခ်င္းေတြေျပာၾကေပမ့ဲ ကၽြန္ေတာ္လက္မခံတ့ဲအျပင္ သူတို႔တစ္ေတြကို လည္း ကၽြန္ေတာ္မေခၚမေျပာဘဲေနလိုက္တယ္။
                မေကာင္းမႈဆိုတာ ဆိတ္ကြယ္ရာမရွိဘူးေလ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ပတ္သက္မႈဇာတ္လမ္းေလးကို ကၽြန္ေတာ္ၾကားသိလိုက္ရေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ႏွလုံးသား အစိပ္စိပ္ကြဲေအာင္ မိုးႀကိဳးနဲ႔ပစ္ခြင္းလိုက္သလိုပါဘဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ေတြ ပူေလာင္မႈေတြနဲ႔ ခံစားေနရၿပီေလ။ သူဟာကၽြန္ေတာ့္အေပၚ သစၥာမ့ဲတ့ဲလူမ်ဳိးလား၊ ကၽြန္ေတာ္မယုံၾကည္ခ်င္၊ မယုံရဲခ့ဲပါဘူး၊ တကယ္လို႔မ်ား ဒါေတြဟာအိပ္မက္တစ္ ျဖစ္သြားခ့ဲမယ္ဆိုရင္ အ့ဲဒီအိပ္မက္ဟာ ကၽြန္ေတာ္မက္တ့ဲ အိပ္မက္မျဖစ္ပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းေနမိတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ဆုေတာင္းမျပည့္ပါ၊ တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်တယ္လို႔ပင္ ဆိုေလမလား သူတို႔ေဖာက္ျပန္တ့ဲကိစၥ ကၽြန္ေတာ္သံသယ၀င္လာေတာ့  “ရွင္နဲ႔က်မ နီးစပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ရွင့္ညီကိုသတ္ပါ” ကၽြန္ေတာ့္အကိုကို ဒီစကားေျပာေတာ့ မစိတ္မြန္ေနတ့ဲအကိုက ညီအစ္ကိုရင္းေတာင္ မသိေတာ့ဘဲ  “ငါဘယ္လိုသတ္ရမွာလဲ” ဆိုေတာ့သူကအႀကံေပးတယ္ေလ………………
                ကၽြန္ေတာ္အလုပ္ကျပန္လာခ်ိန္  “ေမာင္…..ျပန္ၿပီလား ေမာင့္ကိုယ္ေပၚမွာ ေခြ်းေတြနဲ႔  ဟုိးေရခ်ိဳးဆိပ္မွာ ေရခ်ဳိးၿပီးေခါင္ေလွ်ာ္သြားလိုက္ဦး ေမာင္ျပန္လာရင္ စားဖို႔ထမင္းအသင့္ျပင္ထားမယ္” သူ႔ရဲမာယာကြန္ယက္မွာ မိေနမွန္းမသိတ့ဲ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဟုတ္ႀကီးထင္ၿပီး ေရခ်ဳိးဆိပ္ကိုသြား ေရငုပ္ၿပီး ျပန္ေပၚလာတ့ဲအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အကိုရဲ႕ ရဲတင္းနဲ႔ခုတ္သတ္ျခင္းကိုခံလိုက္ရပါတယ္။
                ဒါေၾကာင့္ ပညာရွိေတြကဆိုထားတာေပါ့ မိန္းမေတြဟာ အနီးကပ္ရန္သူတ့ဲ၊ “က်မ္းလာအရွိ နီတိဆိုရိုး မယားဆိုးႏွင့္ကၽြန္ဆိုးဟူဘိ ေၿမြရွိအရပ္ ယွဥ္စပ္ေနသူ ေသၿပီးလူဟု စြဲယူစိတ္က ဧကႏၱျဖင့္ မုခ်ၿမဲျမံ နသံသယတ္ မခၽြတ္မွတ္တည္း။” (မဃေဒ၀-၂၉၈)
