Search This Blog

အဖြဲ႕ဝင္မယ္..Followers

သတင္း


<<<< ၾကိဳဆုိပါတယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာေန႕ေလးၿဖစ္ပါေစ >>>>

Friday 16 March 2012

ဖန္တီးသူ နွင့္ ခံစားသူ

ျမန္မာရုပ္ရွင္ နွင့္ ျမန္မာရုပ္ရွင္ႀကည့္ပရိတ္သတ္
ေတးသံရွင္ နွင့္ ေသာတရွင္
စာေရးသူ နွင့္စာဖတ္သူ
ဒီေခါင္းစဥ္နဲ့ေဆာင္းပါးတပုဒ္ေရးခဲ့ဘူးပါတယ္ ( ၿကာပါျပီ )
ဟုိတုန္းက ျမန္မာရုပ္ရွင္ေလာကမွာဇာတ္ေကာင္နွဲ႔စရုိ္က္ကိုပုံေသထားျပီး သုံးႀကတယ္၊
ဥပမာသူမ်ားမိန္းမႀကာခုိတဲ့ႀကာကူလီ စရုိ္က္၊ လူဆိုး စရိုက္ဆုိရင္ဟုိ
တုန္းကေတာ့ ေအးႀကဴ တို႔ ဦးေက်ာ္လုံး တို႔ကို ပုံေသသရုပ္ေဆာင္ခုိင္းႀကတယ္
ထုိးခန္းႀကိတ္ခန္း စတန္႔ အခန္းေတြဆိုရင္လဲ ေရြွဘတို႔ တင္ညြန္႕တို႔ ကဘဲသရုပ္
ေဆာင္ႀကတယ္၊ ပုံေသလိုျဖစ္ေနတယ္ ၊
ဒီေတာ့ဘာျဖစ္သလဲဆိုေတာ့ရုပ္ရွင္ႀကည့္ပရိတ္သတ္ကအဲဒီသရုပ္ေဆာင္
ေတြကို အျပင္မွာလဲ ဒီလို စရို္က္ ဒီလုိ ( Charactater ) မ်ိဳးရွိတယ္လို ထင္မွတ္
ထားႀကတယ္၊
ရုပ္ရွင္ႀကည့္ပရိတ္သပ္က လူဆုိး က မင္းသမီးကိုနွိပ္စက္ေနတဲ့အခန္းေရာက္ရင္
ေအာက္ကေန ” ေဟ႔ေကာင္မယုတ္ပါနဲ႔ ေကာင္မေလးကိုလွြတ္လုိက္၊ ” ေအာ္
ၿကတယ္ ၊ တခ်ိဳကေတာ့ စားေနတဲ့ေျပာင္းဖူးနဲ႔ေပါက္လုိက္ႀကတယ္၊အထူးသျဖင့္
ျမိဳျပင္ရုံေတြ ( ေအာင္မဂၤလာ တို႔ ေရွမန္းသိီရိတို႔ ရုံထဲကိုေစာေစာ၀င္မိရင္ ပိတ္ကား
ေပၚမွာ ေျပာင္းဖူးေတြ ဆိီးသီးေတြနဲ့ေပါက္ထားလုိ႔ ဒါဏ္ရာေတြအမ်ားႀကိးေတြ႔ရ
တယ္ ပိတ္ကားႀကီးကို မဲေနတာဘဲ အခုေတာ့ နဲသြားပါျပီ ၊
ေမာင္သုညတို႔ရပ္ကြက္ထဲမွာပန္းခ်ီဘသစ္ေနတယ္သူနဲ႔လဲမဂၢဇင္းလုပ္ငန္း
အရဆက္ဆံေနရေတာ့ရင္းနွိီးေနတယ္ ၊သူကမင္းသားမင္းသမီးေတြကိုမိတ္ကပ္
လုပ္ေပးရသူဆိုေတာ့ ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္းနဲ႔နီးစပ္ေနတယ္ သူကို ရုပ္ရွင္ထဲ ထည့္သုံး
တယ္ ၊ သုံးတဲ့ေနရာက ဦးေက်ာက္လုံးတို႔ ေအႀကဴတို႔လုိေနရာမ်ိဳး ၊ ေနာက္ေတာ့
သူက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ ေနာက္ကားေတြဆက္လက္ခံဘုိ႔မျဖစ္ေတာ့ဘူးတဲ့ ၊
ရပ္ကြက္ထဲကလူေတြက သူ႔ကိုျမင္ရင္ ႀကာကူလီေကာင္ႀကိီးလုိ႔ေျပာလာႀကတယ္
တဲ့ ၊သူဇနီးကလဲ သေဘာမတူဘူး ခေလးေတြကလဲအေဖဒီအခန္းကမလုပ္ပါနဲ႔တဲ့
အဲဒါျမန္မာရုပ္ရ၊ွင္ႀကည့္ပရိတ္သတ္ေတြဘက္ကအနုပညာကိုရွဳျမင္ခံစား
ေနရာမွာ သရု႔ပ္ေဆာင္သြားတဲ့ဇာတ္ေကာင္ဟာ သူက်ရာအခန္းကို ဘယ္လုိသရုပ္
ေဆာင္သြားနုိင္တယ္ဆိုတာကို ( သရုပ္ေဆာင္သူရဲ႔ အနဳပညာစြမ္းရည္ကို ခံစားရ
မွာျဖစ္ပါတယ္၊ဒီလူဟာ ဒီဇာတ္ကာမွာ ဒီလုိသရုပ္ေဆာင္လို႔ သူ႔ရဲ႔စရိုက္ဟာလဲအျပင္
မွာဒီတို္င္းျဖစ္လိမ္႔မယ္လုိ႔ မွတ္ယူလုိ႔မျဖစ္ပါဘူး ၊ဒီအခ်က္ကိုသေဘာေပါက္နားလည္
ထားဘုိ႔လုိပါတယ္ ၊
ရုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္သူမ်ား ဒါရုိက္တာမ်ားဘက္ကလဲသရုပ္ေဆာင္တဦးအသုံးျပဳ
တဲ့အခါမွာ ဒီအခ်က္ကိုထဲ့ျပိးစဥ္းစားသင့္ပါတယ္၊သရုပ္ေဆာင္တဦးကိုစရုိက္
တမ်ိဳးထဲ ( Charactater ) ထဲ ပုံေသထားျပိး မသုံးမိႀကဘုိ႔လုိပါတယ္
အဲဒီတုန္းက
အဲဒါကေလးကို ေထာက္ျပတဲ့အေနနဲ႔ေရးျဖစ္ခဲ့တာပါ ၊
အခုေခတ္မွာေတာ့ ဒီလုိအေျခအေနမ်ိဳးနဲနဲေတာ့ေလ်ာ့သြားျပီလုိထင္ပါတယ္
ထို္င္းနို္င္ငံမွာ ႀကည့္ေနရတဲ့ရုပ္ရွင္ကားေတြမွာ ဇတ္ေကာက္ေတြဟာ အနုေရာအႀကမ္း
ေရာ လူဆိုးေနရာမွာေကာ ဇတ္လုိက္ေနရာမွာပါသရုပ္ေဆာင္ခုိင္းထားတာေတြ႔ရပါ
တယ္ ၊တခိ်ဳ႔ လူေတြကဒီမင္းသားကဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီေနရာမ်ိဳးလာသရုပ္ေဆာင္ရတာလဲ
ဒီမင္းသမီးက ဘာျဖစ္လုိ႔ ဇာတ္ႀကမ္းခန္း၀င္လာရတာလဲ စသျဖင့္ေျပာႀကတာႀကား
မိတယ္ ၊
အနုပညာသမားဟာသူဘယ္ေနရာက်က်ပိုင္နို္င္ေအာင္သရုပ္ေဆာင္နို္င္တယ္
သူရဲ႔ အနဳပညာစြမ္းရည္ကို ရုပ္ရွင္ႀကည့္ရွဳသူေတြဘက္ကခံစားႀကည့္ရွဴအကဲျဖတ္
သင့္ေႀကာင့္တင္ျပခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္ ၊
ေတးသံရွင္ နွင့္ ေသာတရွင္
အဆုိေတာ္တေယာက္ စင္ေပၚတက္၍သီခ်င္းဆိုသည္ (သုိ႔မဟုတ္) ရုပ္ျမင္သံ
ႀကားဖန္သားေပၚတြင္သီခ်င္းဆိုသည္၊ ဗီဒီရိုအေခြတြင္ သီခ်င္းဆိုသည္ကို ေတြ႔ျမင္
နားေသာတဆင္ရသည္ဆုိပါစို ႔
” ဒီအဆိုေတာ္လား အင္းအသံေလးကေတာ့ေကာင္းပါရဲ႔႔ သူကအက်င့္စာရိတၱ
ကမေကာင္းဘူး အက်င့္ပ်က္တယ္ ေဟာ့ တယ္ စသျဖင့္ လူကိုျမင္လို္က္သည္နွင့္