                မယားဆိုး ကၽြန္ဆိုး ေျမြရွိတ့ဲအရပ္ေတြနဲ႔ ယွဥ္စပ္ေနသူကို ေသၿပီးသူဟုသတ္မွတ္ရမယ္တ့ဲ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရွင္လ်က္နဲ႔ေသသူဆိုတာမသိခ့ဲပါဘူး။ သူကိုစြဲလန္းၿပီး ဘ၀ကူးခ့ဲရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာေျမြသြားျဖစ္ခ့ဲရတယ္ အ့ဲဒီေျမြဘ၀မွာလည္း သူ႔ကိုစြဲလန္းစိတ္ကမေျပေတာ့ အိမ္ေခါင္မိုေပၚကေန သူ႔အေပၚခုန္ခုန္ခ်ေတာ့ အသတ္ခံခ့ဲရျပန္ပါတယ္။ ေျမြဘ၀၊ ေနာက္ေခြးဘ၀၊ ႏြားဘ၀နဲ႔ သူ႕ကိုတမ္းတမ္းစြဲျဖစ္ေနေတာ့ သူကရိပ္မိၿပီး အ့ဲဒီဘ၀တိုင္းမွာ အသတ္ခံခ့ဲရတယ္။
                “ခ်စ္ေဟာင္းကိုရွဲ ခ်စ္သစ္လဲ၍ ေသပြဲ၀င္ကာ မိသာမာတို႔ ၾကင္နာမ့ဲကင္း ခ်စ္မင့ဲဘူး ကိုးဆယ့္ကိုးဇာတ္ လင္ကိုသတ္သား မျမတ္ယုတ္မာ က်မ္းႏွိဳက္လာခဲ့” (မဃေဒ၀လကၤာသစ္)
                “မိန္းမတို႔ဓာတ္ ဒီတိုင္းမွတ္ေလာ့ မတ္ႏွင့္တသြန္ ကၽြန္ႏွင့္ႀကဳံႀကိဳက္ ေတြ႕ရာႀကိဳက္၍ ႀကဳံႀကိဳက္သမွ် မိပါပတို႔ ႀကံၾကမေကာင္း လင္ႀကီးေဟာင္းႏွဳိက္ ငန္းေစာင္းေျမြေဟာက္ ျပန္ကာေပါက္သို႔ စိတ္ေကာက္၀င္ကာ ပ်က္သစၥာႏွင့္ ေမတၱာေသြးေျပာင္း သတ္ခြင့္ေခ်ာင္းလ်က္ ေသၾကာင္းကိုသာႀကံတတ္စြာ၏ ကိေလသာဟူ မိုက္ေသြးဆူက လူေသာေခြးေသာ ကၽြန္ေက်းေသာဟု သေဘာမထင္မဆင္ျခင္ခ့ဲ ” (မဃေဒ၀-စ-၂၃၉-ပ-၁၄၁)
                ယခုဘ၀မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာသားအျဖစ္နဲ႔ သူ႔ဆီမွာလာ၀င္စားခ့ဲၿပီေလ၊ အတိက္ကနာက်ည္းခ်က္အရိပ္ေတြ ထင္ျမင္ေနရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အေမ့ရင္ခြင္ထဲေရာက္ရင္ ငိုငို ေနေတာ့တယ္၊ ဒီလိုနဲ႔ကၽြန္ေတာ္အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ အခုလိုအျဖစ္ဆိုးေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ေနရတာဟာ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ရတ့ဲ ဒုကၡဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္နားလည္သေဘာေပါက္ခ့ဲမိၿပီေလ။ ဒါေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းတို႔ လြန္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ဗုဒၶရဲ႕ေအးရိပ္မွာခိုလွဳံဖို႔ သြားေတာ့မယ္..
                သံသရာ၀ယ္…….
                သူ႕ကိုခင္၍ က်င္လည္ရေပါင္းမ်ားလွၿပီ၊
                သူ႔ကိုခ်စ္၍ စိတ္ညစ္ရေပါင္းမ်ားလွၿပီ၊
                သူ႔ကိုစြဲ၍ ဆင္းရဲရေပါင္းမ်ားလွၿပီ၊
                သူ႔ကိုႀကိဳက္၍ ငိုရွိဳက္ရေပါင္းမ်ားလွၿပီ၊
                သူဟုေခၚတြင္ မာယာရွင္ကို
                ငါလွ်င္ခုခါ ေၾကာက္လွပါ၍
                မာယာကင္းစြ ျမတ္ဗုဒၶ၏
ဗုဒၶရိပ္သာ သာသနာတြင္  
ငါဆိုသူက ဖန္၀ါသကၤန္း
၀တ္ဆင္ျမန္း၍ ၿငိမ္းခ်မ္းကမၻာ
တည္ေဆာက္ရာတြင္ ဟဲ့…..မာယာရွင္

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