အနဳပညာရွင္၏ေနာက္ေႀကာင္းနွင့္ ( Charactater ) ကုိေ၀ဖန္တာ ရွဳံခ်တာ ႀကားရပါသည္၊
နားဆင္သူေသာတရွင္သည္ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္သူ၏ အနုပညာရသကို
သား ခံစားသင့္သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္ ၊
ဘယ္သူ ဘယ္အဆုိေတာ္သီဆိုသြားတဲ့ သီခ်င္းကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ နားေထာင္ေကာင္းလုိက္တာ
ေတာ္ပိုင္နိုင္ေအာင္ဆိုနိုင္တာဘဲေနာ္
သူဆိုတာ မေကာင္းဘူး အသံနဲ႔သီခ်င္းနဲ႔မလုိက္ဘူး စသျဖင့္အနဴပညာရသကိုသာခံ
စားေ၀ဖန္သင့္သည္ဟုပါသည္
စာေရးသူနွင့္စာဖတ္သူ
အခုဆက္ျပိီးေျပာခ်င္တာက စာေရးသူနွင့္ စာဖတ္သူအေႀကာင္း
၁ - စာေရးသူသည္ သူေရးလုိက္ေသာ ၀တၱဳထဲမွ ဇတ္ေကာင္မဟုတ္ပါ ( သူေရး
လုိက္ေသာ ၀တၱဳထဲမွ ဇတ္ေကာင္၏စရုိက္ရွိခ်င္မွ ရွိပါမည္ )
ခ်စ္တတ္ေသာ သစၥာရွိေသာ ရုိးသားျဖဴစင္ေသာ ရဲရင့္ေသာ
( သို႔မဟုတ္ ) မခ်စ္တက္ေသာ သစၥာမဲ့ေသာ ရိုးသားမွဳမရွိေသာ ၊ သူရဲေဘာ
ေႀကာင္သူ စသည္ စသည္ စရုိက္မ်ား သည္ စာေရးသူမဟုတ္ပါ
၂ - ပညာေပးေဆာင္းပါမ်ား ၊ ဗဟုသုရဘြယ္ေဆာင္းပါမ်ား ၊ ကို္ယ္က်င့္တရား နွင့္
ဘာသာေရးေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားတင္ျပသူ ကိုလည္း မွ်ေ၀လုိက္သူကိုလည္း
စာေရးသူတေယာက္အျဖစ္( မ်ွေ၀ေပးလုိက္သူ ) အျဖစ္ျဖင့္သာျမင္သင့္ေပသည္
စာေရးဆရာအေတာ္မ်ားမ်ားသည္အရက္ေသာက္တက္ႀကသည္၊ေဆးလိပ္
ေသာက္တက္ႀကသည္၊
စာေရးသူသည္ သူေရးလုိက္ေသာေဆာင္းပါး ထဲကအတို္င္း လုိက္နာက်င့္သုံး
ေနသူတေယာက္ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္ေပမည၊္
အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္သူစာေရးဆရာတေယာက္ဟာ အနုအလွအဖဲြံအနြဲ႔မ်ား
အခ်စ္၀တၱဳမ်ားကိုေရးခ်င္ေရးမည္၊ သူေရးေသာ စာနွင့္ သူ႔စရုိက္ အသက္အရြယ္ကို
ယွဥ္တြဲ ျပီးေ၀ဖန္မွဳမျပဳသင့္ဟုထင္ပါသည္ ၊
စာေရးသူ သည္ ရသကိုဖန္တီးသူ အနဳပညာစာေပရသကိုဖန္းတီးသူျဖစ္
ျဖစ္သျဖင့္ စာဖတ္သူသည္ ရသကို ခံစားသူအေနျဖင့္သာေ၀ဖန္သုံးသပ္သင့္သည္
ဟုသုံးသပ္မိပါသည္၊
မွားတယ္ထင္ရင္ခြင့္လွြတ္ပါ

No comments:

ေနာက္ဆုံးတင္ျပီသမွ်..ဆက္ဖတ္ရန္...ေအာက္သုိ႕